Bugünkü yayında beni en çok şaşırtan şey mana convert mekaniği, bu durum Stellaris'teki iç pazar/galaktik pazar mekaniklerine benzetilse de pazarda sadece "mineral/enerji kredisi vs" maddelerin takasının yapılabildiğini unutmayalım. Öte yandan Imperator: Rome'da tüm puanları paraya, parayı da bu puanlara dönüştürebiliyoruz gibi görünüyor:
Bu mekaniğin Stellaris'teki karşılığı enerji kredisiyle mineralin alınması değil, enerji kredisiyle influence veya unity puanının alınması olur. Bu özellik sadece oyundaki mana sistemini tamamen anlamsız kılmıyor, aynı zamanda ekonominin de anlamsızlaşmasına sebep olabilir, her ay topladığınız puanları paraya dönüştürebilir, geri kaldığınız puanlardaki açığınızı kapatabilirsiniz.
Gözüme çarpan bir diğer unsur, yayında ilk 20 dakika içerisinde oyundaki çeşitli mekanikler vasıtasıyla 5-6 kaynaktan bonus elde edilmesi oldu. Ideaları başlar başlamaz açabildiler, invention açtılar, omen bonusu aldılar, faction sisteminde puanı basıp istedikleri factionu başa geçirip yine istedikleri bonusu aldılar. Yayında belki 10 sene bile oynanmadı, ancak bonus stacklemenin en üst versiyonunu gördük.
Bunun dışında ticaret/kaynak kısmı oyunun erken dönemde baş ağrıtacak mikrolarından biri gibi görünüyor.
Bu mekaniğin Stellaris'teki karşılığı enerji kredisiyle mineralin alınması değil, enerji kredisiyle influence veya unity puanının alınması olur. Bu özellik sadece oyundaki mana sistemini tamamen anlamsız kılmıyor, aynı zamanda ekonominin de anlamsızlaşmasına sebep olabilir, her ay topladığınız puanları paraya dönüştürebilir, geri kaldığınız puanlardaki açığınızı kapatabilirsiniz.
Gözüme çarpan bir diğer unsur, yayında ilk 20 dakika içerisinde oyundaki çeşitli mekanikler vasıtasıyla 5-6 kaynaktan bonus elde edilmesi oldu. Ideaları başlar başlamaz açabildiler, invention açtılar, omen bonusu aldılar, faction sisteminde puanı basıp istedikleri factionu başa geçirip yine istedikleri bonusu aldılar. Yayında belki 10 sene bile oynanmadı, ancak bonus stacklemenin en üst versiyonunu gördük.
Bunun dışında ticaret/kaynak kısmı oyunun erken dönemde baş ağrıtacak mikrolarından biri gibi görünüyor.