STELLARIS
Ascension Perk Rehberi
Bu rehberde oyundaki Ascension Perklerden, bu perklerin yararlarından ve bu perklerden hangi durumlarda nasıl yararlanılabileceğinden bahsedeceğiz.
Stellaris'te hem yeni oyuncular hem de kimi zaman hangi perki seçmesi gerektiği hususunda kararsız kalabilen tecrübeli oyuncular bu rehberi faydalı bulabilir. Aşağıda 2.0 yaması itibariyle oyundaki tüm Ascension Perkleri, bu perklerin ne durumlarda yararlı olduğu, güç seviyeleri vb. bilgiler verilmiştir. Oyunda toplamda 8 perke sahip olabilirsiniz, bu da doğru perki seçmenin önem taşıdığı anlamına geliyor. Cherryh yamasıyla birlikte DLC olmadan da bu perklerden bazılarına erişebiliyorsunuz.
Aşağıdaki listedeki perkler herhangi bir sıraya tabi değildir. Aşağıda perklerin yanında yer alan tier bilgisi, o perki açabilmek için öncesinde kaç perk açmış olmanız gerektiğini ifade ediyor. Aynı zamanda ilgili perk için herhangi bir eklenti almanız gerekiyorsa bu da italik bir şekilde belirtilmiş durumda, iyi okumalar.
CONSECRATED WORLDS - Tier 0 - Bu perk oyundaki en kötü perklerden birisi, sadece spiritualistler tarafından seçilebilen bu perki seçtiğinizde gezegenler için Consecrate World opsiyonuna erişebiliyorsunuz bu da 300 influence'a mal oluyor, bunu yaptığınızda 100 yıl boyunca gezegendeki mutluluk 5, büyüme hızı 15, unity artışı işe %15 artış gösteriyor. Aynı zamanda gezegendeki nüfusların spiritualist yönetici prensiplere olan ilgisini %25 arttırıyor. Buradaki problem spiritualist yönetimlerde hali hazırda unity ve governing ethic bonuslarının gayet yeterli olması. Unity bonusunu traditionları daha hızlı açmak için kullanabilirsiniz ancak yine spiritualist imparatorluklarda saint-empire ethici unity artışını %15 arttırıyor. Büyüme hızı ve mutluluk bonusu spiritualist imparatorluklar için diğer imparatorluklar için olduğu kadar önemli değil. Bu perkin kullanışlı olabileceği yegane noktası unity bonusu.
EXECUTIVE VIGOR - Tier 0 - Executive Vigor oyunda kullandığınız edictlerin geçerlilik süresin %50 arttıryor. Bu ilk başta o kadar da iyi bir bonus değilmiş gibi gelebilir, ancak oyun boyunca kullandığınız tüm edictleri etkilediği için oldukça güçlü. Cherryh yamasıyla birlikte oyunda edictlerin önemi artıyor, bu da Executive Vigor'un önemini arttırıyor. Oyunda influence'i daha ekonomik olarak kullanmanız daha çok yıldızüssü inşa edebileceğiniz, daha çok claim alabieceğiniz ve daha çok megastructure inşa edebileceğiniz anlamına geliyor. Eğer fethetmeyi seven biriyseniz Interstellar Dominion yerine bunu tercih edebilirsiniz veya her ikisini de seçebilirsiniz.
IMPERIAL PREROGATIVE - Tier 0 - Bu perk direkt olarak yönetebileceğiniz core sistemlerin limitini 5 arttırır. Bu herkes için yararlı sayılabilecek bir perk olmakla birlikte, özellikle wide oynayan yani genişlemeyi seven oyuncular için ideal bir tercih olabilir. Oyunda direkt olarak yönetemediğiniz sistemleri sektörlere bölüştürmeniz gerekiyor, sektörler her ne kadar kaynak üretimini iyi ayarladıktan sonra problem teşkil etmese de, birçok oyuncu için sinir bozucu olabiliyor. Eğer bu perki almak istemezseniz core sistem limitini arttıran tekrarlanabilir bir araştırma mevcut ancak bu araştırma oldukça uzun sürüyor, hem bu perki alır hem de o araştırmaları yaparsanız çok sayıda sistemi direkt olarak yönetebilirsiniz.
