26-02-2018, 12:12
Tall oyunu ilk bakista mumkun degil gorunuyor. Ama biraz arastirinca aslinda bizim tall-wide ayrimini yanlis yapsitimizi anladim ve okuduklarimin isiginda sunu soyleyebilirim ki gercek anlamda tall oldukca yapilabilir gozukuyor.
Eski yontemde tall tek gezegen tutup mumkun olan heryeri frontierle ele gecirmekti. Habitat-ringworld acana kadar o yavas oyunu oynuyordu millet. Tall aslinda cok kisitili bir alanda cok gelismis bir bolge olusturmak olmali, ve bu TEK gezegen anlamina gelmiyor. Eu4 de minik bi ulkede ucuk dev basmak olarak dusunun. Bu durumda life seeded yapmak tamamen yanlis. Yeni sistemde yeni bir gezegenin tech-tradition masrafina katkisi %5 iken, bos bir sistemi ele gecirmek %2. Kucuk alanda bol gezegen yapabilmek oldukca buyuk bir avantaj getiriyor.
Benim sahsen denemek istedigim iki secenek var. Biri unity bonusu bol ve habitability yuksek bir ulke olusturmak yada unity odakli robot olarak baslamak. Alinacak ilk traditionlar da unity maximize etmek amacli olmali. Bu sebeple ilk olarak Discovery cok cazip gorunuyor, sonrasinda ise extra unity binalarini acan diger traditionlar. Tabiki bu duzeni insane zorlukta denemek biraz ucuk olabilir ama belki de tam tersi muhtesem gidebilir. Yontemi daha verimli hale getirmek icin baska teoriler de var ama denemek lazim.
Eski yontemde tall tek gezegen tutup mumkun olan heryeri frontierle ele gecirmekti. Habitat-ringworld acana kadar o yavas oyunu oynuyordu millet. Tall aslinda cok kisitili bir alanda cok gelismis bir bolge olusturmak olmali, ve bu TEK gezegen anlamina gelmiyor. Eu4 de minik bi ulkede ucuk dev basmak olarak dusunun. Bu durumda life seeded yapmak tamamen yanlis. Yeni sistemde yeni bir gezegenin tech-tradition masrafina katkisi %5 iken, bos bir sistemi ele gecirmek %2. Kucuk alanda bol gezegen yapabilmek oldukca buyuk bir avantaj getiriyor.
Benim sahsen denemek istedigim iki secenek var. Biri unity bonusu bol ve habitability yuksek bir ulke olusturmak yada unity odakli robot olarak baslamak. Alinacak ilk traditionlar da unity maximize etmek amacli olmali. Bu sebeple ilk olarak Discovery cok cazip gorunuyor, sonrasinda ise extra unity binalarini acan diger traditionlar. Tabiki bu duzeni insane zorlukta denemek biraz ucuk olabilir ama belki de tam tersi muhtesem gidebilir. Yontemi daha verimli hale getirmek icin baska teoriler de var ama denemek lazim.