Yama Notları: Warhammer II - Empire Undivided Yaması
#1
Hunterandthebeast-Blog-header-desktop-24...24x230.jpg

Empire Undivided yamasının The Hunter & The Beast ile eş zamanlı olarak çıkması bekleniyor. Bu yama oyuna yeni içerik eklemelerinin yanı sıra, denge değişiklikleri ve Eye of the Vortex ile Mortal Empires senaryoları için geliştirmeler barındırıyor. The Hunter & The Beast eklentisini satın almadıysanız bile bu eklentiyle birlikte gelen 2 ülke bilgisayar kontrolünde etrafınızdaki dünyayı şekillendirecek.

İmparatorluk Değişiklikleri (Mortal Empires)
Yoğun istek üzerine İmparatorluk fraksiyonlarında geniş kapsamlı değişiklikler yapıldı. Bu değişiklikler bu fraksiyonlara oyuna sonradan eklenen ırklar ve fraksiyonlar gibi çok daha zengin ve farklı oynanış sunmayı amaçlıyor.
  • Bölge Değişiklikleri: İmparatorlukta artık 12 yeni bölge bulunuyor. Birçok eyalet 3 bölgeden 4 bölgeye çıkartılmış durumda, bu da İmparatorluk bölgeleri arasındaki farkları arttıran bir etkiye sahip.
  • İçerideki Düşman: İmparatorluk topraklarında 3 yeni bölge mevcut, Nordland'ın yanında bulunan Forest of Laurelorn bölgesi aynı ismi taşıyan bir Orman Elfleri fraksiyonuna ev sahipliği yapıyor, Middenland'ın kuzeyinde bulunan Misty Hills ve güneydeki Solland Yeşilderililer tarafından ele geçirilmiş durumda.
  • Yeni Kaleler: 3 yeni bölgede yeni tasarlanmış İmparatorluk kaleleri bulunuyor. Bunlar Helmgart, Fort Soll ve Fort Bergres. Muharebelerde bu kaleler normal şehirlere oranla çok daha derinlemesine bir savunma imkanı tanırken, kuşatma oynanışı için aşılması gereken yeni zorluklar ortaya çıkartıyor.
  • Balthasar Gelt: Büyü Okulunun Büyük Patriarkı artık kendisine has bir başlangıç noktasına sahip. Pfeildorf'taki üssünden Altın Tarikatına liderlik yapan Balthasar, doğuda Yeşilderililer tarafından baskına uğramış Solland bölgesine oldukça yakın bir konumda.
  • Teknoloji Ağacı: İmparatorluk ülkeleri artık tamamen yenilenmiş bir teknoloji ağacına sahip. Bu yeni ağaç tüm bina kilitlerini kaldırıyor, oyuncuya daha geniş bir seçim imkanı sağlıyor, daha diplomatik teknolojiler ve yeni İmparatorluk Otoritesi mekaniğiyle ilişkili çeşitli seçenekler sunuyor.
  • İmparatorluk Otoritesi: İmparatorluk Makamları sistemi yerini İmparatorluk Otoritesi sistemine bırakıyor. Artık oyuncular imparatorluk dahilindeki otoritelerini iç yönetimde Elektor Kontlar üzerinde hakimiyet kurarak yansıtabilir.
  • Prestij: Prestij oyuncular tarafından İmparatorluk Otoritesini yönetmek adına kullanılabilir, muharebe kazanarak ve gösterişli binalar inşa ederek kazanılıyor. Yüksek Otoriteye sahip olmanız prestijinizin daha hızlı artacağı, daha fazla vergi alacağınız ve Elektör Kontlardan daha fazla Sadakat elde edeceğiniz anlamına geliyor. Düşük Otorite ise tam tersi etkilerin yanı sıra kamu düzenini ve liderliği de negatif etkiliyor. Eğer İmparatorluk Otoriteniz belli bir oranın altına düşerse Elektör Kontlar size karşı bir hamle yapıp İmparatorluk içerisinde İç Savaş çıkartabilir.
  • Sadakat: Elektör Kontların İmparatorluğa karşı bir sadakat değeri bulunuyor. Bu değer İmparatorluk Otoritesi, teknoloji seviyeniz, diplomatik tutumunuz ve yeni Politik Olaylardan etkileniyor. Elektör Kontun sadakat değeri belli bir seviyeye ulaştığında size sarsılmaz sadakatini belirtip, konfederasyona katılma talebi yolluyor. Eğer sadakat seviyesi belli bir limitin altına düşerse İmparatorluktan ayrılmaya çalışıyorlar.
