İleti Sayısı: 3,512
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
51
İslam Tarihinde 4 halifenin 3.sü olan Osman'ın ölümünden sonra Ali Halife olmuştur. Fakat Muaviye Ali'nin halifeliğine karşılık kendini de halife ilan etmiştir ve 2 grup arasında Sıffin savaşı yaşanmıştır. Ali'nin hariciler tarafından öldürülmesiyle oğlu Hasan geçse de Muaviye halifeliği ondan eline almıştır.
Bu doğrultuda kimileri Muaviye'yi islamdan ve Peygamberin sahabeliğinden dışlarken kimileri onun da halifeliğinin meşru olduğunu ve sahabe olduğunu söylemekte.
Sizin Muaviye hakkındaki düşünceleriniz neler?
•
İleti Sayısı: 624
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
14
(15-06-2017, 03:23)Aytaç : İslam Tarihinde 4 halifenin 3.sü olan Osman'ın ölümünden sonra Ali Halife olmuştur. Fakat Muaviye Ali'nin halifeliğine karşılık kendini de halife ilan etmiştir ve 2 grup arasında Sıffin savaşı yaşanmıştır. Ali'nin hariciler tarafından öldürülmesiyle oğlu Hasan geçse de Muaviye halifeliği ondan eline almıştır.
Bu doğrultuda kimileri Muaviye'yi islamdan ve Peygamberin sahabeliğinden dışlarken kimileri onun da halifeliğinin meşru olduğunu ve sahabe olduğunu söylemekte.
Sizin Muaviye hakkındaki düşünceleriniz neler? Gücün peşine düşmüş ve bu yolda kan dökmekten çekinmemiş. Onu bunu bilmem de adam istediğini almış ben ona bakarım.
•
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
15-06-2017, 03:40
(Son Düzenleme: 15-06-2017, 03:48, Düzenleyen: PashaZade.)
Bir Caferi olarak Muaviye'nin halifeliği meşrudur demekteyim. Muaviye düşman olmanın anlamı yok. Her haltı Yezid yemiş iken Muaviye'nin suçu nedir ?
Çok detaylı açıklamaları konu ilerledikçe yapacağım, gayet de Muaviye, Osmandan, Ebu Bekir'den, Ömer'den farksızdır. Onun kendisine yapılan saygısızlıkları ve hakaretleri hiç doğru bulmuyorum. Özellikle duyduğum okullardaki tarih öğretmenlerinin, Muaviye çok kötüdür, Kafirden farkı yoktur, Hz.Muhammed'in damadının ve torunlarının canına kast etmiştir gibi cahilce ve bilgiden uzak yorumlar yapıyorlar. Bununla beraber Muaviye Hz.Ali'nin şehit edilmesiyle alakası bile yok iken hatta kendisi de bu hançerlerin hedefi altındayken böyle bir hakaret ve saygısızlık hak yemekten başka birşey değildir. Elbet yaptığı hatalar vardır, lakin hatalar asla affedilemez diye bir kural yoktur. Hz. Muhammed 'in amcası Hz. Hamza gibi bir Cengaveri şehit etmesine rağmen, putperestlikten doğru yola geldiğinde dahi Hz.Muhammed tarafından affedilen Hz.Vahşi gibi bir örnek var iken ; hangi densize kalmış koca İslam halifesi'ne, bir ilim adamına ondan da öte Müslüman olan birisine kafir denmesi. Hz.Muaviye'ye yapılan hakaret ve haksızlıklar elbet bir gün son bulacaktır. Bu günün yakın zamanda zuhur etmesi dileklerimle.
Aşağıdaki 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• jax61
İleti Sayısı: 670
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
6
olum bu nasıl bir seviye biraz düşürün muaviye kim yıl kaç eu4te var mı.
İleti Sayısı: 2,160
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
28
Muaviye Müslümanların Şii Sünni diye bölünmesine yol açmıştır. Kendisi İslam'ı bir amaç değil, kendi saltanatını kurması için bir araç olarak görmüştür. Oğlu Yezid malum, Kerbela olayı. Bugünkü siyasal İslamcıların babasıdır, dinimizi hadisler dini olmasına yol açmıştır. Belki iyi bir komutan ve devlet adamıdır ama Halifeliği meşru değildir ve İslam alemine büyük zarar vermiştir.
İleti Sayısı: 2,138
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Geçeriz dünyâda cân ü cânândan
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Geçeriz ukbâda bâğ-ı cinândan
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Kanar hâlâ kalbimizde bu yara
Hayderîyiz meyletmeyiz ağyâra
Çekseler de bizi sonunda dâra
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Hüseyn bizim cânımız cânânımız
Hasan dahî dînimiz îmânımız
Kırılsak da pîrimiz civânımız
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Genç ihtiyâr ateşe bıraksalar
Boynumuza bukağılar taksalar
Birer birer yakalayıp yaksalar
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Hazret-i Hayder-i Kerrâr başımız
Hüseyn için dökülür gözyaşımız
Bu dünyada kalsa tek yoldaşımız
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Ehl-i Beyt-i Mustafâ'ya fedâyız
Hamdülillah zâlimlerden cüdâyız
Rûz-i mahşer sâhib-i iddiâyız
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
Aşkî ağlar şehîd-i Kerbelâ'ya
Gözyaşıyla niyâz eyler Mevlâ'ya
Katlanırız binbir türlü belâya
Kerbelâ'da akan kandan geçmeyiz
İleti Sayısı: 3,113
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
22
(15-06-2017, 10:51)Lothebork : Muaviye Müslümanların Şii Sünni diye bölünmesine yol açmıştır. Kendisi İslam'ı bir amaç değil, kendi saltanatını kurması için bir araç olarak görmüştür. Oğlu Yezid malum, Kerbela olayı. Bugünkü siyasal İslamcıların babasıdır, dinimizi hadisler dini olmasına yol açmıştır. Belki iyi bir komutan ve devlet adamıdır ama Halifeliği meşru değildir ve İslam alemine büyük zarar vermiştir.
Şii Sünni isim olarak bölünmese de, Taaa Ebubekir zamanında dahi Ali'nin ilk halife olması gerektiğini zorla savunanlar vardı. Muaviye gelmiş, Ali'ye karşı savaşmış, ondan sonra İslam alemi Muaviye'ciler ve Ali'ciler diye ikiye ayrılmış, Oğlu Yezid de babası gibi bu yoldan gidip Peygamber torunlarını öldürmüş gibisinden bir durum yok yani. Elbette belli adam kayırmalar ve Halife Osman'ın kendisine yapmış olduğu desteklerle devlet içerisinde güçlü adamlardan birisi olmuştur. Lakin Muaviye'nin Halifelikte yahut saltanatta gözü yok. Zira Halifelerden dahi güçlü bir karakter. Ümeyyeoğullarının en başında olması. Tüm İslam devletinin içerisindeki en güçlü ve en zengin şahıs olması, kelimenin manasıyla ''parayı bulmuş olması'' yetiyor zaten.
Bunlarla beraber Ali'nin ilk halifeden beri bir halifelik hakkı iddiası, bunu kendisi yapmasa da taraftarlarının yapması, Hz.Osman'ın beklenmedik şekilde katledilmesinin ardından Ali'nin bir tezlikle halife olması Muaviye'yi elbet şüphe içerisine düşünmüştür. Kaldı ki Ali (r.a.)'nin de bu katliamı yapanları kendi altında saklaması da gün gözü gibi açıktır. He, neden sakladığı da belli bu konuda tabiki Hz.Ali'ye hak vereceğiz. Çünkü Hz.Muaviye bu kişilerin sorgusuz sualsiz infaz edilmesini istiyordu. Hz.Ali ise yargılandıktan sonra gereğinin yapılmasını savunuyordu. Gerçi yargılansalar da idam edileceklerdi ama neyse...
Kısacası olay şudur, bu asla bir Halifelik kavgası değildir. Hz.Osman da Ümeyyeoğullarına dahildi ve Muaviye ile aynı kanı taşıyorlardı. Muaviye de ailenin reisi olarak bir kan davası gütme yoluna gitmiştir. Bu yolda karşısına çıkan herkesle de savaşmıştır. İki şahıs da Halifelik peşinde koşmamakla beraber iki şahsın tarafları da kendilerine köstek oluyordu. Hz.Ali'nin tarafları onun Halifelik davası güttüğünü sanarak peşinden koşarken, hile ile iş yapan Amr İbnül As da Muaviye'nin ''kan davasını'' bir Halifelik mücadelesine çevirmiştir.
Aşağıdaki 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• cemal
İleti Sayısı: 124
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
Evet, hataları elbet var. Lakin gayesi İslam'ın lehinde bir şeyler yapabilmekti. Bence bazı hataları hariç İslam'a iyi hizmet etmiştir. Ayrıca ona Hazreti Muaviye denmesi gerekir. Çünkü o bir sahabedir. Efendimiz(sav)'in mübarek yüzünü görmüştür.
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun.
•
İleti Sayısı: 337
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
2
Bu konu hakkında İbn Haldun, Mukaddime adlı eserinde kendi tabiriyle asabiyet kavramı ve hilafetin dönüşümü üzerinden bir açıklama getirmiştir.
Ümeyyeoğulları, Hz. Peygamber dönemi öncesinde Mekke'ye hükmediyor ve dolayısıyla Arap kabilelerine karşı üstünlük iddiasında bulunuyordu . Bu nedenle İslam'a girdikten sonra daha da güçlenen bu kabilenin, zaman içerisinde saltanata dönüşen hilafete göz koyması ve ele geçirmesi, mülkün tabiatı gereğiydi ve gerçekleşmesi zaman meselesiydi.
Bu süreçte verilen kararlarda ve icra edilen faaliyetlerde Muaviye'nin şahsi görüşlerinden ziyade bağlı bulunduğu yapının ortak iradesini değerlendirmek daha doğru olacaktır.
Ben bütün bu yaşananları talihsizlik olarak görmekle birlikte bahsedilen dönemde hilafetin yapısının değişmesi ve saltanata evrilmesi nedeniyle Muaviye'nin mülkünün meşruiyeti konusunda bir ikilem göremiyorum.
Son olarak İslam'ın düşünsel düzlemde gerilemesine sebep olan asıl etken olarak Gazzali'yi ve skolastik düşünceyi görmekteyim.
•
İleti Sayısı: 2,275
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
18
İslami ve halifeliği saltanata çevirmiştir ve müslüman kanı dökülmesine sebep olmuştur. Kendisi de oğlu da islama büyük zararlar vermiştir ve kesinlikle sahabi değildir.
İleti Sayısı: 9
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Meşru olmadığını düşünüyorum ortada bi halife varken bu ünvanı ondan alıp taht kavgası bi birşeye dönüştürmek bence meşru değildir çünkü bunun sonucunda müslümanlar parçalanma yoluna gitmiştir
•
İleti Sayısı: 26
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
1
Muşru mudur bilmem ama kurduğu emevi devleti Türkleri katletmiştir. Yaptıkları Talkan katliamımda 100bin Türkü öldürmüş 50bin kadar Türk cariye olarak köle pazarlarında satılmıştır. Bize anlatılan tarihle gerçek tarih farklı. Olaya gelirsek bir de Timur tarafından baksak faydalı olur.
1400 Ekim’inde Şam’ı alan Timur, ilk Emevi halifesi Muaviye’nin oğlu olan ve Hz Muhammed ‘in torunu Hüseyin ile yakınlarının Kerbela’da şehit edilmesine sebebiyet veren Yezid’in Şam’daki Emevi Camii’nin yakınında bulunan Babü’s-sagır Mezarlığındaki kabrini açtırmış ve Yezid’in kemiklerini yaktırmıştı. Bu sırada yıkım ve yok etme işinden Muaviye’nin mezarı da nasibini almış ve ortadan kaldırılmıştı. O dönem tarihçilerinin yazdıklarına göre, 1400 yılının sonbaharında önce Halep ile Humus’a ardından da Şam’a giren Timur, Şam’da üzerlerine derme çatma kulubelerin yapılmış olduğu bazı kişilerin mezarları olduğunu öğrendi. Ama bu mütevazı mezarların hemen ilerisinde, Emevi Camii’nin yakınında bulunan kubbeli ve son derece gösterişli bir mezarında Muaviye’nin oğlu Yezid’e ait olduğunu öğrenince hiddetlendi ve ”Sahabe mezarlarının kulübeler kondurmuş, peygamber efendimizin torununu katletmiş bu adama saray gibi mezar yapmışsınız” diyerek Yezid’in türbesinin derhal yıkılmasını, toprağının elli arşın kazılarak Kızıldeniz’e dökülmesini buyurdu ve askerinden binlercesini getirerek Yezid’in mezarının üzerine işetti !
İleti Sayısı: 254
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
3
Halifeliğinin meşruiyeti hakkında yapılan tartışmaya girmeyeceğim ama kendisinin/Emevilerin İslam dünyasını mahvettiği şeklindeki kalıplaşmış yargıya biraz eleştirel yaklaşmak gerektiğini düşünüyorum. İslam imparatorluğunun sınırlarını müthiş bir hızla genişleten, yaptırdığı/başlattığı çeviri faaliyetleriyle, daima Abbasilere atfedilen İslam "rönesansı"nın temellerini hazırlayan bir devlet adamı ve kurucusu olduğu devleti objektif düşünmek lazımdır.
kalemler kaldırılmış ve sayfalar kurumuştur.
İleti Sayısı: 219
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
4
Meşru değildir. Bunu anlamak için çok okumaya da gerek yok. Muaviye'nin hayatını doğru kaynaklardan okuyun, öğrenin yeterli. Tüm sahabeler arasında döneklik yapan yegane kişidir, kendisi. Hz. Hasan'a verdiği sözü tutmamış ve halifelik makamını Hz. Hüseyin'e teslim etmemiştir. Sıffin Savaşı'nda bile hile hurdayla mağlup olmaktan kurtulmuştur. Muaviye hem dönek hem korkak hem de üç kağıtçıdır. Bunlar benim düşüncelerim değil bunlar gerçekler. İslam dünyasında ilk ayrılığa sebep olan kişi yine Muaviye'dir. Boşuna Yezid'e kızıp, lanet okumayın. Yezid, Muaviye'den on kat daha müslümandır.
•
İleti Sayısı: 75
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
03-01-2019, 23:43
(Son Düzenleme: 03-01-2019, 23:48, Düzenleyen: Türkopol.)
edit: forumdan atılmak veya dava yemek istemiyorum. yazdıklarımı sildim.
•
İleti Sayısı: 55
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
04-01-2019, 00:00
(Son Düzenleme: 04-01-2019, 00:24, Düzenleyen: Muhibbi.)
Edit: mesajını silmişsin senin sildiklerini ifşa etmemek için ben de sildim.
•
İleti Sayısı: 57
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
0
Muaviye döneminde zaten din, milliyetçiliğe dönüşüyor. Muhammed, 4 halife döneminde din ön plandayken, Muaviye döneminde Arap milliyetçiliği ön plandaydı. Muaviye'nin oluşturduğu zihniyet hala devam etmekte..
•
|