İleti Sayısı: 1,686
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
14
12-07-2016, 01:41
(Son Düzenleme: 12-07-2016, 01:43, Düzenleyen: Doraemon.)
Hayalinizdeki Strateji Oyunu Nedir? Size göre iyi bir strateji oyununda olması gereken özellikler nelerdir ? Eğer bir strateji oyunu tasarlasaydınız daha çok nelere önem verirdiniz ? Strateji türüne getireceğiniz yenilikler neler olurdu ?
Sinkaf-ül Tertibat
•
İleti Sayısı: 1,576
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
5
kardaş nasıl açikleyem ki şimcik bah şemde
Şeyi al KOH'u genelge yayınlama ekle+total war havası ekle+grafiğini güzelleştir tmm :)
•
İleti Sayısı: 740
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
22
Medieval 3 Total War. Hem RTS olarak bir askeri yönetebileceğimiz onun hikayesini oynayabileceğimiz hemde klasik total war stratejisi olarak yukardan kontrol edeceğimiz bir savaş alanı olsa hayalimdeki oyun olurdu.
İleti Sayısı: 865
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
11
İleti Sayısı: 2,160
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
28
12-07-2016, 07:58
(Son Düzenleme: 12-07-2016, 07:59, Düzenleyen: Lothebork.)
MÖ 2000'de kabile olarak başlayıp diğer kabileleri alıp kendi tanrımızı empoze edip kendi kabilelerimizi kurduğumuz (Cermenik kabileler gibi) daha sonra istilacılardan dolayı kaçıp başka yerlere göç ettiğimiz, çeşitli aşamalardan geçip günümüz teknolojisine ulaştığımız ardında dünyayı tek çatı altında toplayıp uzaya yayıldığımız, böyle ayrı ayrı oyunlar değilde 150 gblik kocaman bugsuz şeysiz kaliteli bir oyun. Oyunun her aşamasında ayrı stratejilerin geliştirilebilmesi önemli. Ha birde bu oyunu Paradox ile başka bir şirketin beraber ortaklaşa yapması lazım. Spore'un stratejileştirilmiş gerçekçi versiyonu.
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
I have dream, one day i will get VİCTORIA III
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Askerler Europa Universalis IV'deki gibi olacak, haritada tek bir asker olarak görünecekler. Ancak oyunda EU'deki gibi bölgeler değil, nokta halinde şehirler ve diğer yerleşim birimleri olacak. Haritada istediğiniz noktaya askerinizi sürebileceksiniz, askerler yolda hızlı giderken gerektiğinde savunma amaçlı dağlık tepelik veya bataklık arazilere çıkartabileceksiniz. Eğer savaş için oraya çıkartırsanız tabi bu sefer yerleşim birimlerini birbirine bağlayan yollar açık kalacak, dolayısıyla düşmanınız şehire yürüyebilecek. Pusu kurabileceksiniz veya yollarda düşmanınıza karşı savunma yerleri (hendekler) vs inşa edebileceksiniz.
Oyuncunun kendisinin bizzat yönetebileceği yerleşim yeri sınırı olacak (demesne limit), geri kalan toprakları tıpkı Stellaris'teki sector sistemi gibi farklı farklı vilayetlere ayırmak zorunda kalacaksınız. Bu vilayetlerin her birinin başında Vali bulunacak. Valinin özellikleri ve sizinle olan ilişkisi oyun içerisinde etkili olacak.
Denizde de aynı şekilde tüm noktalarda geminizi gezdirebileceksiniz (Total War gibi aslında bu kısım). Dolayısıyla kocaman okyanusta seyahat eden 2 gemi birbiriyle karşılaşmak zorunda kalmayacak. Oyun içerisinde bu yerleşim yerlerine göre hareket eden aktif ticaret hatları bulunacak, oyun içerisinde yaptıklarınızla bu ticaret rotalarına etki edebileceksiniz. Ülkenizin ürettiği ürünlerin ticari değerinde oynama yapabileceksiniz ancak fiyatı arttırdığınız gibi diğer ülkeler buna reaksiyon olarak ülkenizin ihtiyacı olan, ticaretini yaptığınız diğer ürünlerin fiyatını arttırabilecek veya basitçe sizden daha ucuza satan ülkeden o ürünü sağlamaya çalışacaklar.
Europa Universalis IV'deki event sistemini tamamen kaldırırdım. Hiçbir şey rastgele olmamalı ve sürekli pop-up çıkar gibi event çıkması oyunun akışını bozan bir durum. Oyun yavaş bir şekilde sürekli akmalı, siz yaptığınız hamlelerle oyuna etki etmelisiniz, eventlerdeki seçimlerinizle değil. Eğer İngiltere'nin oyunun başında iç savaşa girmesi gerekiyorsa İngiltere oyunda içerisinde bulundugu durum nedeniyle o iç savaşa girmeli, bir event veya disaster tetiklendiği ve ülke buna zorlandığı için değil.
