Hoi4 - 1.11 No Step Back Başarımı ve Sovyet Rehberi
#1
Hoi4 - 1.11 No Step Back Başarımı ve Sovyet Rehberi

Ocak 1936 :
- Moskova ve Leningrad'daki tum askeri fabrikalari sivil fabrikaya çevirin. 1939'a kadar sadece sivil fabrika basılacağız, bina slotu 5 den fazla olan yerlere veya hammadde çıkan yerlere önce altyapı basmak daha mantıklı.
- Techlerde Endüstri teknolojilerine öncelik verin. Dispersed Industry'yi almak diğer alternatifine göre daha mantıklı
- Üretimde sadece tank ve tactical bomber üretmeyi sıfırlayın, silaha fazla fabrika vermeye gerek yok çünkü baltık fokusundan zaten 60k silah gelecek, bence 7-8 fabrika yeterli
- Fighter'a direk 5 fabrika verin ve giderek arttırın, Barbarossa öncesi 5k fighter, 1-2k da cas olmali ( asil öncelik her zaman fighterda tabii)
- İlk Political power ile Army command a Timoskenko atanmalı (0.16 army experience için)

Focus
- Purge kısmına rush atmamız lazım, paranoya seviyesine göre endüstri kısmından ilerlemeye (foreign experts) çalışın.

B1.png


- İstikbarat, ben direk ajansi kurup ilk ajani Meksika'ya Build Intel için yolluyorum(Troçki suikasti için) İkinci ajanı yetiştirmek için 5 tane daha upgrade yapıp o şekilde bırakıyorum.

Haziran 1936
İspanyol İç savaşı çıkıyor
6 tane dağcı birliği gönderin. Air volunteer (100 fighter ve 100 tactical bomber)
Ateşe atayın.
Silah yardımı yapın. Tüm bunlar bu savaştan çok kıymetli olan army ve air experience kazanmamıza yol açacak.
Yeterince war support olduğunda war economy ye geçiş yapın

Aralık 1936
[Anti-Soviet Tortskyist Center] fokusuna gelmiş olmanız lazım.
 Military conspiracy öncesince  [Infrastrucurel effort] [heavy industry], ve [addressing internal Affairs] tamamlamış olmanız lazım.

%15 stability veren advisor alın sonrasında sivil fabrika veren advisor alın.

Ağustos 1937

Free trade e geçiş yapın

B2.png

[Expand the agitprop]-[behead the snake]-[ purge ü bitirin]
Rokossovsky ve Zhukov için Positive Heroism e açılmalı. Bu ikisi değerli purge etmemeye çalışın.

Behead Snake geçtikten sonra Meksika'ya gönderdiğiniz ajanlarla Troçkiyi öldürün açıktan değil gizli suikast düzenleyin çünkü açıktan olunca çoğunlukla başarısız oluyor.

Eylül 1937:

Decision:
<We will achieve high production> -5% of consumer goods ( cooldown soğudukça bunu yapmaya çalışın)
Decision:
Purge the navy once

Ekım 1937
[finish the second Five-Year Plan]-[Foreign Experts]

Foreign expert geçtikten sonra şunu Industry companylerinden alın.
unknown.png

B3.png

decision:
< calls in American experts>
(ilişki kasmak için bu karar geçene kadar improve relations yapın)
Eğer bu zamanlarda paranoya yüksekse o decisionlardan birini geçirin.

Nisan 1938
[the Comintern]-[Threat from the land of rising sun]-[Gobi gambit]

b4.png

Haziran 1938
Decision:
<We will achieve high production> -5% of consumer goods 


August 1938:

[Gobi gambit]
Decision:
-1% consumer goods, then click Decision, each -1% consumer goods (3 defa)

[east development ] - [Ural development] - [the USSR academy of sciences]

B5.png

Aralık 1938
[Third Five-Year Plan]-[Reorganize the PC of Heavy Industry]

Reorganize Heavy industry ile gelen %100 indirimlerini 1941 ve 1943 endüstri techleri için kullanın


Ocak 1939
Artık civ factory yapmayı bırakıp mil factory yapın tamamen

Mayıs 1939

[found the pcdi] - [PC of Mechanical Engineering] -[ PC of Mortar armament] - [Merge tank and materiel plants]

Tank basmayacaksanız Merge Tank'a kadar gelmenize gerek yok şahsen singleda tek tank basmanıza gerek yok. Onun yerine Baltic security gidebilirsiniz.

