Söyleşi: Total War: Attila - Medieval Kingdoms 1212'ye Dair
#1
1212.jpg

Total War tarafından Medieval Kingdoms 1212 AD modunun yapımcılarıyla bir söyleşi paylaşıldı.

https://www.totalwar.com/blog/an-intervi...2-ad-team/ :Creative Assembly olarak eski veya yeni fark etmeksizin Total War oyunlarına yapılan modlar her zaman ilgimizi çekiyor. Bugün Total War: ATTILA için Medieval Kingdoms 1212 AD modunun yapımcılarıyla bir söyleşi düzenliyor olacağız. Onlara neden, nasıl ve gelecekte modu nelerin beklediğine dair sorular yönelteceğiz.

CA: Medieval Kingdoms 1212 AD nedir?
Warman: Medieval Kingdoms 1212 AD, Total War: ATTILA için yapılmış bir total conversation (oyunu baştan aşağıya değiştirme) modu. Milattan sonra 1212 tarihinde başlıyor, yüksek ve ileri Orta Çağ'a odaklanıp 1500 senesinde sona eriyor. Modda düzinelerce oynanabilir ülke ve binlerce birim bulunuyor. Modda aynı zamanda çok sayıda içerik ve yeni özellikler bulunuyor. Modun ismi Medieval II: Total War ile Kingdoms eklentisinin birleşiminden geliyor ve mod bir Total War oyununda oyuncuya Orta Çağ'ı deneyimletmeyi amaçlıyor.

CA: Neden 1212 senesi?
Slytacular: Yıla bir önceki mod ekip lideri karar vermişti. Biz de herhangi bir değişiklik yapmak istemedik. Bu tarihlerde dünyanın her bir köşesinde farklı tarihsel olaylar yaşanıyor. Magna Carta'nın imzalanması, Las Navas de Tolosa Muharebesi, parçalanmış Bizans İmparatorluğu, Kahire'ye, Toulouse'a ve Baltık topraklarına düzenlenen Haçlılar, tarih sahnesine giriş yapmaya hazırlanan Moğollar... Dopdolu bir tarih. 13. yüzyıl teknolojik olarak da öne çıkan bir dönem, kaleler, barut ve zırh levhalar daha önemli bir rol oynamaya başlıyor. Bir bakıma Norman döneminden Rönesans dönemine geçişe tanıklık ediyoruz.

20170503013357_1-1024x576.jpg

CA: Modda kaç kişi çalışıyor?
Warman: Ekibimiz zaman içerisinde genişledi, aramızdan ayrılanlar olduğu gibi yeni katılan da çok sayıda isim var. Herkes farklı bir şekilde katkı sağlıyor. Senaryo mekaniklerimizi DETrooper yapıyor, Banskie ve Azrien birimleri tasarlıyor. Zsimmortal senaryo moduyla doğu ülkelerinin birimlerini oluşturuyor. You_Guess_Who birimlerin dengesinden sorumlu. Finix 2 boyutlu çizimlerle ilgileniyor ve 6 yıldır ekibimizin bir parçası. Slytacular modellemeyle uğraşıyor. Warman projenin kurucusu ve lideri. Aramıza yeni taze kanların katılmasına her zaman sıcak bakıyoruz, özellikle bina modellemeleri, doğu ülkelerinin birimleri ve 2 boyutlu çizimde biraz desteğe ihtiyacımız var. İlgilenenler Discord sunucumuza katılabilir.

CA: Bu modu diğerlerinden ayıran şey nedir?
Slytacular: En önemli fark tarihsel kaynakları oyun tasarımında ilham kaynağı olarak kullanmamız, kaynakları birebir takip edilmesi gereken kutsal bir metinmiş gibi değerlendirmiyoruz. Birim tasarlarken ilk olarak temel değerleri verip, birimin ne kadar efektif olacağı noktasında görsel özelliklerini (zırh, silah) esas alıyoruz. Ardından birimin profesyonelliği ve talim seviyesine göre ek değerler veriyoruz. Odaklandığımız noktalardan birisi teknolojinin tarih ilerledikçe ilerleyiş göstermesi. ROME II'de Marius Reformları gibi, bizim modumuzda da birimler bir sonraki yüzyılda kademe atlıyorlar. Oyuncunun teknolojik ilerleyişi hissetmesi bizim için elzem.

Tarihsel görsellerde çoğu zaman "peki ya şöyle olsaydı?" şeklinde düşünüyoruz, örneğin gördüğünüz silahlar gerçek ve işe yarayan silahlar ancak belki de çizimlerde çok fazla rastlayacağınız silahlar değiller. Orta Çağ çizimlerinde dini, tarihsel ve mitolojik olaylar ele alınırken bu çizimlerde kullanılan materyaller o döneme ait oluyor. Bu sebeple tarihsel çizimlerde onun kaynağına inmeye çalışıyoruz, bu da Orta Çağ'ı onların gözünden daha renkli bir şekilde yansıtabilmemizi sağlıyor.

20201106130305_1-1024x576.jpg

CA: Modun aldığı yorumlardan memnun musunuz?
Slytacular: Fazlasıyla memnunuz, 12/12 senaryo çıkışı bizim için kumar gibiydi, mod yıllardır kullanılabilen bir moddu fakat birçokları için custom muharebe modundan ibaretti. İnsanların senaryo modu istediğini biliyorduk ancak yapmamız gereken çok iş vardı. Ya 12/12'de çıkartıp, teknoloji ve birimleri sonradan ekleyecektik ya da hepsi tamamlanana kadar bekleyecektik. Beklemek istemedik ve görünen o ki doğru bir karar verdik, insanların yeni güncellemeleri beklemeleri için bir sebep oldu. Oyuncuların 5 senelik bir oyunu bizim modumuz için oynamaları çok güzel bir duygu.

CA: Hiç keşkeniz var mı? Daha farklı yapabilirdik dediğiniz bir şey?
Warman: Senaryo moduna daha erken odaklanabilirdik. Ülkelere ve birimlere çok fazla odaklandık. Nihayetinde sonuç alsak da, en baştan senaryo moduna odaklansaydık işimiz daha kolay olabilirdi. Aynı zamanda modun eski sürümlerine baktığınız vakit kalite ve araştırma konusunda can sıkabilen detaylar var, tarihle bağdaşmayan bazı ülkeler var ve bunları düzeltmeyi planlıyoruz.

CA: Bundan sonra sizleri neler bekliyor?
Warman: Senaryo moduna ve oynanışa odaklanıyoruz. Ülkelere derinlik ekleyebilecek çok sayıda mekanik fikrimiz var. Kalite olarak geride kaldığını düşündüğümüz ülkeleri daha yüksek standarta ulaştırmak istiyoruz. Bazı ülkeler sadece 13. yüzyıl birimlerine sahipler, çeşitli bölgeleri canlandırmak için yeni ülkeler eklememiz gerekiyor vs. Oyunun çekiciliğini arttırmak için özel binalar ve gemiler ekleyebiliriz. Kısacası amacımız modu daha geniş değil, daha derin hale getirmek.

CA: Peki bu modda nihai hedefiniz nedir?
Warman: Modcunun işi asla bitmez demişler, buna rağmen artık "tamamız" diyebilmemizi sağlayacak şeyler var. Her başlangıç ülkesini tamamlamak, onlar için custom haritalar, binalar, gemiler, mekanikler ve olaylar oluşturmak istiyoruz. Eğer bunu başarırsak yaptığımız işten memnun kaldığımızı söyleyebilirim. Aynı zamanda moda farklı başlangıç tarihleri eklemek gibi bir düşüncemiz de var.

20201106151046_1-1024x576.jpg

CA: Oyuncular modunuza nasıl ulaşabilir?
Warman: Total War: ATTILA'nın Steam Atölyesi üzerinden moda ulaşabilirsiniz. Eğer Medieval II'den daha yeni, görsel olarak da doyurucu bir Medieval Total War deneyimi istiyorsanız modumuz tam da size göre.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Çeviri için elinize sağlık. Attila Rome 2'ye göre performans olarak kötü bir oyun. Keşke yeni bir yama çıkarsalar da bu tür modlar o yeni yama üzerinden daha iyi bir şekilde yapılsaydı. Mod çok güzel ama bildiğim kadarıyla daha tam bitmemiş. Yapımcılar olduğu kadar atölyeye eklemişler. Medieval 3 gelesiye kadar tarih total war oyunlarını sevenler için güzel bir seçenek.
Ara
Cevapla
#3
şuan mod yapımı bitti. ancak halen daha türkçe yaması ücretsiz olarak piyasaya sürülmüş değil. umarım en yakında uçan erişte reis tamamen bitirebilir.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.