İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
05-07-2017, 17:40
(Son Düzenleme: 02-02-2018, 13:33, Düzenleyen: Duman.)
Total War Saga duyuruldu. Total War Saga'yı Total War'ın stand-alone spin-off oyun serisi olarak düşünmek mümkün. Bu oyunlar tarihi bir döneme değil, tarihi bir ana odaklanacaklar. Bu duyuru esnasında ilk Total War Saga oyununun direktörü Jack Lusted ile bir söyleşi gerçekleştirilmiş, birlikte okuyalım.
https://www.totalwar.com/blog/a-total-wa...unce-blog/ :Bir oyunu "Total War Saga" oyunu yapan şey nedir?
Çıkarttığımız ana oyunlarda belli dönemlere odaklanıyoruz, örneğin Rome ve Empire oyunları buna örnek gösterilebilir. Ardından bu dönemin ardından gelen kişiliklerle ilgili oyunlarımız oluyor, örneğin Empire'dan sonra gelen Napoleon ve Rome'dan sonra gelen Attila buna örnek verilebilir. Ancak tarihte belli bir tarihi karakterle özdeşleşmek zorunda olmayan, oldukça ilginç anlar da mevcut. Bu anlar birkaç ay da sürebilir, 10-20 sene de sürebilir. Bu anlar özellikle daha dar bir coğrafi alanda da geçebiliyor.
Bu anları Total War oyunları için çok uygun buluyoruz. Bu kısa süreç içerisinde neredeyse her şey yaşanabilir, tarihin baştan şekillenmesine sebebiyet verecek şeyler yapabilirsiniz. Total War Saga bunun gibi anlık, epik hikayelere odaklanacak. Saga (destan) ismini seçmemizin sebebi de bu. Bu destanlarda olayları, karakterleri istediğimiz gibi ayrıntılı bir şekilde yansıtabileceğiz.
Total War Saga tıpkı diğer Total War oyunları gibi sıra tabanlı bir senaryoyla gerçek zamanlı muharebelerin kaynaştığı bir oyun olacak. Yüzlerce ve binlerce saat oynayabileceksiniz, ancak diğer Total War oyunlarından farklı bir şekilde tarihteki net bir ana odaklanacak.
Saga oyunları devrimsel nitelikte olmayacaklar veya daha önce konu almadığımız bir periyodda geçmeyecekler, daha önce yaptığımız oyunların devamı gibi olup aynı zaman periyodunun içinde, daha küçük bir bölümü kapsayacaklar.
Şirket içerisinde belki de ilk defa aynı anda bu kadar çok oyunun yapımını üstleniyoruz, çıkaracağımız oyunların büyük bir çoğunluğunu tarihsel oyunlar kapsıyor. Bunlara Total War Saga başlığı vererek oyunculara spin-off oyunlar olduklarını ve ana oyun olmadıklarını ifade etmek istedik.
Bu Total War Saga oyunları, daha önceki Total War oyunlarından ne kadar farklı olacak?
Oynanış açısından hiçbir fark yok. Eğer daha önceki oyunları sevdiyseniz bu Total War Saga oyunlarını da seveceksinizdir. Total War Saga oyunları net bir konuya odaklanacak. Bu odakta oynanabilir farklı ülkeler, farklı topraklar olabilir ancak bunların hepsi spesifik bir bölgede, ülkede veya zamanın net bir parçasında geçiyor olacak.
Açıkçası daha önce böyle bir oyun yapmıştık. Total War: Shogun 2 için çıkarttığımız stand-alone Fall of the Samurai oyunu tam olarak da bizim bahsettiğimiz şey. Bu oyun Boshin Savaşında odaklanıyordu ve tarihin dinamik, her türlü sonucun olası olduğu bir kısmını konu alıyordu.
Eğer Fall of the Samurai'i sevdiyseniz ilk çıkaracağımız Total War Saga oyununu da seveceksinizdir. Ancak tekrar belirtmek isteriz ki bu çıkacak Total War Saga oyunuyla, çıkaracağımız tarihsel ana oyun tamamen farklı oyunlar. Saga oyunu daha önce yaptığımız bir oyunun döneminde geçiyor.
Yayınladığımız bir geliştirici yazısında 2 tarihsel oyunun yapım aşamasında olduğunu söylemiştik, sizin ekibiniz bunlardan hangisi?
