Söyleşi: XCOM 2 - Yükleme Ekranlarına Dair
#1
DJZaMZ.jpg

XCOM 2 oynarken yükleme ekranındaki görselin oyundaki ilerleyişinize göre değiştiğini farketmiş olabilirsiniz. Bu söyleşide XCOM 2'nin sanat şefi Greg Foertsch, neden böyle bir karar aldıklarından bahsediyor, yükleme ekranlarına yönelik genel bir bilgi veriyor.

Oyundaki ilerleyişimize göre yükleme ekranlarının nasıl değiştini açıklayabilir misiniz?
Oyun ilk olarak başladığında karşılaştığınız yükleme ekranlarında dünyanın o anki durumuna yönelik görseller görüyorsunuz. Oyuncu çeşitli görevlendirmeleri öncesinde çok sayıda ADVENT propaganda görseliyle karşılaşıyor, oyun ilerledikçe daha çok XCOM görselleri görmeye başlıyorsunuz ve dünyanın kontrolü XCOM'un eline geçmeye başladıkça bu sefer Direniş propagandasından görseller ön plana çıkıyor.


Peki bu özellik kimin fikriydi?
İlk olarak ADVENT propagandasını yansıtacak yükleme ekranlarına sahip olmak istedik, amacımız 2035 yılında - uzaylı istilasından sonraki atmosferi oyunculara hissettirmekti. İşe sanatsal olarak yaklaştığımızda istediğimiz futuristik yaklaşımı statik görsellerle sağlamamızın mümkün olmadığını farkettik, bu sorunu çözmek gerekiyordu ve bu sefer oyunda ilerlendikçe dünyanın nasıl görüneceğine kafa yormaya başladık.

ADVENT propagandasına dair ilham kaynağımız konstrüktivist Rus afişleri ve Kuzey Kore propaganda afişleriydi. Rus afişlerindeki dinamik renkleri yükleme ekranlarında uygulamak istedik. Kuzey Kore posterlerinde de renklerin canlılığı dikkatimizi çekti, öyle ki sadece renkler size bir mutluluk mesajı verebiliyordu.


İlk oluşturduğumuz görsel yukarıda görebileceğiniz, bir şehir silüetine bakmakta olan bir gözdü. Doğrusu bu görsel bir propaganda afişi olmak için fazla saldırgan ve açıktı dolayısıyla oyuna eklemedik ancak bizi doğru bir noktaya ilerletti. Bu görselden elde ettiğimiz tecrübeyle birlikte artık afişlere derinlik ve aynı zamanda hareketlilik eklemeliydik. Bu şekilde güzel afişler ortaya çıkarttık ancak hala bir şeyler eksikti.

Bu resimlerin yükleme ekranı görseli olarak kullanılmasının yanı sıra, oyun içi çeşitli öğeler barındırmasını ve gerçek gibi hissettirmesini istiyorduk. Haritalarımıza holografik bir stil vermeyi daha önceden planlamıştık, benzer bir tekniği yükleme ekranı görsellerinde kullanarak daha dijital bir hava yaratmayı başardık. 


XCOM propaganda görselleri ise oyunu geliştirmenin çok daha ileri kısımlarında geldi. XCOM propaganda afişlerinde öncelikli olarak Birinci ve İkinci Dünya Savaşlarındaki Britanya ve Birleşik Devletler'in propaganda afişlerinden ilham aldık. Oyuncunun oyun içerisindeki ilerleyişini yükleme ekranlarına yansıtmak ince bir dokunuş oldu, bu dokunuş sonrasında XCOM propaganda afişlerini oyunun son dönemine doğru eklemeyi uygun gördük.

Bu resimlere eklemek istediğiniz başka bir şey var mıydı?
Genel olarak ortaya çıkarttığımız görsellerin başarılı olduğu kanaatindeyim. Ortaya çıkarttığımız görseller her açıdan benzersiz olmakla birlikte adeta başlı başına güzel bir sanat eseri havasına sahip.

XCOM 2 Yükleme Ekranları
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.