Skiller belirli bir sırada tier tier ilerliyor. Bir sonraki tier'daki skill'i açabilmek için ona giden tüm okları açmanız gerekmekte. Açtığınız her skill duplicantın moral ihtiyacını arttırır. Her tier'da skill başına artan moral ihtiyacı da aynı oranda artıyor. Bu sebeple ihtiyacınız olmayan skilleri açmamanızı öneririm. Gelin skilleri inceleyelim.
Digging
Digging yeteneğiyle alakalı 3 tane skill mevcut. Diğer skillerle bir bağlantısı yok. Verdikleri yetenekler de çok üstün şeyler değiller. Bu nedenle 1-2 tane bu alanda yetenekli kazıcınızda fulleyip diğerlerinde hiç bu alana girmeyin derim.
Hard Digging (Tier 1)
- +2 Excavation yeteneği
- Sert kayaları kazabilme yeteneği
- +2 Excavation yeteneği
- Abyssalite'i kazabilme yeteneği
- +2 Excavation yeteneği
- Diamond ve Obsidian'ı kazabilme yeteneği
Building
Bu alanda da 3 tane arka arkaya skill var. Buradan alacağınız yetenekler yalnızca inşa hızınızı arttırıyor. O da çok fazla değil. Buraya da skill puanı yatırılmasını önermiyorum.
Improved Construction I (Tier 1)
- +2 Construction yeteneği
- +2 Construction yeteneği
- +2 Construction yeteneği
Farming
Bu alan hem Ranching skillerine erişim için bir geçiş sağlıyor hem de Crop Tending yeteneğini açabilmenizi sağlıyor. Bu yüzden tarım ve hayvancılık gibi şeylerde olmazsa olmaz denilebilir. Ancak buradaki Tier 3 skill verdiği küçük bonusa karşı 3 moral istediği için değmez. Tier 2'de bırakmanızı öneririm.
Improved Farming I (Tier 1)
- +2 Agriculture yeteneği
- +2 Agriculture yeteneği
- Farm Station kullanabilmek için gereken Crop Tending yeteneği
- Micronutrient Fertilizer üretebilme yeteneği
- +2 Agriculture yeteneği
Ranching
Tier 1 skill'i olmadığı için yalnızca Farming alanının Tier 1 skill'i üzerinden bu alana ulaşabiliyoruz. Buradaki Tier 2 skill'i hayvancılık yapmanız için olmazsa olmaz. Bu nedenle bu skill'i açmanızı şiddetle tavsiye ederim. Tier 3 skill'i size kalmış.
Critter Ranching (Tier 2)
- +2 Husbandry yeteneği
- Hayvanları yakalamanızı sağlayan Critter Wrangling yeteneği
- Grooming Station kullanabilme yeteneği
- +2 Husbandry yeteneği
Cooking
Bu alanda iki tane skill bulunuyor. Genelde çoğu güzel yemek için Electric Grill gerektiği için bikaç duplicanta Tier 1 skill'ini almanızı öneririm. Tier 2 aman aman fark ettirmeyecektir.
Grilling I (Tier 1)
- +2 Cuisine yeteneği
- Electric Grill kullanabilme yeteneği
- +2 Cuisine yeteneği
Decorating
Bu alanda 3 tane skill var ve birini alıyorsanız 3'ünü de almalısınız. Ancak herkese almanıza gerek yok. Bir tane duplicant bile zamanla kendini geliştireceği için bu işe yetecektir.
Art Fundamentals (Tier 1)
- +2 Creativity yeteneği
- Kanvas boyama yeteneği
- Heykeltıraşlık yeteneği
- Düşük kalitede sanat eseri yapabilme yeteneği
- +2 Creativity yeteneği
- Orta kalitede sanat eseri yapabilme yeteneği
- +2 Creativity yeteneği
- Yüksek kalitede sanat eseri yapabilme yeteneği
Researching
Bu alanda 3 tane eşsiz skill mevcut. Ayrıca araştırmalar kısıtlı sayıda olduğu için duplicantlarınıza Science yeteneği kazandırabileceğiniz yegane yol da burası. Fazladan moraliniz varsa bu skilleri açmanızda fayda var. En azından bir kişide hepsini açmış olsun.
