Günlük: Tinto Talks #23: Lojistik ve Kuşatma
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un 23. bölümünde oyundaki Lojistik ve Kuşatmalara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...y.1697510/ :Herkese merhabalar, Tinto Talks'un 23. bölümüne hoş geldiniz.

Bugün lojistik ve kuşatma üzerine derinlemesine konuşacağız. Hepinizin bildiği üzere 'Amatörler taktik yapar, profesyoneller lojistik ile ilgilenir'.

Lider Ataması

Öncelikle, yeni eklediğimiz bir şey var, “görev süresi”. Bir karakter bir orduya veya donanmaya liderlik etmek üzere atanmışsa, en az 12 ay geçmeden komutadan alınamaz. Bu olay lider seçiminde daha stratejik davranmanızı sağlayacakken, aynı zamanda dünya üzerinde ışınlanmasını da engelleyecektir.

Birliklerin Takviye Edilmesi

Zorunlu askere alınanlar takviye edilemezken, düzenli birlikleriniz yeterli insan gücünüz ve ihtiyaç duydukları malzemeleri karşılayabiliyorsanız takviye edilmeye çalışılacaktır. Ancak geri çekilen, muharebe içinde olan, bir gemiye bindirilen veya halihazırda yıpranmaya maruz kalan bir ordunun parçası olan birlik takviye edilemez.

Bir birlik yalnızca sizin kontrolünüz altında olan veya müttefik devletin halihazırda işgal edilmemiş topraklarında takviye edilir.

reinforcement.png

Ordu Hareketi

Lojistik ordu hareketiyle yakın ilişkilidir. Project Caesar'da Ordu Hareketi alışık olduğunuzdan biraz farklıdır.

Hearts of Iron serisinde bir ordu hareket halindeyken morali azalır, bizde buradan ilham aldık. Bu durum orduların yürüyüp bir süre dinlenmeleri gerektiğini belirtir. Bu sayede ordular Avrupa'nın bir ucundan diğeri ucuna ilerleyerek muharebeye dahil olmasını engeller.

Ayrıca ordu büyüklüğü bir ordunun hareket hızınıda etkiliyor. Bu etken ordunun o anki cephe genişliğine bağlıdır. Birimlerinizi başka birimlere bağlayabilirsiniz. Ancak geç Orta Çağ askeri organizasyonu oldukça sınırlı olduğundan bağlı birimleriniz daha yavaş hareket edecektir. Daha sonraki çağlarda bu hareket cezasını önemli ölçüde azaltacak ilerlemeler elde edeceksiniz. Devrimler çağında tamamen ortadan kalkacaktır. Özellikle bu çağda bir yenilikle beraber birden fazla kolordunun muharebeye girmesiyle işler daha ilginç hale gelecektir.

advances_AoR.png

Gıda ve Ordular

Bir ordu boş mide ile yürüyemez, diye merak ediyorsunuzdur. Bu tamamen doğru. Her ordu aylık tüketmesi gereken gıdaya ihtiyaç duyar ve bu karşılanmadığı takdirde askerler firar etmeye veya açlıktan ölmeye başlarlar. Eğer bir kuşatma sırasında ordu gıdanızın tükenmesi durumunda ordunuzun hızla dağılması ve kuşatmayı kaldırma durumunda kalırsınız.

Standart bir piyade birliği genellikle yanlarında birkaç aylık erzak taşıyabilir. Ancak bu erzaklar bittiğinde, tamamen biter. İşte bu noktada yeni bir birim kategorisi devreye giriyor. Yardımcı Kategori’nin ana türlerinden biri olan Lojistik birimleri, diğer birim türlerinden çok daha fazla yiyecek taşıyabilir.

