Stellaris - Etik Rehberi
#1
Hükümet Etikleri (2.0.2 için günceldir.)
Bunlar hükümetinizin etikleridir. Başlangıçta seçtiğiniz etikler, grupların fikirlerini kabul etmediğiniz sürece (embrace), oyun boyunca imparatorluğunuzu etkileyecektir. Oynama tarzınızı ve yapay zekanın size karşı nasıl davranacağını belirler.
Hiçbiri diğerinden daha iyi olmasa da bunların ne işe yaradıklarını öğrenmek oldukça önemli.
Ayrıca, Hive Mind dışındaki her etiğin bir de Fanatik versiyonu var. Fanatik versiyonlarının etkileri italik ve altı çizili olarak gösterilmiştir.


42px-Militarist.pngMilitarist
  • +10% / +20% Atış Hızı
  • +10% / +20% Ordu Hasarı
  • No Retreat (Geri Çekilme Yok) savaş doktrinini kullanabilirler.
Militarist dalı, savaşa gideceğini ve gitmek istediğini bilen türler içindir. Militaristler birçok savaşta savaşır ve hakkını güç kullanarak almaya çalışır.
Gereken savaş skorunu azaltması (Reduced War Demand) savaşta daha az şey yaparak daha fazla şey alabilmeniz anlamına gelir. Böylece galaksiye hükmetmek daha kolay olur.
Tam Yörünge Bombardımanı, gezegenlerin savunmalarını daha hızlı yok ederek düşman donanması gelmeden ordularınızın gezegeni işgal etmesini sağlar.


42px-Pacifist.pngPasifist (Barışçı)
  • +5% / +10% Kaynak Üretimi
  • +2 / +4 Ana Sektör Gezegen Limiti
  • "Ayrım yapmadan (Indiscriminate) bombardıman" politikasını kullanamaz.
  • "Kısıtsız (Unrestricted) Savaş" politikasını kullanamaz.
  • "Sadece Savunma Savaşı" politikasını kullanmak zorundadır.
Pasifistler barışı korumakla pek ilgilenmezler; daha çok iç kalkınmaya odaklanmışlardır. Pasifist imparatorluklar kendilerini savunmak için hala bir donanmaya ihtiyaç duyarlar ama bu donanmayı istediklerini elde etmek için kullanmazlar.
Neyse ki, yüksek kaynak üretimi sayesinde bir dış etki olmadan kendileri kolayca koruyabilirler ve yüksek ana gezegen limiti sayesinde de hızlıca kolonilerini kurabilirler.


42px-Xenophobe.pngZenofob (Yabancı Düşmanlığı)
  • -20% / -40% Yıldız üssü (Starbase) influence ücreti
  • -10% / -20% Claim (hak iddiası) influence ücreti
  • Uzaylıları sürgün edebilir (displace) veya uzaylılara etnik temizlik (purge) uygulayabilir.
  • Uzaylıları köle yapabilir (enslave).
  • Diğer türlerin size olan ilişkilerini (opinion) düşürür.
  • Uzaylılara tam vatandaşlık veremez.
  • Uzaylılara tam askerlik hizmeti sağlayamaz.
  • "Mültecileri Kabul Et" politikasını kullanamaz.
Zenofobi, diğer türlerin kontrolü ile ilgili olduğu için ve diğerlerinin size olan ilişkilerini düşürdüğü için Militarizm ile uyumludur.
Cherryh ile Zenofobi, Militarizm ile daha da uyumlu hale gelmiştir.


42px-Xenophile.pngZenofil
  • -25% / -50% Sınır Sürtüşmeleri
  • -25% / -50% Diplomasi influence ücreti
  • Diğer türlerin ilişkilerini arttırır.
  • "Mülteci Yasağı" politikasını kullanamaz.
  • Türleri köle yapamaz.
  • Uzaylıları sürgün edemez.
Federasyon Zaferi'ni hedefleyen biri Zenofili olmayı tercih etmeli. Zenofili etikleri ile arkadaşlıklar kurma ve iyi ilişkilere sahip olmak daha kolay olduğu için federasyon kurmak da daha kolay olacaktır. İmparatorluklar zenofililere daha az savaş açacaktır ama multiplayerda bu güçsüzlük olarak görülebilir. (Savaştan kaçınan bir imparatorluğun daha güçsüz olabileceği için)


Eşitlikçi (Egalitarian)
  • +25% / +50% Gruplardan (Factions) influence kazanımı
  • -10% / -20% Tüketim Malı (Consumer Goods) masrafı
  • Otokratik hükümet şekillerini kullanamaz.
  • Demokratik hükümet şekillerini kullanmalıdır.
  • "Ütopik" yaşam standardına izin verir.
  • Tam vatandaşlar için "Yoksulluk" yaşam standardını kullanamaz.
Eşitlikçilik, Zenofili ile uyumludur. Uzaylılar eşit vatandaş olacakları için daha da ileri gidip tüketim malları kullanımını düşürmek daha faydalı
olur. Federasyon kurmak isteyenler için de iyi bir etiktir.
Gruplardan aldığınız influence nedeniyle Eşitlikçi bir imparatorlukla oynarken mutluluklara dikkat etmelisiniz.
Ayrıca, Demokratik İstilacılar denen demokratik olmayan imparatorluklara savaş açan bir AI türünü barışçıl yapmanıza yardımcı olur.


