07-09-2020, 19:05
Bu ünlü tablo, 1830 Temmuz'undaki Paris ayaklanmasını tasvir ediyor. Ancak Delacroix, gerçek bir olayı değil, devrimin alegorisini sunuyor. Özgürlük fikrini temsil eden yarı çıplak bir kadın; bir Frig şapkası takıyor, bir elinde süngü ve diğerinde üç renkli bayrağı kaldırarak isyankâr kalabalığı zafere doğru ilerlemeye teşvik ediyor. Figürü ve vücudunun üzerine dökülen elbisesi Yunan idealini anımsatırken, Delacroix koltuk altı kıllarını da çizmeyi ihmal etmemiştir amacı sadece bir ideal değil, gerçek bir insanı ima etmektir.
Diğer çağdaş detaylar ve politik tasvirler Paris toplumunun çeşitli sınıflarında gözlenebilir. Genellikle öğrenciler tarafından giyilen bir bereyi takan bir çocuk, omzunda bir kartuş kesesi ve süvari tabancaları taşıyor, bir fabrika işçisi kılıç sallayıp önlüklü denizci pantolonu giyiyor ve şık kent toplumunun yelek ve silindir şapkasını giyen bir adam... belki de Delacroix'in kendi portresi. Kırmızı bandanalı diz çökmüş adam geçimini sağlamak için çalışan geçici bir işçi. Resimdeki her ayrıntı siyasi bir anlam taşıyor; beyaz renkler kralcıları, kırmızı renkler ise liberalleri temsil ediyor aslında. Arka planın yokluğu çok farkedilmese da Notre Dame'ın kuleleri sayesinde sahneyi Paris ile bağdaştırılır ancak şehir manzarasının bazı kısımları tamamen hayal ürünüdür. Delacroix çalışması hakkında şu cümleleri kuruyor:
"Bir barikat kurdum ve ülkem için savaşmamış olsam da en azından onun için resim yaptım."
Delacroix, romantik eserlerinde; kahramanlık, ölüm ve ıstırabı vurgulamak ve etkili bir dram sahnesi yaratmak için dinamik piramidal kompozisyonu ve chiaroscuro temelli renklendirmeyi kullanmıştır. Delacroix'in akademik normları reddetmesi fakat bohem hayat tarzı ve romantik tavrın ayırt edici özellikleri, onu birçok modern sanatçı için bir model haline getirmiştir.