INTERSTELLAR DOMINION - Tier 0 - Bu perk yıldızüslerinin ve claimlerin influence maliyetini %20 düşürüyor, özellikle hızlı genişleyen oyuncular için ideal. Haritanın büyüklüğüne göre bu perkin önemi de artıyor. Militarist olmasanız bile galakside her yerde bir toprağa sahip olayım demeniz durumunda bunu tercih edebilirsiniz. Fazla outpost'a sahip olmak her ne kadar daha zor savunma yapılmasıyla sonuçlansa da uzun vadede daha güçlü olmanızla sonuçlanabilir.
MASTERY OF NATURE - Tier 0 - Bu oldukça ilginç bir perk, yaptığı şey blockerları ortadan kaldırmanın maliyetini %33 azaltmak ve bu oldukça kullanışsız olduğu anlamına geliyor ancak bunun yanı sıra gezegenlerde kullanılabilir tile'ların sayısını kalıcı bir şekilde arttıran özel bir edict açabilmenizi sağlıyor, %33 ucuzlamadan farklı olarak bu oldukça kullanışlı. Cherryh öncesi haline oranla tercih edilebilirliği çok daha yüksek ancak yine de çoğu oyuncunun bu perki tercih edeceğini düşünmüyorum. Gezegenlerdeki tile sayısını 1 ila 3 arası arttırmak için 100 influence harcamak çok da karlı değil, o 100 influence ile yaşanılabilir gezegen içeren bir başka sisteme claim atabilir veya 12 tile'lı habitat üretimine harcayabilirsiniz.
NIHILISTIC ACQUISITON - Tier 0 - (Apocalypse eklentisi gerekir.) Bu perkle birlikte eğer ülkenizde kölelik mevcutsa yağma bombardımanı istilası aktifleşiyor. Bunu kullanmak için Barbaric Despoiler olmamanız lazım. Bu perki direkt olarak seçebiliyorsunuz ancak doğası gereği oyunun savaş yaşanan daha ileriki dönemlerinde de tercih edilebilir gibi duruyor.
ONE VISION - Tier 0 - Bu perk imparatorluğunuzun unity kazanımını %10 arttırırken governing ethics'i %50 güçlendiriyor. Governing ethics attraction değeri genellikle kullanışlı bir bonus değil, ülkenizde çok fazla egalitarian nüfus varsa ve otoriter bir ülke yönetiyorsanız belki bir anlam ifade edebilir. Unity bonusu ilgi çekici duruyor ancak perk slotu harcamaya değer mi tartışılır. Robot imparatorluklarla bu perki seçemiyorsunuz. Consecrated Worlds perki gibi bu perkin de yegane artısı unity kazandırması gibi görünüyor.
SHARED DESTINY - Tier 0 - Bu perk ülkenizde size bağlı vassal devletlerin ülkenize katılma maliyetini %75 azaltıyor indiriyor. Oyun içerisinde çoğu zaman vassalları entegre etmemek daha kârlı olabilir, ancak çok sayıda vassal devlete sahipseniz ve bu devletleri imparatorluğunuza katmaya önem veriyorsanız bu perk tercih edilebilir.
TECHNOLOGICAL ASCENDANCY - Tier 0 - Bu perk teknolojik araştırma hızınızı %10 arttırır. Bu ilk başta çok büyük bir bonusmuş gibi gelmeyebilir ancak bu perk oyun boyunca yararlanabileceğiniz bir perk. İmparatorluğunuzun genişledikçe bu perkin etkisi de artıyor, rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlıyor ve oyunun son dönemlerinde özellikle tekrarlanabilir teknolojilerle diğer perklerden elde edebileceğiniz şeyleri elde etmenizi sağlıyor. Oyunda teknolojik üstünlük askeri üstünlüğe oranla geri planda kalsa da, birbiriyle eşit güçte 2 donanma karşılaştığında teknolojisi üstün olan taraf kazanacaktır.
VOIDBORNE - Tier 0 - (Utopia eklentisi gerekir.) Bu perk habitat inşa edebilmenizi sağlar. Bu habitatlar yield içermeyen gezegenlerden yararlanabilmenizi sağlar, ayrıca üzerinde yaşam olan gezegenlere inşa ettiğiniz habitatlarla yönettiğiniz sistem sayısını arttırmadan yönetebileceğiniz nüfus sayısını arttırabilirsiniz. Bu habitatlar üzerinde her tarzda tür yeralabilir, özellikle tall oyunlarda önemlidir. Ringworld gibi habitatlar oyun sonu krizi esnasında yıkılırlarsa onarılamazlar, dolayısıyla habitatları iyi savunulan bölgelerde kurmalısınız. Bunu açabilmeniz için Star Fortress teknolojisini açmanız gerekiyor.
