https://www.totalwar.com/blog/update-on-...l-releases :Geçtiğimiz hafta çıkan Mortal Empires eklentisi sonrasında Chaos Invasion ile alakalı sorunları giderecek bir hotfix üzerinde çalışıyoruz, ancak bugünkü blog yazımızda geliştirilme aşamasında olan tarihsel oyunlarımıza odaklanacağız.
Bir yandan büyük duyurulara yaklaşırken, önümüzdeki yılın tarihsel Total War oyuncuları için çok meşgul geçeceğini söyleyebiliriz. Bu yazıda 3 tarihsel oyunumuzun proje şefleri olan Maya, Jack ve Janos'la bir söyleşi yapacağız.
Maya, ilk olarak senin üzerinde çalıştığın oyuna dair bilgi aldığımız için ilk olarak senle başlamak istiyorum, ekip olarak neler çeviriyorsunuz?
Geçmişteki bir oyunumuz üzerinde senaryo eklentisi üzerinde çalışıyoruz, sanırım bu oyun CA'nın yaptığı en büyük tarihsel oyun. 2017 yılının büyük bir kısmında bu eklenti üzerinde çalıştık ve şu sıralar neredeyse tüm içeriği oyuna eklemiş durumda test aşamasına geçmiş haldeyiz. Total War tarafından yapılan ilk duyuru bu eklentiyle alakalı olacak.
Geçmişteki oyun derken, gerçekten geçmişi kastediyoruz burada değil mi?
Evet stüdyo olarak belki de ilk defa bir oyunun çıkışından bu kadar uzun süre sonra o oyun için içerik üretmiş olacağız, bu da bizim için oldukça yeni bir deneyim. Aynı zamanda eğer bu proje başarılı olursa bu gelecek planlarımız için önemli bir tecrübe olacak.
Bu bahsettiğimiz oyunu halen oynayan çok sayıda kişi var, ancak bu oyunun zaman aralığında kalan, bir anlamda tarihe şekil vermiş bazı olayları ve hikayeleri yeterince işleyebilmiş değiliz, bunu gidermek istiyoruz.
Bu eklentinin çıkışından beklentileriniz ne şeklinde?
Tabi ki oyuncuların bu yeni eklentiyi denemesini istiyoruz ancak aynı zamanda bu eklentiyle birlikte çıkacak bedava yamayla ana oyunu da geliştirmiş ve oyuncular için daha ilgi çekici hale getirmiş olacağız. Bir oyuna geri dönüp bu oyunda geliştirmeler yapmak ilginç bir deneyim.
Jack, senin ekibin Total War Saga oyunu üzerinde çalışıyor, bu oyundan henüz yapım aşamasında olan bir görsel paylaşmıştınız ve millet bu görselden çok sayıda bilgi çıkardı, yakın bir zamanda yeni bir görsel görür müyüz dersin?
Görünüşe göre paylaşacağımız görsel hususunda daha seçici olabilirmişiz. Maya'nın projesinden sonra bizim üzerinde çalıştığımız oyun çıkacak, dolayısıyla çıkışa halen hatrı sayılır bir süre var, oyunun duyurusunu yaptıktan sonra sizlerle daha fazla bilgi ve içerik paylaşabileceğiz.
Saga oyunlarının arkasındaki fikir, daha önceki oyunların spinoff oyunları şeklinde olması üzerine değil mi?
Evet, bu oyunlarda tarihteki önemli olaylara odaklanmayı amaçlıyoruz, ancak bu odaklanma bu oyunların küçük çapta olacağı anlamına gelmiyor. Shogun 2 ile benzer büyüklükte bir senaryo haritasına sahibiz ve oyun belli bir odak noktasına sahip olduğu için olayları çok daha derin ve ayrıntılı bir şekilde oyuna yansıtabiliyoruz.
Peki bu oyun tamamiyle yeni bir oyun mu yoksa başka bir oyunun parçası gibi mi olacak?
Yeni bir oyun ve bunu oynayabilmeniz için başka bir oyunu satın almanız gerekmeyecek, ancak bir yandan da Fall of the Samurai gibi. Oyunun tabanı daha önce çıkarttığımız bir başka oyun, bunun üzerinde büyük değişiklikler yapıp yeni içerikelr ekleyerek ortaya tek başına oynanabilen bu yeni Saga oyununu çıkartıyoruz, daha önceki bir oyunun kapsadığı alanda olduğu için tabi ki bazı ortak noktalar göreceksiniz, bu oyunu anlatırken Fall of the Samurai gerçekten güzel bir örnek, mevcut bir oyunla alakalı, ancak tam olarak o oyunun bir parçası değil.
Bu oyunu geliştirmek senin ekibin için de oldukça yeni bir deneyim olsa gerek?
Evet, daha önceleri çok sayıda Total War oyununda çalıştık ancak ekip olarak son resmi projemiz Attila için yapılmış Age of Charlemagne eklentisiydi. Bu eklenti sonrasında tamamiyle kendi ayakları üzerinde durabilen bir oyun üzerinde çalışmak bizim için çok güzel bir tecrübe, şimdiden marketing kısmındaki arkadaşlarla kapak görseli üzerinde konuşmaya başladım, ortaya çok özgün bir şey çıkacak.
