RTS: Falling Frontier
#1
Videoda anlatildigi kadariyla gordugum en gercekci, scifi uzay gercek zamanli strateji oyunu Falling Frontier. Oyle ayrintili dizayn edilmis ki hayran olmamak elde degil. 



Su anda sadece bu haziran icin cikis tarihi verilmis. Oyun alpha fazda oynanabilir durumda ama tabiki bu herkese acik degil. Videoyu hazirlayan arkadas da oyunu kendisi gordugu icin vadedilen degil, oyunda su an mevcut olan ozellikleri anlatmis

Oyun tek bir devasa yildiz sisteminde oynaniyor. Baska benzer oyunlardaki gibi gezegenlere koloni yapiliyor ama gezegene hic bir zaman inilmiyor. Gezegen ile alisverisi yorungesindeki kurdugumuz istasyondaz yapiyoruz. Her gemi icin ozelliklerini ayarlayabiliyoruz, silahlarini savunmasini vs duzenleyebiliyoruz. 

Oyunun en goze carpan tarafi, lojistik. Koloni yaptiginiz gezegen ve uydulardan maden cikarabiliyoruz ama asiri madencilikte gezegenin uyguladigi cekim dustugu icin cevresinde kurdugumuz yapilar kotu etkilenebiliyor. Uzak astroid kusaklarindan ve gezegenlerden madencilik yapabiliyoruz ama bunlari isleyebilmek icin geri rafinerilere ve gemi uretilecek shipyarda getirmek zorundayiz. uzak mesafelere gitmek normal gemi motorlari ile saatler alabilecekken, ftl ile hedefe atlayabiliyoruz ama bu yakit harciyor. Atlama yapacak her gemiye yakit koymus olmamiz gerekiyor.  Ayrica her geminin o gemide gorev yapacak murettebata ihtiyaci var bu da kolonilerden geliyor. Ne kadar murettabat koyabilirsek gemi o kadar verimli calisacak, ayrica ust rutbeli subaylar varsa bu da fazladan avantaj saglayacak. Koloniler ne kadar geliskin ise gemilerde is yapan murettabat da o kadar verimli calisiyor.

Yeni bir teknoloji silah vs. urettigimizde bunu gemilerinizde kullanmak icin her geminin tek tek shipyarda kenetlenip silah guncellemesi yapmasi gerekiyor. Bu operasyon icin zaman, yakit, kaynak ve insan gucu harcaniyor. Gemiler oyle onlarca yuzlerce sayida kalabalik degil cunku gemi kontrolleri cok taktiksel yapilmis. 
Gemiye catisma sirasidna yaptiginiz manevralar hayati oneme sahip. buyuk gemiler yavas ve hantal, kucukler hizli ve cevik. ayni sekilde kullanilan silahlarda boyutlarina gore farkli avantajlari var. Savas sirasinda cevredeki astroid, gezegen, uydu bolgeleri tam olmasi gerektigi gibi taktiksel avantaj ve dejavantaj verebiliyor.
Mesela savas alaninda manevra yaparken astroidlerin arkasina saklanarak pusu kurabilir, sensor ozelliklerini dogru kullanarak guclu dusmana karsi zafer kazanilabilir. Karsinizdaki guclu dusmana karsi gerilla savasi yapip, onun ikmal yollarina hizli saldirilar yapip hareket kabiliyeti azaltilabilir. Sonucta yakiti olmayan gemiler ne kadar guclu olsa da savas meydanina gidemiyorsa ise yaramaz.

 
Kurulan yapilan ve gemilerin gorus alani sinirli. Sensorler kisa mesafe her yon ve uzak mesafe kisitli acida olarak olarak istedigimiz sekilde ayarlanabiliyor. Bu sayede istasyon ve gemiler uzay cisimlerin arkasina saklanabiliyor ama ayni sebepten dolayi onlar da cevresini rahat goremiyor. Istasyonlar ve gemiler, gorus acisini bile degistirirken manevra yapmasi gerektigi icin zaman harciyor. 

