HoI4 - Kukla (Puppet) Rehberi
#1
Kukla devlet, görünürde bağımsız ancak dış bir güce bağımlı olan bir devlettir. Daha güçlü bir devlet işgal ettiği yerde kukla hükûmeti başa getirilir ve bu hükûmet sahibine sadıktır. Kukla devletin ideolojisi sahibiyle aynı olur. Eğer sahibi bir savaş açarsa kukla devleti de müttefik olarak savaşa çağırabilir. Bir barış konferansında kukla devletler herhangi bir talepte bulunamaz fakat sahibi olan ülke barış konferansında kukla devletin bayrağına tıklayarak o devlete toprak isteyebilir. Kukla devlet başka kukla devlete sahip olamaz. Eğer kukla devletin sahibi olan ülke teslim olursa (capitulated) ve ittifağında başka büyük büyük ülke yoksa kukla devletler de otomatik olarak yenilmiş sayılır. Başka büyük ülke olması durumunda kukla devletler otonomi puanı kazanmaya başlar. Kukla devletin sahibini yenen ülke, kukla devletleri bağımsız yapabilir veya kendi kuklası yapabilir. Komünist devletler diğer devletleri kukla yaparken harcadığı puanda %70 indirim kazanırlar.

Kukla Devlete Sahip Olmak

Avantajlar
  • Kuklalardan ham madde ithal ederken bir fabrika ile 8 ürün yerine 80 ürün alır. 33px-Together_for_Victory_icon.png Together for Victory DLC'si aktif olduğu zaman kuklanın otonomi seviyesine bağlı olarak bu miktar değişir. Koloni seviyesinde bir ülkeyse 16, Dominyon seviyesinde ise 10 ürün alır bir fabrikaya.
  • Kukla sahibi ülke, kuklanın ticaret yasasının izin verdiği ihracat miktarından daha fazlasına erişebilir.  Eğer kuklanın 200 çeliği ve serbest ticaret yasası varsa, ham maddenin %80'i (160 çelik) ihracata ayrılır ve geriye kalan 40 çeliği de kendi üretimi için kullanır. Sahibine ayırdığı ekstra ticaret bonusu ile bu rakam daha da artar. Örneğin Dominyon ise kukla, +%25 ekstra ticaret bonusu ile geriye kalan 40 çeliğin 10'unu da alarak toplamda 170 çeliğe ulaşabilir. Eğer kukla devletin otonomisi "Integrated Puppet" seviyesinde ise %100'lük ticaret bonusu ile kuklanın tüm ürettiği ham maddeye ulaşır.
  • Belli otonomi seviyelerinde kuklanın ürettiği bir ekipmanın lisansını daha ucuza veya tamamen bedavaya alabilir. Araştırma yapmadan o ekipmana sahip olmanın yanı sıra eğer lisans aktifse o ekipmanı daha hızlı araştırır ve böylece diğer araştırmalara öncelik verilmiş olur.
  • Kukla devletten asker isteyebilir fakat bu birlikler genelde düzgün hazırlanmış olmadıkları için daha güçsüzdürler.
  • Eğer fazla ekipmana sahipse, kukla devlete lend-lease yaparak o ülkenin daha donanımlı asker üretmesi sağlanabilir ve eksiklerinin giderilmesi sağlanır. Ayrıca aynısını kukladan isteyerek ekipman sağlanabilir. Her iki durumda da otonomi seviyeleri etkilenir. 
  • Kukla devletin insan gücünü (manpower) kullanarak daha çok asker üretilebilir. Koloni seviyesinde %70, kukla seviyesinde %90 ve Integrated Puppet seviyesinde %100'üne ulaşabilir. Koloni birliklerine erişmek için asker birliklerinin olduğu listedeki sağ üste bulunan taç sembolüne tıklanır ve kolonilerin birlik listelerine erişilebilir. Yeni kurulan kukla devlet, sahibi olduğu ülkenin birlik listelerine sahip olur.
  • Ülkeleri kukla yapmak, ilhak etmekten daha az World Tension ürettiği için dış müdahale riski azaltılır.
Dezavantajlar
  • 33px-Together_for_Victory_icon.png Together for Victory DLC'si aktif değilse, kukla devletin kontrol ettiği toprağa inşaat yapılamaz. 
  • Az ham maddeli küçük ülkeleri kukla yapmak ilhak etmekten daha az işe yarar. 
  • Eğer kuklaya çok toprak verilirse size toprağı geri vermeyi kabul etmeyebilir. 
Kukla olmak

Avantajlar
  • Kukla devletler barış zamanında bile sahiplerinden lend-lease alabilirler.
  • Kuklaya saldırılırsa sahibi ülke otomatik olarak savaşa girer. 
Dezavantajlar
  • Kukla devlet fabrikaların ve ham maddenin bir kısmını sahibine verdiği için gelişimi yavaş olur.
  • Kukla devlet savaş nedeni üretemez ve savaş açamaz. Ayrıca barış konferansında talepte bulunamaz.
  • Kukla devlet sahibinin savaşına zorla sokulur. 
  • Kukla devlet otonomi ile mücadele etmesi gerekir. Bunun için focus ağacından ilgili focusa zaman ayırıp sahibine land-lease yapması gerekir. Eğer özel focus ağacı varsa bağımsız olmasını kolaylaştıran focuslar olabilir.
Otonomi Sistemi

