Stellaris - Ascension Perk Rehberi
#1
STELLARIS
Ascension Perk Rehberi
Bu rehberde oyundaki Ascension Perklerden, bu perklerin yararlarından ve bu perklerden hangi durumlarda nasıl yararlanılabileceğinden bahsedeceğiz.

Stellaris'te hem yeni oyuncular hem de kimi zaman hangi perki seçmesi gerektiği hususunda kararsız kalabilen tecrübeli oyuncular bu rehberi faydalı bulabilir. Aşağıda 2.0 yaması itibariyle oyundaki tüm Ascension Perkleri, bu perklerin ne durumlarda yararlı olduğu, güç seviyeleri vb. bilgiler verilmiştir. Oyunda toplamda 8 perke sahip olabilirsiniz, bu da doğru perki seçmenin önem taşıdığı anlamına geliyor. Cherryh yamasıyla birlikte DLC olmadan da bu perklerden bazılarına erişebiliyorsunuz.

Aşağıdaki listedeki perkler herhangi bir sıraya tabi değildir. Aşağıda perklerin yanında yer alan tier bilgisi, o perki açabilmek için öncesinde kaç perk açmış olmanız gerektiğini ifade ediyor. Aynı zamanda ilgili perk için herhangi bir eklenti almanız gerekiyorsa bu da italik bir şekilde belirtilmiş durumda, iyi okumalar.

78A3B488D896698D0394CD9C9FB25BC04FF6EBAACONSECRATED WORLDS - Tier 0 - Bu perk oyundaki en kötü perklerden birisi, sadece spiritualistler tarafından seçilebilen bu perki seçtiğinizde gezegenler için Consecrate World opsiyonuna erişebiliyorsunuz bu da 300 influence'a mal oluyor, bunu yaptığınızda 100 yıl boyunca gezegendeki mutluluk 5, büyüme hızı 15, unity artışı işe %15 artış gösteriyor. Aynı zamanda gezegendeki nüfusların spiritualist yönetici prensiplere olan ilgisini %25 arttırıyor. Buradaki problem spiritualist yönetimlerde hali hazırda unity ve governing ethic bonuslarının gayet yeterli olması. Unity bonusunu traditionları daha hızlı açmak için kullanabilirsiniz ancak yine spiritualist imparatorluklarda saint-empire ethici unity artışını %15 arttırıyor. Büyüme hızı ve mutluluk bonusu spiritualist imparatorluklar için diğer imparatorluklar için olduğu kadar önemli değil. Bu perkin kullanışlı olabileceği yegane noktası unity bonusu.

97C0CB9693D00E50CB46F08F354A43EB9BFDA19DEXECUTIVE VIGOR - Tier 0 - Executive Vigor oyunda kullandığınız edictlerin geçerlilik süresin %50 arttıryor. Bu ilk başta o kadar da iyi bir bonus değilmiş gibi gelebilir, ancak oyun boyunca kullandığınız tüm edictleri etkilediği için oldukça güçlü. Cherryh yamasıyla birlikte oyunda edictlerin önemi artıyor, bu da Executive Vigor'un önemini arttırıyor. Oyunda influence'i daha ekonomik olarak kullanmanız daha çok yıldızüssü inşa edebileceğiniz, daha çok claim alabieceğiniz ve daha çok megastructure inşa edebileceğiniz anlamına geliyor. Eğer fethetmeyi seven biriyseniz Interstellar Dominion yerine bunu tercih edebilirsiniz veya her ikisini de seçebilirsiniz.

D178C0E3DBE5E1069438D7D42E9F0A77F861B3C9IMPERIAL PREROGATIVE - Tier 0 - Bu perk direkt olarak yönetebileceğiniz core sistemlerin limitini 5 arttırır. Bu herkes için yararlı sayılabilecek bir perk olmakla birlikte, özellikle wide oynayan yani genişlemeyi seven oyuncular için ideal bir tercih olabilir. Oyunda direkt olarak yönetemediğiniz sistemleri sektörlere bölüştürmeniz gerekiyor, sektörler her ne kadar kaynak üretimini iyi ayarladıktan sonra problem teşkil etmese de, birçok oyuncu için sinir bozucu olabiliyor. Eğer bu perki almak istemezseniz core sistem limitini arttıran tekrarlanabilir bir araştırma mevcut ancak bu araştırma oldukça uzun sürüyor, hem bu perki alır hem de o araştırmaları yaparsanız çok sayıda sistemi direkt olarak yönetebilirsiniz.

