İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
07-12-2018, 15:27
(Son Düzenleme: 07-12-2018, 17:06, Düzenleyen: Duman.)
Bu konu altında Stellaris'in yeni çıkan eklentisi Megacorp hakkındaki görüşlerinizi belirtebilirsiniz.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 2,468
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
47
1 saat kadar oynama imkanim oldu bilmiyorum da asiri derece modifier`a bogulmus hissetttim kendimi. O kadar cok seyin bonusu var ki insanin midesi bulaniyor resmen. Oyunda ciddi bir sekilde yavaslama var. Mineralin onemi azaltmisken alloy denilen yeni bir emtia eklemisler. Belki daha fazla oynarsam isinirim ama 2.0 geldigi zamanki gibi bir hype olusturmadi diyebilirim.
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
alloy oyunun en önemli kaynağı.. üretimi ise zor..üretimi için gezegeninizdeki şehir yapılarından alloy fabrikası gibi bir bina kurmalı,bu binaya da nüfus koymalısınız. genel olarak oyun civilizationa benzemiş. discritlerin sayısı gezegenin büyüklüğüne bağlı. şehir yapıları sabit 20 tane ..discritlerin ne türde olacağı ise tamamen gezegen yapısına bağlı. kimisinde oldukça fazla maden çıkarken kimisinde hiç çıkmayabiliyor..housing önemli..housingi city dictirle ve diğer discritlerle kazanıyorsunuz. city discritin ana görevi housing. housing olmadan nüfusunuz artmaz.city binaları ise iş alanı açıyor. hem discritler hem de city binaları iş alanı yaratıyor. bu iş alanlarına yerleşen populasyonlar size kaynak üretiyor. haliyle nüfus artırımı önemli ..kaynak üretirken elbette harcadığı hammadde bulunuyor. genel olarak mineral harcanabilir hammadde, enerji ise upkeep.tabii farklı kaynaklar da hammmadde ve upkeep olabilir.marketi iyi kullanmak lazım. fazla gelen kaynaklarınızı burada dönüştürebilirsiniz..satarken toplu satış yerine aylık satış daha karlı gibi. toplu satışta ilk satıştan sonra 2. satış çok zararına oluyor.belli bir süre geçtikten sonra tekrar ilk satış rakamına ulaşıyorsunuz..yeni versyon oldukça uğraştırıcı ve eğlenceli. gemi basmak zor. yapay zeka kötü.oynadıkça izlenimlerimi yazarım.
Aşağıdaki 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Sezar
İleti Sayısı: 3,090
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
07-12-2018, 20:39
(Son Düzenleme: 07-12-2018, 20:39, Düzenleyen: Justicar.)
İlk izlenim olarak, beni rahatsız eden en büyük sorun neyin ne kadar üretildiğini görememem. Yani bina kuruyoruz örneğin mineralden bir kaynağa dönüşüm oluyor, ancak bu dönüşümün ne kadar olduğunu ben göremedim bir türlü. Benim gözümden kaçtıysa belirtebilirsiniz.
•
İleti Sayısı: 26,420
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Eklenecek o.
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
büyük ama kötü gezegen
küçük ama iyi gezegen
mükemmel gezegen
Aşağıdaki 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 3,090
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
08-12-2018, 03:03
(Son Düzenleme: 08-12-2018, 03:05, Düzenleyen: Justicar.)
Bu gün biraz daha oynadım. Tek söyleyebileceğim aşırı sıkıldığımdır. Ne yaptılarsa oyuna yapay zeka rezalet. Asla gemi basmıyor. Galakside hiç bir hareket yok(Bir kaç oyun denedim). Alloy kaynağı aşırı anlamsız zor. Gemi basmayı geçtim, upgrade edemiyorum gemileri.
En sıkıntı kısım tall bir oyun denemek istedim, şirketsel bir devletle. Ancak tall mümkün değil gibi gözüküyor. Çünkü oyunda bütün kaynaklara ihtiyaç var ve bu kaynakları elde edebilmek için ya koloni atacaksınız ya da genişliyceksiniz. Bu da tall oyun mantığına ki oyunun kendi koyduğu administer cap. da dahil olmak üzere aşırı ters. Yani ya sürekli market kullanacaksınız ya da kısılıp kalacaksınız. Ha bunlar zaten problem değil acilen yapay zekanın düzeltimesi gerek çünkü her hangi bir tehtit oluşturmuyor.
Kısacası DLC güzel bi mantık ve yeniliklerle çıktı. Ancak bir çok sorunu yanında getirmiş görünüyor.
