Konu Dizisi: Fırça ve Tuval Üslubu #19: Gustave Courbet - "Bir Ressamın Stüdyosu"
#1
images?q=tbn:ANd9GcQJc12FsVWTTb3rsJF_GzB...Q&usqp=CAU

Sanat dünyasında çok alışık olmadığımız bir tarz. Elinde fırça ve paletle oturan sanatçımızın kendisi; resmettiği manzarayı düşünürken kendini resmettiği bu tablo; sanatçının yaşamı için bir metafor olarak tasarlandı. Courbet eserinden "Sanatsal ve ahlaki hayatımın yedi yılını özetleyen gerçek bir alegori." olarak bahsediyor. Sanatçı, bir ilham perisi ve masumiyeti simgeleyen küçük bir çocuk ve çıplak bir modelle çerçevelenmişken, oda çeşitli tanınabilir figürlerle doludur.  Ünlü şair ve eleştirmen Charles Baudelaire, kültürel seçkinler arasında en sağda bir masada oturuyor. Solda ise toplumun her yönünden çeşitli figürler var. "Toplumun her kesimini içeren, en kötüsü, orta sınıf ve aristokratlar..." Ressamın daha fazla açıkladığı gibi: "Boyanacak tüm bir dünya bana geliyor. Sağda, tüm paydaşlar; yani arkadaşlar, iş arkadaşları, sanatseverleri kastediyorum. Solda, gündelik hayatın öteki dünyası, çoğunluk... sefalet, yoksulluk, zenginlik, sömürülenler ve sömürenler; geçimini ölümden sağlayan insanlar. "

Gerçekçiliğin öncülerinden biri olan Courbet, "Gerçekçilik sanatta demokrasidir" diyerek hareketi tanımlamıştır. Sanat eleştirmeni Linda Nochlin'in dediği gibi, "Kaderini sanatta akademizma ve toplumdaki muhafazakarlık güçlerine karşı sürekli bir öncü eylem olarak gördü." 1855'de Paris Dünya Fuarı jürisinin bu eseri sergilemeyi reddetmesinin ardından, Courbet kendi sergisi olan Gerçekçilik Pavyonu'nu açtı ve Courbet'in sergisi resmi mekanlara karşı bir meydan okumayı temsil ediyordu.  Ayrıca, Salon des Refusés'in sonraki gelişimini ve geleneksel mekanlara meydan okuyan avangart hareketlerin yarattığı tüm 20. yüzyıl sergilerini şekillendirmiştir.

Nochlin, bu çalışmanın avangart hareket için önemine şu sözlerle dikkat çekiyor: "Courbet'in "Bir Ressamın Stüdyosu", ondokuzuncu yüzyılın ortalarının gelişmiş toplumsal ideallerine, 1848 Devrimi'nden yedi yıl sonrasına kadar uygun bir şekilde gelişmiş resimsel ve ikonografik biçimi çok güzel ifade ediyor. Courbet'in resmi, etimolojik türetilmesi açısından, sosyal ve sanatsal olarak ilerlemeci olanın bir birliğini ima ettiği şeklinde anlarsak avangarddır."
[+] 1 üye SchrödingersCat nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.