E1D85EA1D1BEF32E670967DCA69BCFDB0A8A9EBAINTERSTELLAR DOMINION - Tier 0 - Bu perk yıldızüslerinin ve claimlerin influence maliyetini %20 düşürüyor, özellikle hızlı genişleyen oyuncular için ideal. Haritanın büyüklüğüne göre bu perkin önemi de artıyor. Militarist olmasanız bile galakside her yerde bir toprağa sahip olayım demeniz durumunda bunu tercih edebilirsiniz. Fazla outpost'a sahip olmak her ne kadar daha zor savunma yapılmasıyla sonuçlansa da uzun vadede daha güçlü olmanızla sonuçlanabilir.


B174444C4F0EC602C5F8139FF53DF6A4A9D039B3MASTERY OF NATURE - Tier 0 - Bu oldukça ilginç bir perk, yaptığı şey blockerları ortadan kaldırmanın maliyetini %33 azaltmak ve bu oldukça kullanışsız olduğu anlamına geliyor ancak bunun yanı sıra gezegenlerde kullanılabilir tile'ların sayısını kalıcı bir şekilde arttıran özel bir edict açabilmenizi sağlıyor, %33 ucuzlamadan farklı olarak bu oldukça kullanışlı. Cherryh öncesi haline oranla tercih edilebilirliği çok daha yüksek ancak yine de çoğu oyuncunun bu perki tercih edeceğini düşünmüyorum. Gezegenlerdeki tile sayısını 1 ila 3 arası arttırmak için 100 influence harcamak çok da karlı değil, o 100 influence ile yaşanılabilir gezegen içeren bir başka sisteme claim atabilir veya 12 tile'lı habitat üretimine harcayabilirsiniz.

2214CA94F9A5C4BAD402F2A8E653B21FAA5ED372NIHILISTIC ACQUISITON - Tier 0 - (Apocalypse eklentisi gerekir.) Bu perkle birlikte eğer ülkenizde kölelik mevcutsa yağma bombardımanı istilası aktifleşiyor. Bunu kullanmak için Barbaric Despoiler olmamanız lazım. Bu perki direkt olarak seçebiliyorsunuz ancak doğası gereği oyunun savaş yaşanan daha ileriki dönemlerinde de tercih edilebilir gibi duruyor.



360B5C66497D099C9D112FF034FBA04BC2854B2DONE VISION - Tier 0 - Bu perk imparatorluğunuzun unity kazanımını %10 arttırırken governing ethics'i %50 güçlendiriyor. Governing ethics attraction değeri genellikle kullanışlı bir bonus değil, ülkenizde çok fazla egalitarian nüfus varsa ve otoriter bir ülke yönetiyorsanız belki bir anlam ifade edebilir. Unity bonusu ilgi çekici duruyor ancak perk slotu harcamaya değer mi tartışılır. Robot imparatorluklarla bu perki seçemiyorsunuz. Consecrated Worlds perki gibi bu perkin de yegane artısı unity kazandırması gibi görünüyor.


3A47FC908047E71BED1629610B60BDCF8BF5B09ESHARED DESTINY - Tier 0 - Bu perk ülkenizde size bağlı vassal devletlerin ülkenize katılma maliyetini %75 azaltıyor indiriyor. Oyun içerisinde çoğu zaman vassalları entegre etmemek daha kârlı olabilir, ancak çok sayıda vassal devlete sahipseniz ve bu devletleri imparatorluğunuza katmaya önem veriyorsanız bu perk tercih edilebilir.



1E0A5F19CA776711D939D4C87135718A43A2F56DTECHNOLOGICAL ASCENDANCY - Tier 0 - Bu perk teknolojik araştırma hızınızı %10 arttırır. Bu ilk başta çok büyük bir bonusmuş gibi gelmeyebilir ancak bu perk oyun boyunca yararlanabileceğiniz bir perk. İmparatorluğunuzun genişledikçe bu perkin etkisi de artıyor, rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlıyor ve oyunun son dönemlerinde özellikle tekrarlanabilir teknolojilerle diğer perklerden elde edebileceğiniz şeyleri elde etmenizi sağlıyor. Oyunda teknolojik üstünlük askeri üstünlüğe oranla geri planda kalsa da, birbiriyle eşit güçte 2 donanma karşılaştığında teknolojisi üstün olan taraf kazanacaktır.