TRANSCENDENT LEARNING - Tier 0 - 2.0'dan sonra çıkan yamalarla eklenen bu perk oyundaki liderlerin ulaşabileceği seviye kapasitesini 2 arttırıyor ve imparatorluk genelinde fazladan 2 lidere sahip olmanızı sağlıyor, özellikle uzun yaşam süreli bir türden lider ediniyorsanız bu perk tercih edilebilir.
ENIGMATIC ENGINEERING - Tier 1 - (Apocalypse eklentisi gerekir.) Enigmatic engineering sensör menzilinizi 2 arttırıyor ve gemilerinizin muharebede yenilmeleri durumunda arkalarında kalıntı bırakmasını engelliyor, böylelikle düşmanınız bu kalıntıları araştırarak sizin teknolojilerinizi elde edemiyorlar. Bu durum tüm oyunlarda fayda sağlayacak bir durum değil ancak kimi spesifik örneklerde oyunun gidişatını değiştirecek bir etki yaratabilir. Sentry Array tam menzil sağladığı için radar menzili artması bir şey ifade etmiyor. Oyunun son dönemlerinde herkes teknoloji ağacını tamamlamış olduğu için teknolojik üstünlük de bir anlam ifade etmiyor. Oyunda az sayıda fallen empire bulunması durumunda bu imparatorluklardan bazı özel teknolojileri edinmeye çalışabilir ve bu perkle o teknolojinin sizden çalınmasını engelleyebilirsiniz. Bu gibi durumlar dışında çok da göze çarpan bir perk değil.
BIOLOGICAL ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) Ascension pathları 2 kademeli oluyor bu sebeple ilkini seçiyorsanız aklınızda bu pathı tamamlayacağınız ve ikincisini de seçeceğinize karar vermiş olmanız gerek. Tüm Ascension pathları için Utopia eklentisi gerekiyor, robot imparatorluklar bu ascension pathını seçemiyor. Bu pathtaki ilk seçeneğiniz olan ENGINEERED EVOLUTION'u açtığınızda 3 tür modifikasyon puanı elde ediyorsunuz türünüzde daha düşük toplum puanı karşılığında değişiklikler yapabiliyorsunuz. Bu durum çok fazla farklı tür barındırmayan, daha kapalı ülkelerce tercih edilebilir. Bu özellikle Hive Mind'lar için güzel bir seçenek. Bu pathtaki ikinci seçenek olan EVOLUTIONARY MASTERY seçeneği 6 ekstra puan sağlıyor ve araştırmaları %25 yerine %50 ucuzlatıyor, aynı zamanda pozitif traitleri kaldırıp bazı özel traitler seçebiliyorsunuz.
PSIONIC ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) İkinci ascension pathımız olan psionik yükselişte ilk seçeneğiniz olan MIND OVER MATTER Psi Corps binasını açıyor, bu bina imparatorluk genelindeki huzursuzluk seviyesini azaltıyor ve size Telepath teknolojisi veriyor. Bunda ilerlediğinizde türünüz psionik özelliklere sahip oluyor ve bu özellikler doğrultusunda enerji ve araştırma üretiminde daha etkili oluyorlar. Bu pathın asıl bonusları TRANSCENDENCE ile geliyor, tamamen psionik hale gelmiş türlerden gelen liderler çok kaliteli. Aynı zamanda Shroud ile iletişim kurabiliyor ve kakanlar veya Psi-Jump Drive gibi teknolojiler elde edebiliyorsunuz. Bu seçenek otoriter ülkeler için ve spiritualistler için daha avantajlı.
