Rimworld Bitkiler ve Tarım Rehberi
#1
Arkadaşlar selamlar. Bugün size oyun içerisinde var olan çiftçilik sistemi üzerinden yine en  işlevsel olanlar için bir rehber hazırladım. Bitkileri 1.-2.-3. seviye ayırdım. Bu seviyeler bitkilerin hasat edildikten sonra en kısa sürede işlenebilmesi ve ürüne dönüştürülmesi üzerine olacak.

1. Seviye Bitkiler: Bu bitkiler temel olarak yiyecek ve basit üretimler için kullanabileceğiniz sigara gibi bitkiler olacak. 

Yiyecek Bitkileri: İlk seviyede mutlaka en kısa sürede üretilebilecek olan bitki pirinç olmalı. Pirinç için normal veya verimli toprak en iyisi. 3 günde yetişiyor ve her hasatta 6 tane veriyor.  Eğer toprağınız kumlu veya çakıllıysa bu sefer patates yetiştirmeliyiz. Çünkü her bitkinin toprağın gübre değerine göre hassaslığı var.  Aklınızı karıştırmadan size bir liste  şeklinde  aktaracağım.

En kısa sürede yetişen yiyecek bitkiler:
Rice_plant.pngStrawberry_plant.pngPotato_plant.pngNutrifungus.png
Mantar hariç olan bitkiler dışarıda kum hariç her toprakta yetişebiliyor. Eğer soğuk bir iklimdeyseniz ve tarım yapamıyorsanız size bir tavsiye olarak güneş lambası ve yeterli elektrikle aşağıdaki gibi bölmeler oluşturarak üretime başlayabilirsiniz.
20211124214836_1.jpg 
Burada dikkat etmeniz gereken sıcaklık ve elektriksel olarak yeterli seviyeye ulaşmanız olacak . En kısa sürede  yapabilirseniz batarya açarak üretimi garanti altına alabilirsiniz. Soğuk iklimlerde başlangıç evinizi bu bölümlerin arasında olacak şekilde yaparsanız en iyi verim alabilirsin. Arlarında havalandırma kurarak sıcaklıklarını kolay şekilde kontrol altına alabilirsiniz. Örnek olarak:
20211124220223_1.jpg

Mantarlar içinse mağara zeminine veya yine yukarıdaki alanlara ışık gerekmeksizin ekebilirsiniz. Fakat bir miktar -moral alacaksınız.

Basit üretim Bitkileri: Kolonizin devamı için mutlaka ekonomik değeri olan bitkiler üretmelisiniz. Size tavsiyem tütün ve healrot denen bitkidir. Bu bitkilerden healrot hasat edildiği anda bitkisel ilaç olarak kullanılabilir. İanın bana gerekli olacak ve deponuzda bulundurmanız gerekiyor. İknicisi olarak tütün bitkisini ticaret için veya ağrı yüzünden acı çeken ve moral eksisi alan kolonistlerin  kullanmalarını sağlayarak kısa süreli bonus kazanmalarını sağlamak olacaktır. Üretimi basit üretim alanından yapabilirsiniz.
Healroot.pngHerbal_medicine.png      Smokeleaf_plant.png Smokeleaf_joint.png

2. Seviye Bitkiler: Bu tür bitkiler biraz daha verimli ve ekonomik değeri yüksek tür bitkiler olacaktır. Üretimi ve işlenmesi uzun süreceği için değerli bitkiler.

Yiyecek bitkileri: Bu seviyedeki bitkileri mısır ve saman olarak olarak eklemek istiyorum. Sebebi ise mısır geç yetişen ama yüksek verime sahip ve en önemli özelliği olan uzun süre dayanmasıdır. Saman ise hayvan yemi olarak kullanılır. Peki neden saman üretmelisiniz. Saman tek seferde yüksek hasat miktarına sahip. İleride kolonistlerinize iyi yemek yedirmek için ete sahip olmanız gerekli. Avcılık belli bir seviyede yetersiz kaldığında hayvan yetiştirmeye başladığınızda birim başına üretilen et miktarı için en verimli olan saman. 
Corn_plant.png Haygrass.png

Üretim Bitkileri: Bu bitkiler biraz daha efektif tür bitkiler olacak. Bu seviyede Psikotik bitki yani türkçesi afyon bitkisi, pamuk, şerbetçi otu, boya bitkisi dir. Bunlar birincil olarak üretilmesi gereken kaynaklar değildirler. Fakat orta oyunda basit seviyeden bu tür bitkilere geçmeniz gerekli. Çünkü üretiminizin temeli bu bitkiler olmalıdır. Afyon bitkisinden ilaçlar ve moral ve savaş için uyuşturucular, pamuktan kumaş ve giysiler, şerbetçi otundan moral için bira, boya bitkisinden de renkli kumaşlar üretmek için kullanacağız. Ekonomik için kazançlı olan bu tür bitkilerdir. İşlenmeleri için araştırmaları yapılmalı gereksinimleri karşılanmalıdır. Verimlilik açısından ve ne üretmek istediğinize göre öncelik sıraları değişebilir. Verimli toprak olan bir alanda hepsinden 5x5 karodan oluşan bölgelerde üretmek sizin için iyi olur. Pamuk üretimine erken başlamanız ve mümkünse büyük miktarda üretim yapmanız gerekiyor.
Psychoid_plant.png  Cotton_plant.png  Hop_plant.pngBeer.png  Tinctoria.pngDye.png

3. Seviye bitkiler: Bu bitkiler öncellikli olmasa da çok yüksek kaliteye ve genellikle en uzun büyüme süresine sahip bitkiler. Ortalama 2 mevsim büyüme süresine sahiptirler. Değerleri çok yüksektir.

