Sezar Forumu
Imperator: Rome'a dair ayrı konu açılmaya gerek görülmemiş genel sohbet.
Sohbet: Imperator - Genel Sohbet: Sezar Forumu
|
Sezar Forumu
Imperator: Rome'a dair ayrı konu açılmaya gerek görülmemiş genel sohbet.
04-06-2018, 04:56
Nickimize yakisir bir sekilde ilk iletiyi rezerv edeyim.
Arkadaşlar kendi fikrimi söylemek istiyorum. Bu oyunun son çıkan 5 6 geliştirici günlüğü berbat ve oyun gidişhatı hoi4 gibi aynı şekil olacağa benziyor. Paradox plazaya girip her günlüğe dislike atarsak topluca, belki beğenilerin üstüne çıkarır ve hiç değilse insanların çok beklenti içinde olmayacağı bir oyun olarak çıkış yapar.
07-09-2018, 13:31
Günlüklerin berbat olduğuna katılmıyorum, aksine EU 4’ten çok daha derin ve eğlenceli bir oyunun bizi beklediği kanaatindeyim, mana puanlarının yerli yersiz fazlaca kullanılması ve Roma’nın yönetimsel sistemini detaylı yansıtılamaması gibi bir takım çekincelerim var, yine de topluluğun gerekli tepkiyi verdiğini düşünüyorum.
Bu konular dışında zaten günlükler genel olarak beğeniliyor, bizim toplulukta oyuna ve firmaya karşı aşırı tepki verildiğini ve biraz da haksızlık edildiğini düşünüyorum, oyun tam anlamıyla çıkmadan bir kanıya varmamak aynı zamanda da çok beklentiye girmemek gerekli.
Sizce diğer oyunlarla kıyaslarsak oyun çıkmadan kaç günlük çıkar?
Bence günlüklere berbat denmez ancak oyuna derinlik katacak şeyler biraz eksik gibi.
07-09-2018, 13:51
Sizcede oyunda çok fazla ülke yok mu ? Yani haritanın Avrupa bölümünde gerçekten de bu kadar ülke olmalı mı ? Hepsi birbirinin aynı küçük ülkeler gibi geliyor bana.
Eu4 te Hre mekaniklerine bu küçük ülkelerin etkileri var ama Rome oyunu için kafam karışık. Genelde günlüklerin roma üzerinden gittiğini düşünüyorum.Tamam Roma en bilinen ve en komplike olan ülke olabilir Roma için meclis filan gösterdiler ancak bu mekaniklerbaşka ülkelerde de olacak mı emin değilim ? Yoksa ülkeye özel miydi?
07-09-2018, 14:04
07-09-2018, 15:02
O zaman daha açıklayacakları çok şey var( umarım, sanırım, galiba).
Paradoxun günlüklerini oldukça detaylı buluyorum. Bazen aralarındaki sohbetleri günlüklere yazıyorlar ve neyin nereden nasıl geldiğini ayrıntılarla örneklerle anlatmaya çalışıyorlar. Bir şeyleri ekleyip changelog atıp bırakmıyorlar. Ayrıca burada değerlendirme yaparken ben dahil sürekli düştüğümüz bir hata bu oyunları Paradox bünyesinde ekiplerin çıkardığı. Ekip ve Team leader değişikliği günlükleri havasını da değiştiriyor.
07-09-2018, 16:15
Oyuna çok acımasız yaklaşıyorsunuz. Daha gösterilmeyen bir çok şey var. Bence bir çok alanda daha derin bir oyun karşımıza çıkıcak. Savaş sisteminden bunu anladım mesela.
07-09-2018, 16:34
Peki ya yapay zeka nasıl olacak? Optimizasyonu nasıl olacak? Tüm diğer paradox oyunları gibi diğer ülkeler için dlcler çıkıp duracak. Belki oyun başında hiç oynayamayacağımız bazı ülkeler bile olacak.
07-09-2018, 18:22
(Son Düzenleme: 07-09-2018, 18:28, Düzenleyen: fff7.
Düzenleme Nedeni: 3 seferde bi "oyun" yazamadım kopyala yapıştır yapıyorum.