SYNTHETIC ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) Üçüncü ascension pathımızdaki ilk seçenek olak THE FLESH IS WEAK ülkesinde robot ağırlıklı bir işgücüne sahip imparatorluklarca tercih edilebilir, bunu yaptığınızda robotların bakım maliyeti %10 azalıyor ve üretim hızları yükseliyor. Tüm organik türlerinizi cyborga dönüştüren bir projeye sahip oluyorsunuz, bunu yaptığınızda türleriniz daha üretken bir hal almalarının yanı sıra daha uzun bir yaşam sürüyorlar ve farklı gezegen türlerindeki yaşayabilirlikleri artıyor. Bu projeyi tamamladığınızda diğer türleri cyborg imparatorluğunuza adapte edebiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda spiritualist imparatorluklar sizden genelde nefret ediyor. Bu perki aldığınızda ülkenizdeki robotların isyan etme şansı ortadan kalkmış oluyor. SYNTHETIC EVOLUTION perki oldukça güçlü ancak istemiyorsanız seçmeyebilirsiniz. Bunu yaptığınızda robot modifikasyon puanı ediniyorsunuz, maliyeler azalıyor ve herkes robota dönüşüyor.
ETERNAL VIGILANCE - Tier 2 - Bu perk yıldızüslerinizi ve defans platformlarınızın gücünü arttırıyor. Yıldızüslerinizin daha fazla defans platformuna sahip olmasını sağlıyor. Tek yaptığı şey tam olarak bu, ancak güçlü bir savunmaya sahip olmak isteyen oyuncularca tercih edilebilir.
GALACTIC FORCE PROJECTION - Tier 2 - Bu perk fleet command limitinizi 20 arttırıyor, sahip olabileceğiniz gemi kapasitesini 80 yükseltiyor. Sahip olabileceğiniz donanma ve yıldızüssü kapasitesi 2.0.2c'de arttırıldığı için bu perkin önemi de artmış sayılabilir, ancak bu artış emin olun çok da önemli bir artış değil. Küçük haritalı oyunlarda, küçük imparatorlukların bulunduğu oyunlarda bu perkin önemi artabilir, ancak devasa limitli imparatorlukların bulunduğu bir haritada 20 artış 80 artış çok da önemli değil.
MACHINE WORLDS - Tier 2 - (Synthetic Dawn eklentisi gerekir.) Sadece robot imparatorluklar tarafından seçilebilen bu perk gezegenleri yaşamdan uzak fabrikalara dönüştürmenizi sağlar. Bu gezegende sadece robotlar yaşayabilir ancak bu robotların da üretkenliğini %20 arttırır. Organik canlılara sahip olmayan imparatorluklar maksimum üretkenlik edinmek istiyorsa bunu seçmeli. %20 bonus unityden araştırmaya kadar her şeyi etkiler, dış bir güç bu gezegeni ele geçirirse terraform yapmadan bu gezegenden yararlanamaz.
MASTER BUILDERS - Tier 2 - Bu perk megastructureları yarı zamanda inşa edebilmenizi sağlıyor, eğer sahip değilseniz mega engineering teknolojisi veriyor ve Galactic Wonders'ı daha erken almanızı sağlıyor. Oyunda Dyson Sphere yapan ilk imparatorluk olmak her zaman güzel bir duygu, bunu oyundaki gatewayler inşa ederken de kullanabiliyorsunuz bu da filolarınıza askeri bir avantaj sağlayabiliyor. Bu perkin megastructureların yapım maliyetini azaltmadığını unutmayın, sadece bu yapıların inşaat süresini azaltıyor.
SYNTHETIC AGE - Tier 2 - (Synthetic Dawn eklentisi gereklidir.) Bu perk 2 robot modifikasyon puanı edinmenizi sağlıyor ve modifikasyon maliyetini azaltıyor. Sadece robot imparatorluklarca seçilebiliyor. Basit bir perk ve kimi durumlarda kullanışlı, ancak elzem mi? Değil. Çoğu zaman bu perk yerine daha çok işinize yarayacak başka bir perk seçebilirsiniz. Oyunda mineraller için ayrı, araştırma için ayrı robot modelleri yapmak hem mineral hem araştırmayı iyi yapan robot modeli yapmaktan daha kolay.
GALACTIC WONDERS - Tier 2 - (Utopia eklentisi gereklidir.) Bu perk megastructure yapabilmenizi sağlıyor, tamamlanmış bir Dyson Sphere imparatorluğunuzun enerji ihtiyacının yarısını karşılayabilir, Sentry Array ile nebulaların içini görebilir ve düşman hareketlerini takip edebilirsiniz. Bu perk oyundaki en güçlü perklerden birisi. Son güncellemeyle birlikte halka dünyalar Circle of Life'dan kaldırılarak Galactic Wonders'a dahil edildi, bu da bu perkin gücünü daha da arttırıyor.