Oyunun odak noktasıyla ilgili bizlere verebileceğin herhangi bir ipucu var mı?
Oyun modculuk yaptığım dönemlerden beri üzerinde çalışmak istediğim bir periyoda odaklanıyor, eminim ki bazı sıkı hayranlarımız da ortaya çıkan oyunu beğenecektir. Ayrıca kargalara dikkat edin.
Son olarak Janos, tüm bu projeler arasında en büyük beklenti senin ekibinle üzerinde çalıştığın oyunda, sizin ortaya çıkartacağınız oyun 2013'ten beri çıkartılmış olan ilk tarihsel ana oyun olacak, aynı zamanda daha önce hiç uğramadığımız bir tarihsel periyoda uğramış olacağız.
Beklentiler yüksek, aynı şekilde ekipteki heyecan seviyesi de oldukça yüksek. Üzerinde çalıştığımız yeni çağ bir Total War oyununa tamamen farklı bir şekilde bakmanızı sağlıyor.
Geçtiğimiz haftalarda ekibe dahil ettiğimiz yeni yüzlerle ekibin son halini almasını sağladık, artık gündelik bir şekilde yaptığımız ilerlemeyi somut olarak görebiliyoruz, örneğin uzun süre boyunca tarihsel şehir yapılanmaları üzerinde araştırma yaptıktan sonra artık nihayet oyunda bu edindiğimiz bilgileri yansıtabiliyoruz, halen oyunda bazı bölgelerde geçici gri kutular mevcut, ancak atmosfer şimdiden insanı etkileyecek seviyeye ulaşmış durumda.
İşler yolunda diyebiliriz öyleyse?
Kesinlikle öyle, bir süredir mocap (movie caption) stüdyosunda çalışıyoruz, ekibin büyük bir kısmı ana stüdyodan yürüme mesafesinde olan bu mocap stüdyosunda çalışıyor, oyunlarımızda her zaman profesyonellerle çalışmaya özen gösteriyoruz ancak bu sefer işi bir adım daha ileriye taşıyıp daha önceki oyunlara nazaran daha üst seviye mocaplara sahip olmak istedik. Eminim ki oyuncular oyundaki bu animasyonları gördüklerinde bundan etkilenecek.
Bu oyunun daha önceden odaklanmadığımız bir çağa odaklanıyor olması tahmin etmeyi kolaylaştırıyor mudur dersin?
Total War'ın odaklanmadığı çok çağ var, dolayısıyla tam olarak kolay diyemeyiz. Ancak eminim ki insanları heyecanlandıran bazı "öne çıkan" tahminler vardır, bizim de önümüzde geniş bir liste var, bu listede hakkında oyun yapmayı düşündüğümüzde bizi heyecanlandıranlar var, önceden oyun yapıp tekrardan ziyaret etmek istediğimiz çağlar var.
Mike Simpson yıllar önce verdiği bir röportajda hiçbir Total War oyununun üçüncüsünün çıkmayacağından bahsetmişti, bu röportajın üstünden uzun zaman geçti, bu zaman içerisinde çok şey üzerinde fikrimizi değiştirdik.
Ancak bu oyun tamamiyle yeni bir çağda, yeni bir oyun olacak ve bu yeni oyunda yeni konseptler keşfedip oyunu Total War oyunu haline getireceğiz.
Söyleşi: Total War Tarihsel Oyun Proje Şefleriyle Söyleşi
|
Faydalı olabilecek link: Total War Ekipleri Ne Üzerinde Çalışıyor? (7 Haziran 2017)
Benim anladığım:
02-11-2017, 20:29
İskender olabilir büyük ihtimalle. Tüm savaşları tek tek biraz RPG biraz da Total War havasında geçirebiliriz gibi geliyor. Bana da Rome 2 'ye gelecek gibi geliyor.
Medieval 2 veya Empire oyunları da çok geniş zaman dilimi içeriyor. O zaman aralıklarında da büyük karakterler büyük savaşlar var. Ufak da olsa ihtimali var diyorum.
02-11-2017, 20:32
(02-11-2017, 19:49)Duman : Maya, ilk olarak senin üzerinde çalıştığın oyuna dair bilgi aldığımız için ilk olarak senle başlamak istiyorum, ekip olarak neler çeviriyorsunuz? Ne eklentiymiş be çıkar çıkar bitmediler. 'Eklenti' yapacaklarına bitmiş oyun yapsalarda oynasak.
02-11-2017, 23:49
Yıllardır seriyi takip edenlere resmen 2. sınıf muamelesi yapıyorlar. Yeter artık birşeyler duyurun. Warhammer'a zarar vermesin diye girmedikleri şekil kalmadı.
03-11-2017, 00:45
Tarihçileri oyalayacak, idare edecek işler üzerinde çalışıyorlar şu an, asıl tarihsel oyunu sonraya saklıyorlar gibi duruyor :)
|
|
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi