Medieval II - Kingdoms: Britannia Rehber Serisi - 1. Bölüm: Özel Mekanikler
#1
bri1.jpg

Bu rehber serisinde Medieval II: Total War'ın Kingdoms ek paketindeki Britannia senaryosunu inceleyeceğiz.
Rehber serisinin ilk bölümünde Britannia senaryosuna has özelliklere odaklanıyoruz.

Britannia senaryosu 272 tur limitlidir, oyunda oynanabilir 5 ülke ve fethedilebilir 46 bölge bulunur. Oyunda İngiltere, Galler, İskoçya, İrlanda ve Norveç oynanabilir ülkeler olarak yer alırken, oyunda bir süre sonra Baron İttifağı ülkesi belirir.

Kültür
Britannia senaryosunun kendisine has en önemli özelliklerinden birisi kültür mekaniği. Bu mekaniği kabaca ana senaryodaki din mekaniğine benzetebiliriz, oyundaki 5 ülkenin 5'i de kendisine has bir kültüre sahip ve her şehir yüzdesel bazda bu ülkelerin kültürlerinden parçalara sahip. Zaman içerisinde şehirlerin kültürü şehri kontrol eden ülkenin kültürüne doğru eğilim gösteriyor, örneğin İskoçya ile bir İngiliz kenti ele geçirdiğinizde ilk raddede şehirdeki İngiliz kültürü oranı daha yüksekken şehir yavaş yavaş İskoçlaşıyor. Şehre valilik yapan karakterin Management özelliğinin yüksek olması bu dönüşümü hızlandırıyor.

Aynı zamanda kilise binaları oyunda din ve rahip olmamasını karşılar bir biçimde kültür değişim hızı sağlıyorlar. Senaryoda aynı zamanda kültürünüzü sınırlarınızın dışına da yayabiliyorsunuz, örneğin bir İrlanda bölgesi bir İngiliz toprağına komşuysa bu İrlanda toprağında İngiliz kültürü artmaya başlıyor. Oyunda bir ülke ile müttefik olduğunuzda şehirlerinizde bulunan o ülkenin kültürü daha az huzursuzluğa sebep oluyor.

Oyunda yerleşim detaylarını incelerken isyana sebep olan Insurgents etkisi görebilirsiniz, bu etki direkt olarak şehrin kültürüyle şekilleniyor. Oyunda her devletin bir kültürel bölgeleri var bu bölgelerde bu devletlerin kültürü daha hızlı yayılıyor. Eğer bir bölgede sizin kültürünüz baskın kültür değilse Insurgent etkisi daha büyük oluyor. Eğer "insan yoksa problem de yok" diyenlerdenseniz bir şehri fethettiğinizde şehirdeki nüfusu ortadan kaldırmayı değerlendirebilirsiniz, ancak bunu yaptığınızda yağmalamaya oranla daha az para kazanmanın yanı sıra, şehre daha büyük zarar vermiş oluyorsunuz ve belki ilerideki turlardaki kazançlarınızı da baltalıyorsunuz. Oyunda sahip olduğunuz her şehirde kültürünüzün dominant kültür haline gelmesini sağlamalısınız. Oyunda aynı zamanda casuslar da şehrin içerisinde bulunduğunda sizin kültürünüzün yayılmasını sağlıyor.

Ancak şehirlerinizde yabancı kültürlere sahip olmak her zaman kötü bir şey değil. Britannia senaryosunda her birimin üretilebilmesi için bina seviyesinin yanı sıra bir de kültürel yüzde gerekiyor, dolayısıyla eğer şehrinizde örneğin İngiliz kültürü yaygınsa, İngiliz birimleri üretebiliyorsunuz. Oyunda daha etkili daha güçlü birimler için kültürel yüzdenin daha yüksek olması gerekiyor, bu da örneğin İskoçya'nın en iyi birimleri için neredeyse tamamen İskoç şehirlere sahip olmanız gerektiği anlamına geliyor. Herhangi bir sebepten kültür oranı gereken yüzdenin altına düşerse bu birimi üretemez hale geliyorsunuz. Bu da kabaca başka kültürlerden asker üretimlerini en rahat bir şehri veya kaleyi fethettikten sonraki tur yapabileceğiniz anlamına geliyor. Hangi birim için hangi kültürden yüzde kaç olması gerektiği rehberin 3. bölümünde yer alacak.

Din
Britannia senaryosunda din yok. Rahipler yok, Papa yok, sapkınlar yok ve hatta cadılar yok. Bu sebeple valiler Piety yerine Management denen bir özelliğe sahipler ve bu özellik yukarıda bahsedilen Kültür mekaniğini yakından etkiliyor. Kilise binaları oyunda halen mevcut ancak o da kültürü etkiliyor. Bu kapsamda oyunda tek bir özel olay harici haçlı olmadığını, Papa musallat olmadan hristiyan komşunuzu rahat rahat fethedebileceğinizi söyleyebiliriz.

a1.jpg

Galler Ayaklanması
Oyuncu da olsa yapayzeka tarafından da kontrol edilse oyunda önceden hazırlanmış bir Galler Ayaklanması mevcut. Bu ayaklanma esnasında Galler belli şartlar altında çok sayıda asker ediniyor.
  • Eğer Galler tarafından sahip olunan bu bölgeler, İngiltere tarafından fethedilirse Galler takviye güç alır: Pembroke, Montgomery, Caernarfon.
  • Eğer Galler İngiltere'den bu sınır bölgeleri ele geçirmeyi başarırsa, fetihleri devam ettirebilmesi için takviye güç alır: Cardiff, Gloucester, Shrewsbury, Chester.