camp_followers.png

Peki ordunuza nasıl yiyecek sağlarsınız? Ordularınız kendi topraklarınızda konuşlanmışsa, o eyaleteye ait erzaklardan gıda takviyesi alırlar. Bu nedenle ordunuzu nereye konuşlandırdığınıza dikkat etmeniz gerekir. Çünkü ordunun bulunduğu eyalet kıtlık yaşayabilir. Müttefiklerinizden veya askeri geçiş izniniz olan ülkelerden yiyecek almak istiyorsanız, onların erzaklarını almanıza izin veren bir anlaşma yapmanız gerekir. Ancak bu, her ülkenin kabul edeceği bir durum değildir. Öte yandan, sizin egemenliğiniz altındaki devletlerin bu konuda söz hakkı yoktur. Çünkü çoğu bağlı devlet türü bu erişimi sorgusuz bir şekilde sağlar.

food_supply.png

Gıda Tedariği

Savaş halindeyken, işgal ettiğiniz bölgelerden yiyecek çalabilirsiniz. Bir eyaletin başkentini kontrol ediyorsanız, oradaki yerel halkın erzaklarını ordularınızı beslemek için kullanabilirsiniz.

Eğer ordunuz gıda temin edemeyecek bir düşman toprağında bulunuyorsa, gıda tedariği için kendi kontrolünüzdeki bölgelere iki bölge uzaklıktaki yerlere erişmeye çalışabilirsiniz. Bu da olmuyorsa orduya gıda tedarik etmenin iki yolu var.

Eğer bu menzil içinde bir İkmal Deposu varsa ordu bu depodan gıda tedariği yapacaktır. İkmal deposu her hangi bir ordu tarafından oluşturulabilir ve maksimum kapasiteye kadar doldurulabilir. Her hangi bir ordu ana topraklardan yiyecek toplayıp bu depoda depolayabilir. Ayrıca depo kapasitesini arttıran gelişmelerde mevcut.

Bir diğer yöntem ise donanmalardır. Donanmanız gıda tedariği için ordularınıza destek verebilir. Donanmalar için iki seçenek mevcuttur. Gıda toplama ve gıda dağıtma. Gıda toplama, sahip olduğunuz herhangi bir komşu eyaletten yiyecek alır ve filonuz, gemilerin yiyecek taşıma kapasitesine bağlı olarak yiyecek depolayabilir. Gıda dağıtma ise donanmanın yüzen bir ikmal deposu gibi davranmasına ve ordularınızın bu depodan gıda tedarik etmesini sağlar.

Her oyuncunun lojistikle uğraşmaktan hoşlanmayabileceğini anlıyoruz. Bu yüzden, lojistik destek sağlayan ordulara ve donanmalara lojistik hedefler atayabilir ve ana ordularınız için bu sorunu onların çözmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıca yenilen bir ordunın gıda tedariğinide ele geçirirsiniz. Yenilip geri çekilen bir ordu erzaklarının tümünü yanında götüremez.

Kuşatmalar ve İşgaller

Şimdi sohbetimizin ikinci kısmı olan kuşatmalara geçelim. Kuşatmaların nasıl işleyeceğinden bahsedeceğiz. Öncelik olarak her bölge aynı değil ve üzerine konuşmamız gereken iki mesele var. Her hangi bir savunması olmayan bölgelerin işgal edilmesi uzun sürmez. Tam güce sahip tek bir birlik bile bölgeyi bir kaç hafta ele geçirir. Ancak savunma içeren bir bölgeyi işgal etmek, tam bir kuşatma gerektirir.

siege_progress.png

Gıda, askeri seferlerinizi dikkatli bir şekilde tasarlamanıza sebep olacak önemli bir etkendir. Çünkü bir kuşatmayı ne kadar sürdürebileceğinizi etkiler. Buradaki kilit nokta, ki bu benimde hayranı olduğum bir özellik, kuşatmaların bir kumar olmasıdır. Bir kalenin ne zaman düşeceğini bilemezsiniz ve yiyeceğiniz tükenmesi durumunda kuşatmayı kaybetme başarısız olma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Yaklaşık her 30 günde bir kuşatma sırasında bir takım olayların gerçekleşme olasılığı vardır ve bu olay savunucular için kuşatmayı zorlaştıracak etkenlerdir.

siege_outcome.png
Hemen teslim olmayacaklar, ama belki askerlerimiz arasında hastalığı önleyebiliriz...

