Söyleşi: Total War: Elysium'da Prodüksiyon
#1
TWE-Small-Header--2400x540-1.jpg

Total War: Elysium'un bu yazısında nasıl bir prodüktörlerin ne yaptığı anlatılıyor anlatılıyor.

https://www.totalwar.com/blog/production...r-elysium/ :Prodüktörlerin bir oyunun çıkmasındaki en önemli parçalardan biri olduğunu hepimiz biliyoruz. Peki bir çalışan gerçekten ne yapıyor?

Öğrenmek için Elysium'un baş geliştirici menajeri Iain Angus ile konuştuk. Bakalım neler demiş:

CA: Öncelikle siz kimsiniz?
Iain Angus: Merhaba, ben Iain. Elysium'un baş geliştirici menajeriyim. Oyun endüstrisinde 18 yılı geçkin süredir yer alıyorum ve önceden başka projelerde hem yazılımcı hem de tasarımcı olarak görev aldım. Şu an tecrübemi Elysium'u geliştirmek için kullanıyorum.

CA: Peki ne yapıyorsunuz?
Iain Angus: Güzel soru ve anlatması da biraz karışık. Rolüm diğer oyun firmalarında prodüktör olarak geçiyordu ve "bir prodüktör ne yapar ki" sorusu oldukça sık karşılaştığım bir şeydi. Kısaca özetlemek gerekirse yapılması gereken her şeyin yapılmış olduğundan emin oluyorum. Oyunlar pek çok farklı şeyin birleşiminden oluşuyor, uzun kodlardan görsellere ve hatta tasarım fikirlerine. Her bir parça grubun bir üyesi tarafından yapılıyor ve genellikle birbirlerine bağımlılar. Mesela bir şeyin kodunun yazılabilmesi için önce tasarımının bitmesi gerekebiliyor.

Yani bir prodüktörün görevi yapılması gereken şeylerin uzun listesini çıkarıp gerekli kişilere neyi nasıl yapacaklarını söylemek. İşler iyi gittiğinde gruptaki herkes ne yapması gerektiğini bilir ve gerekli kaynaklara da sahip olur. İşler yanlış gittiğinde ise bazı kişilerin yapacak hiçbir şeyi olmayabilir ya da yanlış bir şeyle uğraşıyor olabilirler. Prodüktörlerin herkesin ne yaptığını her zaman bilmesi ve yönlendirmesi, aynı zamanda da işlerin sarpa saracağı yerde müdahil olması gerekmekte.

CA: İşin en sevdiğiniz yanı ne?
Iain Angus: En sevdiğim yanı çeşitlilik. Prodüktörler, projenin her parçasıyla ilgilenmek durumundalar. Yani her dakika farklı bir iş yapıyor olabilirsiniz. Sabah tasarımcılar ile oyun fikirleri tartışıp yazılımcılar ile çözümler üretebilir, öğlenleri ise finans departmanı ile bütçe ayarlaması topluluk ekibiyle de son içeriklerin nasıl bir geri dönüş aldığını görüşebilirsiniz. Her gün farklı bir deneyim ve böyle olmasından memnunum.

CA: İşinizin en zor yanı ne?
Iain Angus: Prodüktörler, oyunun zamanında çıkmasından sorumludurlar. Yani çoğu zaman göz alıcı harika yeniliklerin oyuna eklenmesini engelleyen kötü adamlar biziz. Oyun geliştiricileri işlerine önem veriyorlar, özellikle de CA'de, bu yüzden onlara geliştirme yapmayı bırakmaya ikna etmek zor olabiliyor. Prodüktörler oyunun ne zaman tamam olduğuna karar verip çıkış yapmasını sağlayan kişiler.

CA: Son (ve en önemli) olarak, hangi generali tercih ediyorsunuz?
Iain Angus: Cao Cao en çok oynadığım general. İmza kartı bir kart daha çekmenizi sağlıyor, bu yüzden her zaman umut ışığı sağlıyor. Three Kingdoms fraksiyonuna ait Mandate anahtar kelimesi oldukça değişken. Bu yüzden çoğu zaman sizi kötü durumdan kurtarabilecek bir strateji ya da manevra bulunuyor. Şu anki destem bu saydıklarımı bolca süvari birliğiyle birleştirip oldukça iyi bir karışım yaratıyor.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.