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
250 yıllık uğraşımızdan sonra kurabildiğimiz ekonomi.. bu arada machine worldlerin tarım bölgelerini ortadan kaldırıp gezegene bakmaksızın gezegen büyüklüğünce mineral ve enerji discriti sağladığını öğrendik mutluyuz..yeni metamız machine world..
nanitlerle uzun süren mücadelelerden sonra ortaya çıkartılan 16 nanit gezegeni machine worlde dönüştürülüyor..
•
İleti Sayısı: 1,418
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
(08-12-2018, 17:31)jax61 : 250 yıllık uğraşımızdan sonra kurabildiğimiz ekonomi.. bu arada machine worldlerin tarım bölgelerini ortadan kaldırıp gezegene bakmaksızın gezegen büyüklüğünce mineral ve enerji discriti sağladığını öğrendik mutluyuz..yeni metamız machine world..
nanitlerle uzun süren mücadelelerden sonra ortaya çıkartılan 16 nanit gezegeni machine worlde dönüştürülüyor.. 2. Resimde hile var gibime geldi.
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
08-12-2018, 21:56
(Son Düzenleme: 08-12-2018, 21:58, Düzenleyen: jax61.)
(08-12-2018, 21:36)Probang : (08-12-2018, 17:31)jax61 : 250 yıllık uğraşımızdan sonra kurabildiğimiz ekonomi.. bu arada machine worldlerin tarım bölgelerini ortadan kaldırıp gezegene bakmaksızın gezegen büyüklüğünce mineral ve enerji discriti sağladığını öğrendik mutluyuz..yeni metamız machine world..
nanitlerle uzun süren mücadelelerden sonra ortaya çıkartılan 16 nanit gezegeni machine worlde dönüştürülüyor.. 2. Resimde hile var gibime geldi.
nasıl bir hile ? hile yok. l-gate yi açtığında eğer nanit filoları işgali altında ise başkentlerindeki star baseyi yok ettiğinde eventle 16 adet nanit gezegeni terraform edilebilir hale dönüşüyor. bu terraform da 1 yıl gibi kısa sürüyor. önce normal gezegene dönüştürdüm. sonra da hepsini machine worlde çevirmek için yeniden terraformladım.
Aşağıdaki 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Pierro
İleti Sayısı: 1,418
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
Gözden kaçırmışım, eline sağlık. En kısa zamanda yeni ek paketi deneyeceğim.
•
İleti Sayısı: 19
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
09-12-2018, 14:39
(Son Düzenleme: 09-12-2018, 14:43, Düzenleyen: Boltux.)
Merhaba, yayınlara o kadar katıldıktan sonra görüşlerimi bildirmeye geldim.
Direk diyebilirim ki oyun baştan "erken erişim, beta" mantığında yeniden yapılmış gibi. Baya oyunun temeli değişti. Tüm meta ve bilinenler yeniden öğreniliyor. Ben kişisel olarak Victoria 2 hayranı biri olarak, yeni gezegen sistemi ve ham maddeleri dönüştürme olayı çok hoşuma gitti. Fakat her şey yeni baştan yapıldığı için, herkesin şikayeti haklı olarak oyunda çok fazla sıkıntı var. Bunları düzelttiklerinde ve şuanda çok güçlü olan metaları dengelemeye başladıklarında, oyun çok güzel olacak. Alloy ihtiyacının bu kadar önemli olmasını biz algılayıp, ona göre hareket edebilsek de sanırım AI bunun çok farkında değil ve çok gemi basamıyor. En zor oyunlarda bile rahatlıkla Victory'de ilk sıralara geçtim. AI bir iki hotfix ile düzeltilir. Oyunda düzeltilmesi gereken bazı açıklamalar var. Birincisini zaten fark etmişler, binayı basmadan önce kaç adet materyal harcayıp, kaç materyale dönüştüreceğini base değeri olarak göstereceklermiş çok şükür. İkincisi de Branch office bina açıklamaları, hangisini biz hangisini onlar kazanıyor daha açık yazmalılar, tahmin ederek yapıyorum.
Asıl eklentinin ana konusu MegaCorp ise fikir olarak çok güzel olsa da, sadece Branch Office açma özelliği dışında öyle çok da önemli bir yanı yok. Branch office'ler de mid-game'e kadar öyle çok gelir getirmiyor zaten. Tarikat olayında o gezegendeki ırkı Spiritualist'e çevirmek gerçekten çok zor. Suç örgütünde ise AI bir kaç Enforcer basarak hemen bitiriyor. Tarikat ve Suç örgütü birlikte zaten çok anlamsız ve ikisini de tam olarak yapamadığın için çok gelir gelmiyor. Çünkü kurulacak bina sayısı az ve ikisinden birini seçmek daha mantıklı.Tarikat MegaCorp kendi gezegenindeki Spirutalist'lerden Trade üretiyor mu hala anlamadım, biraz daha bakacağım. Normal Mega Corp'lar çok daha fazla trade üretiyor. Fakat Admin Cap sınırlamasının çok bir anlamı olmadığı gibi, yeni ham madde yapım değişikliğiyle oyun ya direk Megastructure kasıp tall oynamaya ya da klasik wide oynamaya sürüklüyor gibi hissediyorum. Bence MegaCorp bu ikisini de çok iyi yapamıyor ve MegaCorp sadece Singleplayer oyunlarda roleplaying yapmak için denenip, bir daha alınmayacak gibi hissediyorum.