Bu değişikler ile birlikte kalelere taarruz etmek artık daha mantıklı. Taarruz başarılı olursa kaleyi ele geçirirsiniz. Ya da saldırınız başarısız olur ve verdiğiniz kayıplar sebebiyle gıda tedariğinizi daha uzun süre korursunuz.

Kıyı şehirlerini kuşatırken şehri ablukaya almak yalnızca kuşatmaya yarar sağlamaz ayrıca ordularınıza gemiler ile gıda tedariği sağlarsınız.

Otomatik Kontrol

Harita, önceki oyunlarımıza göre daha detaylı olduğundan savaş esnasında her bir konumu manuel olarak kuşatmak veya işgal etmek büyük bir zahmet gerektirir. Project Caesar'da birden fazla bölgeye aynı anda otomatik olarak kontrol altına almanın iki farklı yolu bulunuyor. İlk olarak bir kaleyi ele geçirirseniz, o kalenin kontrolündeki bölgeler yavaş yavaş sizin kontrolünüze geçer. İkinci olarak bir eyaletin başkentini işgal etmişsiniz aynı şekilde o eyalete bağlı olan bölgeler sizin kontrolünüze geçmeye başlayacaktır. Tabi ki bu işgaller düşman ordu ve kaleler tarafından engellenir.

Daha önce bahsediliği üzere Project Caesar'da kontrol alanları bulunuyor. Ancak bu sistem Imperator: Rome'da kullanılandan daha az karmaşık bir sistem. Devrim Çağında kontrol alanlarını es geçmenizi sağlayacak bir gelişme mevcut. Bu sayede düşman ordularını takip etme konusunda daha esnek olacaksınız ancak yine de gıda tedariğinizi kontrol altında tutmanız gerekmektedir.

Askere Alım Seçenekleri

Askeri açıdan henüz bahsedilmeyen bir konu, birlikler için farklı askere alım türleri olduğudur. Eğitim sürecini hızlandırarak birlikleri daha hızlı bir şekilde oluşturabilirsiniz. Ancak bu durumda birliklerinizi aşırı zayıf olacaktır. Diğer türlü eğitim süresini uzatarak tam eğitim almalarını sağlayabilirsiniz.

recruit_methods.png
Eğitim karşılığını verir.


Sonraki günlükte gemilerden ve oyunun donanma sisteminden bahsedeceğiz
[+] 3 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
baya güzel bir gelişme
Ara
Cevapla
#3
Yine kağıt üzerinde çok iyi duran bir Paradox oyunu. Makro anlamda oyun beni epey heyecanlandırmaya başladı. Bina ve ekonomi yönetimindeki çeşitlilik, ordu sisteminde lojistik ve erzak meselesinin öne alınması gibi hususlar bence oyun tasarım açısından Paradox'un girmek üzere olduğu yanlış yoldan dönüldüğünü gösteriyor.
HOI 4'te tankların üretimine petrol koyup lojistiğin en önemli olduğu çağda oyundan lojistiği tamamen kaldıran Paradox'tan, EU5'te lojistik tasarımına önem veren bunun için ayrı birim tasarlayan Paradox'a. Tüm oyunların en iyi taraflarını alıyorlarmış gibi bir intiba edindim.

Hepsine hükmedecek tek bir oyun, hepsini o bulacak
Hepsini bir araya getirip karanlıkta birbirine bağlayacak
[+] 3 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bu lojistik işi sevindirici. Eu4 de en uyuz olduğum şey buydu. Adam taaaa Rusya'dan kalkıp Afrika'ya geliyordu ile. İnşallah bu sistem engel olur.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.