İpek Yolu temalı bir harita oyunu tasarlamaya çalışıyorum, bu konuda tasarım aşamasından görseller paylaşacağım. Aynı zamanda bazı mekaniklerden bahsedip bu mekaniklere ve genel olarak oyuna yönelik önerilerinizi alabilirim.
Konsept
Aşağıda maddelenmiş her şey tartışmaya ve değişmeye açıktır.
- Oyunun ana özelliği oyunun başlangıcında bulunan İpek Yolu üzerindeki ticarette kontrol sahibi olmak (veya kendi alternatifini kurmak)
- Oyunda 2 tür şehir var, normal şehirler kırmızı + ile oyunda gösteriliyor, surlu büyük şehirler veya ticaret noktaları turuncu renkte.
- Oyun haritası üzerinde hangi şehirlerin birbirine yolla bağlandığı görülebiliyor.
- Oyunda belli bölgelerde o coğrafyaya has ticaret ürünleri bulunacak ve bunları yollarla ipek yoluna bağlayarak haritanın diğer noktalarına ulaştırabileceksiniz.
- Oyunda bir ticaret ürününe sahip olmanın yanı sıra, bir ticaret ürününün başarılı olarak* ticaretini yapmanın da ayrı bonusu olacak.
- Oyunda üzerinden ticaret yolu geçen bölgeyi kontrol eden güç dilemesi durumunda buradan ticaretin akmasını engelleyebilecek, bunu yaptığında o noktanın doğusundaki ürün batısına ulaşmayacak (aynı şekilde tam tersi de geçerli)
- Oyunda her bölgenin belli bir kültürü var, oyundaki tüm RP, kurulan tüm ülkeler bu kültürler doğrultusunda olmak zorunda.
Son değişikliklerle oyunun haritasındaki (EU4 haritası) wastelandları arttırdım. İleride daha da çoğaltabilirim, yol yapma odaklı bir oyun olacağı için oradan yol geçmesinin absürt olacağı bölgeleri wasteland yapmak uygun.
Wasteland değişiklikleri öncesi yapılmış bu şekilde bir major şehirler haritamız var.
Bu da kültür haritası, aynı şekilde Wasteland değişikliklerinden önce yapılmış, bazı hatalar ve farklılıklar içerir.