Artillery techlerini tamamlamaya çalışın

B7.png

Şu focusta geçen yerlere en az 3 tane mil factory dikmeye çalışın


unknown.png

Aralık 1939

[New Soviet women]-[Industrial modernization]-[Development of tankograd]

b8.png

1940
- Bu noktadan sonra Sovyet uçak debufflarını kaldıran odaklardan devam edebilirsiniz çünkü debufflar bayağı can alıcı, hatta daha önceden davranıp eğer 1938 civarında şu odakları da açıp oradan gelecek indirimle 1940 fighter ve cas açmanız mantıklı olabilir.
- Sınır hatlarındaki demiryollarını 3.seviyeye çekmek supply açısından faydalı

unknown.png

Ordu Ipuçları
- Combat width hakkında tek bir meta yok üzerinde topluluğun bayağı araştırma yaptığı konulardan biri, tek bir doğru yok şu ana kadar tavsiye edilen templateleri koyarsam
5 inf - 10 width
9 inf / 1 arty - 21 width
12 inf - 24 width
9 inf / 3 arty - 27 width

Support olarak da Artillery + Anti-air + Engineer  öneriliyor.

Single playerda tank üretmek maliyetli ve o maliyete değmiyor ben önermiyorum. Onun yerine 6 atlı + 3 motorize topçu ile hem ucuz hem de az supply gerektiren exploitation (çevirme ve kuşatma) birlikleri yapılabilir. Alternatif olarak atlı yerine motorize de kullanabilirsiniz. Motorize hem ucuz hem breakthough var, hemde hızlı, tanklardan daha iyi şu patchte.

Dağcı birlikleri ise 25 width olmalı.
Yaklaşık on hattı çevrelemek için piyade birliklerinden 150-180 arası birlik yeterli oluyor.
No Step Back ıle tanklar ciddi bir şekilde nerf yedi. Onun yerine hava aşırı önemli oldu. Eğer hava hakimiyetiniz yoksa cephe kolaylıkla deliniyor. Bu yüzden Barbarossa öncesi en az 5000 fighter hazır olmalı, üretimde herşeyden önce uçaklara önem vermek lazım.
Railwaygun hem ucuz hem kullanışlı her komutana bir tane atamak iyi.
Sonradan piyadeye rocket artillery eklenebilir, eğer dağlık veya tepe bir arazide savaşılacak ise flame tank support suan yine metanın bir parçası olmuş durumda.

Eğer Rusya ile istenirse %60-%100 entrachmente arası doktrine ulaşılabilir. Bu da ilgili doktorinleri almak, engineer eklemek, generallere ambusher tratı almak, Field marshallara defensive doçtrine almak ile mümkün. Grand Battle Plan doktrin olarak ekstra gidilebilir.

Peki hangi doktrin?
Ben genel olarak Mass Assaltun Deep Battle ağacından gidiyorum. Hem supply bonusu, hem piyadeye org vermesi gibi açılardan en iyisi değil ama dengeli bir doktrin. Defansın dibini görmek isteyenler için Grand Battle Plan da gidilebilir.

Endüstri olarak Barbarossa öncesi en az 250 fabrika olması lazım, bunu 450 ye kadar kasabilen elemanlarda gördüm.

Aşağıda kendi oyunumdan bazı resimler paylaşacagım.

unknown.png

Görüldüğü gibi Almanlar sınır geçemiyor ama hava hakimeti çok önemli

unknown.png


unknown.png

Kullandığım piyade 

unknown.png

Savunmada arkada kullandığım atlı birlikler

unknown.png

Oyun sonu görüntüsü

unknown.png


Başarım alışım

unknown.png


Hoi4 detaylı bir oyun, eksik veya yanlışlar varsa yorumlarda lütfen belirtin beraber öğrenelim.
[+] 8 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Çok yararlı bir rehber olmuş.
Paranoya aktifken kaç kişi kaybettin ? yada kaybettin mi ?
300_b69ab634-c366-4d3d-9536-1dc2a8fdbfaa.png
Ara
Cevapla
#3
(21-12-2021, 22:14)KARTAL : Çok yararlı bir rehber olmuş.
Paranoya aktifken kaç kişi kaybettin ? yada kaybettin mi ?

Kaybettim evet ama paranoyayi takip edip yükseldiğinde düşüren decision yapmaya çalışıyorum orada önemli olan Zhukov gibi Timoskenko gibi komutanları korumak. Yoksa Donanmadan birileri gitse hiç önemli değil.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.