E8F34145F6E3DFD0AB5415738391722096E0BFBCVOIDBORNE - Tier 0 - (Utopia eklentisi gerekir.) Bu perk habitat inşa edebilmenizi sağlar. Bu habitatlar yield içermeyen gezegenlerden yararlanabilmenizi sağlar, ayrıca üzerinde yaşam olan gezegenlere inşa ettiğiniz habitatlarla yönettiğiniz sistem sayısını arttırmadan yönetebileceğiniz nüfus sayısını arttırabilirsiniz. Bu habitatlar üzerinde her tarzda tür yeralabilir, özellikle tall oyunlarda önemlidir. Ringworld gibi habitatlar oyun sonu krizi esnasında yıkılırlarsa onarılamazlar, dolayısıyla habitatları iyi savunulan bölgelerde kurmalısınız. Bunu açabilmeniz için Star Fortress teknolojisini açmanız gerekiyor.

Ap_transcendent_learning.pngTRANSCENDENT LEARNING - Tier 0 - 2.0'dan sonra çıkan yamalarla eklenen bu perk oyundaki liderlerin ulaşabileceği seviye kapasitesini 2 arttırıyor ve imparatorluk genelinde fazladan 2 lidere sahip olmanızı sağlıyor, özellikle uzun yaşam süreli bir türden lider ediniyorsanız bu perk tercih edilebilir.



91B018BFDC4931CBDB8561E060F0D317DB6D8B1FENIGMATIC ENGINEERING - Tier 1 - (Apocalypse eklentisi gerekir.) Enigmatic engineering sensör menzilinizi 2 arttırıyor ve gemilerinizin muharebede yenilmeleri durumunda arkalarında kalıntı bırakmasını engelliyor, böylelikle düşmanınız bu kalıntıları araştırarak sizin teknolojilerinizi elde edemiyorlar. Bu durum tüm oyunlarda fayda sağlayacak bir durum değil ancak kimi spesifik örneklerde oyunun gidişatını değiştirecek bir etki yaratabilir. Sentry Array tam menzil sağladığı için radar menzili artması bir şey ifade etmiyor. Oyunun son dönemlerinde herkes teknoloji ağacını tamamlamış olduğu için teknolojik üstünlük de bir anlam ifade etmiyor. Oyunda az sayıda fallen empire bulunması durumunda bu imparatorluklardan bazı özel teknolojileri edinmeye çalışabilir ve bu perkle o teknolojinin sizden çalınmasını engelleyebilirsiniz. Bu gibi durumlar dışında çok da göze çarpan bir perk değil.

3A17541BC373A935A583CDD280C9773BDBE5E694270778252418D603A7A20F0C64ACC72A457EBA4FBIOLOGICAL ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) Ascension pathları 2 kademeli oluyor bu sebeple ilkini seçiyorsanız aklınızda bu pathı tamamlayacağınız ve ikincisini de seçeceğinize karar vermiş olmanız gerek. Tüm Ascension pathları için Utopia eklentisi gerekiyor, robot imparatorluklar bu ascension pathını seçemiyor.  Bu pathtaki ilk seçeneğiniz olan ENGINEERED EVOLUTION'u açtığınızda 3 tür modifikasyon puanı elde ediyorsunuz türünüzde daha düşük toplum puanı karşılığında değişiklikler yapabiliyorsunuz. Bu durum çok fazla farklı tür barındırmayan, daha kapalı ülkelerce tercih edilebilir. Bu özellikle Hive Mind'lar için güzel bir seçenek. Bu pathtaki ikinci seçenek olan EVOLUTIONARY MASTERY seçeneği 6 ekstra puan sağlıyor ve araştırmaları %25 yerine %50 ucuzlatıyor, aynı zamanda pozitif traitleri kaldırıp bazı özel traitler seçebiliyorsunuz.

49C1130D4DCFDBA57EAC73827F3E16C1487ADE40655EA8B5695375572EF0289AA763BC33422E796FPSIONIC ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) İkinci ascension pathımız olan psionik yükselişte ilk seçeneğiniz olan MIND OVER MATTER Psi Corps binasını açıyor, bu bina imparatorluk genelindeki huzursuzluk seviyesini azaltıyor ve size Telepath teknolojisi veriyor. Bunda ilerlediğinizde türünüz psionik özelliklere sahip oluyor ve bu özellikler doğrultusunda enerji ve araştırma üretiminde daha etkili oluyorlar. Bu pathın asıl bonusları TRANSCENDENCE ile geliyor, tamamen psionik hale gelmiş türlerden gelen liderler çok kaliteli. Aynı zamanda Shroud ile iletişim kurabiliyor ve kakanlar veya Psi-Jump Drive gibi teknolojiler elde edebiliyorsunuz. Bu seçenek otoriter ülkeler için ve spiritualistler için daha avantajlı.

B81A956CBA8D01BE829152F1384D8EB2EE60C5CFE0C525109581CA3410A46CC48B4ED9BEAC69ECC7SYNTHETIC ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) Üçüncü ascension pathımızdaki ilk seçenek olak THE FLESH IS WEAK ülkesinde robot ağırlıklı bir işgücüne sahip imparatorluklarca tercih edilebilir, bunu yaptığınızda robotların bakım maliyeti %10 azalıyor ve üretim hızları yükseliyor. Tüm organik türlerinizi cyborga dönüştüren bir projeye sahip oluyorsunuz, bunu yaptığınızda türleriniz daha üretken bir hal almalarının yanı sıra daha uzun bir yaşam sürüyorlar ve farklı gezegen türlerindeki yaşayabilirlikleri artıyor. Bu projeyi tamamladığınızda diğer türleri cyborg imparatorluğunuza adapte edebiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda spiritualist imparatorluklar sizden genelde nefret ediyor. Bu perki aldığınızda ülkenizdeki robotların isyan etme şansı ortadan kalkmış oluyor. SYNTHETIC EVOLUTION perki oldukça güçlü ancak istemiyorsanız seçmeyebilirsiniz. Bunu yaptığınızda robot modifikasyon puanı ediniyorsunuz, maliyeler azalıyor ve herkes robota dönüşüyor.

2976EDFA1249D14AADBAA03CDC5A3D9C4EFFE8F0ETERNAL VIGILANCE - Tier 2 - Bu perk yıldızüslerinizi ve defans platformlarınızın gücünü arttırıyor. Yıldızüslerinizin daha fazla defans platformuna sahip olmasını sağlıyor. Tek yaptığı şey tam olarak bu, ancak güçlü bir savunmaya sahip olmak isteyen oyuncularca tercih edilebilir.



9AE8AC672FC960550787EB2174F7BA7CF11E3084GALACTIC FORCE PROJECTION - Tier 2 - Bu perk fleet command limitinizi 20 arttırıyor, sahip olabileceğiniz gemi kapasitesini 80 yükseltiyor. Sahip olabileceğiniz donanma ve yıldızüssü kapasitesi 2.0.2c'de arttırıldığı için bu perkin önemi de artmış sayılabilir, ancak bu artış emin olun çok da önemli bir artış değil. Küçük haritalı oyunlarda, küçük imparatorlukların bulunduğu oyunlarda bu perkin önemi artabilir, ancak devasa limitli imparatorlukların bulunduğu bir haritada 20 artış 80 artış çok da önemli değil.


05BB90C464EA170F9CC5F153A2B917957480506FMACHINE WORLDS - Tier 2 - (Synthetic Dawn eklentisi gerekir.) Sadece robot imparatorluklar tarafından seçilebilen bu perk gezegenleri yaşamdan uzak fabrikalara dönüştürmenizi sağlar. Bu gezegende sadece robotlar yaşayabilir ancak bu robotların da üretkenliğini %20 arttırır. Organik canlılara sahip olmayan imparatorluklar maksimum üretkenlik edinmek istiyorsa bunu seçmeli. %20 bonus unityden araştırmaya kadar her şeyi etkiler, dış bir güç bu gezegeni ele geçirirse terraform yapmadan bu gezegenden yararlanamaz.


ECB1F9B99BEDCAAF5D1351ACF63D2A58C934B348MASTER BUILDERS - Tier 2 - Bu perk megastructureları yarı zamanda inşa edebilmenizi sağlıyor, eğer sahip değilseniz mega engineering teknolojisi veriyor ve Galactic Wonders'ı daha erken almanızı sağlıyor. Oyunda Dyson Sphere yapan ilk imparatorluk olmak her zaman güzel bir duygu, bunu oyundaki gatewayler inşa ederken de kullanabiliyorsunuz bu da filolarınıza askeri bir avantaj sağlayabiliyor. Bu perkin megastructureların yapım maliyetini azaltmadığını unutmayın, sadece bu yapıların inşaat süresini azaltıyor.


