Videoda anlatildigi kadariyla gordugum en gercekci, scifi uzay gercek zamanli strateji oyunu Falling Frontier. Oyle ayrintili dizayn edilmis ki hayran olmamak elde degil.
Su anda sadece bu haziran icin cikis tarihi verilmis. Oyun alpha fazda oynanabilir durumda ama tabiki bu herkese acik degil. Videoyu hazirlayan arkadas da oyunu kendisi gordugu icin vadedilen degil, oyunda su an mevcut olan ozellikleri anlatmis
Oyun tek bir devasa yildiz sisteminde oynaniyor. Baska benzer oyunlardaki gibi gezegenlere koloni yapiliyor ama gezegene hic bir zaman inilmiyor. Gezegen ile alisverisi yorungesindeki kurdugumuz istasyondaz yapiyoruz. Her gemi icin ozelliklerini ayarlayabiliyoruz, silahlarini savunmasini vs duzenleyebiliyoruz.
Oyunun en goze carpan tarafi, lojistik. Koloni yaptiginiz gezegen ve uydulardan maden cikarabiliyoruz ama asiri madencilikte gezegenin uyguladigi cekim dustugu icin cevresinde kurdugumuz yapilar kotu etkilenebiliyor. Uzak astroid kusaklarindan ve gezegenlerden madencilik yapabiliyoruz ama bunlari isleyebilmek icin geri rafinerilere ve gemi uretilecek shipyarda getirmek zorundayiz. uzak mesafelere gitmek normal gemi motorlari ile saatler alabilecekken, ftl ile hedefe atlayabiliyoruz ama bu yakit harciyor. Atlama yapacak her gemiye yakit koymus olmamiz gerekiyor. Ayrica her geminin o gemide gorev yapacak murettebata ihtiyaci var bu da kolonilerden geliyor. Ne kadar murettabat koyabilirsek gemi o kadar verimli calisacak, ayrica ust rutbeli subaylar varsa bu da fazladan avantaj saglayacak. Koloniler ne kadar geliskin ise gemilerde is yapan murettabat da o kadar verimli calisiyor.
Yeni bir teknoloji silah vs. urettigimizde bunu gemilerinizde kullanmak icin her geminin tek tek shipyarda kenetlenip silah guncellemesi yapmasi gerekiyor. Bu operasyon icin zaman, yakit, kaynak ve insan gucu harcaniyor. Gemiler oyle onlarca yuzlerce sayida kalabalik degil cunku gemi kontrolleri cok taktiksel yapilmis.
Gemiye catisma sirasidna yaptiginiz manevralar hayati oneme sahip. buyuk gemiler yavas ve hantal, kucukler hizli ve cevik. ayni sekilde kullanilan silahlarda boyutlarina gore farkli avantajlari var. Savas sirasinda cevredeki astroid, gezegen, uydu bolgeleri tam olmasi gerektigi gibi taktiksel avantaj ve dejavantaj verebiliyor.
Mesela savas alaninda manevra yaparken astroidlerin arkasina saklanarak pusu kurabilir, sensor ozelliklerini dogru kullanarak guclu dusmana karsi zafer kazanilabilir. Karsinizdaki guclu dusmana karsi gerilla savasi yapip, onun ikmal yollarina hizli saldirilar yapip hareket kabiliyeti azaltilabilir. Sonucta yakiti olmayan gemiler ne kadar guclu olsa da savas meydanina gidemiyorsa ise yaramaz.
Kurulan yapilan ve gemilerin gorus alani sinirli. Sensorler kisa mesafe her yon ve uzak mesafe kisitli acida olarak olarak istedigimiz sekilde ayarlanabiliyor. Bu sayede istasyon ve gemiler uzay cisimlerin arkasina saklanabiliyor ama ayni sebepten dolayi onlar da cevresini rahat goremiyor. Istasyonlar ve gemiler, gorus acisini bile degistirirken manevra yapmasi gerektigi icin zaman harciyor.
Videoda anlatilanlari hatirladigim kadariyla aktarmaya calistim. Oyun gercek fiziki kisitlamalara bagli kalmaya ozen gostermis gorunuyor. Uzay temali rts oyunlari cok nadir cikar, iyisi ise bulunmaz hint kumasidir. Anlatilanlar ve oyun goruntulerinden anlasilan cok guzel birsey geliyor.