Videoda anlatilanlari hatirladigim kadariyla aktarmaya calistimOyun gercek fiziki kisitlamalara bagli kalmaya ozen gostermis gorunuyor. Uzay temali rts oyunlari cok nadir cikar, iyisi ise bulunmaz hint kumasidir. Anlatilanlar ve oyun goruntulerinden anlasilan cok guzel birsey geliyor.
[+] 2 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Baştan başlamak gerekirse stüdyonun ilk oyunu olarak gözüküyor( Zaten 2019 da kurulmuş bir stüdyo.) . Orta düzey araştırdım ama başka oyunlarını bulamadım. Oyun erken erişim oyunu olarak gözüküyor ama satın alınamadığı için oynanamıyor. Oyunda 9 farklı soy bulunmakta. (en azından steam sayfasında öyle gözüküyor.) Gemileri özelliştirme (videoda çok hoş gözüküyor) mürettebatı seçme bulunuyor. Savaş mekaniği tur bazlı oyun gibi ama aynı anda zaman akıyor (cidden güzel duruyor) ve çevreyi kullanabilme(siper alma , arkasına saklanma gibi) gibi hiçbir uzay temalı strateji oyununda görmediğim bir sistem bulunuyor.( asteroitleri, gezegenleri vb. )  Sistem (Güneş sistemi gibi) oyunda güzel ve detaylı gözüküyor. Oyunda ışık hızına çıkıp ışınlanma tarzı harika bir mekanik var. Gemiler yavaş hareket ettiğinden oyuncuyu sıkıntıdan öldürmemek adına yapılmış ve gayet başarılı buldum. Oyunda kitap yazılacak seviyede ve ciddi emek harcanmış savaş mekanikleri en başarılı bulduğum yer. Genel olarak oyun üst seviye. Ama işin aslına gelecek olursak böyle bir stüdyonun bu seviyede bir iş yapabilmesi beni şaşırtır ve bu seviyede bir iş çıkarsa kaç para olursa olsun almaya değer bir oyun var karşımızda. Benim düşüncelerim böyleydi kesinlikle videoyu izleyin derim.
[+] 1 üye BigUnicorn nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Videodan ve discorddan anladigim kadariyla alpha icin secilmis insanlar gosterilen sekliyle oynayabiliyor bunu. Tabi ne kadar stabil ne kadar sorunu var bilmiyorum. Oyun studyosu dedigin 1 kisi bu arada :). Cidden inanmak guc tek bir kisinin bunu yapabilmesine. Ama sonucta adam ortada bisey yokken kickstarter yada benzeri birsey bile yapmamis. Beta halinde cikinca parasini verip oynarsiniz modelini kullanacak.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Tek kişi bu oyunu yapıyorsa Cyberpunk utansın .d Şaka bir yana cidden muhteşem bir oyun çıkacak gibi.
Ara
Cevapla
#5
Grafikler ve UI güzel gözüküyor umarım güzel bir oyun ortaya çıkar.
Ara
Cevapla
#6
Yalnız bu oyun mod destekler ise Star Trek ve Star Wars modlarını düşünemiyorum. Yeni bir oyunmuş gibi gözükür. Oyun oldukça iyi. Anlatımlarına göre de en gerçekçi uzay temalı RTS olabilir. Tek kişi olduğu için umutluyum açıkcası. Bu güne kadar çıkmış olan tek kişilik projelerin neredeyse hepsi başarılı.
Ara
Cevapla
#7
Discorduna girdim. Bi kac baska videosuna da baktim. O videolarda gorulen anlatilan seyler cidden var dedi millet. Ilk basta mp olmayacak sanirim. Single player ve bazi oyun senaryolari olur. Hikayeli campaign de sonra gelecek.

Bu oyun tutmazsa sadece uzay temali oldugu için popüler olamayabilir, benim icin bu bir pozitif ozellik ama cogu oyuncu bu alani görmüyor bile. Varsa yoksa aoe2, coh ve klonlari.

Rts turunun yenilenip silkinmesi gerek artık.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
E3 de en cok beklenen indy oyun seçilmiş.

https://www.youtube.com/watch?v=6LKrd5fm96w&t=1197s
Ara
Cevapla
#9
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Yeni oynanış traileri

俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#11
Bu oyun nasıl da gözümden kaçmış, çok güzel gözüküyor merakla bekliyorum.
Ara
Cevapla
#12
Yakindan takip ediyorum. Cok guzel birsey geliyor. Gecen ay alpha test icin basvurusu vardi.
Ara
Cevapla
#13
Gezegenlerin arkasına saklanıp sensörlerden kaçınabilecekmişiz

俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
(17-10-2021, 14:38)cemal : Gezegenlerin arkasına saklanıp sensörlerden kaçınabilecekmişiz.

Bu zaten temel mekaniklerden biri. Kapisma sirasinda bile astroidlerin arkasindaki gemiyi vuramiosun.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15


Campaing modu ile ilgili oyun mekaniklerini aciklayan son video. tek kelime ile harika.
[+] 2 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 2 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Ara
Cevapla
#18
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
Falling frontier 2. Tur beta testi başvuruları acildi. Ilgililer oyunun kendi discord kanalindan başvurabilir. Link veremiorum, forum kurallarina aykırı.

Anlayışınız icin teşekkürler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.