StarCraft Remastered duyuruldu, geliştiriciler oyuncuların oyunun Remastered sürümüne dair akıllarındaki soru işaretlerini gidermek amacıyla TeamLiquid sitesiyle bir soru-cevap seansı gerçekleştirmiş. Sorulan soruları ve geliştiricilerin açıklamalarını hep birlikte inceleyelim.
Grafikler
Oyunun grafiklerini yeniden ele alım esnasında nasıl süreçlerden geçtiniz? Oyunun eski halindeki grafikleri birebir olarak alıp daha üst çözünürlüklere mi uyarladınız yoksa bunun yanı sıra oyundaki bazı görsel unsurları sıfırdan yapmanız gerekti mi? Ekran görüntülerine baktığımızda oyunun orijinal halinin daha bir kirli göründüğünü, Remastered versiyonun ise daha parlak ve temiz göründüğünü görüyoruz. Bu kasıtlı bir hareketin sonucu muydu yoksa tüm değişiklikleri yaptıktan sonra kendiliğinden oluşmuş bir sonuç muydu?
Oyunun görsel yanıyla ilgili 2 hedefimiz vardı. Bunlardan birincisi oyunun orijinalindeki birim grafiklerini ve animasyonlarını olduğu gibi bırakmak istedik çünkü oyunculardan aldığımız geridönüşler bu şekillerin ve animasyonların oyuncuların akıllarında yer edinmiş olduklarıydı. İkinci kısım ise görsellerdeki ayrıntı sayılabilecek kısımlara şekil vermek üzerineydi, bunun için oyunun yapımında çalışmış kişilere ulaşıp çoğu zaman "şuradaki piksellerde ne ifade etmek istemiştiniz?" diye sormamız gerekti.
StarCraft: Remastered'in 4k'ya kadar çözünürlükleri destekleyeceğini söylediniz. Peki alanın görünümü ve çözünürlüğü nasıl olacak? Ekranda görünebilir birimlerin oranı aynı seviyede mi olacak yoksa daha mı genişten görebileceğiz? Bu hususla ilgili bilgi verebilir misiniz?
Oyun aynı şekilde görünecek, Brood War eklentisindeki oran aynı şekilde Remastered için de geçerli. Oyunu 4:3 olarak da Widescreen olarak da oynayabileceksiniz ve bu iki görünüm modu arasındaki geçişi sadece tek bir tuş ile hiç uğraşmadan yapmanız mümkün.
Bazı birimlere baktığımızda 'tam olmuş' derken bazı birimlere baktığımızda eskisinden oldukça farklı modellemelerle karşılaşabiliyoruz. Oyunun fanları bu yeni modellemeleri sindirmekte sıkıntı yaşayabilir, bu birimlerde - örneğin marine birimlerinde - neden daha farklı bir görünüm oluşturulduğunu açıklayabilir misiniz?
Detay çalışmasında kimi zaman sıkıntılarla karşılaştık, devasa birimler oyunun orijinal sürümünde çok sayıda düz piksele sahipti. Battlecruiser'da veya birçok binada bu gibi şeyler olması hem konsept olarak hem de o dönem oyunun yapımında görev almış sanatçıların yapmak istediği şey doğrultusunda çok da doğru ve istenen şey olarak görünmedi. İstesek buradaki kısımları da oyunun geri kalanıyla aynı yapıda yenileyebilirdik ancak o kısımları her ırka daha uygun şekilde olacağını düşündüğümüz yeni çizimlerle doldurmak istedik.
Oynanışta grafiklerin önemi büyük. Örneğin spider minelara tıklamak, doğru sayıda birimi seçebilmek. Oyunun grafiklerinde değişiklikler yaparken oyunun oynanış yönünü de gözönünde bulundurdunuz mu?
Oynanış bizim için birinci öncelik. Oyunda orijinal oynanış ve oyun motoru olduğu gibi duruyor. Her şey hala 2 boyutlu. Çarpışma ve onla alakalı efektler işin temelinde hala aynı. Sadece bunlarda bir takım değişiklikler yapıp 4k çözünürlüklere uyumlu hale getirdik.