2D8055D95C0C26892522562B6525730CBE575D13SYNTHETIC AGE - Tier 2 - (Synthetic Dawn eklentisi gereklidir.) Bu perk 2 robot modifikasyon puanı edinmenizi sağlıyor ve modifikasyon maliyetini azaltıyor. Sadece robot imparatorluklarca seçilebiliyor. Basit bir perk ve kimi durumlarda kullanışlı, ancak elzem mi? Değil. Çoğu zaman bu perk yerine daha çok işinize yarayacak başka bir perk seçebilirsiniz. Oyunda mineraller için ayrı, araştırma için ayrı robot modelleri yapmak hem mineral hem araştırmayı iyi yapan robot modeli yapmaktan daha kolay.


71D24A005E0BBAD5BAFE00A2BBE6CB1AA65996D2GALACTIC WONDERS - Tier 2 - (Utopia eklentisi gereklidir.) Bu perk megastructure yapabilmenizi sağlıyor, tamamlanmış bir Dyson Sphere imparatorluğunuzun enerji ihtiyacının yarısını karşılayabilir, Sentry Array ile nebulaların içini görebilir ve düşman hareketlerini takip edebilirsiniz. Bu perk oyundaki en güçlü perklerden birisi. Son güncellemeyle birlikte halka dünyalar Circle of Life'dan kaldırılarak Galactic Wonders'a dahil edildi, bu da bu perkin gücünü daha da arttırıyor.


2C98BD8D4945EB212B3ABC01E5EE762CDA44DD58WORLD SHAPER - Tier 2 - 2.0 yamasından önce Galactic Force Projection'dan bile kötü bir perkti ancak şimdilerde kullanılabilirliği arttı. World Shaper oyunda terraform maliyetini azaltıyor ve gezegenleri Gaia gezegenlere dönüştürebilmenizi sağlıyor. Nasıl bir oynanış stiline sahip olursanız olun oyunda Gaia gezegenler her zaman işinize yarayabilecek, önemli kaynaklar olarak yer alıyor. Nonadaptive traitli bir türe sahipseniz bu perk çok önemli, eğer Life Seeded traitine sahipseniz bu perki seçmeniz şart. Spiritualist imparatorluklar da unity kazanmak adına bu perki kullanabilir. Özellikle yapayzeka ülkelerin bu perki tercih ettiğini farkettim dolayısıyla yeterince beklerseniz fethedilecek çok sayıda Gaia gezegene sahip olabilirsiniz.

32C47C15E8F7EF9710B281F9D8D6359215676A3ADEFENDER OF THE GALAXY - Tier 3 - Bu perk size oyun sonu krizlerine karşı bir avantaj sağlıyor. Bu oyun sonu krizlerine %50 daha fazla hasar verebilmenizi sağlıyor ve diğer imparatorlukların size olan görüşünüzü 20 arttırıyor. Bu perki seçip seçmeyeceğiniz ayarlarda oyun sonu krizlerinin ne kadar güçlü olmasının ayarlandığına bağlı denebilir. Eğer oyun sonu krizleri 1.5x'ten daha az güçteyse çok da gerek olmayabilir, eğer küçük bir galakside oynuyorsanız ve yüksek bir naval kapasiteye sahip değilseniz oyun sonu krizini yenmek için buna ihtiyaç duyabilirsiniz.


783DE55C683116E9E8DADFA7D95573BF45182744GALACTIC CONTENDER - Tier 3 - Eğer oyunda fallen empirelara sahipseniz bu perk fallen ve awakened imparatorluklara verdiğiniz hasarı %33 arttırıyor. Çok spesifik bir bonusu olan bu perki seçmeden önce oyun haritasını iyi okumanız lazım, galakside fallen olması illa ki bu perke ihtiyaç duyacağınız anlamına gelmiyor. Bunun yerine güç toplayıp beklemeyi tercih edebilirsiniz, eğer oyunda az sayıda fallen varsa ve bu az sayıda fallenlardan birisi tam da sizin dibinizdeyse bu perki tercih edebilirsiniz. Bu perkin fallenları yeneceğiniz anlamına gelmediğini unutmayın, sadece fallenlara karşı verdiğiniz hasarı arttırıyor, ancak bu her zaman o savaşı kazanacağınız anlamına gelmez.

945D166D2B02931D6480C42803D9358766DF7FBCCOLOSSUS PROJECT - Tier 3 - (Apocalypse eklentisi gereklidir.) Apocalypse eklentisinin en önemli perki olan bu perk gezegen patlatabilen silahlar yapabilmenizi sağlıyor.



