Imperator: Rome - Temel Üretim Rehberi
#1
deq.jpg

Imperator: Rome - Temel Üretim Rehberi

Merhabalar. Bu rehberde Imperator: Rome üretim mekaniklerini anlatacağım.

Üretim

Üretim dediğim şey nedir, neyi üretiyoruz önce onu konuşalım.

Oyunda bulunan her bir yerleşim yeri 1 çeşit olmak üzere Ticaret Malı üretir. Bu üretim miktarı toprak türüne ve toprakta bulunan köle nüfusuna göre değişir. Ayrıca yasalar, binalar ve araştırmalar ile üretim miktarını dolaylı olarak kontrol edebilirsiniz.

Bir toprağa tıkladığınızda sol altta o toprağın hangi ürünü kaç adet ürettiğini görebilirsiniz.

a1.jpg
Nilopolis şehrinde 2 adet şarap üretiyoruz.


Ayrıca harita modlarından Ticaret Malları Harita Modu'nu aktif ettiğinizde de, haritada hangi toprakta hangi ürün üretiliyor görebilirsiniz.

a2.jpg


Ticaret Malları

Peki bu ticaret malları ne işe yararlar?

Oyunda 6 kategoriye ayrılmış toplamda 34 adet Ticaret Malı bulunmaktadır. Her biri bulunduğu eyalete bonus vermekle birlikte başkent eyaletinde bulunan her bir fazlalık (+1) Ticaret Malı için ulus çapında ayrıca bonuslar alırsınız. Ticaret Malları ve bonusları için Imperator: Rome - Ticaret Ürünleri Rehberi'ne bakabilirsiniz.

a3.jpg
Oyundaki Ticaret Malları


Toprak Kademeleri

IR'de 3 farklı toprak kademesi bulunuyor. Bunlar Yerleşim, Şehir ve Metropol. Ve her bir toprakta bir çeşit Ticaret Ürünü üretebiliyoruz. Ancak üretim miktarlarını değiştirebiliyoruz. Yerleşim 1, şehirler 2, metropoller ise 3 adet temel üretim miktarına sahipler.

a4.jpg
Buradan toprak kademesini görebilir ve değişiklikler yapabilirsiniz.


Nüfusun Etkisi

Bir toprakta üretim yapmak için nüfusa ihtiyacımız var. Ancak üretimi artırmamızı sağlayan nüfus grubu Köleler. Yerleşimlerde her 15 fazla köle ile, şehir ve metropollerde ise her 20 fazla köle ile +1 üretime sahip olabilirsiniz. Ancak bu fazlalık sınırlarını yukarıda da belirttiğim üzere binalar, yasalar ve araştırmalar ile azaltabilirsiniz.


Fazlalık İçin Gereken Köle

b1.jpg
Sivil ilerlemelerdeki Köle Arazisi buluşu ile Fazlalık İçin Gereken Köle miktarında -1 etkide bulunur.


b2.jpg
Tarım Alanları Fazlalık İçin Gereken Köle miktarında -2 etkide bulunur.

 
b3.jpg
Şehirlerde Dökümhane inşa etmek Fazlalık İçin Gereken Köle miktarında -4 etkide bulunur.


b4.jpg
Yerleşimlerde Maden veya Tarım Arazisi inşa etmek Fazlalık İçin Gereken Köle miktarında -5 etkide bulunur.

Ayrıca:
  • Bütünleştirilmemiş çoğunluk kültüre sahip eyaletlerde +2,

  • Bağlı Şehir Devleti ise -4,

  • Roma'da Lex Sempronia Agraria yasası ile -2 (en az 12 sivil ilerleme istiyor),

  • Cumhuriyetlerde El Koyma Protokolü yasası ile -2 (en az 12 sivil ilerleme istiyor),

  • Kabilelerde Tarım Girişimi yasası ile -1,
ile Fazlalık İçin Gereken Köle miktarına etkide bulunabilirsiniz.


Örnek

Yukarıdaki istatistiksel bilgileri bir örnek ile pratiğe dökmeye çalışalım.

Bu yerleşim yeri Tarım alanı üzerine kurulu (-2), Sivil ilerlemelerden Köle Arazisi buluşunu açtık (-1) ve Tarım Arazisi binası inşa ettik (-5). İseyon topraklarında normalde her 15 köle için +1 üretim fazlası vermesi gerekiyordu. Ama önceki işlemlerimiz sayesinde 15 - 8 = 7 köle ile +1 üretim fazlası elde edebiliyoruz.

b5.jpg
Şehirde 15 köle var ve 3 adet tahıl üretiliyor.

Toprak türü + (Köle sayısı /  Fazlalık İçin Gereken Köle) = 1 + ( 15 / 7 )  ile çıkan sonucu aşağıya yuvarlayarak resimde gözüken 3 üretim sayısına ulaşabiliyoruz.

