Civilization 6'da sanat direktörü olarak çalışan Brian Busatti, oyuncular arasında tartışmaya konu olan grafiklerle ilgili açıklamalarda bulunmuş, kendisi Civ4 ve Civ5'in yapımında da görev almış biri.
Busatti, oyunun grafikleri üzerinde çalışırken oyuncuların nasıl oynadığına ve nasıl ekran görüntüleri aldığına önem göstermiş, takımına internet üzerinden bolca Civilization ekran görüntüsü bulmasını söyleyen Busatti, elde ettikleri ekran görüntülerinden oyuncuların dünyayı daha geniş açıdan görmek istediğini anladıklarını ifade etmiş bazı oyuncuların haritada tamamen uzaklaşıp taktik modunda oynadığını söylemiş.
Buradan oyun uzaktan güzel görünmesi gerektiği kanaatine varmışlar ve her şeyin en uzaktan dahi temiz bir şekilde anlaşılabilir olmasına önem göstermişler. Haritada Civ5'e nazaran büyük değişiklikler var, askerler çok daha büyük ve bu kadar büyük olmalarındaki asıl amaç bir piyade ile okçu arasındaki farkı bariz kılmak.
Aynı zamanda birimlerde farklılık sayısı artmış, farklı kültürlerde değişkenlik gösteren çok sayıda birim var. Oyun içerisinde belli bir ülkeye has olan birimlerin yanı sıra en basit birim de o ülkeye has unsurlar barındıracak, örneğin Japonlarla oynarken kullanılabilen Samuray birliğinin yanı sıra basit mızraklı birlikler de Japon birimi olduğunu hissettirecek. Bu duyguyu isim farklılığıyla değil, farklı başlık kullanılması veya mızrağın ucunun farklı görünmesi gibi ince detaylarla sağlamışlar.
Oyun içerisinde aynı zamanda farklı uygarlıklar için farklı deri renkleri bulunuyor. Tüm bu ayrıntılar modcular tarafından değiştirilebilir ve geliştirilebilir haldeler.
Civ6'da arayüzde de değişiklikler mevcut, Civ5'in arayüzünün fazlasıyla iyi olduğunu belirten Busatti, Civ6'da bu sefer daha farklı bir yaklaşımda bulunmayı tercih etmiş - Keşif Çağı.
Keşif Çağı terimi Christopher Colombus'un 15 ve 16. yüzyıldaki keşiflerini ifade ediyor dolayısıyla arayüzde pusula vb. unsurlar görmek mümkün. Savaş sisi olarak Civ5'te 'sis' kullanılırken Civ6'da bir parşömen kağıdı şeklinde bir efekt kullanılıyor, bir bölgeyi keşfettikten sonra o bölgeyi daha karanlık olarak değil, sanki başka bir harita modu gibi görüyorsunuz.
Oyuna aynı zamanda Civ4'ten Wonder movie'ler eklenmiş, wonderların inşaası sırasında zaman değişebiliyor güneş batıyor veya gece olabiliyor. Bazı wonderlar gece tamamlanıyorlar çünkü üstlerinde çeşitli ateş efektlerine sahipler. Tüm bunların oyunu çok daha canlı gösterdiğinden bahsedilmiş. Oyun içerisindeki gece gündüz döngüsünü turlara bağlamanın mantıklı bir tercih olmadığını söyleyen Busatti, 2-3 dakikalık periyotlar kullanmayı tercih etmiş.
Gece gündüz döngüsü için modcuların yapabileceği çok şey var diyen Busatti, örneğin bir senaryo yapıp oyunun hava karardığında sona ermesini sağlayabilirsiniz diye ekliyor.
Busatti, oyunun grafikleri üzerinde çalışırken oyuncuların nasıl oynadığına ve nasıl ekran görüntüleri aldığına önem göstermiş, takımına internet üzerinden bolca Civilization ekran görüntüsü bulmasını söyleyen Busatti, elde ettikleri ekran görüntülerinden oyuncuların dünyayı daha geniş açıdan görmek istediğini anladıklarını ifade etmiş bazı oyuncuların haritada tamamen uzaklaşıp taktik modunda oynadığını söylemiş.
Buradan oyun uzaktan güzel görünmesi gerektiği kanaatine varmışlar ve her şeyin en uzaktan dahi temiz bir şekilde anlaşılabilir olmasına önem göstermişler. Haritada Civ5'e nazaran büyük değişiklikler var, askerler çok daha büyük ve bu kadar büyük olmalarındaki asıl amaç bir piyade ile okçu arasındaki farkı bariz kılmak.
Aynı zamanda birimlerde farklılık sayısı artmış, farklı kültürlerde değişkenlik gösteren çok sayıda birim var. Oyun içerisinde belli bir ülkeye has olan birimlerin yanı sıra en basit birim de o ülkeye has unsurlar barındıracak, örneğin Japonlarla oynarken kullanılabilen Samuray birliğinin yanı sıra basit mızraklı birlikler de Japon birimi olduğunu hissettirecek. Bu duyguyu isim farklılığıyla değil, farklı başlık kullanılması veya mızrağın ucunun farklı görünmesi gibi ince detaylarla sağlamışlar.
Oyun içerisinde aynı zamanda farklı uygarlıklar için farklı deri renkleri bulunuyor. Tüm bu ayrıntılar modcular tarafından değiştirilebilir ve geliştirilebilir haldeler.
Civ6'da arayüzde de değişiklikler mevcut, Civ5'in arayüzünün fazlasıyla iyi olduğunu belirten Busatti, Civ6'da bu sefer daha farklı bir yaklaşımda bulunmayı tercih etmiş - Keşif Çağı.
Keşif Çağı terimi Christopher Colombus'un 15 ve 16. yüzyıldaki keşiflerini ifade ediyor dolayısıyla arayüzde pusula vb. unsurlar görmek mümkün. Savaş sisi olarak Civ5'te 'sis' kullanılırken Civ6'da bir parşömen kağıdı şeklinde bir efekt kullanılıyor, bir bölgeyi keşfettikten sonra o bölgeyi daha karanlık olarak değil, sanki başka bir harita modu gibi görüyorsunuz.
Oyuna aynı zamanda Civ4'ten Wonder movie'ler eklenmiş, wonderların inşaası sırasında zaman değişebiliyor güneş batıyor veya gece olabiliyor. Bazı wonderlar gece tamamlanıyorlar çünkü üstlerinde çeşitli ateş efektlerine sahipler. Tüm bunların oyunu çok daha canlı gösterdiğinden bahsedilmiş. Oyun içerisindeki gece gündüz döngüsünü turlara bağlamanın mantıklı bir tercih olmadığını söyleyen Busatti, 2-3 dakikalık periyotlar kullanmayı tercih etmiş.
Gece gündüz döngüsü için modcuların yapabileceği çok şey var diyen Busatti, örneğin bir senaryo yapıp oyunun hava karardığında sona ermesini sağlayabilirsiniz diye ekliyor.