19-02-2018, 22:39
(Son Düzenleme: 19-02-2018, 22:46, Düzenleyen: Ecdad Computer.)
Bence tek sorun kapitalizm değil. Elbette ki tüketim çılgınlığının yol açtığı yerler var, ama bunun sorumlusu da tüketicilerdir.
Asıl öngörüm ise şu. Fiziksel sınırlar gereği Moore kanunu'nun sonuna geliyoruz (Altta açıklaması var.). 10 senelik bir bilgisayarda bu gün çoğu işimizi de yapabiliyoruz. Ama 10 sene önce, bu gün 20 senelik bir bilgisayar ile daha az iş yapabiliyorduk.
Ben bu konuda donanım üreticilerinin aslında iyi iş yaptığını, fakat yazılımcıların yeteri kadar verimli programlar yapamadığını düşünüyorum. En basitinden , güncel bir oyun konsolu ortalama bir güncel PC'den daha az donanım gücüne sahip. Ama neden daha verimli oyun konsolları? Çünkü programcılar tek cihaza uygun şekilde, ve donanımsal kabiliyeti bilerek oyun geliştiriyorlar. Ya da başka bir örnekle, 80-90'lardan herhangibir oyun konsolu/Bilgisayar akla getirelim. Bu sistemin ilk çıktığı zamanki oyunları ve son zamanki oyunları arasında fark edilir bir gelişme görülüyor. O süreçte programcı cihazın her ayrıntısını öğrenmiş oluyor çünkü.
Onun dışında yan donanımlar var. İşlemciler çok yüksek adet veri aktarım limitine izin veriyor, ancak yan donanımlar o kadar hızlı çalışamıyor. Bir PCIe SSD 6GB/s çalışabiliyor. Ama güncel işlemciler 120GB/s bant genişliği sağlıyor. Ekran kartı, vs. de dolduramıyor birleşse. Belki grafen gibi yeni üretim yöntemleri bu donanımlara da hız katar.
Kısacası, "Bilgisayarının en hızlı parçası, en yavaşı kadar hızlıdır."
Öngörümü destekler ve kaynağı olabilecek nitelikte bir video:
Asıl öngörüm ise şu. Fiziksel sınırlar gereği Moore kanunu'nun sonuna geliyoruz (Altta açıklaması var.). 10 senelik bir bilgisayarda bu gün çoğu işimizi de yapabiliyoruz. Ama 10 sene önce, bu gün 20 senelik bir bilgisayar ile daha az iş yapabiliyorduk.
Ben bu konuda donanım üreticilerinin aslında iyi iş yaptığını, fakat yazılımcıların yeteri kadar verimli programlar yapamadığını düşünüyorum. En basitinden , güncel bir oyun konsolu ortalama bir güncel PC'den daha az donanım gücüne sahip. Ama neden daha verimli oyun konsolları? Çünkü programcılar tek cihaza uygun şekilde, ve donanımsal kabiliyeti bilerek oyun geliştiriyorlar. Ya da başka bir örnekle, 80-90'lardan herhangibir oyun konsolu/Bilgisayar akla getirelim. Bu sistemin ilk çıktığı zamanki oyunları ve son zamanki oyunları arasında fark edilir bir gelişme görülüyor. O süreçte programcı cihazın her ayrıntısını öğrenmiş oluyor çünkü.
Onun dışında yan donanımlar var. İşlemciler çok yüksek adet veri aktarım limitine izin veriyor, ancak yan donanımlar o kadar hızlı çalışamıyor. Bir PCIe SSD 6GB/s çalışabiliyor. Ama güncel işlemciler 120GB/s bant genişliği sağlıyor. Ekran kartı, vs. de dolduramıyor birleşse. Belki grafen gibi yeni üretim yöntemleri bu donanımlara da hız katar.
Kısacası, "Bilgisayarının en hızlı parçası, en yavaşı kadar hızlıdır."
Öngörümü destekler ve kaynağı olabilecek nitelikte bir video: