İleti Sayısı: 490
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
(15-11-2023, 11:26)cemal : (15-11-2023, 11:01)1Manascı : Vic 3 sağlam indirin almış oyun ne durumda alınır mı sizce 120 tl baya ucuz gerçekten kaçırma derim. Hatta grand edition öneririm. Sphere of influence dlcsi oyunun çehresini baya bir değiştirecek bence ve şuan ki dlclerle bile bir 100 saat gömersin yani hayli hayli grand editiona değer
•
İleti Sayısı: 1,695
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
2
(15-11-2023, 11:49)1Manascı : 120 TL hakkında debate yapmak istemiyorum makul bir fiyat sadece oyunun istikrarı ne durumda ona göre kanaat edeceğim değer mi değmez mi Şu an baya boş... Ama paradox bu ... DLC'lerle doldurur... Alacaksan al yani
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Alın sonra çok üzülürsünüz. Geçen sene iade edenler şu sıralar alıyor :D
•
İleti Sayısı: 487
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
3
QoL modlarından önerdikleriniz var mı?
İleti Sayısı: 5,867
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
18-11-2023, 12:12
(Son Düzenleme: 18-11-2023, 12:13, Düzenleyen: Voidian. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
Free Weekend ile biraz oynadım. 120 lira para değil ama bence harcanan zamana değmez. 2023 yılında böyle arayüzlü oyun olmaz. Paradox'un artık oyunu iyi kötü yapmaktan önce matruşka gibi açıldıkça açılan 100 tane menülü nerden ne çıkacağı belli olmayan arayüzleri tamamen terketmesi gerekiyor. Bu oyunun sadece alttan açılar pencere, eventler, sağ tık ile açılan pencereler ve isteyene macrobuilder gibi intuitive araçlarla oynanmaması için bir sebep yok.
Vakit ayırıp öğrenince elde edilecek oynayış ta beni hiç açmadı o ayrı bir konu. Arayüz düzgün olsa en azından 50-100 saat oynanırdı o taraflar kötü de olsa.
Aşağıdaki 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• 1Manascı
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
02-12-2023, 01:41
(Son Düzenleme: 02-12-2023, 01:43, Düzenleyen: GespensterPanzer. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.
Düzenleme Nedeni: İmla
)
1.5ten sonra oyun çok fazla mı mikroya dönmüş bana mı öyle geldi? Her eyalet için ayrı ayrı uğraşmak gerekiyor, önceden olduğu gibi, nüfus olan yere binayı basayım geçeyim diyemiyorsun. 1.5 sonrası 3. Oyunum ve her gün yeni birşeyler farkediyorum. Rehber yapabilecek ya da en azından kendi farkettiği değişiklikleri, püf noktalarını yazabilecek varsa çok memnun olurum. Bu arada modlara hiç bakamadım, önerdiğiniz, QoL modları varsa çok makbule geçer. Şimdiden 100 saat gömdüm, herhalde dış yatırım da geldiğinde, başından kalkamayacağız oyunun.
Edit: oyunun sağ tarafındaki arayüz müthiş kötü, sürekli birşeyler akıyor, dünya savaşlarını bile kaçırıyor insan bir noktadan sonra, mutlaka çözüm bulmaları lazım bu işe.
•
İleti Sayısı: 6,414
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
Oyun dosyalarında bulunup kullanılmayan Mormonluk ikonu.
Bu yolu izleyerek ulaşabilirsiniz: Victoria 3\game\gfx\interface\icons\religion_icons\unused
•
İleti Sayısı: 490
Üyelik Yılı: 2020
Imperium:
1
Kışkırtıcılar yasa geçirilmesini aşırı kolaylaştırıyor.Buna el atmaları gerek.Mesela japonyayı kışkırtıcılar sayesinde savaşsız 1860 yılında kurabildim(benim için hızlı ve kolaydı diğer campainglerime göre)
•
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(14-04-2024, 11:37)Enesrar : Kışkırtıcılar yasa geçirilmesini aşırı kolaylaştırıyor.Buna el atmaları gerek.Mesela japonyayı kışkırtıcılar sayesinde savaşsız 1860 yılında kurabildim(benim için hızlı ve kolaydı diğer campainglerime göre) Aynı zamanda, koruma kışkırtıcıları da aşırı zorlaştırıyor yasa geçirilmesini, bence de biraz zayıflatmaları lazım.
•
İleti Sayısı: 524
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
•
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
İlk kez bu kadar büyük çaplı bir erteleme hatırlıyorum bir dlc için. Durum çok vahim demektir bu, Eylül'e adam olursa iyi.