)
Yapay zeka ve optimizasyon için konuşmak çok erken. Paradoxun bazı DLC politikalarını bende beğenmiyorum fakat oyunlar da gelişen şeylerdir. Hatta oyunlar doğar büyür yaşar ve terk edilir desek yanlış olmaz. Bazı oyunculara göre oyun komple yapılıyor nihai OYUN (yada ona en yakın hali) elde ediliyor sonra DLC ile eklenecek kısımlar çıkarılıyor. İlk oyun böyle piyasaya sürülüyor. Böyle bir strateji mümkün olmaz. Yazılım açısından bu durum katliam olur.
Geliştirici takım minumum çalışan ürün ile piyasaya girmeyi istiyor çünkü oyunu yazarken backend denilen bizlerin birebir oyunda görmediği alanda çok iş var ve takım bunların meyvesini yemek, test etmek için sabırsızlanıyor. Yönetimde ekonomik olarak buna sıcak gözle bakıyor. Bu durumu yanlış kullanan birçok geliştirici var. Minimum olayını abartıp ilk izlenimini kaybedip potansiyel müşterilerinden oluyorlar. Oynamayacağımız ülkeler derken neyi kastettiniz tam manasıyla anlayamadım. Oynamayacağımız ülkelere NPC(non player character) olarak görebilirsiniz ki bu size göre hiç oynanmayacak ülkelerdir. Bir başkası random olarak bile oynayabilir. Öyle olmasa bile NPCler olmasa oyun çok yavan kalırdı.
07-09-2018, 19:18
CK2 de İslam ülkeleri ile oynayabilmek için dlc almak zorunda olmamızı örnek gösterebilirim.
Müslüman CK2 oyuncularını potansiyel müşteri olarak görmüşler basit ve etkili bir strateji. Bizim bakış açımızdan kötü olması, yapımcıların etkili bir satış stratejisi olarak gördüğü gerçeğini değiştirmiyor malesef.
07-09-2018, 19:41
İşte benim tam olarak demek istediğim bu. Oyuna kısıtlamalar koyup kısıtlamaları aşmak için para ödemek zorunda olmamız.
07-09-2018, 20:33
DLCler ve satış stratejileri hakkında birçok spekülasyon, inceleme ve yorum var. Her firmanın bir DLC politikası var. Benim görüşüm yapımcılar ve stüdyolar para kazanmazlarsa oyun sektörü bugünkü şeklini alamazdı. DLC politikaları kişisel bağlamda bizim yorumladığımız gibi yorumlanabilir ancak bu yorumlar kişisellikten öteye geçemez. Bu gibi durumlarda karşılaştırmalar yapmak etkili bir yöntem olabilir. DLC sisteminden iyi ya da kötü şekilde yaralanan firmalar var bence. Bu politikalara oyun yapımcılarının yanı sıra yayıncıları ve satış platformlarının da etkisi olduğu aşikar.
https://store.steampowered.com/dlc/24010 Eğer train simulatör fanı olsaydınız olacağnız durum bu olurdu. Tabi bu durum Paradoxu iyi ya da kötü yapmaz. Piyasadaki yerini belirleyen bir araç olur.
07-09-2018, 21:17
(07-09-2018, 20:33)fff7 : DLCler ve satış stratejileri hakkında birçok spekülasyon, inceleme ve yorum var. Her firmanın bir DLC politikası var. Benim görüşüm yapımcılar ve stüdyolar para kazanmazlarsa oyun sektörü bugünkü şeklini alamazdı. DLC politikaları kişisel bağlamda bizim yorumladığımız gibi yorumlanabilir ancak bu yorumlar kişisellikten öteye geçemez. Bu gibi durumlarda karşılaştırmalar yapmak etkili bir yöntem olabilir. DLC sisteminden iyi ya da kötü şekilde yaralanan firmalar var bence. Bu politikalara oyun yapımcılarının yanı sıra yayıncıları ve satış platformlarının da etkisi olduğu aşikar. https://steamcommunity.com/id/sdkdmn/recommended/24010/ :)
07-09-2018, 21:49
|
|