Total War'ın resmi sitesinde Three Kingdoms'ın oyun direktörü Janos Gaspar ile bir söyleşi yayınlandı.
https://www.totalwar.com/blog/three-king...ed-history :Önümüzdeki tarihsel Total War oyunu Total War: Three Kingdoms olacak, bu oyun ismini de aldığı antik Çin tarihindeki bir döneme odaklanıyor. Bu oyunun 2019 baharında çıkmasını bekliyoruz.
Liuo Guanzhong'un 14. yüzyıl tarihsel kitabı "Üç Krallığın Hikayesi"nden ilham alan bu strateji oyunu birbiriyle savaşan yarı-efsanevi savaş lordları ve onların 2. ila 3. yüzyıl arasında onların takipçilerine odaklanıyor. Serinin özelliklerine bağlı bir biçimde oyunda bir Klasik Mod bulunacak, bu modda daha tarihsel olarak gerçekçi bir oyun deneyimi edineceksiniz.
İlk olarak temel bir soruyla başlayalım, neden Three Kingdoms?
Çünkü bu dönem dramayla dolu, dostluk ve kardeşlik hikayelerinden ihanetlere, rekabetlere, iç savaşlara, fetihlere ve bir dönemi Total War oyunu için ideal yapan her şeye sahip bir dönemden sözediyoruz. Ayrıca topluluğumuz, oyuncular, yıllardır bizden Çin'de geçen bir oyun bekliyorlar ve onları da yüzüstü bırakmamak istedik. Son olarak ise bu dönemin kişilikleri, bu döneme dair tarihsel figürler bizi çok etkiledi, oynanış mekanikleri açısından bu karakterlerle yapabileceğimiz o kadarçok şey var ki, aralarındaki dostluklardan düşmanlıklara senaryo haritasını kişisel özelliklerle bu zamana kadar hiç olmadığı bir biçimde etkileyebiliriz. Bunu özel yeni senaryo mekanikleriyle de besleyeceğiz, bundan daha ileride daha ayrıntılı bir şekilde sözedebiliriz.
Kesinlikle çok etkileyici bir dönem, bu döneme dair hikayeler yüzyıllar boyunca dilden dile dolaşmış, anlatılmış. Günümüzde bile modern Çin kültürünün bir parçasından sözediyoruz, tabi ki Üç Krallığın Hikayesinin hikayesel kısmı tarih kitaplarında karşılaşacağınız şeylerden çok farklı yapıda.
Daha popüler ve hikayesel yapıtların tarih kitaplarındaki bilgilerden farkı ne?
Bu dönemde yaşanan olayların daha popüler ve modern görüşü Asya medyası çerçevesinde genellikle Luo Guanzhong'un 14. yüzyılda kaleme aldığı şeylere dayanıyor, bunlar her ne kadar tarihsel köklere sahip olsalar da, çok fazla drama ve nereden baksanız üstüninsan gücü sergilemek gibi şeyler görebiliyorsunuz. Daha gerçekçi bir kaynak için 3. yüzyıldaki Chen Shou'nun Üç Krallığın Kayıtları eserine bakılabilir bu eserde vergi miktarı, ordu güçleri gibi çok daha normal ve tarihi bir eser için ideal şeyler görüyoruz.
Tabi ki bu materyal üzerinde çalışan batılı bir stüdyo olarak bu konularda ekstra hassas olmamız gerekiyor, tarihsel gerçeklere dikkat ettiğimiz kadar işin kültürel özgünlüğünü bozmamamız gerekiyor.
Zor bir iş gibi görünüyor?
Kesinlikle, ancak oyunu hem tarihsel hem de kültürel olarak özgün bir biçimde çıkartmak istiyoruz. Total War: Three Kingdoms varsayılan ayar olarak daha kültürel olarak özgün bir modda olacak ancak dilemeniz durumunda oyunu klasik moda alarak daha önceki tarihsel Total War oyunlarına daha benzer bir hale getirebileceksiniz.
Bu klasik modun farkı nedir?
En büyük fark hikayenin kahramanlarının savaş performansında, varsayılan ayarda bu karakterler gerekirse yüzlerce askere karşı tek başına durabilecekler. Muharebede tek bir asker gibi görünecekler ve Luo Guangzhong'un hikayelerindeki kahramanlar gibi savaşacaklar. Klasik modda ise diğer Total War oyunlarındaki gibi kendi korumaları olacak.
Kısaca Total War: Three Kingdoms'ta varsayılan ayarlarda karakterlerin muharebelerdeki etkisi çok büyük, Wushu dövüş sanatlarından stratejik üstünlüklerine kadar muharebeyi etkileyebilecekler. Klasik modda ise savaşı kazanıp kazanmamanız stratejik manevralarınıza, ordu kompozisyonunuza ve taktiklerinize bakacak.
Başka büyük fark var mı?
Üç Krallığın Hikayesi'ni olabildiğince aslına uygun bir şekilde yansıtmak için büyük çaba sarfediyoruz, dolayısıyla bu kitaptaki olaylar senaryoda başınıza gelecektir. Ancak Total War'ın sandbox doğası gereği oyuncunun kendi hikayesini kendi yazma gücü de var, dolayısıyla konularımızı hikayeden alarak bu olaylarla bu hikayenin nasıl farklı şekillerde gelişebileceğinin yazarı olacaksınız. Klasik modda ise Üç Krallığın Kayıtlarında yazan olaylara dair şeylerle karşılaşacaksınız.
Tarihsel özgünlük bu oyun için oldukça önemli, bunu nasıl sağlamayı düşünüyorsunuz?
Bunu sağlamak için çok sayıda uzmanla birlikte çalışıyoruz, verebileceğim bir örnek tarihçi Rafe De Crespigny. Kendisi oyunun tarihsel yönlerinde hata yapmamamız ve işi özüne uygun bir biçimde nasıl yapabileceğimiz konusunda bize destek oluyor, kendisi Üç Krallık dönemine dair çok sayıda akademik yazının yazarlığını yapmış bir isim. Kendisinin ekibe ve oyuna olan katkısından çok memnunuz.