Sohbet: Bilişim Sohbetleri #7 - Grafik Teknolojileri
#1
yJICqcV.jpeg
3DFX GPU'lu 4 adet Quantum 3D ekran kartı SLI yapılmış halde (2000)

Grafik İşlemciler, Ekran kartları. 70'lerde bir kaç devre ile başlayan serüven 90'larda 3D hızlandırma ile bu günkü GPU mücadelesini başlattı. Şimdi ise VR, 4K ve Ray Tracing gibi işler konuşuluyor. Bu haftaki konumuzda sizlerle grafik işlemcilerden ve bu sektörün geleceğinden konuşacağız.

Ray Tracing hakkında ne düşünüyorsunuz?
GPU üreticileri Ray Tracing gibi teknolojilere mi yoksa salt güce mi odaklanmalı?
Grafik İşlemcisi sektörü ne kadar daha "oyunculuk" üzerine gidecek?
Mobil GPU'ların geleceği ne durumda?
ATI (AMD) - Nvidia çekişmesi hakkında ne düşünüyorsunuz, gelecekte ne bekliyorsunuz?
[+] 3 üye Ecdad Computer nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bir çok kisi Ray Tracing icin balon ve gereksiz islem yükü diyorlar. Vaktiyle physx yada tesellation icin de benzer muhabbet döndü. Fakat gosterilen demolar inanilmaz duruyor. Hayatimizda yer etmesi belki 5 sene surecektir fakat ben bazi gelistirici hileleri ile ray tracing in de low/medium/high gibi ayarlarla da olsa herkes icin sunulabilecegini dusunuyorum.
Ara
Cevapla
#3
Ray tracing değil de RTX 2000 tam bi balon.
Ara
Cevapla
#4
Diğer sorulara cevap verebilecek kadar bilgi sahibi değilim de bir daha AMD almam.İnanılmaz ısınıyor.Alacağım yeni bilgisayarda Intel alacağım.
300_b69ab634-c366-4d3d-9536-1dc2a8fdbfaa.png
Ara
Cevapla
#5
Genel manada GPU teknolojilerini diğer donanım parçalarından bir adım daha gelişmiş buluyorum. Yani bana göre cahce yada bufferingdeki bir gelişme GPU'daki gelişmelerden daha umut edici olacaktır. Tabi gelişmesin demiyorum.

Raytraycing 8~9 yıldır piyasada var bugünlerde milletin ağzından düşmüyor. Bence AAA oyunlara entegresi uzun bir süre(çok uzun) alır.Teknolojiyi anladiğim kadarıyla real time(RT) raytracing yada gerçek manada raytracing bir oyuna uygulanması çok zor olacaktır. Oyunlarda göreceğimiz raytracing ibareleri muhtemelen normal renderingle harmanlanmış bir versiyon olacaktır. Filmleri bilemeyeceğim ama oyunlarda bu iş zor gibi görünüyor.

DirectX raytracing(DXR)
http://www.wikizero.co/index.php?q=aHR0c...5faXpsZW1l
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 6 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.