Oynanış
StarCraft: Remastered'in Brood War'ı özel kılan birçok unsuru barındıracağını belirttiniz. Ancak öte yandan yaptığınız bazı değişiklikler oyunun oynanışında beklenmedik farklılıklar yaratabilir. StarCraft: Remastered yapım aşamasında ne derecede test edildi? Bu yapılan testlerde oyunun oynanışında değişiklik yaratabilecek neler farkedildi?
Oyunda orijinal motoru kullanıyoruz. Ekibimiz her gün test amaçlı olarak StarCraft: Remastered oynuyor, Cuma geceleri test işini eknara bırakıp daha eğlenceli haritalarda oynuyoruz. Her ne kadar ekibimizdeki kimse 'pro' seviyesinde olmasa da, oyun bize 1.16 nasıl hissettiriyorsa öyle hissettiriyor ve herhangi bir fark göremedik.
Oyuncuların belki de en büyük endişesi (sınırsız birim seçimi gibi) bazı modern oyun mekaniklerinin oyuna eklenmesiydi. Remastered sürümü hazırlarken başından beri Brood War ile aynı mekaniklere sahip olması konusunda hemfikir miydiniz yoksa sürümün belli bir kısmında bazı mekanikleri değiştirmek, yeni mekanikler eklemek gibi bir düşünceyi değerlendirdiniz mi?
Dengeli olmasıyla övülen bir oyunun mekanikleriyle oynamamız gerektiğini en başından beri biliyorduk. Dolayısıyla oyunun oynanış yönünde hiçbir değişiklik yapmadık. Remastered sürümünün yapımı esnasında bazı önemli kişileri kenara çekip onlarla çeşitli sohbetler yaptık. Nihai amacımız ne tür geliştirmelerin uygun görülebileceğini, oyunun ne kısmında değişikliklerin doğru görülmeyeceğini anlamaktı. Brood War eklentisinin pro oyuncularını, yayıncılarını, modcularını, geliştiricilerini ve daha birçok kişiyi bu hususta tabir-i caizse denedik. Aldığımız geridönüşler daha öncesinde de istekli olduğumuz hususta bizi destekleyici unsur oldu.
Oyuna sonradan eklediğimiz yenilikler genellikle topluluğun oyunun zaman içerisinde parçası haline getirdiği ve oynanışı kesinlikle etkilemeyen basit unsurlar, örneğin kısayol tuşları, APM sayacı, otomatik replay kaydetme sistemi vb.
Brood War'daki mikro oynanışı daha bir 'özel' kılan çeşitli 'bug'ları nasıl ele aldınız? Oyunun orijinal sürümündeki kodları mı kullandınız yoksa aynı şartları oluşturacak farklı kodlar mı kullandınız?
StarCraft: Remastered'da Brood War ile aynı kodlar kullanılıyor ve bu Dragoon ve Goliathların hala hareket komutlarına biraz sıkıntılı bir şekilde karşılık vermesini, Reaver'in vuruşunun her zaman hedefini vurmamasını sağlıyor. İşin doğrusu oynanış o kadar aynı ki 1.16 sürümdeki bir replayi alıp StarCraft: Remastered'da oynatabilirsiniz.
Oyun ve Gelecek
Remastered sürümünün yapımında kimler görev aldı? Ekipte Brood War'ın yapımcıları bulunuyor muydu?
Ekibimizde orijinal geliştiriciler ve bu oyunla büyümüş yeni geliştiriciler mevcut. StarCraft: Remastered Blizzard'daki herkesin kalbinde önemli bir yer taşıyan bir projeydi.
StarCraft: Remastered'i tamamlamanız ne kadar sürdü?
Projeye yaklaşık 18 ay önce başladık. Yaklaşık 1 yıldır da geliştirme aşamasındaydık.
Brood War'ın üstüne herhangi bir yama planlıyor musunuz?
Remastered'in çıkışı sonrası herhangi bir plana şimdilik sahip değiliz, ana odak noktamız topluluk. Topluluğun oyuna nasıl reaksiyon gösterdiğini inceleyeceğiz.
Oyundaki mevcut 2 bug, goonların takılması ve valkyrielerin sprite bugu başlta olmak üzere oyunun Remastered sürümüyle birlikte düzeltilmiş buglar var mı?