Bizim ekibimiz o yazıda Flashpoint ekibi olarak bahsedilen ekip, ancak bizim oyunumuz diğer ekibin oyunundan daha önce çıkacak. Diğer oyun se ana tarihsel oyunumuz ve kendisine has özel bir ekibe sahip. Bu oyun henüz konu almadığımız bir dönemde geçiyor, bu oyun CA için çok büyük bir oyun ve gelecekte buna dair bilgiler vermeye başlayacağız.
Total War Saga oyunları ne büyüklükte olacak?
Öncelikle oyuncuların şunu anlamasını isterim ki tarihteki kısa süreli bir ana odaklanan oyunlar dediğimizde kısa süren ve hemen biten oyunlar yapacağımızı düşünmeyin. Belli bir net hususa odaklansa da, diğer Total War oyunlarından aşina olduğunuz sandbox tecrübesini almaya devam edeceksiniz. Fall of the Samurai oyunu bu hususta en güzel örnek. Fall of the Samurai'in konu aldığı dönem, Boshin Savaşı, sadece birkaç ay süren bir savaştı. Gelecekteki Total War Saga oyunları da çok sayıda şeyin yaşandığı kısa zaman aralıklarında geçebilir, diğerleri 10-20 yıllık bir dönemde tek bir coğrafi bölgeye odaklanabilir.
Aklınızda daha kolay canlandırabilmeniz için karşılaştırma yapmam gerekirse şu anda geliştirdiğimiz oyunun haritası Total War: Attila'nın haritasıyla benzer boyutta, ancak coğrafi olarak daha küçük bir alana odaklanıyor. Oyunun senaryo modunu tamamlamanız diğer Total War oyunları kadar uzun sürüyor. Tek bir coğrafi alana odaklandığımız için bazı şeyleri eskisinden çok daha ayrıntılı bir şekilde yansıtabiliyoruz.
Neden bu tür kısa ama öz anlara odaklanmayı tercih ettiniz?
Bu dönemler içerisinde yaşanan olaylar sebebiyle tarihin akışını değiştirmiş, güçlerin denge halinde olduğu ve teoride her şeyin yaşanabileceği dönemler. Bu özellikler Total War oyunları için mükemmel tarifi oluşturuyor. Oyuncular bu oyunlarda farklı taraflarda oynayarak işlerin tarihteki gibi gitmemesi durumunda nasıl bir senaryo ortaya çıkacağını gözlemleyebiliyor.
Bu anlardaki olasılıklar üzerine düşündüğünüzde geniş potansiyeli görebilirsiniz, iç savaşlar, fetihler, isyanlar, kalkışmalar, dini hareketler. Total War oyunlarında gelenekselleşmiş üzere, Total War Saga oyunlarında sonsuz olasılıklar mevcut.
Bize verebileceğiniz herhangi bir ipucu var mı? Örneğin neden bu dönemi seçtiniz?
Birkaç ay içerisinde resmi bir şekilde duyurumuzu yapacağız. Ancak ilk Total War Saga oyununun tıpkı Total War: Attila gibi Total War: Rome II oyunuyla ilişkili olduğunu söyleyebilirim. Tıpkı Attila gibi biraz daha ileri periyodda geçiyor. Tıpkı Attila için çıkan Age of Charlemagne eklentisindeki gibi elimizdeki teknolojiyi optimize edip bu oyunlardan yararlanmak, özellikle stüdyo olarak yeterli ilgiyi gösteremediğimiz bu an için bunu gerçekleştirmek çok güzel.
Daha fazla bilgiye ne zaman erişebiliriz?
Henüz değil ancak kısa bir süre içerisinde diyebilirim. Bu süre zarfında forumlarımızı ve sosyal medya hesaplarımızı takip ederek tüm duyurularımızdan haberdar olabilirsiniz.
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
Kısaca;
"Sizleri sömürmek için yeni bir yol bulduk ve bunu çok seveceksiniz."
İleti Sayısı: 1,120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
10
Seven sever sevmeyen sevmez adamlar oyun yapıyor beğenmezsen almazsın olur biter sömürme falanda abes cümleler babanın hayrına al oyna mı diyecek parası olan alır almayan korsan oynar herkes işine gücüne bakar kısacası uzuncası yok yani işin
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Bir de böyle Saga var tabi:
•
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
•
İleti Sayısı: 740
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
22
İçereceği dönemi merak ediyorum gerçekten. Attila ile Şarlman arası yıllarda dünya tarihinde önemli diyebileceğimiz İslamiyet'in Doğuşu dışında yapabilecekleri pek bir olay yok lakiin onu yapmazlar. Şarlman sonrası - Medieval II başlangıç tarihi arası bir dönemi konu alabileceğini düşünüyorum.