Son olarak da CK2 bir yana (CK2 Grand Strategy yerine binlerce NPC'si olan bir RPG-Strategy oyunu gibi, FM gibi bir oyun gözümde, o yüzden her oyun farklı olabiliyor), bence Paradox stratejileri arasında, oyuna tekrar başladığında oynanış türü olarak farklılık yapabildiğin en iyi Grand Strategy şuanda Stellaris. Bu yeni gezegen mekaniği ve ham maddeler sayesinde de bazı üretimler için özelleştirilmiş gezegenler çok rahatlıkla yapılabiliyor. (Eskiden de yapılsa da, Tile sistemini ben sevmiyordum, bir de bir gezegende 20 tane pop ve bina bulunması bana garip geliyordu.) Driven Assimilator, Rouge Servitor, Syncretic Evolution, Hive Mind, Inward Perfection hepsi birbirinden farklı bir oynanış ve güzel stratejiler istiyor. Yeni Xeno Compability perk'i ile biri Reddit'te tonlarca half-breed Pop ile gezegen yapmış, denemek istiyorum. Wide ve Pop Growth hızı çok olan, gezegendeki işleri çabuk doldurabilen Civic'ler yine Meta bence. Aynı anda hem mekanik hem de biolojik Pop geliştiren Civic'ler çok yararlı. Fakat mekanist yerine Driven Assimilator çok daha güzel gibi geldi bana. Tall oynamak için de Unity kasan Civic'lerle Megastructure gidilmeli sanırım. Tall oynama sisteminin avantajını daha çözemedim. Direk Enerji, Mineral, Pop Growth, Stability, Unity, Housing kullanımı azaltma gibi bir konu üzerine yoğunlaşan ülkeler yapılabiliyor ve hepsinin avantajları da bolca. Biraz daha inceleyip tüm farklı oynanışları denemem lazım. Oyunda dengelenmesi gereken çok şey olsa da, bence inanılmaz keyifli olmuş. Bir kaç güncelleme ile çok daha güzel olur.
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
megacorp , machine world gezegen yapılandırması
•
İleti Sayısı: 2,843
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
15
hive world de aynı machine world gibi discrit sınırlamasını kaldırıyor. gezegen büyüklüğünce dilediğiniz discriti yapabilirsiniz.
•
İleti Sayısı: 4,788
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
61
Çok iyiymiş en yakında zamanda deneyeceğim.
•
İleti Sayısı: 802
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
Şu oyunu ne zaman açsam machine yada hive oynuyordum şimdi aynen devam ediyorum. AI iterasyonlarinda sıkıntı var gibi o yüzden tam randımanlı bir oyun oynayamadim Bundan dolayı yorumlamak bence hata olur. Bir tek şunu diyebilirim değişime karşı direnci olan insanlar kesinlikle önyargılı yaklasacaklardir. Bende zamanı az olan biri olarak söylüyorum oyunu tekrar tekrar neredeyse sıfırdan öğrenmek can sıkıcı olabiliyor.
Aşağıdaki 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• altnkurt
İleti Sayısı: 2,133
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Dlc'yi almadım fakat yamaya biraz baktım ve çok hoşuma gitti bu sistem. Yanlız biraz denge getirmeleri lazım neredeyse kaynaklara ekonomiye felan hiç dikkat etmedim resmen akıyor. Ayrıca fps 60 olmasına rağmen en hızlıda bir takılma var anlamadım.
•
İleti Sayısı: 1,519
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
16
Robot nerfi ve AI uyuzlugu disinda cok sorun goremedim ben.
Anlasilan kadariyla en onemli seylerden biri nufus artisi. Robotlar hem cok yavas arttiryor hemde cok pahaliya. Ilk baslardaki ekonominin onemli bir kismi pop uretmeye gidiyor. Haliyle hic bir zaman isleri yola koyamiosunuz. Yeni gezegenlerde yapilacak ilk is nufus artis binasi yapabilmek, bunun icin diger gezegenlerden transfer edip yeni nufusun daha cabuk cikmasini bekliosunuz. O zamanda bu yeni gezegenin ekonomiye katki yapmaya baslamasi uzun yillar aliyor. Uzuldum acikcasi.
Onun disinda her irkio artik farkli oynamak gerekiyor. guzel olmus.
•
|