Bahsettiğiniz 2 bug giderildi, StarCraft'ta bazı buglar zaman içerisinde oyunun bir 'mekaniği' haline gelmiş durumda, ancak oyunculardan aldığımız geridönüşler doğrultusunda o 2 bugu giderdik.
Oyunun son sürümünde sıkıntılı alanlardan birisi ise replayler. Bu alanda herhangi bir gelişme var mı?
Test ekibimizden birisi replayleri sürekli olarak deneyip hataları rapor eden bir bot geliştirdi. Önceki versiyonları genel olarak desteklemesek de 1.16'daki replaylerde herhangi bir sorunla karşılaşmıyoruz.
İleriki yamalarda oyunun denge yönüne etki edecek çeşitli değişiklikler gelmesi muhtemel mi?
Şimdilik öyle bir planımız yok, hala oyunun oynanışında yeni stratejiler ortaya çıkabiliyor dolayısıyla herhangi bir denge değişikliği yapmak çok da doğru olmaz.
Oyuncuların birçoğu birden fazla hesap kullanıyor, Blizzard BW ve SC:R'de çoklu hesap kullanımına izin vermeye devam edecek mi?
Eski hesaplarınızı modern hesabınızla birleştirmeniz için bir mekanik oluşturduk, aynı zamanda artık 90 günlük zamanaşımı uygulaması da kaldırıldı.
StarCraft: Remastered'da e-sports desteği bulunacak mı? Örneğin izleyici modu gibi.
İzleyici tecrübesini güçlendiren bazı özelliklerimiz olacak. Bu hususta yayıncılarımızın da fikirlerini aldık ve bize yapılan geridönüşlere göre Brood War'daki izleyiciler için önemli olan nokta, oyuncuların neyle karşılaşacaklarını bilmemeleriydi. Bu hususta belli başlı önemli mekaniklerimiz olacak.
Brood War ile StarCraft: Remastered'ı uyumlu hale getirmeyi planlıyor musunuz? Örneğin oyunun Remastered sürümüne sahip olan biri bu sürüme sahip olmayan biriyle karşılıklı oyun oynayabilecek mi?
Brood War ve StarCraft: Remastered geliştirmesine sahip oyuncular karşılıklı olarak oyun oynayabilecek, replayleri izleyebilecek, kayıt dosyalarını paylaşabilecek.
Grafikler
Oyunun grafiklerini yeniden ele alım esnasında nasıl süreçlerden geçtiniz? Oyunun eski halindeki grafikleri birebir olarak alıp daha üst çözünürlüklere mi uyarladınız yoksa bunun yanı sıra oyundaki bazı görsel unsurları sıfırdan yapmanız gerekti mi? Ekran görüntülerine baktığımızda oyunun orijinal halinin daha bir kirli göründüğünü, Remastered versiyonun ise daha parlak ve temiz göründüğünü görüyoruz. Bu kasıtlı bir hareketin sonucu muydu yoksa tüm değişiklikleri yaptıktan sonra kendiliğinden oluşmuş bir sonuç muydu?
Oyunun görsel yanıyla ilgili 2 hedefimiz vardı. Bunlardan birincisi oyunun orijinalindeki birim grafiklerini ve animasyonlarını olduğu gibi bırakmak istedik çünkü oyunculardan aldığımız geridönüşler bu şekillerin ve animasyonların oyuncuların akıllarında yer edinmiş olduklarıydı. İkinci kısım ise görsellerdeki ayrıntı sayılabilecek kısımlara şekil vermek üzerineydi, bunun için oyunun yapımında çalışmış kişilere ulaşıp çoğu zaman "şuradaki piksellerde ne ifade etmek istemiştiniz?" diye sormamız gerekti.
StarCraft: Remastered'in 4k'ya kadar çözünürlükleri destekleyeceğini söylediniz. Peki alanın görünümü ve çözünürlüğü nasıl olacak? Ekranda görünebilir birimlerin oranı aynı seviyede mi olacak yoksa daha mı genişten görebileceğiz? Bu hususla ilgili bilgi verebilir misiniz?
Oyun aynı şekilde görünecek, Brood War eklentisindeki oran aynı şekilde Remastered için de geçerli. Oyunu 4:3 olarak da Widescreen olarak da oynayabileceksiniz ve bu iki görünüm modu arasındaki geçişi sadece tek bir tuş ile hiç uğraşmadan yapmanız mümkün.