•
İleti Sayısı: 357
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
•
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
05-07-2017, 19:30
(Son Düzenleme: 05-07-2017, 19:32, Düzenleyen: Awake.)
(05-07-2017, 17:53)Feldmarschal : Seven sever sevmeyen sevmez adamlar oyun yapıyor beğenmezsen almazsın olur biter sömürme falanda abes cümleler babanın hayrına al oyna mı diyecek parası olan alır almayan korsan oynar herkes işine gücüne bakar kısacası uzuncası yok yani işin
Ne düşündüğümün seni ilgilendirdiğini zannetmiyorum, Empire döneminden bu yana bütün Total War oyunlarını orijinal almış biri olarak bu paragözlüğü eleştirmek benim hakkım, sana soracak değilim.
•
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Bu arada Flashpoint ekibiyiz diyorlar yani Attila bölümündeki konuda paylaşılan görsel bu Total War Saga ile alakalı değil. O görsel yüksek ihtimalle Attila için yeni bir campaign pack ile alakalı.
•
İleti Sayısı: 1,120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
10
(05-07-2017, 19:30)Awake : (05-07-2017, 17:53)Feldmarschal : Seven sever sevmeyen sevmez adamlar oyun yapıyor beğenmezsen almazsın olur biter sömürme falanda abes cümleler babanın hayrına al oyna mı diyecek parası olan alır almayan korsan oynar herkes işine gücüne bakar kısacası uzuncası yok yani işin
Ne düşündüğümün seni ilgilendirdiğini zannetmiyorum, Empire döneminden bu yana bütün Total War oyunlarını orijinal almış biri olarak bu paragözlüğü eleştirmek benim hakkım, sana soracak değilim.
komple o oyunlar bendede var bireysel içinde yap eleştirini gereksiz yok para sömürme falan almazsın sömürülmezsin basit yani bunlar daha faydalı yorum yapsan boş yere işgal olmaz bu sayfa
•
İleti Sayısı: 2,694
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
Yazı benim hoşuma gitti.Açıkçası hangi dönemi işleyeceklerini şu an merak ettirdi.Yanlış anlamadıysam Attila gibi Rome 2 ye benzer grafiklerde olacak.
2013 yılından beri hemen hemen aynı grafiklerde oynuyoruz.Artık yeni grafikler yapsalar daha güzel olurdu.
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
06-07-2017, 00:48
(Son Düzenleme: 06-07-2017, 01:02, Düzenleyen: Awake.)
@ Feldmarschal
Benimle özel bir derdin var ise bunu adı üstünde "özelden" konuşabilirsin, kapım açık. Geri kalan yazdıklarını umursamıyorum.
@Sübaşı
Yeni grafik ve yeni mekanikler olmadan bu Saga serisini çıkarmaları asıl problem değil mi? Yani sen bir telefon markasısın ve her yıl yeni telefon üretiyorsun, "yeni" adını verdiğin telefonun eskisinden tek farkı tema değişikliğiyse bu çakallık olmaz mı?
Kusura bakmayın EU 4 DLC'si gibi oyun çıkaracaklar.
•
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Eu4 te de büyük dlc yerine Rusya odaklı third rome çıkarmadılar mı? Total war oyunlarında artık kan doku paketini dlc ile satmıyorlar mı? Space Engineers betada iken dlc sahibi olmadı mı? Hoi4 çıkmadan Polonya dlc sini yapmadılar mı?
Oyun dünyası tamamen para sömürme yoluna gitmeye başladı. Tarihsel oyun bekleyenleri hayal kırıklığına uğratacağı görüşündeyim.
•
İleti Sayısı: 128
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
06-07-2017, 02:02
(Son Düzenleme: 06-07-2017, 02:04, Düzenleyen: Barış.)
Paradox ve Total War oyunları AAA sınıfında strateji oyunları sayılıyor ise Gary Grigsby's War in the East&West belki yüzlerce fazla kod&formül içerir.
