League of Legends - Thresh
#1
mJmYy0.jpg
  • ''Bir zihnin parçalarını tek tek ayırmak kadar keyifli bir şey yok doğrusu.''  ~ THRESH
0G9MoZ.png
HİKAYESİ
Thresh, kurnaz buluşlarıyla acılar içinde kıvrandırdığı fanilerin iradelerini yavaş yavaş kırmasıyla nam salmış ve bununla gurur duyan, sadist bir hortlaktır. Ebediyete kadar işkence etmek için fenerine hapsettiği ruhlara öylesine korkunç ıstıraplar çektirir ki, kurbanları ölmekten beter hale gelir.

Tarihin sayfalarından silinip gitmeye yüz tutmuş çağlarda, sonradan Thresh adıyla anılacak adam, bilgi toplayıp muhafaza etmeye adanmış bir kardeşliğe mensuptu. Bu kardeşliğin önderleri, tehlikeli ve karanlık büyülü emanetlerle dolu bir yeraltı mahzeninin muhafızlığıyla görevlendirmişti. Thresh'in olağanüstü sağlam bir iradesi ve çok nizami bir mizacı vardı; dolayısıyla bu tür görevler için tam biçilmiş kaftandı.
Thresh'in muhafızlığını yaptığı mahzen, bir adalar zincirinin merkezinde yer alan hisarın derinliklerine gömülüydü ve rün nişanlar, sihirli kilitler ve kuvvetli totemler tarafından korunuyordu. Büyü, içindeki kötülüğü aramaya koyulunca, Thresh uzun süre maruz kaldığı bu karanlık efsunlardan etkilenmeye başladı. Emanetler yıllarca kendine olan güvenini kemirdi ve Thresh'i en derin korkularıyla kışkırtıp gaddarlığını körükledi.
Thresh'in içindeki nefret zalim davranışlar şeklinde yüzeye çıkarken, zaaflardan faydalanma yeteneği günbegün keskinleşmeye başladı. Bulduğu canlı bir kitaba bile işkence ediyordu. Sayfalarını tek tek koparıp alıyor, geriye hiçbir sayfa kalmayınca kitabı yeniden birleştiriyordu. Kadim bir büyücünün ruhuyla bütünleşmiş bir aynanın camını matlaşana kadar kazıyor, adamı karanlığa mahkûm ediyor, sonra camı yeniden parlatıp işe en baştan başlıyordu. Nasıl ki sırlar anlatılmak için yanıp tutuşursa, büyülerin de en büyük arzusu hayata geçmektir ama Thresh büyülere bile her gün zulmetmekten geri kalmıyordu. Büyülerin sözlerini söylemeye başlıyor ve kelimeler dilinden su gibi dökülürken, son heceye gelir gelmez susuveriyordu.
Acımasızlığını açık edecek bütün ipuçlarını zarafetle gizlemeyi öğrendi; böylece kardeşlikten ona bakan kimse disiplinli bir muhafız dışında bir şey göremiyordu. Mahzen öylesine engindi ki kimse içindekileri Thresh kadar eksiksiz bilmiyordu ve gel zaman git zaman, önemsiz emanetler kardeşliğin hafızasından silinmeye başladı; tıpkı Thresh gibi.
Bunca titizlikle yürüttüğü çalışmalarını saklamak zorunda kalmak Thresh'in içini kemiriyordu. Muhafızlığını yaptığı her şey ya kötülükle doluydu ya da bir şekilde çarpık bir yola sapmıştı. O zaman Thresh ne diye dilediğini yapmakta özgür olmasındı ki?
Mahzeninde birbirinden acayip sayısız büyülü eşya vardı ama hiç insan yoktu; ta ki zincire vurulmuş bir adamı sürükleye sürükleye getirip bıraktıkları güne kadar. Adam bir kara büyücüydü ve bedenini ham büyüyle bütünleştirmişti. Bu sayede ne kadar ağır yaralanırsa yaralansın, dokularını iyileştirme gücüne kavuşmuştu.
Thresh bu yeni mahkûmu görünce keyfinden dört köşe oldu; zira bir insana çektirilebilecek en büyük ıstırapları çektirse bile helak olmayacak, yıllar boyunca dilediğince oynayabileceği bir oyuncağa kavuşmuştu. Bir kanca kullanarak kara büyücünün derisini itinayla yüzmeye koyuldu. İyileşene kadar da zincirleriyle yarayı kamçılıyordu. Zamanla, mahzeni turlarken zincirlerini üstünde taşımayı alışkanlık haline getirdi. Yaklaşırken çıkardığı sesler, kara büyücüyü ta uzaklardan bile dehşetler içinde kıvrandırıyor; Thresh ise bundan şeytani bir zevk alıyordu.
Zulüm fırsatından yana hiç kıtlık çekmeyen Thresh, hisarın üst katlarındaki kardeşlikten iyiden iyiye uzaklaştı. Yemeklerini mahzende, bir tek fenerin aydınlattığı odasında yemeye başlamıştı ve yeraltındaki dehlizlerden nadiren çıkıyordu. Neredeyse hiç güneş görmediği için benzi soldu ve yüzü çöküp boş bir surete büründü. Kardeşliğin diğer mensupları ondan uzak duruyordu ve bu yüzden olsa gerek, kardeşlikten bazıları sırra kadem basmaya başladığında, hiçbirinin aklına Thresh'in inini araştırmak gelmedi.
''Yıkım'' adıyla bilinen felaket günü gelip çattığında; büyülü şok dalgaları, adaların bütün sakinlerinin canlarını aldı ve onları ölümle yaşam arasında bıraktı. Başkaları acı içinde feryat ederken, Thresh bu yıkımdan büyük bir haz alıyordu. Bu felaket onu korkunç bir hortlağa dönüştürmüştü ama gölgeler diyarına göçen birçoklarının aksine, Thresh kimliğini yitirmedi. Aksine, acımasız işkencelere düşkünlüğü ve zayıflığı anında sezme kabiliyeti daha da baskınlaştı.
Faniliğin sınırlayıcılığından sıyrılıp zulümlerine ceza kaygısı duymadan devam edebilmek onun için gümüş tepside sunulan bir fırsattan farksızdı. Hortlak haliyle Thresh, hem ölülere hem de canlılara bitmek bilmez acılar çektirebilir, çaresizlikleriyle hazza doyabilir ve ardından ebediyen ıstırap içinde kıvranmaları için kurbanlarının ruhlarını hapsedebilirdi.
Thresh artık sadece belli kurbanlar arıyor: En zeki, en dayanıklı ve iradesi en güçlü olanları. En büyük zevki, içlerinde en ufak bir umut kırıntısı bile kalmayana kadar kurbanlarına işkence edip onları zincirinin ucundaki kancaya teslim etmek.