WORLD SHAPER - Tier 2 - 2.0 yamasından önce Galactic Force Projection'dan bile kötü bir perkti ancak şimdilerde kullanılabilirliği arttı. World Shaper oyunda terraform maliyetini azaltıyor ve gezegenleri Gaia gezegenlere dönüştürebilmenizi sağlıyor. Nasıl bir oynanış stiline sahip olursanız olun oyunda Gaia gezegenler her zaman işinize yarayabilecek, önemli kaynaklar olarak yer alıyor. Nonadaptive traitli bir türe sahipseniz bu perk çok önemli, eğer Life Seeded traitine sahipseniz bu perki seçmeniz şart. Spiritualist imparatorluklar da unity kazanmak adına bu perki kullanabilir. Özellikle yapayzeka ülkelerin bu perki tercih ettiğini farkettim dolayısıyla yeterince beklerseniz fethedilecek çok sayıda Gaia gezegene sahip olabilirsiniz.
DEFENDER OF THE GALAXY - Tier 3 - Bu perk size oyun sonu krizlerine karşı bir avantaj sağlıyor. Bu oyun sonu krizlerine %50 daha fazla hasar verebilmenizi sağlıyor ve diğer imparatorlukların size olan görüşünüzü 20 arttırıyor. Bu perki seçip seçmeyeceğiniz ayarlarda oyun sonu krizlerinin ne kadar güçlü olmasının ayarlandığına bağlı denebilir. Eğer oyun sonu krizleri 1.5x'ten daha az güçteyse çok da gerek olmayabilir, eğer küçük bir galakside oynuyorsanız ve yüksek bir naval kapasiteye sahip değilseniz oyun sonu krizini yenmek için buna ihtiyaç duyabilirsiniz.
GALACTIC CONTENDER - Tier 3 - Eğer oyunda fallen empirelara sahipseniz bu perk fallen ve awakened imparatorluklara verdiğiniz hasarı %33 arttırıyor. Çok spesifik bir bonusu olan bu perki seçmeden önce oyun haritasını iyi okumanız lazım, galakside fallen olması illa ki bu perke ihtiyaç duyacağınız anlamına gelmiyor. Bunun yerine güç toplayıp beklemeyi tercih edebilirsiniz, eğer oyunda az sayıda fallen varsa ve bu az sayıda fallenlardan birisi tam da sizin dibinizdeyse bu perki tercih edebilirsiniz. Bu perkin fallenları yeneceğiniz anlamına gelmediğini unutmayın, sadece fallenlara karşı verdiğiniz hasarı arttırıyor, ancak bu her zaman o savaşı kazanacağınız anlamına gelmez.
COLOSSUS PROJECT - Tier 3 - (Apocalypse eklentisi gereklidir.) Apocalypse eklentisinin en önemli perki olan bu perk gezegen patlatabilen silahlar yapabilmenizi sağlıyor.
Rehberde Cuttlefish nickli Steam kullanıcısının Steam üzerinde yaptığı İngilizce rehberden ve Stellaris Wiki'sinden yararlanılmış, 2.0 yaması sonrası Ascension Perklerde yapılan değişiklikler rehbere eklenmiştir. İlgili İngilizce rehbere buradan ulaşabilirsiniz.
Aşağıdaki listedeki perkler herhangi bir sıraya tabi değildir. Aşağıda perklerin yanında yer alan tier bilgisi, o perki açabilmek için öncesinde kaç perk açmış olmanız gerektiğini ifade ediyor. Aynı zamanda ilgili perk için herhangi bir eklenti almanız gerekiyorsa bu da italik bir şekilde belirtilmiş durumda, iyi okumalar.
CONSECRATED WORLDS - Tier 0 - Bu perk oyundaki en kötü perklerden birisi, sadece spiritualistler tarafından seçilebilen bu perki seçtiğinizde gezegenler için Consecrate World opsiyonuna erişebiliyorsunuz bu da 300 influence'a mal oluyor, bunu yaptığınızda 100 yıl boyunca gezegendeki mutluluk 5, büyüme hızı 15, unity artışı işe %15 artış gösteriyor. Aynı zamanda gezegendeki nüfusların spiritualist yönetici prensiplere olan ilgisini %25 arttırıyor. Buradaki problem spiritualist yönetimlerde hali hazırda unity ve governing ethic bonuslarının gayet yeterli olması. Unity bonusunu traditionları daha hızlı açmak için kullanabilirsiniz ancak yine spiritualist imparatorluklarda saint-empire ethici unity artışını %15 arttırıyor. Büyüme hızı ve mutluluk bonusu spiritualist imparatorluklar için diğer imparatorluklar için olduğu kadar önemli değil. Bu perkin kullanışlı olabileceği yegane noktası unity bonusu.