Bu sistem yalnızca 33px-Together_for_Victory_icon.png Together for Victory DLC'sinde mevcuttur. Bir kukla otonomi seviyesine göre özgürlüğü değişebilir. Bu sisteme göre dört seviye otonomi vardır ve her biri 0 ile 1000 arasında ilerleme durumu vardır. 1000'e ulaşan otonomi ile kukla devlet özgürleşerek bir sonraki aşamaya geçer ve eğer Dominyon seviyesinde ise bağımsız olur. Eğer otonomi 0'a düşerse seviyesi düşerek özgürlüğünü kaybeder ve en son durumda ilhak olur. Seviye değiştirmek için 50 politik güç, ilhak etmek için 300 politik güç harcamak gerekir.

Otonomi Seviyeleri

Autonomy_freedom_icon.pngBağımsız: Savaş açabilir ve savaş çağrıları kabul etmeyebilir.
Dominion.pngDominyon: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibine ham maddesinin %25'ini ayırır.
Colony.png Koloni: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. Sahibine ham maddesinin %50'sini ayırır. Diğerinin sahip olduğu teknolojiyi araştırma bonusu %50 daha azdır. İnsan gücünün %70'ini sahibine ayırır.
Autonomy_puppet_icon.png Kukla / Puppet: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. Sahibine ham maddesinin %100'ünü ayırır. Diğerinin sahip olduğu teknolojiyi araştırma bonusu %50 daha azdır. İnsan gücünün %90'ını sahibine ayırır.
Integrated_puppet.png Entegre Kukla / Integrated Puppet: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. Sahibine ham maddesinin %100'ünü ayırır. Diğerinin sahip olduğu teknolojiyi araştırma bonusu %50 daha azdır. İnsan gücünün hepsini sahibine ayırır. Sivil fabrikalarının %25'ini, askeri fabrikalarının ise %75'ini sahibine verir. Askerlerini sahibinin kontrolüne yollar.

Faşist Otonomi Seviyeleri

36px-Death_or_Dishonor_icon.png Death or Dishonor DLC'sinde vardır. Normal sisteme benzer fakat sadece 3 seviye vardır ve otonomi ilerleme durumu 0 ile 1600 arasında değişir.

Autonomy_freedom_icon.pngBağımsız: Savaş açabilir ve savaş çağrıları kabul etmeyebilir.
Autonomy_satellite.pngUydu / Satellite: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. %40 daha fazla insan gücüne gereksinim duyar. Sahibine ham maddesinin %40'ını ayırır. Lisans masrafı yoktur. Otonomi kazanımı %30 daha azdır.
Autonomy_reichsprotectorate.png Reichsprotectorate: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. %70 daha fazla insan gücüne gereksinim duyar. İnsan gücünün %75'ini kullanabilir. Sahibine ham maddesinin %60'ını ayırır. Lisans masrafı yoktur. Otonomi kazanımı %30 daha azdır. Sivil fabrikalarının %25'ini sahibine verir.
Autonomy_reichskommissariat.pngReichskomissariat: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. %90 daha fazla insan gücüne gereksinim duyar. İnsan gücünün %50'sini kullanabilir. Sahibine ham maddesinin hepsini ayırır. Lisans masrafı yoktur. Otonomi kazanımı %30 daha azdır. Sivil fabrikalarının %25'ini, askeri fabrikalarının %65'ini sahibine verir. Askerlerini sahibinin kontrolüne yollar.

Otonomi Seviyeleri (Japon İmparatorluğu)

36px-Waking_the_Tiger_icon.png Waking the Tiger DLC'sinde vardır. Japonya'nın kuklaları için geçerlidirler. Yalnızca iki seviye vardır ve ilerleme durumları 0 ile 2400 arasında değişir. Imperial Subject, Manchukuo'ya özel bir seviyedir. Bağımsız olmak için Manchukuo'nun bağımsızlık savaşı focusunu tamamlaması gerekir.

