Oyun Kuralları :Haçlı ve Cihad seferleri bug ve exploit oluşturduğu için yasaklanmıştır.
Bug ve exploit kullanımı yasaktır. Tespiti halinde oyuncu oyun dışı bırakılır. Ülkesi AI devredilir.
1 tur barış süresi vardır. 1 turdan kasıt turunu oynamamış olan ülkeye saldırmak, sınırlarına ajan sokmak, fort kurmak, bölge sınırları içine asker koymak, pusu olacak şekilde dahi olsa yasaktır. Yalnız turunu oynamış olan ülkeye saldırılabilir.
Örneğin İngiltere turunu oynarken Fransa'ya dokunamaz. Ancak İngiltere'den sonra Fransa geldiği için Fransa İngiltere'ye saldırabilir, sınır ihlali yapabilir, ajan sokabilir.
Hiç bir yer exterminate yapılamaz. Farkedildiği takdirde oyuncu turu tekrar oynar. Geç farkedilmişse cezası 5000 florindir.
Bilgisayarın yönettiği ülkeler ile diplomasi yapmak yasaktır. Sadece Trade Rights veya Map information yapılabilir. Para alma, şehir alma verme, müttefiklik gibi anlaşmalar yapılamaz.
Watchtower dikmek kesinlikle ve kesinlikle yasaktır. Tespiti halinde tur tekrar edilir. Geç farkedilmişse kuran kişiye 5000 florin ceza verilir.
Heroic Victory'ler yasaklanmıştır. Denizde ya da karada hiç bir şekilde Heroic Victory kabul edilmeyecektir.
Ancak arka arkaya 5 kez denendiği ve hepsinde sadece Heroic Victory verdiği tespit edilirse kabul edilebilir.
Kuşatılmış limanlardaki gemiler kuşatan gemiyi yenmediği sürece limandan çıkamazlar. Kuşatmayı bozarken dahi içeride olmak zorundadırlar. Liman içerisindeki gemilere asker koyulamaz. Koyulduğu tespit edildiği takdirde ordu admin tarafından karaya çıkartılır ve 1 tur hareket edemez.
Exploit oluşturduğu için deniz ve kara savaşlarında defeat almak yasaktır. Açıkçası hiç bir savaşta defeat alamazsınız.
1 birim askerle düşmanın pususuna düşerek düşmanı 1 adım ilerletip saldırmak da yasaktır.
Kuşatma savaşlarında kuşatan orduya saldırarak defeat almak yasaktır. Sadece Draw veya Victory alınabilir.
Kuşatma aletleri kullanmak serbesttir.
Balista, Catapult, Trebuchet herhangi biri ile her yer alınabilir.
Her ülkenin bir bölgede en fazla 2 fortta asker bulundurma hakkı vardır. 3. bir fortu ele geçirdiği takdirde diğer 2sinden birini boşaltmak zorundadır. Fort içinde ajan bulundurarak fortun yok olmasını engellemek yasaktır.
Bu kuralın amacı çığırdan çıkaran arka arkaya 10 tane dikilen fortların oyunu soğutmasını engellemektir.
Her ülke sınırsız ajan üretme hakkına sahiptir.
Ajanlar ( Spy ) sadece gözetleme ve isyan çıkartmakta kullanılabilir. Şehir-kale-fort fethetmede kullanılamaz. AI şehirler de spy kullanarak alınamaz.
Assasinler sadece ajan sınıfı birimleri suikastleyebilir. Prensesleri suikastleyemez. Suikast yüzdesi minimum %30 dur. Sabotaj yüzdesi minimum %50 dir.
Her fortta en az 4 birim kartı bulunmak zorundadır. İçindeki asker sayısı önemsizdir.
Bribe yapmak serbesttir. Bribe yapılan birimler hareket edemezler.
Prensesle General kaçırmak için en az %35 oran gerekmektedir. Kuşatma yapan generaller prensesle kaçırılamaz.
Tüccarlar sadece kendi ülkelerinde veya trade rights sahibi olunan ülkelerde veya rebel olan yerlerde rakiplerini satın alabilir.
Minimum %50 oran gerekmektedir.
Kuşatma altındaki bir yerde bina yıkmak yasaktır. Ya da 1 tur sonra kuşatılması kesin gözüken yerlerde bina yıkmak yasaktır.
İlk turdan itibaren oyuncunun sahip olduğu binalar sorgusuz sualsiz istenildiği zaman yıkılabilir.
En önemli kurallardan biri.Oyun mekaniğinden gereği koymamız ve uymamız gerek kural.
Tur önceliği olan ülkenin yenildiği takdirde hareket edemez, yenilip şehre-kaleye-forta kaçınca yapılan kuşatmayı bozamaz.
Antakya Türklere saldırıp yendiğinde tur Türklere geçtiğinde Türkler hareket edemiyor. Birçoğunuz biliyor bunu. Aynı durum Antakya için geçerli değil. Türkler, Antakyaya saldırıp yendiğinde tur Antakyaya geldiğinde Antakya ordusunu hareket ettirebiliyor. Bu adaletsizliği ortadan kaldırmak için Antakyaya ( yani tur önceliği olan ülkeye ) yenilen orduyu 1 tur hareket ettirememe kuralı getiriyoruz. Böylece Türkler ordusunu ne kadar hareket ettiremiyorsa Antakya da o kadar hareket ettiremiyor olacak. Özellikle gemi savaşlarında çok muzdarip olunan bir konudur bu.
Sorulabilecek bazı sorulara cevaben, yenilen ordunuzla fort kurabilirsiniz. Paralı asker alabilir, takviye getirebilirsiniz. Sadece hareket ediyorsa hareket ettiremezsiniz. Bir sonraki tur tekrar hareket ettirebileceksiniz. Gemilerde de aynı durum geçerli. Türkler Antakya'nın gemisini yendi diyelim. Antakya hiçbir şartla gemiyi hareket ettiremez. Sadece içindeki asker-ajanları başka bir gemiye aktarabilir. Aynı durumu Fransa gibi hareket edemeyen ülkelerde yapabiliyor.
Tur öncelik sırasına göre ülkeler:
Antakya - Kudüs - Bizans - Türkler - Mısır
Gemiden asker çıkarma bug'unu size resimle anlatacağım ki yapmamaya özen gösterelim.
Öncelikle gemideki orduyu seçtiğimizde fortların arkasına geçebildiğini görüyoruz.
Yalnız 1 adım çıkarttığımızda fortun kontrol alanına girdiği için hareket edemediğini hepiniz biliyordur.
Ama orduyu direkt olarak arka tarafa işaretlersek bug dan dolayı direkt olarak arkaya geçebiliyor.
Bu bug'a dikkat edelim. Yapmayalım. Yapanları uyaralım.