Bu fazlalık ürünler doğrudan aynı eyaletteki tüm topraklara etki edecektir. Dolayısıyla ticaret ürünü bonusunu kullanırken hangi toprak hangi ürünü kullanıyor dikkat etmek gerekli. Elde ettiğiniz fazla ürünleri ticarette kullanabilir, başkent fazlalığı elde etmek üzere başkente ticaret rotası oluşturabilir veya aynı eyalete bonus sağlamak için saklayabilirsiniz.


Az önceki örneğimizde İseyon'da 3, Ksoyin'de 1 adet olmak üzere eyalet bazında toplam 4 adet tahıl üretimimiz var. Eyaletimizden Merkezi Delta eyaletine 1 adet tahıl gönderiyoruz. Dolayısıyla eyaletimizde 3 adet tahılımız bulunuyor. 1 adet tahıl +5 Aylık Yerel Gıda bonusu veriyor. Bizim eyaletimizde 3 adet tahıl olduğu için, "Yerel" olarak yani sadece o eyaleti ilgilendiren bonus +15 Aylık Yerel Gıda oluyor.


Şehir mi Yerleşim mi?

Peki bu işin optimumu nedir? Şehir ile mi, yerleşim ile mi daha yüksek üretim miktarına ulaşabiliriz? Gelin beraber hesaplayalım. (Metropolü katmıyorum, zira üretimden daha önemli şeyler için kullanılması gerekir.)

İki toprak türüne de etki eden unsurları dahil etmez isek, yerleşim temelde 1, 15 fazlalıkla +1 üretirken, şehir temelde 2, 20 fazlalıkla +1 üretiyor. Maden veya Tarım Arazileri fazlalığı 5 azaltırken, dökümhaneler 4 azaltıyor.
  • 1 bina yapılmış 20 köle nüfuslu 2 toprak türünü kıyaslayalım.
Yerleşim: 1 temel, 15-5 ile 10 fazlalıktan +1 alıyor. 1 + 2 =  3 üretim. (1 temelden, 2 de 20 nüfus bölü 10 fazlalık ihtiyacı)
Şehir: 2 temel, 20-4 ile 16 fazlalıktan +1 alıyor. 2 + 1 = 3 üretim.

  • Başlangıç için diğer bonusları eklemezsek ikisi de aynı üretimi yapıyor diyebiliriz. Yukarıdaki örneğimizde kullandığımız bonusları da ekleyelim. Tarım alanı -2, Köle Arazisi buluşu -1 toplamda -3 gelir:
Yerleşim: 1 temel, 15-5-3 ile 7 fazlalıktan +1 alıyor. 1 + 2 = 3 üretim. (köle sayısı 20 değil 21 olsaydı 1+3 = 4 üretim olacaktı)
Şehir: 2 temel, 20-4-3 ile 13 fazlalıktan +1 alıyor. 2 + 1 = 3 üretim. (burada da kölelerden +1 değil de +2 gelmesi için 26 köleye ihtiyaç var)


Oyun başında gördüğünüz üzere pek bir fark yok. Peki oyun ilerler ise yani köle sayısı artarsa ne gibi bir değişiklik olur? Normalde şehirlerde birden fazla bina inşa edebiliyorsunuz ama bir şehir en fazla 1 tane dökümhane inşa edebildiği için o durumda denkler.
  • Diyelim ki köle nüfusu 45'e çıkardınız, e bu seviyede zaten çoktan Köle arazisi bonusunu açmış olursunuz. Ancak Tarım alanı bonusunu dahil etmiyorum:
Yerleşim: 1 temel, 15-5-1 ile 9 fazlalıktan +1 alıyor. 1 + 5 = 6 üretim.
Şehir: 2 temel, 20-4-1 ile 15 fazlalıktan +1 alıyor. 2 + 3 = 5 üretim.

  • Köle nüfusu 90 olsun, abartalım iyice:
Yerleşim: 1 temel, 15-5-1 ile 9 fazlalıktan +1 alıyor. 1 + 10 = 11 üretim.
Şehir: 2 temel, 20-4-1 ile 15 fazlalıktan +1 alıyor. 2 + 6 = 8 üretim.

  • Hadi bir de tarım alanı bonusu aldı diyelim:
Yerleşim: 1 temel, 15-5-3 ile 7 fazlalıktan +1 alıyor. 1 + 12 = 13 üretim.
Şehir: 2 temel, 20-4-3 ile 13 fazlalıktan +1 alıyor. 2 + 6 = 8 üretim.

Görüldüğü üzere üretim konusunda 15 fazlalık daha başlarda şehrin temeldeki 2 üretimini amorte edebiliyor. Dolayısıyla değerli bir Ticaret Malı üreten yeri kesinlikle Yerleşim seviyesinde tutmanızı tavsiye ederim.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Eklemek veya sormak istedikleriniz varsa lütfen yazınız.
[+] 5 üye Elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.