Bazı birimlere baktığımızda 'tam olmuş' derken bazı birimlere baktığımızda eskisinden oldukça farklı modellemelerle karşılaşabiliyoruz. Oyunun fanları bu yeni modellemeleri sindirmekte sıkıntı yaşayabilir, bu birimlerde - örneğin marine birimlerinde - neden daha farklı bir görünüm oluşturulduğunu açıklayabilir misiniz?
Detay çalışmasında kimi zaman sıkıntılarla karşılaştık, devasa birimler oyunun orijinal sürümünde çok sayıda düz piksele sahipti. Battlecruiser'da veya birçok binada bu gibi şeyler olması hem konsept olarak hem de o dönem oyunun yapımında görev almış sanatçıların yapmak istediği şey doğrultusunda çok da doğru ve istenen şey olarak görünmedi. İstesek buradaki kısımları da oyunun geri kalanıyla aynı yapıda yenileyebilirdik ancak o kısımları her ırka daha uygun şekilde olacağını düşündüğümüz yeni çizimlerle doldurmak istedik.
Oynanışta grafiklerin önemi büyük. Örneğin spider minelara tıklamak, doğru sayıda birimi seçebilmek. Oyunun grafiklerinde değişiklikler yaparken oyunun oynanış yönünü de gözönünde bulundurdunuz mu?
Oynanış bizim için birinci öncelik. Oyunda orijinal oynanış ve oyun motoru olduğu gibi duruyor. Her şey hala 2 boyutlu. Çarpışma ve onla alakalı efektler işin temelinde hala aynı. Sadece bunlarda bir takım değişiklikler yapıp 4k çözünürlüklere uyumlu hale getirdik.
Oynanış
StarCraft: Remastered'in Brood War'ı özel kılan birçok unsuru barındıracağını belirttiniz. Ancak öte yandan yaptığınız bazı değişiklikler oyunun oynanışında beklenmedik farklılıklar yaratabilir. StarCraft: Remastered yapım aşamasında ne derecede test edildi? Bu yapılan testlerde oyunun oynanışında değişiklik yaratabilecek neler farkedildi?
Oyunda orijinal motoru kullanıyoruz. Ekibimiz her gün test amaçlı olarak StarCraft: Remastered oynuyor, Cuma geceleri test işini eknara bırakıp daha eğlenceli haritalarda oynuyoruz. Her ne kadar ekibimizdeki kimse 'pro' seviyesinde olmasa da, oyun bize 1.16 nasıl hissettiriyorsa öyle hissettiriyor ve herhangi bir fark göremedik.
Oyuncuların belki de en büyük endişesi (sınırsız birim seçimi gibi) bazı modern oyun mekaniklerinin oyuna eklenmesiydi. Remastered sürümü hazırlarken başından beri Brood War ile aynı mekaniklere sahip olması konusunda hemfikir miydiniz yoksa sürümün belli bir kısmında bazı mekanikleri değiştirmek, yeni mekanikler eklemek gibi bir düşünceyi değerlendirdiniz mi?
Dengeli olmasıyla övülen bir oyunun mekanikleriyle oynamamız gerektiğini en başından beri biliyorduk. Dolayısıyla oyunun oynanış yönünde hiçbir değişiklik yapmadık. Remastered sürümünün yapımı esnasında bazı önemli kişileri kenara çekip onlarla çeşitli sohbetler yaptık. Nihai amacımız ne tür geliştirmelerin uygun görülebileceğini, oyunun ne kısmında değişikliklerin doğru görülmeyeceğini anlamaktı. Brood War eklentisinin pro oyuncularını, yayıncılarını, modcularını, geliştiricilerini ve daha birçok kişiyi bu hususta tabir-i caizse denedik. Aldığımız geridönüşler daha öncesinde de istekli olduğumuz hususta bizi destekleyici unsur oldu.
Oyuna sonradan eklediğimiz yenilikler genellikle topluluğun oyunun zaman içerisinde parçası haline getirdiği ve oynanışı kesinlikle etkilemeyen basit unsurlar, örneğin kısayol tuşları, APM sayacı, otomatik replay kaydetme sistemi vb.