Daha evvel Paradox fan sitesinde de de belirtmiştim yeni bir türü oyuncuya benimsetmek oldukça zor. Özellikle alım gücü zayıf piyasalarda.Fakat DLC ler alım gücü zayıf piyasalara oldukça zarar verir ki güncel versiyonda oynayan oyuncu bulunması zaten zor.
•
İleti Sayısı: 2,839
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
Oyunu almak isteyen insanlar collection edition falan görüyor zannediyor ki bütün dlc'ler onun içinde o şekilde hallederim. Ama işin aslını biraz araştırıp öğrenince direk vazgeçiyor. Bende oyunu merak eden arkadaşlarıma zaten orjinal oyun üzerine korsan dlc yüklemelerini tavsiye ediyorum.
•
İleti Sayısı: 2,694
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
(06-07-2017, 00:48)Awake : @Sübaşı
Yeni grafik ve yeni mekanikler olmadan bu Saga serisini çıkarmaları asıl problem değil mi? Yani sen bir telefon markasısın ve her yıl yeni telefon üretiyorsun, "yeni" adını verdiğin telefonun eskisinden tek farkı tema değişikliğiyse bu çakallık olmaz mı?
Kusura bakmayın EU 4 DLC'si gibi oyun çıkaracaklar. Oyunun ne olduğunu hangi grafiklerde çıkacağını bilmiyorum.Bilmeden bişey demek istemem.Ama grafikleri aynı olsada içeriği güzel gelirse satın alırım yinede.Mesela bende Rome 2 vardı ama Attila aynı mekaniklerde olmasına rağmen hikayesi başka.Hikaye ilgimi çekti hoşuma gitti ve aldım.
•
İleti Sayısı: 1,120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
10
06-07-2017, 12:20
(Son Düzenleme: 06-07-2017, 12:21, Düzenleyen: Feldmarschal.)
@ Awake
Seninle derdim yok ama özelde kapım benimde açık ayrıca ben sadece olayı özetledim gayette net anlaşılmış ki öteki mesajlarında oyunla alakalı yorum yapmışsın güzel zaten böyle olması lazım her yeni oyun duyurulduğunda para sömürücüler enayi yerine koyuyolar bunlar boş değirmene kılıç sallamak okuyana da faydası yok bilgi almak isteyene de onun için daha faydalı yorumlar yazman dileğiyle
@Sübaşı
Dediğin gibi eğer mekanikler hikaye güzel ise göze hitap ediyor ise bende alırım zaten Total War kendini kanıtlamış bir marka ve aynı yoldan gitmek hem şirket için hem oyuncular içinde sınırlı kalmaya sadece Avrupa Orta Doğu haritasında savaşmaktan başka bişey yok mu demeye itebiliyor bence yenilikçi bir oyun olucağa benziyoru Saga destansa kim bilir kimler olucaktır ben almak isterim açıkcası grafikler ise bir yıl sonra çıkıcaksa illa üzerine bişeyler konularak çıkarılır çıkarılmasada zaten grafikler baya yeterli yüksek ayarlarda
•
İleti Sayısı: 100
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
Yeni bir oyun olması güzel ancak DLC'ler ile alıcıyı sömürme politikası güderek yayınlanırsa hiç hoş olmaz. Tarihler olarak da, ilk oyunun Attila'nın ölümünün hemen sonrasını veya Ali'nin ölümünün hemen sonrasını konu alıyor olabileceğini düşünüyorum.
Sessiz bir yolcu...
•
İleti Sayısı: 357
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
06-07-2017, 14:44
(Son Düzenleme: 06-07-2017, 14:45, Düzenleyen: Raider41.)
konu büyük ihtimale büyük iskender olacak neden çünkü hem öncedee yaptıkları bir konu Rome1 deyapmışlardı dlc olarak hemde çok eski yani bahsetikleri gibi yaptıkları ama pek istediği gibi olduğunu düşündükleri bir konu değil hemde standalone atiila napoleon kafasına uyuyo
A man's greatest joy is crushing his enemies
•
İleti Sayısı: 26,421
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Kişiye değil an'a odaklanıyoruz dedikleri için İskender olma ihtimalini düşük buluyorum. Ayrıca bu Total War Saga yazısının arkaplanındaki buğulu ekran görüntüsü daha önce kullanılmış bir şey mi? Eğer değilse ipucu olabilir. Neresidir o kıyı bölgesi acaba.
•
|