Rome II - Mutluluk Rehberi
#1
R2_LOGO_770.png
TOTAL WAR: ROME II - MUTLULUK REHBERİ

Genel

Mutluluk, eyaletsel bir etkidir. Bir eyaletteki tüm şehirler aynı mutluluk seviyesine sahip olur.

Bölgelerde pozitif mutluluğa sahip olmak vergi geliri, tur başına büyüme artışı gibi faydalar sağlarken. Negatif mutluluk ise vergi geliri düşüşü ve büyüme artışı hızı düşürme efektlerine sahiptir.

Eyaletin mevcut mutluluğunu görmek için tıklayınca sol altta beliren kutuya bakabilirsiniz.
the-once-simple-Public-order-mechanic-is...80x720.jpg

Üstteki maske işareti yeşilse ve gülümsüyorsa mutluluk pozitif, kırmızı ve somurtkansa negatif, sarı ise nötrdür. Maskenin yanındaki sayı mevcut mutluluğu gösterirken parantez içindeki sayı 1 tur içindeki değişimini gösterir. Fareyi sayının üstüne getirdiğinizde sebebin ne olduğunu yazar. Fareyi maske üstüne getirdiğinizde ise mevcut mutluluğun efektlerinin ne olduğunu yazar.

Vergi ve büyüme dezavantajlarının yanında mutluluk -100 olduğunda eyalette bir isyan meydana gelir ve amaçları topraklarınızı ele geçirmek olan askerler belirir. Bu yüzden isyanla karşılaşmamak için mutsuzluğa dikkat etmelisiniz.

Mutluluk Etkenleri
  • Devletin Etkileri: Bazı devletlerin mutluluk/mutsuzluk veren özellikleri.
  • Wonder Etkileri: Mutluluk veren bazı Wonderlar.
  • Oyunun Zorluk Seviyesi: Zorluk seviyesi arttıkça mutluluk düşer.
  • Binalar: Mutluluk/mutsuzluk veren binalar.
  • Teknoloji: Teknolojiden gelen bonuslar.
  • Karakterler: Karakterlerin sahip olduğu özelliklerden veya ajanlardan gelen etkiler.
  • Kültür: Eyaletin sizin kültürünüzden olup olmamasına bağlı etkiler.
  • Vergi: Vergi seviyesine bağlı bonus etkiler.
  • Köleler: Savaşlardan alınan esirlerin köleleştirilmesiyle oluşan etki.
  • Bölgesel İstikrar: Yeni alınan bölgelerde oluşan etki.
  • İsyan: Bölgede yeni çıkan isyanın mutluluk 0 olana kadar verdiği mutluluk.
  • Ordu: Eyaletin her hangi bir şehrinde bulunan ordunun verdiği mutluluk.
  • Olaylar: Olaylar ile gelen etkiler.
Mutluluğu Artırmak

Mutluluğu Artırmak için en iyi yol tapınak ve eğlence binaları inşa etmektir.

Her tapınak farklı etkilere sahiptir. Bazıları mutluluk odaklı iken bazıları askeri veya gıda odaklı olabilir. Eyaletin sahip olduğu özelliklere bakarak bu tapınaklardan eyalete en uygun etkileri veren tapınağı seçmek en mantıklı yoldur. Bunun yanında eğlence binaları direk olarak mutluluk odaklı olduğunda önemli etkide bulunur.

PicsArt_08-30-01.25.41.png

Ayrıca eğer vergi oranlarını düşürmeye yetecek ekonomiye sahipseniz düşük vergi oranları ülke çapında önemli ölçüde mutluluk sağlayacaktır.

images_6.jpeg

Ayrıca teknoloji ağacında mutluluk veren teknolojileri seçmek küçük olsa da ülke çapında mutluluk sağladığından önemlidir.

Ayrıca eyalet tebliğlerinden mutluluk veren tebliği seçmek eyalette büyük ölçüde mutluluk sağlayacaktır.

images_5.jpeg

Şehirlerde bulunan ordular da şehrin bulunduğu eyalete mutluluk sağlayacaktır. Bu yüzden savaş halinde olmayan ordularınızı şehre sokmak fayda verecektir.

İsyancı orduların da eyaletteki varlığı mutluluk 0 olana kadar turluk garanti +20 mutluluk vereceğinden eğer yeterli orduya sahipseniz 0 olana kadar isyancıları öldürmemek de iyi bir mutluluk artırma yolu olabilir. Fakat isyancıların tur geçtikçe sayılarının artacağını unutmayın.

Mutsuzluktan Kaçınmak

Bazı binalar mutsuzluk verir. Bu binaların seviyeleri arttıkça verdikleri mutsuzluk da artar. Bu binaları inşa ederken eyaletin mutluluk seviyesine dikkat etmelisiniz. 

Savaşların ardından esirleri köleleştirmek ve şehirleri aldıktan sonra yağmalamak da kölelerden gelen mutsuzluk seviyesinin 0da kalmasına vesile olur. Fakat köleler şehirlerin ekonomisine iyi katkı sağladığından aradaki dengeyi iyi kurmalısınız. Çok fazla köle "köle isyanına" neden olacaktır. Bu ordular direk olarak 20 birim olarak çıkar.

Bunun yanında eyaletlerde sizin kültürünüzden başka bir kültürün var olması kültürün sahip olduğu yuzdeye göre mutsuzluk verecektir. Bunu engellemek için de kültür yayan binaları yapıp kültürünüzün eyalette hakim olmasını sağlamalısınız.

IMG_20180830_132618.jpg

Karakterler ve ajanlar mutluluk veya kültür değişimi veren özellikler kazanabilir. Bunları da kullanmanız faydanıza olacaktır. 

Hızlı genişlemek de mutsuzluğa sebep olabilir. Aynı turda aynı eyalette aldığınız 2 şehir işgalden dolayı gelen mutluluğu 2 katına çıkaracaktır. Bundan kaçınmak için de 1 şehir alıp belli bir mutluluğu yakaladıktan sonra yenisini almak olabilir.
[+] 4 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline emeğine sağlık gayet açıklayıcı bir rehber olmuş.
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Ellerine sağlık. Oldukça açıklayıcı olmuş. Rome 2 de ben genelde bir eyaletin asayişini düzene oturtmadan başka fetih yapmam. Asayiş sağlanmazsa isyan riski her zaman olacaktır. Tabi köle nüfusu da asayişi azaltır ve isyana katkı sağlar. Dikkat edilmeli.
[+] 2 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Guzel rehber Aytac. Birkac onerim olacak. Ilk olarak isyanda uzun vadede bas etmenin yolu fethedilen yeri hizlica gerekli binalarla donatmaktir. Isyana yol acan en onemli faktorlerden biri kultur farki oldugundan hemen mor renkli religious binalarini dikmek lazim. Bunun icinde en faydalisi kartal simgeli olan bina. Hem hizli kultur donusumu hemde public order verir. Bu binayi ayni eyalette 2 farkli sehre yapildiginda oldukca hizli kultur donusumu ve mutluluk saglar. Roma 2 oynarken vergi dusurmeyi pek tavsiye etmem en iyisi gerekli mutluluk binalarini yapip daha da cok vergiye abanmak. Ayrica dignitary denilen ajanlari cikarip yeni fethedilen sehirlere gonder oldukca kullandigim baska yontemlerden biri.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.