Brood War'daki mikro oynanışı daha bir 'özel' kılan çeşitli 'bug'ları nasıl ele aldınız? Oyunun orijinal sürümündeki kodları mı kullandınız yoksa aynı şartları oluşturacak farklı kodlar mı kullandınız?
StarCraft: Remastered'da Brood War ile aynı kodlar kullanılıyor ve bu Dragoon ve Goliathların hala hareket komutlarına biraz sıkıntılı bir şekilde karşılık vermesini, Reaver'in vuruşunun her zaman hedefini vurmamasını sağlıyor. İşin doğrusu oynanış o kadar aynı ki 1.16 sürümdeki bir replayi alıp StarCraft: Remastered'da oynatabilirsiniz.
Oyun ve Gelecek
Remastered sürümünün yapımında kimler görev aldı? Ekipte Brood War'ın yapımcıları bulunuyor muydu?
Ekibimizde orijinal geliştiriciler ve bu oyunla büyümüş yeni geliştiriciler mevcut. StarCraft: Remastered Blizzard'daki herkesin kalbinde önemli bir yer taşıyan bir projeydi.
StarCraft: Remastered'i tamamlamanız ne kadar sürdü?
Projeye yaklaşık 18 ay önce başladık. Yaklaşık 1 yıldır da geliştirme aşamasındaydık.
Brood War'ın üstüne herhangi bir yama planlıyor musunuz?
Remastered'in çıkışı sonrası herhangi bir plana şimdilik sahip değiliz, ana odak noktamız topluluk. Topluluğun oyuna nasıl reaksiyon gösterdiğini inceleyeceğiz.
Oyundaki mevcut 2 bug, goonların takılması ve valkyrielerin sprite bugu başlta olmak üzere oyunun Remastered sürümüyle birlikte düzeltilmiş buglar var mı?
Bahsettiğiniz 2 bug giderildi, StarCraft'ta bazı buglar zaman içerisinde oyunun bir 'mekaniği' haline gelmiş durumda, ancak oyunculardan aldığımız geridönüşler doğrultusunda o 2 bugu giderdik.
Oyunun son sürümünde sıkıntılı alanlardan birisi ise replayler. Bu alanda herhangi bir gelişme var mı?
Test ekibimizden birisi replayleri sürekli olarak deneyip hataları rapor eden bir bot geliştirdi. Önceki versiyonları genel olarak desteklemesek de 1.16'daki replaylerde herhangi bir sorunla karşılaşmıyoruz.
İleriki yamalarda oyunun denge yönüne etki edecek çeşitli değişiklikler gelmesi muhtemel mi?
Şimdilik öyle bir planımız yok, hala oyunun oynanışında yeni stratejiler ortaya çıkabiliyor dolayısıyla herhangi bir denge değişikliği yapmak çok da doğru olmaz.
Oyuncuların birçoğu birden fazla hesap kullanıyor, Blizzard BW ve SC:R'de çoklu hesap kullanımına izin vermeye devam edecek mi?
Eski hesaplarınızı modern hesabınızla birleştirmeniz için bir mekanik oluşturduk, aynı zamanda artık 90 günlük zamanaşımı uygulaması da kaldırıldı.
StarCraft: Remastered'da e-sports desteği bulunacak mı? Örneğin izleyici modu gibi.
İzleyici tecrübesini güçlendiren bazı özelliklerimiz olacak. Bu hususta yayıncılarımızın da fikirlerini aldık ve bize yapılan geridönüşlere göre Brood War'daki izleyiciler için önemli olan nokta, oyuncuların neyle karşılaşacaklarını bilmemeleriydi. Bu hususta belli başlı önemli mekaniklerimiz olacak.
Brood War ile StarCraft: Remastered'ı uyumlu hale getirmeyi planlıyor musunuz? Örneğin oyunun Remastered sürümüne sahip olan biri bu sürüme sahip olmayan biriyle karşılıklı oyun oynayabilecek mi?
Brood War ve StarCraft: Remastered geliştirmesine sahip oyuncular karşılıklı olarak oyun oynayabilecek, replayleri izleyebilecek, kayıt dosyalarını paylaşabilecek.