  • Elektör Kontlar: Yeni Elektör Kontlar arayüzü üzerinden bu pozisyonda bulunan karakterleri ve bu karakterlerin sadakat değerlerini takip edebilirsiniz. Eğer İmparatorluk eyaletinin başkentine sahip olursanız istediğiniz karakteri burada Elektör Kont olarak atayabiliyorsunuz (örneğin Ostermark'ta Bechafen'i aldığınızda Wolfram Hertwig'i elektör kont yapabilirsiniz.) Bunu yaptığınız vakit bir efsanevi Runefang silahı açıyorsunuz (az önceki örnekten ilerlersek Ostermark Runefang'ı olan Troll Cleaver'i açarsınız.) Bunun yanı sıra elit bir birlik türüne sahip olabiliyorsunuz (Ostermark Knights of the Everlasting Light birimini açıyor.)
  • Politik Olaylar: Politik Olaylar İmparatorluk oyununuzda karşılaşabileceğiniz yeni bir olay türü. Bu olaylar sizin prestijinizi, İmparatorluk Otoritenizi, ekonominizi, elektör kontların sadakatini iyi veya kötü bir biçimde etkileyebiliyor. Bu olayların her birinin dünyaya etki eden bir sonucu mevcut, örneğin iç savaş çıkarsa Elektör Kontları arasında bir tercih yapmanız gerekiyor. Kimi durumlarda bir Elektör Kont tarafından istilacılara karşı yardım etmek için savaşa çağırılabiliyorsunuz. Bu noktada dilerseniz yardım etmemeyi seçebilir, dilerseniz para gönderebilir, dilerseniz tam teşkilatlı bir biçimde savaşa katılabilirsiniz. Elbette bunların hepsinin mevzubahis Elektör Kont'un sadakatine farklı etkileri mevcut.
  • Elektör Bölgeleri: Eğer Elektör Kont'un hakkı olan bir bölgeyi fethederseniz artık savaş sonrası seçeneği olarak onlara bu bölgeyi hediye edebiliyorsunuz. Bu seçenek onların size karşı olan sadakatini arttırıyor. Bunun yanı sıra İmparatorluk eyaletlerinin başkentini ele geçirirseniz orada bir Elektör Kontluğu kurabiliyorsunuz.
  • İmparatorluğun Geridönüşü: Çok uzun bir zaman önce kaybedilmiş olsa da, İmparatorluk halen Sylvania ve Marienburg topraklarını kendi hakkı olarak görüyor. Eğer buraları fethetmeyi başarabilirseniz burada da Elektör Kontluklar kurabileceksiniz.
  • Elektör Entrikaları: Yeni Elektör Entrikaları paneli üzerinden artık İmparatorluk oyuncuları prestij harcayarak Elektör Kontlar arasında ilişkileri iyi veya kötü bir biçimde etkileyebilir. Bu Yüce Elflerdeki entrika sistemine benzer bir biçimde çalışıyor.
Slann Değişiklikleri (Mortal Empires ve The Eye of the Vortex)
Slann artık hiç olmadığı kadar güçlü ve Rite of Awakening ile çok daha erken aktifleştirilebiliyorlar.
  • Lore Seçimi: Slann artık karma Büyü Lore'u kullanmıyor. Rite of Sotek ile Slann çıkarttığınız vakit oyuncu Slann'a hangi Lore'u vermek istediğini seçebiliyor (Fire, Life, High ve Light.) Bu tercihe göre Slann'ların birim modellemeleri de değişiyor.
  • Nesil Özellikleri: Slann'lar artık ne kadar yaşlıysa o kadar güçlü. Bu bonus Winds of Magic kullanımlarından, ordularına kazandırdıkları tecrübeye ve miscast ihtimalinin azalmasına kadar yansıyor.
  • Kademe Artışı: Kilit teknolojiler ve binalar artık Slann'ların Rite of Awakening ile elde edildiklerinde sahip oldukları kademeyi yükseltebilir.
Bunların yanı sıra multiplayer değişiklikleri, denge değişiklikleri ve geniş çapta hata giderimleri.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Umarım Mortal Empires'da turn sürelerine bir çare bulmuşlardır.
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
#3
Yeni birimler ve kaleler ile imparatorluğun op olma durumu söz konusu olabilir.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
İmparatorluk hayatta op olmaz chaos hala 1.
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.