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Vic3'e büyük oyun getirmişler güzelde Rusya'ya Osmanlı ile ilgili hiç bir içerik getirmemişler. Rusya ve Osmanlı arasında Balkanlarda büyük bir mücadele var oysaki. Kırım savaşı gibi bir savaş var ve bu savaş aslında o büyük oyunun bir parçası. Keşke olsaymış. Çünkü bence Osmanlı oyunda çok kolay. Aı için bile çok kolay. Ben hiç Balkanları kaybeden bir Osmanlı görmedim mesela. Rusya'ya Osmanlıya karşı günlükler eklenmeliydi.
•
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Onun için henüz erken olduğundan ben gelmemesi taraftarıyım. Yapay zeka hala nereye savaş ilan edeceğini bile bilmiyor.
•
İleti Sayısı: 6,414
Üyelik Yılı: 2019
Imperium:
79
06-08-2024, 22:17
(Son Düzenleme: 06-11-2024, 16:13, Düzenleyen: Attila the Hun. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Oyunun ilk 50 yılından sonra devam etme isteğim hızla azalıyor, 20. yüzyılı görürsem kendimi şanslı sayıyorum. Âdeta yok etmeye çalıştıkları şeyin ta kendisine dönüşmekten kaçamamışlar, gereksiz tıklamaları hem korkunç bir arayüzle hem de bir dizi vasat mekanikle olabildiğince arttırmışlar. Victoria 2'de fazla bir şey yapmadan zamanın akıp gitmesini izlemek zorunda kalmaktan pek hazzetmezdim (hele de medenileşmemiş devletle oynuyorsam) fakat Victoria 3'te oyunun belli bir aşamasından itibaren ülkeyi idame ettirmek için gereken tık sayısını kafam kaldırmıyor.
Ticaret mekaniği Imperator: Rome'da en sevmediğim özellikti, Victoria 3'te de aynen bulunması tam manasıyla bir hayal kırıklığı. Ticaret yollarını tek tek ayarlamak zorunda olmak beni oyuncu olarak daha fazla tatmin etmiyor, angarya hissettiriyor. Umarım geliştiricilerin ticarete el atması için fazla beklememiz gerekmez.
Savaş mekaniği de hakeza; kafasına göre cepheler arası sıçrayan ordular mı dersiniz yoksa rezalet bir arayüz üzerinden birlik türlerini teker teker ayarlamak zorunda olmak mı, hepsi var.
Victoria 2'de bir ülkeyi oynarken sahiden de o ülkenin ruhu gibi hissediyordum, gölgelerin içinden bir kuklanın iplerini çekiyordum. Bir ülkeyi gerçekten başarıya ulaştırdığını görmek için sabır ve bunu işaret eden indikatörleri yorumlamak için tecrübe gerekiyordu, kesinlikle yeni oyuncu dostu değil fakat hayli tatminkâr. Tam da bu sebepten Victoria 3'ün temelinde yatan tasarım felsefesindeki radikal değişimi anlayabiliyorum (adında "3" geçen başka bir oyunda olduğu gibi) ancak Victoria 3 oynarken kendimi kuklanın iplerini çeken değil, doğrudan uzuvlarını hareket ettirmeye çalışan biri gibi hissediyorum.
İleti Sayısı: 578
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
(06-08-2024, 22:17)Attila the Hun : Oyunun ilk 50 yılından sonra devam etme isteğim hızla azalıyor, 20. yüzyılı görürsem kendimi şanslı sayıyorum. Âdeta yok etmeye çalıştıkları şeyin ta kendisine dönüşmekten kaçamamışlar, gereksiz tıklamaları hem korkunç bir arayüzle hem de bir dizi vasat mekanikle olabildiğinde arttırmışlar. Victoria 2'de fazla bir şey yapmadan zamanın akıp gitmesini izlemek zorunda kalmaktan pek hazzetmezdim (hele de medenileşmemiş devletle oynuyorsam) fakat Victoria 3'te oyunun belli bir aşamasından itibaren ülkeyi idame ettirmek için gereken tık sayısını kafam kaldırmıyor.
Ticaret mekaniği Imperator: Rome'da en sevmediğim özellikti, Victoria 3'te de aynen bulunması tam manasıyla bir hayal kırıklığı. Ticaret yollarını tek tek ayarlamak zorunda olmak beni oyuncu olarak daha fazla tatmin etmiyor, angarya hissettiriyor. Umarım geliştiricilerin ticarete el atması için fazla beklememiz gerekmez.
Savaş mekaniği de hakeza; kafasına göre cepheler arası sıçrayan ordular mı dersiniz yoksa rezalet bir arayüz üzerinden birlik türlerini teker teker ayarlamak zorunda olmak mı, hepsi var.
