Rise of Nations - Şehir Rehberi
#1
header.jpg?t=1564604770

Rise of Nations - Şehir Rehberi

Şehirler küçük bir bölgedeki binalar topluluğudur ve bir "şehir merkezi"ne ve "metropolitan bölge"ye benzer. Şehirler kısmen kendi kendine yetebilir ve belirli zaman aralıklarında belli miktarda kaynak üretirler. Fakat bir şehir fazlasıyla savunmasızdır ve şehir merkezinin ekonomik alanı içerisindeki üretim tesislerine bel bağlarlar. Şehirler Vatandaşların üretilebildiği tek yerlerdir.

İşlev

Şehirler başarılı ve gelişen bir ulus elde etmede en önemli binalardır. Her bir şehir çoğu sivil binanın inşa edilebileceği bir ekonomik alan sağlar. Yeni şehirlerin inşa edilmesi için Civic.png Civic 1 (City State) teknolojisinin araştırılması gerekir. City_Limit.png Şehir Limiti kadar şehir inşa edilebilir.

Bir ulusun inşa ettiği ilk şehir onun başkenti ve merkez noktasıdır. Eğer başkent ele geçirirse, ele geçiren ulus şehri belirli bir zaman tuttuktan sonra başkent zaferine erişir.

Rise of Nations'ın özel bir yönü şehirlerin yok edilememesidir. Şehirler ancak ele geçirilebilir. Bir şehrin canı sıfıra indiğinde, yakındaki ordular şehrin bölgesi tartışmalı olmadığı sürece şehri ele geçirebilir. Bir tarafsızlık periyotundan sonra (2 dakika 13 saniye), şehir fethedenin ulusuna tamamen asimile edilerek yeni vatandaşlar üretmelerine ve zarar gören binaları yeniden inşa etmelerine izin verir. 

Oyuncular kendi şehirlerini ve ele geçirdikleri şehirleri yağmalayabilir. Bunun için şehrin alanında hiçbir sivil bina bulunmaması gerekir. Fakat bu işlem uzun zaman alır.

İlerleme

Bir şehir kurulduğu zaman küçüktür. Oyuncu çağlar boyunca ilerledikçe ve şehir sınırları içinde daha fazla bina yaptıkça şehir genişler. Böylece savunma gücünü, toplama oranını arttırır ve ulusal sınırlar ile kendi sınırlarını genişletir.

Small City
  • 10 Food.png Yiyecek ve 10 Timber.png Odun toplar. RoN_Small_City.png
  • 8 saldırı
  • 1200 can puanı
  • 3 zırh
  • 2 maksimum atış
  • 10 maksimum garnizon
  • 12 görüş alanı

Large City

Large City ilk şehir yükseltmesidir. Bir şehir Medieval Age'de kendi alanı içinde 5 farklı türde binaya sahip olduğunda otomatik olarak Large City'ye dönüşür. Şehrin görünüşünün yanı sıra, bazı özellikleri de değişir. Ayrıca, şehrin ekonomik alanındaki harikalar dahil binaların canı %33 artar. RoN_Large_City.png
  • 9 saldırı
  • 2500 can puanı
  • 5 zırh
  • 3 maksimum atış
  • 15 maksimum garnizon
  • 14 görüş alanı

Major City

Major City ikinci şehir yükseltmesidir. Bir şehir Industrial Age'de kendi alanı içinde 9 farklı türde binaya sahip olduğunda otomatik olarak Major City'ye dönüşür. Ayrıca, şehrin ekonomik alanındaki harikalar dahil binaların canı %70 artar. RoN_Major_City.png
  • 11 saldırı
  • 5000 can puanı
  • 7 zırh
  • 4 maksimum atış
  • 20 maksimum garnizon
  • 16 görüş alanı

Su Haritaları

Çoğu su haritasında kara kütleleri denizlerle ayrılır. Oyuncunun şehri ya da Fort'u olmadığı bir kara kütlesini kolonize etmesi için Commerce.png Commerce 2 (Coinage) teknolojisi gerekir. Bundan sonra oyuncu tarafsız bölgede şehir ya da Fort inşa edebilir ama inşa ettiği ilk şehir ya da Fort deniz kıyısında olmalıdır.
IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.