Simülasyon: The Sims Medieval
#1
The_Sims_Medieval.jpg
Yayıncı: EA Games
Yapımcı: EA Games, The Sims Studio
Çıkış Tarihi: 22 Mart 2011
Simleriniz zamanda bir yolculuk yapsa ne olurdu? Orta Çağ dünyasında Simlerle yeni maceralar sizi bekliyor.
The Sims Medieval, the Sims 3 serisinden bağımsız olarak geliştirilen ve tek başına oynanabilen strateji ve rol yapma (RPG) oyundur.

Görsel
Görsel


Ara
Cevapla
#2
Bu oyunun demosunu oynamıştım crusaders kingsin sims versiyonu gibi bir oyundu güzele benziyordu.
Ara
Cevapla
#3
Kesinlikle crusader kings benzeri oyunlardan biri.
Ara
Cevapla
#4
Son 1 haftada yaklaşık 40 saat oynamış biri olarak görüşlerimi yazmak isterim.

Oyunu edinmek gerçekten zor. Steam veya epic'te bulunmuyor. Sadece EA Play uygulamasında şu anda 20$ 'a edinebiliyorsunuz.EA Play'in menüsünde sims yazınca da çıkmıyor.Panelde sims4 ve eklentileri gözüküyor. Google'dan linki bularak veya panelden doğrudan ismini yazarak bulunabiliyor.

Oyun genel olarak krallıgınızı yönetirken yaptıgınız görevler ile gelişmeniz ve diğer bölgeleri fethetmenize dayanıyor. Oyuna başlarken bir Ambition seçmeniz gerek. İlk Ambition olan New Beginnings'i bitirmeden diğer ambition'lara geçemiyorsunuz.Krallık kuruldugunda bir Monark yani kral oluşturmanız gerek. Kral ile ilk görevlerde krallığı gezip çeşitli görevleri tamamladıktan sonra Renown Ve RP puanları biriktiriyorsunuz. Renown genel olarak halktaki şöhretinizi ifade eder. Eğer iyi ilişkiler kurarsanız yüksek şöhretiniz olur ve halk isyan etmez. Eğer renown düşük olursa halk isyan edip sizi idam edebiliyor.

RP puanları ile krallıgınıza yeni binalar dikebilirsiniz. Bu binalara örnek olan kilise, klinik,casus binası, market verilebilir. Her bina bir profession açar. Bu mesleki yetkinlik için de sizden Hero eklemeniz istenir. Bu sizin krallıgınızdaki diğer karakterlerinizdir. Bazı görevlerde birden fazla karakterin ortak çalışması gerekir. Örneğin görevleri tamamlamanın birden fazla yöntemi oluyor. Eğer gereken karakterler açılmamışsa o yöntemleri kullanamıyorsunuz. Örneğin bir görevde ormandaki katil kurbağayı kral ile öldürebilir veya klinikteki fizisyen ile iyileştirebilirdim.Ben iyileştirmeyi tercih edince görev sonunda kurbağa bir kraliçeye dönüştü ve krallığımda yaşamaya başladı.

Genel olarak krallığın tasarımı her ambition'da aynıdır. Yani rasgelelik yoktur. Diğer sims oyunlarındaki şehirler gibi düşünün. Ama burada tek bir yer var. Krallıkta 4 ana istatistik vardır. Sağlık-Güvenlik-Kültür ve bilgi. Sağlık değeri düşük bir krallıkta hastalıklar yayılır ki bunun çözümü klinik açıp fizisyen karakterin görevlerini yapmaktır. Güvenlik düşük oldugunda krallıgınız istilaya uğrar, Nobles And Pirates DLC'niz varsa ki oyunu aldıgınızda içine eklenmiş oluyor, korsanlar ve haydutlar sizi yağmalamaya başlar. Kral karakterinizle oynarken danışmanınız size suç raporları getirir ki bu görev geldiğinde anlamanız gereken yağmalandıgınızdır. Kültür ve bilgi büyücülük ve ticaret için gerekli unsurlardır.

Oyun akarken 1 ana görevin yanında her karakterin kendi günlük görevleri vardır. Ana görevi tamamlamazsan Kral idam edilir, kral dışındaki karakterler ise kralın emriyle hapse atılır ve oynanamaz hale gelirler. Günlük görevlerin sayısı azdır ve birkaç kere yapınca sıkılabilirsiniz. Ama öğrendikçe oyun basitleşir. Birden fazla karakteri kontrol etmen gereken ana görevlerde bu günlük görevler zorlayıcı olabiliyor.Çünkü gün bitmeden tamamlanmazsa karakterlerin Ruh hallerine negatif etki gelir ve ana görev performansı düşer.

Oyunun en önemli mekaniği karakterlerin ruh hallerdiri. Mood denilen bu sistemde karakterlerin yüksek mood'a sahip olması ana görev performansını arttırır. Bu performans düzeyleri bronz,gümüş,altın ve platinyumdur. Mood yüksek kaldıkça görev performansı derecesi artar ve platinyumda finallenir. Platinyum düzeydeyken görevi tamamlamak en üst düzeyde ödül almanızı sağlar. Genelde platinyum düzeyde çok fazla RP ve simoleon gelir. Ancak karakterlerin ruh hallerini yüksek tutmak için günlük görevlerin yanında onları mutlu etmek te gerekir. Genel olarak ; duş almak, elleri ısıtmak,iyi yemek yemek, iyi yatakta yatmak, günlük görevleri yapmak ve sosyalleşmek mood'u yüksek tutarken, kötü yemek yemek, pis olmak, kötü yatakta yatmak ve günlük görevleri yapmamak mood'u düşürür.

Genel olarak oyunun konsepti böyle.

Screenshot_9.jpg?ex=660f0c63&is=65fc9763...44f756dce&
Korsan kraliçesi ile Ticaret faction'unu barış görüşmeleri için çağırıp ateşkes için aracı oldugumda birbirimize tutulduk.

Screenshot_10.jpg?ex=660f0dc6&is=65fc98c...2b86f856f&

Screenshot_11.jpg?ex=6610dbae&is=65fe66a...51a64d000&

Evet adamın ismi Kartal2 . Çünkü I. Kartal görevleri tamamlayamadıgı için isyanda büyük canavarın deliğine atılarak idam edildi. Onun eşyaları sonraki krala devredildi. Karakterin ölmesi krallıgınızı sıfırlamaz.
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
[+] 4 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Zamanında çok oynamıştım, harika bir oyundu. Bu kadar atıl kalmasına ve zor bulunmasına üzüldüm açıkçası.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.