Rehber: Yeni Başlayanlar İçin Steel Division: Normandy 44 Rehberi
#1
STEEL DIVISION: NORMANDY 44
Yeni Başlayanlar İçin Steel Division: Normandy 44 Rehberi
Bu rehberde yeni başlayan oyunlar için Steel Division: Normandy 44'ün temellerinden bahsediyoruz.

Temel Bilgiler ve Giriş
  • Steel Division Company of Heroes serisine benzer bir biçimde 2. dünya savaşı temalı gerçek zamanlı bir strateji oyunu.
  • Oyuna alışmak için singleplayer skirmish modunu deneyebilirsiniz, başlangıç kaynaklarını 250 DP'ye alıp yavaşça oynayarak oyuna alışabiirsiniz. 1v1 oyunlar hazırlıksız girmeniz durumunda başlangıçta "fazla" gelebilir.
  • Diğer taktiksel oyunlardan farklı olarak Steel Division her muharebede 3 safhaya sahiptir. Bu safhalardan A safhası az sayıda birimin düşmanı araması ve önemli pozisyonları ele geçirmesi üzerine, B safhası orta miktarda birimlerin düşmanla karşılaşarak cephe hattını ileri taşımaya zorlaması üzerine, C safhası ise tam teşkilatlı muharebe şeklinde.
  • Her safhada muharebe alanına aktarabileceğiniz belli bir miktarda biriminiz olacaktır. Oyuna başlarken battlegrouplarda otomatik doldurma seçeneğini seçebilirsiniz.
  • Son olarak harita üzerinde cephe hatlarının değişmesinden düşman hareketlerini anlayabilirsiniz ancak bazı türdeki birimlerin cephe hattını etkilemeden sizin tarafınıza geçebileceğini unutmayın.
ss_f542a00c62109c281695b8dfb07f4292b0f91...1525020664

Birimler
  • Steel Division'da her birim kendine has taktiksel bir role sahip farklı birimler bulunmaktadır. Bu birimlerin güçlü ve zayıf yanlarını anlamanız oyunda başarılı olmanızı sağlar. Oyundaki ordunuzda bu birimlerin her birini kullanmalı, örneğin piyadelerle tanklarınızı korumalı, topçularla saldırıları yumuşatmalı, uçaksavarlarla ordunuzu bombardımanlardan korumalısınız.
  • Recon birimleri keşif yapmanızı sağlar, bu birimler olmadan başarılı olamazsınız. Bu piyadeler oldukça gizli bir şekilde hareket edebilir.
  • Infantry birimleri ordunuzun belkemiğini oluşturuyor, oyunda sadece infantryler ekipli silahlar sığınaklara girip binalarda saklanabilir.
  • Tanklar hem taretli araçları hem de Alman tank destroyerlarını kapsıyor. Oyun içerisinde çok sayıda farklı tank türü mevcut, Shermanlardan Stuarrtlara, Beutepanzerden Hotchkisslere kadar farklı özelliklere sahip farklı tanklar bulabilirsiniz.
  • Support birimleri araçlarınıza takviyede bulunur, Churchill AVRE veya Hanomag gibi araçlara ateş desteği sağlar.
  • Anti-Tanklar isminden de anlayacağınız üzere Panzerfaust veya bazuka silahlarına sahip, tanklara karşı güçlü birimlerdir.
  • Anti-Airler genellikle düşman uçaklarını korkutmaya yarıyor, bu uçakları düşürmek için dogfighterlar kullanmak daha doğru ancak bu birimlerin avantajlı noktası kara birimlerine karşı da atış yapabilmesi.
  • Artilleryler düşmana türüne bağlı olmak üzere atış yapan silahlar, mortarlarla düşman tankını korkutmanız zor olabilir ama elinizde Stuka zu Fuss varsa iş tamamen başka bir boyut alıyor.
  • Air türü birimler klasik dogfighterlardan roket taşıyan uçaklara kadar değişiklik gösterebilen hava birimlerini ifade ediyor.
  • Bazı birimler üzerlerinde gri arkaplana sahip beyaz yıldızla işaretlenmiştir, bu birimler lider birimleridir ve etraflarındaki birimlerin tecrübe seviyesini yükseltir, bu birimlerin teslim olmasını engeller ve alınan supression hasarını azaltırlar.
ss_7f21a18e60c51fe652bad038e08eac1db327b...1525020664

Muharebe
  • Oyunda karada yer alan ve muharebelere katılan 2 ana tür birim var, bunlardan ilki piyadeler. Otomatik silahlarla kolaylıkla supression seviyeleri azaltılır, araçlara yerleştirilmiş anti-air silahlar piyadelere karşı çok etkilidir. Ancak silahınız veya aracınız sadece AP hasarı veriyorsa piyadelere saldıramayacaktır.
  • İkinci tür birimler ise araçlar, bu araçlara zarar vermek daha zor. Genel olarak zırh delici silahlarla araçlara zarar verebilirsiniz. Her iki tür için de birimlerin moraline dikkat etmeniz gerekiyor. Ateş altında oldukça bu birimler moral kaybedip nihayetinde kaçabiliyorlar. Kaçan birimler otomatik olarak geri çekiliyor, eğer bu kaçış esnasında birimin önü kesilirse ve etrafta dost bir birlik bulunmuyorsa biriminiz teslim oluyor.
  • Oyunda hiçbir birim türü diğer birim türüne "üstün" değil, her şey koşullara bağlı. Piyadeler ve crew served silahlar açık alanlarda çok zayıf olsalar da, saklanabilecekleri bir yere geçtiklerinde çok daha etkili oluyorlar ve doğru silahlarla çok daha büyük düşmanlara büyük hasarlar verebiliyorlar.
  • Son olarak birimler saklanıyor olsalar bile bir düşman birimini gördüğünde otomatik olarak ateş açacaktır, bunu engellemek için Hold Fire butonunu kullanabilirsiniz.
ss_777b18b2c1a39e34f8eb1a4fb629769858484...1525020664

