Stellaris 2.0 Tall mumkun mu?
#1
Tall oyunu ilk bakista mumkun degil gorunuyor. Ama biraz arastirinca aslinda bizim tall-wide ayrimini yanlis yapsitimizi anladim ve okuduklarimin isiginda sunu soyleyebilirim ki gercek anlamda tall oldukca yapilabilir gozukuyor.

Eski yontemde tall tek gezegen tutup mumkun olan heryeri frontierle ele gecirmekti. Habitat-ringworld acana kadar o yavas oyunu oynuyordu millet. Tall aslinda cok kisitili bir alanda cok gelismis bir bolge olusturmak olmali, ve bu TEK gezegen anlamina gelmiyor. Eu4 de minik bi ulkede ucuk dev basmak olarak dusunun. Bu durumda life seeded yapmak tamamen yanlis. Yeni sistemde yeni bir gezegenin tech-tradition masrafina katkisi %5 iken, bos bir sistemi ele gecirmek %2. Kucuk alanda bol gezegen yapabilmek oldukca buyuk bir avantaj getiriyor.

Benim sahsen denemek istedigim iki secenek var. Biri unity bonusu bol ve habitability yuksek bir ulke olusturmak yada unity odakli robot olarak baslamak. Alinacak ilk traditionlar da unity maximize etmek amacli olmali. Bu sebeple ilk olarak Discovery cok cazip gorunuyor, sonrasinda ise extra unity binalarini acan diger traditionlar. Tabiki bu duzeni insane zorlukta denemek biraz ucuk olabilir ama belki de tam tersi muhtesem gidebilir. Yontemi daha verimli hale getirmek icin baska teoriler de var ama denemek lazim.
Ara
Cevapla
#2
Yani sadece kolonilerin olduğu yerlere mi outpost atalım, öyle bir taktik mi?
Ara
Cevapla
#3
O şekilde teknolojide çok geri kalınır. Ama mümkün olduğunca outposttan ziyade gezegen tutmak gerek.
Tall Wide ayrımı stellariste şöyle biraz:
Gezegenlerin üstüne ülke kurmak Tall oluyo, Outpostlarla yayılmak Wide oluyo.
Tall için outpostları belli bölgeyi domine etmek için kullanıp her boş bulduğumuz yere atmadan, dar alanda mümkün olduğunca çok gezegeni terraforme+colonize ederek güçlenmek gerekiyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
(26-02-2018, 12:50)altnkurt : O şekilde teknolojide çok geri kalınır. Ama mümkün olduğunca outposttan ziyade gezegen tutmak gerek.
Tall Wide ayrımı stellariste şöyle biraz:
Gezegenlerin üstüne ülke kurmak Tall oluyo, Outpostlarla yayılmak Wide oluyo.
Tall için outpostları belli bölgeyi domine etmek için kullanıp her boş bulduğumuz yere atmadan, dar alanda mümkün olduğunca çok gezegeni terraforme+colonize ederek güçlenmek gerekiyor.

Hayır tall wide ayrımı kontrol ettiğin alandan ziyade o alanı nasıl kontrol ettiğinle ilgili bir durumdu eski sürümde, eğer çok koloni kurup geniş bir alanı gezegenler sayesinde kontrol altına alırsan buna wide deniyor. Eğer birbirine yakın az koloni kuruyorsan ilerleyen zamanlarda da elindeki sistemleri habitatlarla yoğunlaştırıp alan kontrolünü outpost aracılığı ile yapıyorsan bu Tall oluyor. Tall Wide aynı zamanda nüfus yoğunluğuyla da birbirinden ayrılıyor , Tall oyuncusu sırf solar sisteme 2120 civarında 88(16 earth + 6 tane habitat) nüfus sığdırabiliyordu mesela ama Wide oyuncu böyle yapmaz bir sistemde gezegenin alanı kadar yerleşir fazla nüfusu başka sistemlerde başka gezegenler kolonileştirerek elde eder. Bu taktiklerini sonucu Tall oyuncusu daha çok science Nexus ring world peşinde koşarken wide oyuncusu 800 gemilik filo çıkarmaya çalışırdı. Ama outpost, Space port olayı tamamen değişti artık spaceport yapmak için gezegene ihtiyaç kalmadı üstelik spaceport spamlamak mümkün değil, daha doğrusu spaceport sayısı (donanma limiti) gezegen sayısıyla paralel bir biçimde artmıyor. Kısaca Tall Wide adını verdiğimiz 2 farklı yöneliş artık yapılamıyor çünkü mekanikler kökünden değişti. Tall yapamadığın gibi Wide da yapılamayacak artık en azından eski kazanım beklentileri ile yapılamayacak.
Ara
Cevapla
#5
Tech ve tradition ustusundeki pop masrafinion kalkmasi tall icin oldukca buyuk avantaj bence. Kucuk bi bolgedeki cok sayida gezgen/habitat oldukca saglam bi ulke olabilir. Tek zorlugu, tall kasmak mineral olarak cok cok masrafli.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
insane zorlukta hiç oynamadım herhalde oynamam da. çok absürt oluyor. yalnız tall eski sistemde de pek oynamamıştım. yeni sistemde eskisi gibi bir gelişim tek gezegenli mümkün görünmüyor. mümkün olan en az sistemle en çok gezegeni sağlayabilmek. bu bakımdan unity odaklı oynamak elbette en mantıklı olan tall olarak. yine de belli noktada aşırı geri kalınacaktır. az sistemde yeteri miktarda maden getirisi sağlanamıyor.

tall gitmek için çeşitli bonusları değerlendirmek gerekli..örneğin kolonileşmiş gezegen olan yerdeki starbaseyi geliştirip trading hublarla güzel enerji kaynağı sağlayabilirsiniz.aynı şekilde bunu trader olan yerdeki postunuzu geliştirerek de yapabilirsiniz. yine karadeliklerdeki geliştirmelerde extra bilim bonusu kazanmak mümkün. curatorda keza bilim kazandıran geliştirme mevcut. artist olan yerdeki geliştirmede de unity kazanma şansınız mevcut.nötron yıldızı olan yerdeki baeyi geliştirip savunmasını güçlendirip imparatorlugun savunma noktası haline getirebilirsiniz. nötron yıldızları direk düşman kalkanlarını sıfırlıyor. kısacası tek gezegenli tall değil ama az sistemli bol gezegenli bir oyun işe yarar..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#7
Tall denemesi iyi gidiyor 2400e geldim ve beni durdurabilecek kimse yok. Bir tane ringworld bitti. Science nexus ve dyson bitmek uzere. Mumkun oldugu kadar iyi gezegenleri almaya calistim. Biraz gereginden fazla sisteme el koydum belki ama daha sonra mega insa ederek onlari da kullanmam getektiginden fazlalik sayilmaz. İlk 150 yilin su an seri olarak hikayesi forumda mevcut
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.