Advanced Research (Tier 1)
- +2 Science yeteneği
- Super Computer kullanabilme yeteneği
- +2 Science yeteneği
- Gayzer analizi yapabilme yeteneği
- +2 Science yeteneği
- Virtual Planetarium kullanabilme yeteneği
Suit Wearing
Burası biraz ilginç bir alan. İlk skill'i exosuitlerle ilgili muhteşem bir bonus verdiği ve küçük bir Athletics yeteneği bonusu verdiği için herkesin alması gerektiğini düşünüyorum. Ancak ilk skill bile Tier 3'ten başlıyor. Buna dikkat edilmesi gerek. Ayrıca Supplying alanındandaki iki skill'i de açmış olmanız gerekmekte buna erişebilmek için. Sonraki iki skill ise roket pilotluğuyla alakalı. Tier 4 ve 5 oldukları için aşırı bir moral yüküne sebep oluyor. Ayrıca Tier 4'e erişebilmek için ek olarak Researching dalını da tamamlanız gerekiyor. Ancak merak etmeyin. Bu skillleri tek bir kişiye almanız yeterli. Pilotunuz ölmediği sürece oyun boyunca bir daha bu skilleri almanız gerekmiyor.
Exosuit Training (Tier 3)
- +2 Athletics yeteneği
- Exosuit giyince aldığınız kötü etkileri azaltır
- Command Capsule kullanabilme yeteneği
- +%10 Roket Navigasyon Verimliliği
Supplying
Bu alan oyunda en sevdiğim alan sanırım. Hem Exosuit Training'e erişim için gerekli hem de duplicantlarınızı çok daha efektif şekilde kullanabilmenizi sağlıyor. Çok erken oyunda buraya atlamaya gerek yok ancak er geç almanızı öneririm.
Improved Carrying I (Tier 1)
- +2 Strength yeteneği
- +400 kg taşıma kapasitesi
- +2 Strength yeteneği
- +800 kg taşıma kapasitesi
Operating
Bu alandaki skiller da biraz spesifik kalıyor. En az 1-2 kişide bu alanı fullemekte fayda var. Conveyor Rail'e en kısa zamanda erişebilmek sizi büyük bir yükten kurtaracaktır. Generator Tuning ise enerji üretimi konusunda size oldukça yardımı dokunacak bir yetenek.
Improved Tinkering I (Tier 1)
- +2 Machinery yeteneği
- +2 Machinery yeteneği
- Generator Tuning kullanabilme yeteneği
- Microchip üretebilme yeteneği
- +2 Machinery yeteneği
- +2 Construction yeteneği
- Conveyor Rail kurabilme yeteneği
Doctoring
İtiraf etmek gerekirse oyun boyunca tıbbi şeylere doğru düzgün ihtiyaç duymadım. Teknik açıdan bakarsak en az bir kişide bu alanı fullemek gerek. Hatta garanti olsun diye iki kişide de fullenebilir. Ancak pratik uygulamada bu alana hiç puan vermeseniz bile çok saçma şeyler yapmadıkça kolay kolay bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
Medicine Compounding (Tier 1)
- +2 Medicine yeteneği
- Apothecary kullanabilme yeteneği
- +2 Medicine yeteneği
- Sick Bay kullanabilme yeteneği
- +2 Medicine yeteneği
- Disease Clinic kullanabilme yeteneği
Tidying
Verdiği Strength bonusu az ama güzel. Boruları tahliye etme işi de çok sık kullanılmasa da ara sıra iş görebiliyor. Strength bonusu için herkese alınabilecek kadar ucuz ama tek bir kişide fulleyip bıraksanız da yetecektir.
Improved Strength I (Tier 1)
- +2 Strength yeteneği
- +2 Strength yeteneği
- Borulardaki sıvıları ve gazları tahliye etmenizi sağlayan Plumbing yeteneği
İyi oyunlar.
Sic Parvis Magna