Baronlar İttifağı
Bu senaryoda İngiltere'nin baş belası Baronlar. Yenilmeleri durumunda birden fazla kere haritada belirebilirler. Belirmeleri için sabit turun yanı sıra İngiltere kralının düşük Authority'e sahip olması, herhangi bir ordunun veya şehrin ayaklanması veya kralın ölmesi gerekebilir. Bu kapsamda İngiltere ile oynarken orduların sadakatine, şehirlerin huzursuzluk seviyesine 2 kat dikkat etmelisiniz.

Eğer İngiltere ile oynamıyorsanız, Baronların ortaya çıkması için elinizden geleni yapmalısınız. Bu da casuslar göndererek huzursuzluk yaymak, binaları sabote etmek, valileri suikastle öldürmek ve hatta krallarını öldürmek gibi şeyler olabilir.

a2.jpg

William Wallace
Oyunda belli bir süre sonra Wiliam Wallace genişçe bir orduyla İskoçya'ya yardıma geliyor. William Wallace'ın ne zaman geleceği oyunda İskoçya'nın durumuna göre şekilleniyor, örneğin zayıf bir İskoçya agresif bir İngiltere tarafından işgale uğruyorsa William daha erken gelebiliyor. Oyunda tüm olayların en erken ve en geç gerçekleşme tarihlerinden rehberin 3. bölümünde bahsedeceğiz.

Norveç Çıkartmaları
Tıpkı Galler ve İskoçya gibi Norveç de kendisine has bir takviye kuvvet özelliğine sahip, oyun içerisinde bu şekilde 2 ordu ediniyorlar ve edindikleri 2. ordu Norveç Kralı Haakon Haakonsson tarafından yönetiliyor. Norveç ülkesi aynı zamanda bu yeni birliklerin karşılanabilmesi için King's Purse (her tur kazanılan sabit para) bonusu alıyor.

a3.jpg

Prens Edward'ın Haçlısı
İngiltere'de Prens Edward oyunda belli bir noktada Papa tarafından haçlıya destek vermek üzere çağırılıyor. Oyuncu veya yapayzeka Edward'ın haçlıya gidip gitmemesi üzerine karar verebiliyor. Bunu yaptıktan bir süre sonra Edward'ın haçlı kariyerinin nasıl gittiğine dair ikinci bir event alıyorsunuz. Eğer Edward bu haçlıda hayatını kaybetmezse, İngiltere'ye haçlı birimlerinden oluşan bir orduyla dönüyor. Eğer ölürse, tahmin edeceğiniz gibi geri dönmüyor - ancak haçlı birimlere sahip bir başka ordu geliyor. Bu haçlı eventleri dahil tüm olayların gerçekleşme zamanları rehberin 3. bölümünde yer alacak.

Taş Kaleler
Taş kaleler Medieval II ana senaryosunda generaller tarafından inşa edilebilen tahta kalelerden daha farklı. Oyunda oyunun başlangıç haritası üzerinde yer alıyorlar ve ek kale inşaatı yapılamıyor. Her fortta tıpkı bir şehirde olduğu gibi 2 birim bakım maliyeti ödenmesi gerekmeden barınabiliyor. Bu bedava olacak birimlerin hangi birim olduğu herhangi bir şekilde ayarlanmış değil dolayısıyla oyundaki en pahalı 2 birimi de bu kalelere koysanız bedava olacaklar. Taş kaleleri fethetmek biraz daha zor, bir bakıma normal kalelerin minyatür hali gibiler. Düşman bölgesinde kaleye sahip olduğunuzda daha çok devastation'a dolayısıyla düşmana ekonomik olarak daha çok zarara sebep olursunuz. Bu kaleler aynı zamanda düşman karakterlerini kaçamaz hale getirip avlamak için de kullanılabilirler.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Elinize sağlık çok güzel olmuş.Ben bu ek paketleri oynarken maalesef böyle güzel ve ayrıntılı türkçe rehberler yoktu o sebeple oynaya oynaya öğrenmiştim pek çoğunu ama görüyorum ki bilmediklerimde varmış:D diğer seriler içinde gelmesini bekliyorum tekrar elinize sağlık.
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
#3
Norveç ile ilgili birkaç şey yazmak istiyorum. Norveç oyun başında tek aile üyesi olan Prens Magnus ile başlıyor. O öldüğü takdirde yıkılıyor. Yaklaşık 10 veya 11. turda King Haakon Arrives eventi geliyor. O event gelmeden yıkılırsa o event gelmiyor. Oynayanlar için tavsiyem hemen bir evlatlık general bulmaları. Prens ölürse iş bitiyor anlayacağınız. Bir hotseatte Norveç oynayan arkadaşımız o şekilde yıkılmıştı sanırsam.
Ara
Cevapla
#4
Teşekürler mekanikler ve evenetler harika olmuş
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.