EXECUTIVE VIGOR - Tier 0 - Executive Vigor oyunda kullandığınız edictlerin geçerlilik süresin %50 arttıryor. Bu ilk başta o kadar da iyi bir bonus değilmiş gibi gelebilir, ancak oyun boyunca kullandığınız tüm edictleri etkilediği için oldukça güçlü. Cherryh yamasıyla birlikte oyunda edictlerin önemi artıyor, bu da Executive Vigor'un önemini arttırıyor. Oyunda influence'i daha ekonomik olarak kullanmanız daha çok yıldızüssü inşa edebileceğiniz, daha çok claim alabieceğiniz ve daha çok megastructure inşa edebileceğiniz anlamına geliyor. Eğer fethetmeyi seven biriyseniz Interstellar Dominion yerine bunu tercih edebilirsiniz veya her ikisini de seçebilirsiniz.
IMPERIAL PREROGATIVE - Tier 0 - Bu perk direkt olarak yönetebileceğiniz core sistemlerin limitini 5 arttırır. Bu herkes için yararlı sayılabilecek bir perk olmakla birlikte, özellikle wide oynayan yani genişlemeyi seven oyuncular için ideal bir tercih olabilir. Oyunda direkt olarak yönetemediğiniz sistemleri sektörlere bölüştürmeniz gerekiyor, sektörler her ne kadar kaynak üretimini iyi ayarladıktan sonra problem teşkil etmese de, birçok oyuncu için sinir bozucu olabiliyor. Eğer bu perki almak istemezseniz core sistem limitini arttıran tekrarlanabilir bir araştırma mevcut ancak bu araştırma oldukça uzun sürüyor, hem bu perki alır hem de o araştırmaları yaparsanız çok sayıda sistemi direkt olarak yönetebilirsiniz.
INTERSTELLAR DOMINION - Tier 0 - Bu perk yıldızüslerinin ve claimlerin influence maliyetini %20 düşürüyor, özellikle hızlı genişleyen oyuncular için ideal. Haritanın büyüklüğüne göre bu perkin önemi de artıyor. Militarist olmasanız bile galakside her yerde bir toprağa sahip olayım demeniz durumunda bunu tercih edebilirsiniz. Fazla outpost'a sahip olmak her ne kadar daha zor savunma yapılmasıyla sonuçlansa da uzun vadede daha güçlü olmanızla sonuçlanabilir.
MASTERY OF NATURE - Tier 0 - Bu oldukça ilginç bir perk, yaptığı şey blockerları ortadan kaldırmanın maliyetini %33 azaltmak ve bu oldukça kullanışsız olduğu anlamına geliyor ancak bunun yanı sıra gezegenlerde kullanılabilir tile'ların sayısını kalıcı bir şekilde arttıran özel bir edict açabilmenizi sağlıyor, %33 ucuzlamadan farklı olarak bu oldukça kullanışlı. Cherryh öncesi haline oranla tercih edilebilirliği çok daha yüksek ancak yine de çoğu oyuncunun bu perki tercih edeceğini düşünmüyorum. Gezegenlerdeki tile sayısını 1 ila 3 arası arttırmak için 100 influence harcamak çok da karlı değil, o 100 influence ile yaşanılabilir gezegen içeren bir başka sisteme claim atabilir veya 12 tile'lı habitat üretimine harcayabilirsiniz.
NIHILISTIC ACQUISITON - Tier 0 - (Apocalypse eklentisi gerekir.) Bu perkle birlikte eğer ülkenizde kölelik mevcutsa yağma bombardımanı istilası aktifleşiyor. Bunu kullanmak için Barbaric Despoiler olmamanız lazım. Bu perki direkt olarak seçebiliyorsunuz ancak doğası gereği oyunun savaş yaşanan daha ileriki dönemlerinde de tercih edilebilir gibi duruyor.
ONE VISION - Tier 0 - