Old World - Değerlendirmeleriniz
#1
Old world, Civilization Crusader Kings karisimi bir oyun. Sehir kurulumu icin haritada rastgele yer secmiyoruz, haritanin her yerine dagilmis sehir hexleri var onlara kuruluyor. Ayrica tribal ulke (ileride deginilecek) ve barbarlarin kamplarini temizledikce oralara da sehir kurulabiliyor.

Ulkeyi lider olarak yonetiyoruz, karakterimiz evleniyor, varisinin egitimiyle ilgileniyor, ulkedeki diger buyuk ailelerle iliskileri duzenliyor. Zaman zaman event ile baska yerlerden karakterler geliyor bunlari davet edebiliyoruz. Ayrica cocugun egitimi ve bilim isleri icin scholar karakter gelebiliyor. Sehirlerimize bu karakterlerden vali atayabiliyoruz ayrica her askeri birime genel olarak atayip farkli bonuslar alabiliyoruz. Ulkenin idaresi icin diplomat ve basbakan ve istihbaratci ataniyor bir sure sonra. Bunlarla ulke icinde yapabilecegimiz icraatlar ve komsu ulkelerle iliskilerde yeni secenekler aciliyor. Oyunun basinda sadece para ile etkileme ozelligi varken, sonradan tuccar gonderme, sehir pasivize etme gibi yeni ozellikler geliyor. Tabiki bunlar teknolojiler ile aciliyor

Teknoloji sistemi ilk basta civ kopyasi gibi gozuksede oldukca farkli isliyor. Oncelikle cag atlama yok, varsa da ben goremedim. Asina oldugumuz teknolojiler var ama her zaman her istedigimizi gelistiremiyoruz. Teknoloji gelisiminde karsimiza her seferinde 4 secenek cikiyor ve birini secip onu gelistiriyoruz. Teknoloji agacina gidip bazilarina oncelik verebiliyoruz ama yine de rasgele gelen 4 secenekte onlarin cikmasi garanti degil. 

Sehir yonetiminde bir cok bina insa etme isini sehir kendisi degil isciler yapiyor. Tarlayi madeni, sehrin cevresindeki yerlere isciler insa ettigi gibi ayni sekilde, granary, courthouse, library, wonder gibi binalari da isciler insa ediyor. Sehirde ise askeri ve sivil birimler yapiliyor. Ek olarak sehirde parasal gelir icin Hazine, civic geliri icin Forum, bilim geliri icin Arsiv insa ediliyor ve bunlarseviye atliyor. Bununla beraber bina olmayan ama tek seferlik gelir getiren Decree, Festival, Inquiry, Olymiad, Council projeleri var. Askeri biimlerin yaninda civil birimler uretimi ile mesela iscilerin insa ettigi trlaya, ciftci, madene medenci, tas ocagina oranin iscisi, bakanliga gorevli, barraksa cavus vs cesit cesit birim uretiliyor. Bunlarin her biri ilgili sehir binasinda calisip, bina adedine gore bir kac tane uretilebiliyor

Kaynaklar cok cesitli. Klasik altin ve yiyeyek tabiki var. Bunun yaninda, Birim ve bina insasinda kullanilan diger kaynaklar, demir, tas, odun. Bu kaynaklar degisik eventlere ve ticaretle alinabildigi gibi temel olarak sehir binalarindan toplaniyor. Ayrica yonetim icin Bilim, Civic ve Askeri Egitim kaynagi bulunuyor, bunlarla da teknoloji, yasalar, asker gelistirmeleri vb islere kullaniliyor

Oyunun en onemli mekanigi ise bir turda kullanabildigimiz hamle sayisini veren Order. Bu da bir kaynak ve temel olarak, karakterinizin Legitamcy seviyesinden, sehirlerden, ticaretten geliyor. Legitamacy ise simdiye kadar hanedanda hukmetmis karakterlerden, diger aile iliskilerinden, bitirilmis buyuk projelerden ve event ile geliyor. Hamle sayisi oyunun basindan sonunda kadar en kritik kaynak. Bir askeri hareket ettirmekten, komsu ulkeyle ticaret iliskisi kurmaya kadar haritada yapilacak her hamle bu kaynaktan harciyor. Sadece gordugum tek istisna, uretimi bitirip bosta kalmis sehirde, yeni birim uretimine baslamak icin hamle kullanilmiyor.

Komsu ulklerle iliskiler, ittifak, baris, ticaret, varis ve hukumdar evlendirme, sizma, suclama, teknolji calma, diplomat ile ticaret gorevi yollamak, parayla etkileme, savas ilani, baskasina savas ilani teklif etme ve kaynak gonderme. Iliski artirmanin en kolay yolu, parayla etkileme ama bunu her seferinde bir karakter icin kullanabiliyoruz, ikinci olarak kaynak verme ama defalarca gonderince hamle sayisindan kullanmis oluyoruz. Veridigimiz kararlar ve eventler ile Ulkeler arasinda illiskilerimiz -200/+200 arasinda degisiyor. Bunu etkileyecek cok cesitli eventler gelebiliyor. Mesela gordugum en ilginc event, komsu ulkenin varis prensesi, benim ulkeye ziyarete gelmis heyet ile. Event penceresinde, benim varis prens ile komsu prenses birbirine isindi beraber zaman gecirip egleniyor yaziyor. Bunu engellemek mi yoksa karismamak mi istiyorsunuz diye soruyor. Bosver oynasinlar dedim. Bir kac yil sonra komsu prenses bizimkine asik olmus ama ikisi de baskasiyla evli oldugu icin ve ulke varisleri oldugundan bir araya gelemeyecekler. Kiz kendini oldurdu, bizim prens de kendini odasina kapadi, gittim konustum fayda vermedi. Bir sure sonra kederinden o da canina kiydi. Bana varis olarak cocuk yastaki onun kizi kaldi ( O kiz 60 sene hukumdar oldu, altin cagimizi yasadik ) . Normal ulkeler disinda tribal ulkeler var. bunlarla kisitli iliski kurabiliyoruz. Tribal olanlardan es alabiliyor, baris, ittifak yapabiliyor, savas ilan edip baskasina savas isteyebiliyoruz. Ayrica tabiki eventler ile iliskiler sekilleniyor. Mesela ben varislerden biri icin Gaul kabilesinden kiz almistim, prensin butun cocuklari annesine benzeyip gaul kulturunden oldu. Su anki hukumdarin ulkesinin kulturuyle hic alakasi kalmadi. Bu tribal ulkeler barista degilseniz zmaan zaman ustunuze barbar saliyorlar, ayrica siradan barbar kamplari da var, zaman zaman burdan akinlar oluyor.

Old world cok dolu bir oyun. Eminim daha karsima cikmamis bir suru ozelligi vardir. Ileride tekrar ekleme yapabilirim.

Iyi oyunlar
[+] 3 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.