Savaş kısmını yine Total War kadar komplike değil ama istendiğinde manuel yapılabilecek şekilde yapardım. Bunu savaşın yaşandığı mevcut araziyi bir masanın üstüne konduğunu düşünün ve o masanın üstünde askerlerinizi satranç oynar gibi ilerlettiğinizi, ancak bu sefer hangi taşın diğerini alabileceğinin tamamen o birimlerin kendi özelliklerine bağlı olduğunu hayal edin.
Bu gibi strateji oyunlarında her şeyden önemlisi oyunun konu aldığı dönemin yapısına uyum sağlamasıdır.
İleti Sayısı: 128
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
12-07-2016, 19:26
(Son Düzenleme: 12-07-2016, 19:28, Düzenleyen: Barış.)
Operasyonel ve taktiksel tarihi strateji oyunlarını başarıyla (anlaşılır şekliyle haritada aynı zamanda asker oynatacak şekliyle diyelim) uygulayan firma görmedim. Bu açıdan benim beklentilerim oyun motorundan ziyade senaryo başarısı. ‘grand campaign’ ve operasyonel düzeyde 1. DS üzerine başarılı örnekler olmasına karşın 2. DS üzerinde oyunlarda misal GG War in the East’de Kızıl Ordunun ileriki tarihi sayılarını karşılamakta yetersiz kalması PBEM oyun gereği sayılabilir. Bunun çözümü en azından ikmal depolarının War in the West’teki şekliyle oyuna eklenip önce Almanlar için ve sonrasında Sovyet ordusunun karşı taarruzu üzerinden engel oluşturması üzerinden ikmal dinamiğininin çeşitlendirilmesi yavaşlatıcı önlemler oluşturacak, Sovyet OOB’si bu yolla tarihi sayılara ulaşabilir. 'War in the East 2’ çıktıktan sonra firma tarafından belirtildiği gibi hem batı hem de doğu cephesini ele alan ‘War in Europe’ üzerinden piyasa harita üzerinden oynanan savaş oyunlarına kaliteli bir üye ekler. Önceliğin kara savaşı üzerine olmasını umuyorum.
•
İleti Sayısı: 950
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
12
EU IV diplomasi ve haritası ile Total War savaş bölümü ve grafiklerinin birleşimi.
İleti Sayısı: 784
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
10
29-08-2016, 15:27
(Son Düzenleme: 29-08-2016, 15:32, Düzenleyen: Xepluper.)
(29-08-2016, 14:45)Kızılderili : EU IV diplomasi ve haritası ile Total War savaş bölümü ve grafiklerinin birleşimi.
Bende bundan istiyorum ama şu anlık sadece bilgisayarı yakmak için iyi bir yöntem olurdu.
Gelecekte bence zaten böyle bir şeyler yaparlar ama şu anda öyle bir oyunu satacakları pazar çok kısıtlı hatta yok.
•
İleti Sayısı: 2,694
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Bu samsung'un yeni telefonların yanında verdiği gözlük gibi gözlük takarak TW de savaş meydanında gerçek komutan olabilmek (Y)
İleti Sayısı: 204
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
Mount & Blade gibi ama tamamen fps gunumuzun çağında rp nin çok gelişmiş herşeyi yapabilidigimiz hali ve yüksek grafikli
Aşağıdaki 1 üye Oner nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Oner nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• GaulTurk
İleti Sayısı: 4,728
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
52
(14-04-2017, 19:46)Europa Turk : Mount & Blade gibi ama tamamen fps gunumuzun çağında rp nin çok gelişmiş herşeyi yapabilidigimiz hali ve yüksek grafikli
Bunu ben de düşünüyordum bi aralar ama çok çok uçuk bir hayal. Bunu yapabilecek bir babayiğit yoktur.
•
İleti Sayısı: 1,542
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
11
Benim düşündüğüm biraz daha farklıydı online bir oyun düşünün elbette strateji ama herkesin kendi adası var.Bu adada normal bina yapıp birim vs üretebiliyorsunuz.Ama başka oyuncuların adasına saldıradabiliyorsunuz saldırıda hem birlikleri kontrol edebiliyor hemde o askerlerden birisi olarak savaşabiliyorsunuz aynısı deniz ve hava savaşları içinde geçerli tabi.
Strateji+Fps gibi oldu ama benim için en muhteşem oyun böyle olurdu heralde...
•
|