Haritalar
  • Oyunda her haritanın kendisine has çeşitli özellikleri var, bu haritalarda oyuncularla karşılaşmadan önce skirmishte yapayzekaya karşı oyunlar yapmak haritayı tanımanızı sağlayacaktır.
  • Line of Sight © ile birimlerinizin atış menzilini maksimize edebilir, kör noktalarınızı bulabilir ve pusular kurabilirsiniz. Ancak bir pozisyonu görebiliyor olmanızın, o pozisyondaki bir düşmanın da sizi görebilmesi anlamına gelebileceğini unutmayın.
  • Piyadeler ve crew-served silahalr ormanlık arazilerde veya binalarda saklanabilir.
  • Ağaçlık bölgeler ve geniş ormanlar duvar gibidir, aralarından piyadeler geçebilir ancak araçlar geçemez.
  • Flamethrowera sahip piyadelerle bu arazileri 'temizleyebilirsiniz'
  • Araçlar meyvelik bölgelerde ve kabaca mouse'unuzun sarıya dönüştüğü noktalarda saklanabilirler.
ss_3f3a8ef066ca5ce95ba1ce89ed605aa9ea145...1525020664

İpuçları ve Klavye Kısayolları
  • U'ya basarak taşıma biriminin taşıdıklarını çıkartabilirsiniz.
  • Y ve sol click ile taşıma biriminin taşıdıklarını belli bir noktada çıkartmasını sağlayabilirsiniz.
  • Q ile birimin görünene kadar olabildiğince gizlilik içerisinde ilerlemesini sağlayabilirsiniz.
  • T ile birimin bulunduğu konumda ateş açmasını sağlayabilirsiniz.
  • F ile yol ağını kullanarak birimlerin daha hızlı hareket etmesini sağlayabilirsiniz.
  • I ile biriminizin istatistik kağıdını görüntüleyebilirsiniz.
  • G ile harita dışından topçu atışı çağırabilirsiniz.
  • SHIFT ile birimin mevcut emirlerini görüntüleyebilirsiniz.
  • AUTO-FILL butonu battlegroupunuzun birimlerini doldurur.
  • EXPORT & IMPORT butonu battlegrouplarınızı arkadaşlarınızla paylaşabilmenizi sağlar.
  • AUTO-COVER emrinde birimler emir sahibi olmadıklarında saklanacak bir yer arar.
  • RETURN FIRE emrinde birimler ateş almadıkça düşmana ateş etmez.
  • ARMOUR BUSTER ikonu birimin anti-tank silah taşıdığını gösterir.
  • Sadece AP değerine sahip birimler piyadelere ateş edemezler.
  • Biriminizin atışının isabet edip delip delmeme şansını bir hedefe mouseı getirdiğinizde açılan pencereden görebilirsiniz.
  • Recon ve spesifik anti-tank birlikleri etki alanını değiştirmez.
  • Silahsız bir taşıma birimi düşman tarafından saldırı alırsa otomatik olarak taşıdığı birimleri çıkartır.
  • Zırhlı araçlar her zaman aldığı atışlardan hasar almayabilir.
  • Eğer anti-tank silahı tanka isabet ederse tankı yokedebilir.
  • Diğer birliklerden farklı olarak airborne birimleri düşman bölgesi tarafından çevrelendiğinde moral kaybetmez.
  • Silahları birim bazlı aktifleştirip kapatabilirsiniz.
  • Düşman topraklarındayken takviye okunu kullanamazsınız.
  • Düşman toprakları tarafından çevrelenmiş birimlerin supression değeri artış göstermez.
  • Oyunda tecrübe önemlidir, lider birimlerin etraflarındaki birimlerin tecrübe değerini arttırdığını unutmayın.
  • Piyadeler hareket ederken düşman atışına karşı daha zayıftır.
  • Düşman aracına yakın piyadeler otomatik olarak bu aracı bombalar veya mayınlarla çalışamaz hale getirmeye çalışacaktır.
  • Eğer düşmana yakalanma ihtimaliniz varsa her zaman HUNT modunda hareket edin.
  • Ordularınızı yerleştirirken her zaman yolları göz önünde bulundurun.
  • Oyunda bir birimi yoketmenin en hızlı yolu o birimin teslim olmasını sağlamaktır.
  • Her zaman haritanın ortasında kalan defansif yerleri ele geçirmeye ve korumaya çalışın.
  • Kilise kuleleri özellikle recon birliklerine çok daha yüksek bir görüş açısı sağlar.
  • Birimlerinize silah takviyesi yapmayı unutmayın.
  • C'ye basarak birimlerinizin görüş açısını görüntüleyebilirsiniz.
  • P ile oyunu durdurabilirsiniz.
  • Recon dışı uçaklar yerdeki hedefleri göremezler ve dost kara birimlerinde yönlendirmeleri gerekir.
  • Piyadeler bir binaya saldırı düzenleyebilir veya binadakilerle çatışmaya girebilir.
  • Saklanırken bile bir birim ateş açması durumunda yeri belli olacaktır.
  • Bazı hafif anti-tank silahları binaların içerisinde konuşlandırılabilir.
  • Anti-tank silahı bir tanka ne kadar yakından ateş ediyorsa o kadar etkili olur.
  • Düşman uçaklarına karşı anti-air silahlar kalkan görevi görürken diğer fighterlar kılıç görevi görür.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.