Su anda sadece bu haziran icin cikis tarihi verilmis. Oyun alpha fazda oynanabilir durumda ama tabiki bu herkese acik degil. Videoyu hazirlayan arkadas da oyunu kendisi gordugu icin vadedilen degil, oyunda su an mevcut olan ozellikleri anlatmis
Oyun tek bir devasa yildiz sisteminde oynaniyor. Baska benzer oyunlardaki gibi gezegenlere koloni yapiliyor ama gezegene hic bir zaman inilmiyor. Gezegen ile alisverisi yorungesindeki kurdugumuz istasyondaz yapiyoruz. Her gemi icin ozelliklerini ayarlayabiliyoruz, silahlarini savunmasini vs duzenleyebiliyoruz.
Oyunun en goze carpan tarafi, lojistik. Koloni yaptiginiz gezegen ve uydulardan maden cikarabiliyoruz ama asiri madencilikte gezegenin uyguladigi cekim dustugu icin cevresinde kurdugumuz yapilar kotu etkilenebiliyor. Uzak astroid kusaklarindan ve gezegenlerden madencilik yapabiliyoruz ama bunlari isleyebilmek icin geri rafinerilere ve gemi uretilecek shipyarda getirmek zorundayiz. uzak mesafelere gitmek normal gemi motorlari ile saatler alabilecekken, ftl ile hedefe atlayabiliyoruz ama bu yakit harciyor. Atlama yapacak her gemiye yakit koymus olmamiz gerekiyor. Ayrica her geminin o gemide gorev yapacak murettebata ihtiyaci var bu da kolonilerden geliyor. Ne kadar murettabat koyabilirsek gemi o kadar verimli calisacak, ayrica ust rutbeli subaylar varsa bu da fazladan avantaj saglayacak. Koloniler ne kadar geliskin ise gemilerde is yapan murettabat da o kadar verimli calisiyor.
Yeni bir teknoloji silah vs. urettigimizde bunu gemilerinizde kullanmak icin her geminin tek tek shipyarda kenetlenip silah guncellemesi yapmasi gerekiyor. Bu operasyon icin zaman, yakit, kaynak ve insan gucu harcaniyor. Gemiler oyle onlarca yuzlerce sayida kalabalik degil cunku gemi kontrolleri cok taktiksel yapilmis.
Gemiye catisma sirasidna yaptiginiz manevralar hayati oneme sahip. buyuk gemiler yavas ve hantal, kucukler hizli ve cevik. ayni sekilde kullanilan silahlarda boyutlarina gore farkli avantajlari var. Savas sirasinda cevredeki astroid, gezegen, uydu bolgeleri tam olmasi gerektigi gibi taktiksel avantaj ve dejavantaj verebiliyor.
Mesela savas alaninda manevra yaparken astroidlerin arkasina saklanarak pusu kurabilir, sensor ozelliklerini dogru kullanarak guclu dusmana karsi zafer kazanilabilir. Karsinizdaki guclu dusmana karsi gerilla savasi yapip, onun ikmal yollarina hizli saldirilar yapip hareket kabiliyeti azaltilabilir. Sonucta yakiti olmayan gemiler ne kadar guclu olsa da savas meydanina gidemiyorsa ise yaramaz.
Kurulan yapilan ve gemilerin gorus alani sinirli. Sensorler kisa mesafe her yon ve uzak mesafe kisitli acida olarak olarak istedigimiz sekilde ayarlanabiliyor. Bu sayede istasyon ve gemiler uzay cisimlerin arkasina saklanabiliyor ama ayni sebepten dolayi onlar da cevresini rahat goremiyor. Istasyonlar ve gemiler, gorus acisini bile degistirirken manevra yapmasi gerektigi icin zaman harciyor.
Videoda anlatilanlari hatirladigim kadariyla aktarmaya calistim. Oyun gercek fiziki kisitlamalara bagli kalmaya ozen gostermis gorunuyor. Uzay temali rts oyunlari cok nadir cikar, iyisi ise bulunmaz hint kumasidir. Anlatilanlar ve oyun goruntulerinden anlasilan cok guzel birsey geliyor.