YETENEKLERİ

Felaket
Thresh_Passive.png

Thresh yakınında ölen rakiplerin ruhlarını toplayarak, kalıcı olarak Zırh ve Yetenek Gücü kazanır.



Ölüm Cezası

ThreshQ.png
Bedel: 80 Mana
Menzil: 1075
Thresh bir rakibi zinciriyle bağlar ve kendine doğru çeker. Bu yeteneğin ikinci kez etkinleştirilmesi, Thresh'in rakibe doğru çekilmesini sağlar.
Thresh tırpanını fırlatarak 80/120/160/200/240 (+50% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir, Gerçek Görüş kazanır ve isabet alan ilk hedefi sersemletip 1.5 saniye boyunca kendisine doğru çeker.Bu yetenek yeniden kullanıldığında Thresh, bağlanan rakibe doğru çekilir.Ölüm Cezası bir rakibe isabet ederse bekleme süresi 3 saniye azalır.


Karanlık Geçiş

ThreshW.png

Bedel: 50/55/60/65/70 Mana
Menzil: 950
Thresh'in fırlattığı fener, yakındaki dost şampiyonları hasardan korur. Takım arkadaşları fenere tıklayarak Thresh'e doğru fırlayabilir.
Thresh fenerini hedef konuma fırlatır. Takım arkadaşlarından biri fenere tıklarsa, Thresh bu takım arkadaşı ile feneri kendine çeker.Fener, Thresh'e ve fenerin yanına gelen bir takım arkadaşına 4 saniye boyunca en fazla 60/100/140/180/220 (+0) hasar emebilen bir kalkan verir. Kalkanın sağladığı koruma miktarı, Thresh'in topladığı ruh sayısına bağlı olarak artar.