Yiyecek Bitkileri: Bu seviyede önereceğim bitki Çikolata ağacıdır. Çikolata kolonistlerinize güzel bir moral bonusu sağlar. Küçük miktarlarda üretim iyi bir tercihtir. Öncelik olarak en son tercihim olmasına rağmen ilerleyen zamanlarda üretebilirsiniz.
Cocoa_tree.png

Üretim Bitkileri: Bu seviyede mutlaka üretmeniz gereken Şeytan mantarıdır. Bu bitkinin liflerinden oluşan kumaş çok dayanaklı ve en işlevsel giysi üretimi malzemesidir.  Bu kumaştan üretilen giysiler yüksek zırh değerine sahip ve yıpranma süreleri inanılmaz derecede uzun. Güzellik bonusları da konfor verdiği için tercih edilmesi gerekiyor. Maalesef bu kadar değerli olmasına karşın çok uzun bir yetişme süresine sahip. 22 günle en uzun sürede yetişen bitki. 
Devilstrand_mushroom.png

Her şey den bahsettik.  Eksik gördüğüm bir konu ise yetiştirildikleri alanlar. Bu alanlar belli bir yüzde olarak büyüme sürelerini etkiliyorlar. Bütün bitkilerin büyüme süreleri yüzde 100 olarak temel alınmıştır. Yani örneğin toprağın verimliliği yüzde yüz olursa pirinç 3 günde büyüyor. Verimlikleri azalınca büyüme süreleri artıyor.

Kum: Verimliliği yüzde 10. Yani büyüme süresini inanılmaz yavaşlatıyor. 
Çakıllı toprak ve Bataklık: Verimliliği yüzde 70
Toprak: Verimliliği Yüzde 100
Zengin toprak: Yüzde 140
Hydroponic Havza: Yüzde 280

Bazı bitkiler hydroponic havzalarda yetişmiyor. Genellikle tavsiyem 2. seviyedeki özel bitkileri Hydroponic havzalarda yetiştirerek ekonominizi ve ticaretinizi bu seviyedeki bitkilerden kurmanız. Bu yapay havzalar büyüme sürelerini cidden kısaltıyor. Bu sayede sürekli bir kaynak akışına sahip oluyorsunuz. Orta ve geç oyunda mutlaka bu şekilde üretime odaklanın. Size bu Hydroponic havzaları tek bir güneş lambasıyla maksimum verim sunan bir satarım göstereceğim:
SunlampHydroponics.png

Bu rehberdeki her şey benim kendi tecrübelerim ve hesaplamalarımla oluşan bilgilerdir. Kişilere göre değişebilir. Lütfen fikirlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin. Konu her zaman aktif kalacaktır. Keyifli oyunlar.
[+] 6 üye kscub nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyunlarımda doğrudan pirinç, pamuk ve healrot ekliyorum. Kumaş ihtiyacı bitmiyor, pirinç ise kış için güzel miktarda mahsül bırakıyor. Healrot ise gerçekten çok kıymetli, ne zaman nerede ihtiyaç olacak hiç belli olmaz. Fazlalıklar da satında oyun başı iyi para bırakıyorlar.

Eline sağlık, güzel rehber olmuş.
[+] 1 üye elefsar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Erken oyunda kıyafet için av derilerini kullanıp geç oyunda şeytan ipliğine geçiyorum. Kumaşı yalnızca halı döşemeleri için kullanıyorum. Kıyafette ve mobilyalarda ucuz ama bir o kadar da kullanışsız. Yünler ise gerek ham olarak gerekse kıyafet olarak satmak için çok ideal bir gelir kaynağı fakat kıyafet yapımında çok kötüler. Çok soğuk bir iklimde değilseniz yün kıyafet tercih etmenizi önermem. Şeytan ipliği ileri oyun için tek tekstil üretiminiz olmalı.

Yiyecek olarak da verimli topraklara pirinç ekerek oyuna başlayıp ilk hasattan sonra devamlı bir şekilde mısır yetiştirerek asla açlık çekmezsiniz. Hayvanlar içinse saman f/p değerinden dolayı olmazsa olmaz.

Diğer bitkilerin işlenme aşamaları ve gerektirdikleri iş gücünden ötürü tercih etmiyorum. Tüm oyun kumaş satarak da ekonomiyi kolayca çevirebilirsiniz.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Oyunda dlc lerle gelen çok bitki oldu. Ama yinede ilaç için vs üretmek gerekli. Erken oyunda çok kumaş tüketebilirsiniz. Satmayı en azından orta oyuna kadar pek yararlı görmedim. Lüks halı döşemeleri inanılmaz kumaş yiyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.