Rehberde Cuttlefish nickli Steam kullanıcısının Steam üzerinde yaptığı İngilizce rehberden ve Stellaris Wiki'sinden yararlanılmış, 2.0 yaması sonrası Ascension Perklerde yapılan değişiklikler rehbere eklenmiştir. İlgili İngilizce rehbere buradan ulaşabilirsiniz.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
EXECUTIVE VIGOR nerflendi, 2 katına değil 1,5 katına çıkarıyor artık.
MASTERY OF NATURE perki çok gezegene sahipseniz her gezegende 1-2şer tile artışıyla baya nüfus elde etmeye yarıyor. İnfluence masrafı tartışılır tabi.
VOIDBORNE'u tall için önermişsiniz de harita üzerinde tall da olsa habitatlar da birer gezegen olarak sayılıp tradition ve tech masrafını artırıyor. 12 tilelık bi yer için unity/tech masrafını artırmak pek karlı bişey değil. Direk Ring World'e yönelinmeli bence.

Bu arada bazıları da eksik Machine World gibi.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Güncelledim.
Cevapla
#4
güzel rehber... yükselme getirileri konusundaki görüşlere katılmıyorum.

oyunun en güzel taraflarından birisi bence medeniyeti evrimleştirme. muazam bir üretim gücüne dsahip olabiliyorsunuz. robot imparatorluklarda bunu tamamlamak için machine worlde geçiş tam bonus almayı sağlar. haliyle robotların yükselişleri konusunda haklı olabilirsin. zira ring worldler machine worlde dönüşemiyor.ring world yapacak ve orada yaşayacak bir robot uygarlığı için yükselme pek de gerekli olmayabilir. diğer türler için özellikle yükselmenin muazzam getirileri mevcut. yine consecrated world perksinin bir getirisi daha vardır ki o da hallowed world yapabilmenizi sağlar. sınırlarınızda bulunan bir gaia gezegeni kutsal gezegene dönüştürürsünüz. bu nda size % 10 daha unity kazandırması demek. böylece bu perksin unity bonusu % 25 e geliyor. tercih etmeyebilirsiniz fakat spritualist loncası bunu istiyor ve mutluluğu direk etkiliyor.biyolojik ırklarda mutluluğun üretimi de etkilediğini göz ardı etmeyin. spritualist birisinin bu perksi alması yine şarttır.

one vision perksini almak çok elzem olmasa da governing ethics attractionun büyük bir önemi vardır oyunda. ne kadar güçlü governinge sahipseniz ülkenizdeki lonca sayısı da o kadar az olur. özellikle yayılmış bir imparatorlukta governingin güçlü olması gerek. governing güçlü değilse çeşit çeşit loncalar ortaya çıkacaş ve herbiri farklı şeyler isteyecektir. özellikle köle kullanan imparatorluklarda governing daha da önemli. güçsüz bir governingde durup dururken gezegenininz sebepsiz isyanla karşı karşıya klabilir. güçlü governinge sahip imparatorluklar sizi baskı altına alabilir. bu açıdan ben tercih edebiliyorum.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 2 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
MASTER BUILDERS perki yine değişmiş gördüğüm kadarıyla. Artık habitatlara +3 tile ekliyor. Bu da baya sağlam bir ikili oldukları anlamına geliyor. 110k mineral ve 58 (master builderla 38) yıl verip ring world yapana kadar 10k mineral verip 5 yıl içerisinde 15 tilelık bir habitata sahip olmak daha avantajlı gibi. 58 yılda 11 tane habitat yapıp 165 tile sahibi olabilirsiniz. Evet teknoloji/tradition masrafınız baya artacak, hatta mineral vs geliri de çok sağlam değil habitatların. Lakin Habitatları araştırma/enerji için kullanıp gezegenleri full madene verirseniz uzun vadede ring worldden çok daha karlı olacağını düşünüyorum. Ring world inşa edilene kadar geçen uzun sürede zaten habitatlardan tonlarca kaynak elde etmiş olacaksınız. 5 yıl süresi ve 10k mineral masrafı da habitatların mid game'de rahatça inşa edilebilen megayapılar olmasını sağlıyor.

Hatta makineler için de cyborg/bio-trophylerin yaşayabileceği habitatlar yapıp gezegenleri machine worlde çevirme şansınız oluyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.