Derisini Yüz

ThreshE.png

Bedel: 60/65/70/75/80 Mana
Menzil: 500
Thresh'in saldırıları giderek güçlenerek, saldırılar arasında beklediği süre arttıkça daha fazla hasar verir. Etkinleştirildiğinde, Thresh zincirini sallayarak tüm rakipleri darbe yönünde savurur.
Pasif: Thresh'in normal saldırıları, çatışma dışı kaldığı zamanlarda biriken 0 ila 0 (+0) fazladan büyü hasarı verir. Bu değer, toplanan ruh sayısı artı toplam saldırı gücü değerinin %80/110/140/170/200 kadarına çıkabilen bir değere eşittir.
Aktif: Thresh arkasından başlayan bir hat üzerinde 65/95/125/155/185 (+40% Yetenek Gücü) büyü hasarı verir. İsabet alan rakipler savurma yönünde itilir ve ardından 1 saniyeliğine %20/25/30/35/40 yavaşlar.İtmek için ileriye, çekmek için geriye doğru kullan.




Hücre

ThreshRPenta.png

Bedel: 100 Mana
Menzil: 450
Yıkılması halinde hasar veren ve yavaşlatan duvarlardan oluşan bir hapishane oluşturur.
Thresh kendi etrafında hayalet duvarlar örer. Duvarlardan herhangi birinin içinden geçen rakip şampiyonlar 250/400/550 (+100% Yetenek Gücü) büyü hasarı alır ve 2 saniyeliğine %99 yavaşlar; ancak içinden geçilen duvar yıkılır. Duvarlardan birisi yıkıldığında, kalan duvarlar hasar vermez ve yavaşlatma süresi yarıya iner. Bir rakip aynı anda birden fazla duvardan etkilenemez.


TARTIŞMA

Karakterin artıları ve eksileri nelerdir ?
Hangi şampiyonlara karşı zayıf hangilerine karşı güçlü ? 

Hangi itemler tercih edilmeli ?
Sihirdar Büyüsü seçimi ve yetenek geliştirme sırası nasıl  olmalı ?

Rün ve Kabiliyet seçiminiz nelerdir ?
Bildiğiniz komboları nelerdir ?

Early Game nasıl oynanmalı ?
Teamfight sırasında nasıl bir görev üstlenilmeli ?

Karakter hakkında genel düşünceleriniz nelerdir ?
         Sizce karakter gereğinden güçlü mü yoksa dengeli mi ?

5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#2
Karakterin artıları ve eksileri nelerdir ?
Çok güzel kontrol etkileri var. W yeteneğiyle her türlü yerden dostlarını kurtarabiliyor.

Hangi şampiyonlara karşı zayıf hangilerine karşı güçlü ? 
Destek olduğu için zayıf veya güçlü olduğu şampiyon pek etkilemiyor ama Sivir ve Ezreal gibi yeteneklerini engelleyebilenler biraz sinir bozucu olabilir.

Hangi itemler tercih edilmeli ?
Destek itemleri seçilebilir. Yanındakinin hasarını sana aktaran eşya, Solari vs. Targon kesinlikle alınmamalı. Minyon almaya çalışırken adcye çok engel oluyor menzili uzun olduğundan.

Sihirdar Büyüsü seçimi ve yetenek geliştirme sırası nasıl  olmalı ?
bitkinlik sıçra, tutuştur sıçra, oyuna göre tercih edilebilir.

Rün ve Kabiliyet seçiminiz nelerdir ?
Can ve zırh veren kabiliyetler seçilebilir.

Bildiğiniz komboları nelerdir ?
Q atıp çekmek E ile arka tarafa atıp R ile sıkıştırmak

Early Game nasıl oynanmalı ?
Adcnizi koruyup karşı tarafın adcsini rahatsız etmelisiniz.

Teamfight sırasında nasıl bir görev üstlenilmeli ?
Q ile birini çekip teamfight başlatabilir. Ama asıl görevi adc korumak olmalı
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Tristana ve vayne gibi mobil şampiyonlarla girince W + Q + R + E kombosunu yapmak çok tatlı oluyor. Karşı adc direk patates.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.