42px-Authoritarian.pngOtoriter
  • +0.5 / +1 Aylık influence
  • +5% / +10% Köle kaynak üretimi
  • "Kast sistemi" vatandaşlık türüne izin verir.
  • Uzaylıları köle yapabilir.
  • Demokratik hükümet şekillerini kullanamaz.
  • Otokratik hükümet şekillerini kullanmalıdır.
Otoriterler maksimum verim üzerine kurulmuştur, nüfusu birer obje olarak kullanırlar. Nüfusların yerini ucuza değiştirebilmeleri, kölelerden daha fazla gelir elde etmeleri, Otoriterlerin imparatorluklarını istedikleri gibi şekillendirmelerine yardımcı olur.
Tüm türler üzerinde hakimiyet kurmak için Otoriterlik, Zenofobilik ile uyumludur.


42px-Materialist.pngMateryalist
  • -10% / -20% Robot bakım masrafı
  • +5% / +10% Araştırma hızı
  • "Akademik ayrıcalık" yaşam standardını kullanabilir.
  • "AI yasaklama" politikasını kullanamaz.
  • "Robotik işçi yasaklama" politikasını kullanamaz.
Materyalist imparatorluklar, güzel bir araştırma bonusundan yararlanırken maksimum verim elde etmek için robotları kullanır. Robotlar normal nüfusa göre daha fazla Mineral ve Yiyecek üretimine sahipken Sentetikler, Unity dışındaki tüm alanlarda daha iyidir.


42px-Spiritualist.pngSpiritüalist
  • +10% / +20% Aylık Unity
  • -5% / -10% Bildiri (edict) ücreti
  • Tapınak inşa edebilirler.
  • Kutsal (Hallowed) Dünyalar yaratabilirler.
  • "Tam AI Hakları" politikasını kullanamaz.
Spiritüalist imparatorluklar birkaç istisna dışında birbirlerine çok yakından bağlıdır. Unity odaklı oyunlarda spiritüalist gidilmesi daha iyi olur. Etiklerden ve Tapınaklardan alınan Unity "gelenek (tradition) ağacında" hızlıca ilerlemenize yardım eder.


42px-Gestalt_consciousness.pngGestalt Bilinç
  • +1 Aylık influence
  • +2 Ana Sektör Gezegen Limiti
  • (Tutorial devre dışı kalır)
  • Hive Mind veya Makine Bilinci otoritesini kullanmalı.
  • Hükümdar ölümsüzdür.
  • Nüfuslar mutluluktan etkilenmez ve gruplara katılmaz.
  • Gestalt olmayan imparatorlukların nüfusuyla birlikte yaşayamaz.
  • Psionik veya Sentetik Yükselme yollarını takip edemez.
Gestalt Bilinç imparatorlukları mutlukla veya gruplarla ilgilenmez. Yeni oynama tarzları ve diğer imparatorluklarla yeni etkileşimler getirir.
Biyolojik Yükselme (Ascension) yolunu takip ederek normal imparatorlukları Hive Mind yapabilirsiniz, yani asimile edip kendinize katarsınız.
Hive Mindlar sadece Biyolojik Yükselme yolunu takip edebilirken Makine Bilinci imparatorlukları hiçbirini takip edemez.


Kaynak: https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=910342178
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Normal bir imparatorluk Biyolojik Yükselme yolunu takip ederek Hive Mind olabilir.

Böyle bişey mümkün mü?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#3
Emin değilim, araştırdım biraz ve büyük ihtimalle mümkün değil ama baktığım rehberde öyle yazıyor.
"A normal empire can become a hivemind by following the Biological Ascension path." bunda yanlış anlayabileceğim bir nokta da yok sanırım gayet net konuşmuş. Şu an için üstünü çiziyorum o cümlenin, mümkünse normal hale getiririm..
Ara
Cevapla
#4
biyolojik yükselişle hive mind olunamaz. hive mind seçimi aynı robotların seçimi gibidir ve sadece medeniyetinizi kurarken oyun başında seçilebilir. gestalt seçiyorsunuz.eğer biyolojik iseniz hive mind, robotsanız normal robot.biyolojik yükselişle sadece ırkınız evrimleşir ve güçlenir.tıpkı robotların yükselişi gibi..hive mindler de biyolojik ırklardır food kullanırlar. burda kastetilen muhtemele tüm biyolojik ırklarda olduğu gibi hive mindlerin de evrimleşebilmesidir.

biyolojik ırklardan materyalistler robotlara dönüşebiliyor sadece..spritualistler de yine bir nevi yükseliş evresine giriyor. diger tüm biyolojik ırklar sadece evrim geçirirler. farklı bir yapıya bürünemezler.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Çözüldü olay, adamın yazdığında anlatım bozukluğu var, normal imparatorlukları hive mind yapabilirsiniz demek istemiş.
Ara
Cevapla
#6
Guzel ve faydali bir rehber,eline saglik.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.