Autonomy_freedom_icon.pngBağımsız: Savaş açabilir ve savaş çağrıları kabul etmeyebilir.
Autonomy_imperial_associate.pngImperial Subject: Savaş açabilir ve savaş çağrıları kabul etmeyebilir. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. %50 daha fazla insan gücüne gereksinim duyar. Sahibine ham maddesinin %25'ini ayırır. Sivil fabrikalarının %10'unu, askeri fabrikalarının %25'ini sahibine verir. Otonomi kazanımı %30 daha azdır. 
Autonomy_imperial_associate.pngImperial Associate: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. %70 daha fazla insan gücüne gereksinim duyar. Sahibine ham maddesinin %60'ını ayırır. Lisans masrafı yoktur. Otonomi kazanımı %30 daha azdır. Sivil fabrikalarının %25'ini sahibine verir.
Autonomy_imperial_protectorate.png Imperial Protectorate: Savaş açamaz ve savaşa çağrıları reddedemez. Sahibi olan ülke topraklarında inşaat yaparak otonomisini düşürebilir. %90 daha fazla insan gücüne gereksinim duyar. Sahibine ham maddesinin hepsini ayırır. Lisans masrafı yoktur. Otonomi kazanımı %30 daha azdır. Sivil fabrikalarının %25'ini, askeri fabrikalarının %65'ini sahibine verir. Askerlerini sahibinin kontrolüne yollar.

PUPPET1.jpg

Otonomi Değiştirmek

Sahip ve kukla devletin birbirine yaptığı yardımlar otonomi seviyesini değiştirir. Kukla bağımsız olmak için, sahip otonomisini düşürüp ilhak etmek için yardım yapar. 
  • Lend-lease: Her toplam üretim masrafı 100 olan ekipmana 1 otonomi seviyesi değişir. Örneğin 1000 adet birinci seviye silahın (0.5 üretim masrafı) otonomiye etkisi ( 1000 x 0.5 / 100) = 5'tir. Yollanan ekipmanın teknolojideki son seviyede olması gerekiyor yoksa otonomi artırılmaz ama eğer bunu yapan kukla sahibi ülkeyse otonomi düşer. Kuklanın eski teknoloji silahlarını almak otoriteyi düşürmez.
  • Kuklanın toprağında inşaat yapmak her 100 üretim masrafı için 0.7'dir. Örneğin askeri bir fabrika 3600 üretim masrafına sahiptir ve bu da otonomiyi (3600 x 0.7 / 100 = ) 25.2 düşürür. Dominyonun toprağına inşaat yapılamaz fakat focus ağacından otonomi düşüren focuslar vardır. 
  • Eğer sahip ülke kuklanın kaynaklarını ithal ediyorsa her alınan 8 kaynak başına günlük 0.04 otonomi kazanılır.
  • Kukla devletin savaş skoruna katkıları otonomiyi arttırır.
  • Suppress subjects focusu günlük 0.5 otonomi düşürür. Increase autonomy focusu 0.5 arttırır.
  • Bazı devletlerin focus ağacında otonomiyi azaltan veya arttıran focuslar vardır.
  • Eğer sahip ülke teslim olursa kukla devlet anında 500, eğer sahip ülke faşist ise 800 otonomi kazanır.
puppet2.jpg

Bağımsızlık Kazanma

Kuklalar bağımsız olabilir fakat eğer hızlı olmak istiyorlarsa bunu barışçıl yolla yapamazlar. Bağımsız olmak için farklı ideoloji arttıran bakan seçip iç savaş çıkarmak şuan için en hızlı yol. Savaş başlar başlamaz yeni hükumet orijinal kukla devlet ile savaşta olacak ve kukla sahibini savaşa çağıracak. Eğer bu savaş kazanılırsa eski kuklanın sahibini kukla yapması mümkün. İç savaş çıkınca sahibin savaşta olduğu ülkenin ittifakına girmek mümkün. Örneğin Mısır ile Axis'e girilebilir. Eğer 33px-Together_for_Victory_icon.png Together for Victory DLC'si varsa otonomi arttırarak bağımsız olmak mümkün fakat bu oldukça zaman alan bir süreçtir.

Taktik

Dünya Fethi planlıyorsanız kuklalarınızı ilhak etmek için otonomilerini düşürmeniz gerekmekte. En iyi yol elinizdeki pahalı Strategic Bomber, Transport Plane ve ağır tanklarını kuklanıza vermeniz. Kuklanızı ilhak ettiğiniz zaman o ülkenin tüm gemilerini askerlerini ve envanterini olduğu gibi alacağınız için verdiğinizi geri almış olursunuz. Ayrıca Almanya gibi donanma bakımından fakir bir ülke ile İngiltereyi tamamen ilhak etmek yerine küçük bir ada bırak kukla yaparsanız hem fabrikalarına sahip olmuş olursunuz hem de ilhak ettiğiniz zaman tüm İngiliz donanması sizin olur. Bu gemilerle Amerika'ya çıkartma yapabilirsiniz.
[+] 7 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
mükemmel rehber olmuş tek sorum Together for Victory DLC ne?
Ara
Cevapla
#3
@ayhan https://forum.strategyturk.com/konu-geni...or-victory
[+] 1 üye Lothebork nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bir gün hoi4'e full focus başlarsam bu yardımcı olacak rehber için teşekkür ederim.
[+] 1 üye Leon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
gerçekten çok teşekkür ederim youtube vb. sitelerde aradığımı bulmaya çalışırken ciğerim soldu resmen tekrardan sağolun. :)
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.