Victoria 2'de bir ülkeyi oynarken sahiden de o ülkenin ruhu gibi hissediyordum, gölgelerin içinden bir kuklanın iplerini çekiyordum. Bir ülkeyi gerçekten başarıya ulaştırdığını görmek için sabır ve bunu işaret eden indikatörleri yorumlamak için tecrübe gerekiyordu, kesinlikle yeni oyuncu dostu değil fakat hayli tatminkâr. Tam da bu sebepten Victoria 3'ün temelinde yatan tasarım felsefesindeki radikal değişimi anlayabiliyorum (adında "3" geçen başka bir oyunda olduğu gibi) ancak Victoria 3 oynarken kendimi kuklanın iplerini çeken değil, doğrudan uzuvlarını hareket ettirmeye çalışan biri gibi hissediyorum. Muhteşem bir yorum ya, Victoria 2 kesinlikle çok daha organik hissettiriyordu, bu oyunda o çok eksik.
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
06-11-2024, 13:54
(Son Düzenleme: 06-11-2024, 14:12, Düzenleyen: jax61. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
oyun çok keyifli olmasına rağmen çok eksikleri göze çarpıyor. yorumların da bir kısmını okudum. katılmamak elde değil. öncelikle ekonomik sistemle alakalı kafamda soru işaretleri var. şöyle ki oyunun temeli pazar mantığına bağlı. pazarı dengede tutmak ,halkın ihtiyaçlarına cevap vermek ,istihdam sağlamak aslolan işimiz. oyundaki yatırım havuzu sağ olsun kafasına göre inşaat yaptığı için hiçbir zaman pazar dengelenmiyor. yaptığı inşaatların çoğu küllüm zarar ediyor.verimlilik yerlerde geziyor. yani bunu ayarlamak için planlı ekonomiye mi geçelim be kardeşim. yapay zeka da doğal olarak yapılanmasını yapamıyor. oyunu kavradıkça fark yaratacak ekonomi kurmayı öğrendim sayılır. 1915 yılında rakiplerime gsyh olarak 5 kat fark atmışsam paradoxun durup bir düşünmesi gerek. öyle heryeri de fethetmedim yani. savaş sistemini çok beğendim sayılmaz. ordular cephe mantığı güzel fakat hani kararlı şekilde emrini dinleseler ne ala. güçlü rus ordusunu kamçatkadan işgal edince mal mal bakması ayrı bir sıkıntı. savaş sistemi kesinlikle elden geçirilmeli. eu4 deki gibi veya vic2 deki gibi bir sistem bana daha mantıklı geliyor. yapay zeka nereye ne için savaş açacağı hususunda sıkıntılı. ilgi ilanı sistemi güzel de şimdi afrikadaki bir yerli isyanına niye büyük güç dahil olur :D ne alaka yani.. her yönden birçok prblemi var oyunun. belli ülkeler ayarlanmış gelişiyorlar. diğerleri yerinde sayıyor.hiçbirşey yapmıyor. mesela qing . aradan yüzyıl geçmiş. bir tane dahi inşaat alanı basmaz mısın be kardeşim. ingiltere sektörü 1500 e çıkarmış. qing hala oyun başındaki gibi duruyor. bu tarz ayarlamaların en az eu4 ayarında yapılması gerek. ya da belli bölgede geçirin oyunu. tüm haritayı sunuyoruz deyip oyunu 2-3 devletle sınırlamayın.oyun belli tarihten sonra çok aşırı kasıyor.ilerleyemiyorsun. diplomatik koz olayı güzel ama 100 yıl koz üretimi için de binbir taviz de vermezsin yahu. ülkeyi protektör olarak bağlayabiliyorum ama diplomatik olarak yapayım desen asla kabul etmiyor. bu nasıl iş.. kesinlikle birçok konuda elden geçmesi gereken oyun fakat çok keyifli bir oyun .
ekleme. demiryolları ve elektrik santralleri yani kısaca altyapı sübvanse etmeden asla ayakta kalamıyor. şehrin elektriğe ihtiyacı var .kuruyorsun .kar da ediyor. bırakıyorsun kendi haline.aradan birkaç ay geçiyor.kasa tamtakır ve şirket iflas etmiş. kesinlikle ayarlanmalı. 400-500k sübvansiyon ücreti ödemek istemem yani.
•
İleti Sayısı: 148
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
Oyun kesinlikle steamdeki kotu yorumlari hak etmiyor. Son dlc sonrasi diplomasi de gelisti. Oyunun baya potansiyeli var gelismeye devam edecektir. Bannerlord gibi bombos bir oyunun olumlu oy aldigi yerde yorumlari cok takmayin
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Bu yeni gelen siyasi hareket mekaniğinde aslında en azından rakip olduğumuz devletlerin siyasi hareketlerine misal dip puanı harcayarak destek olsak çok iyi olurdu.
|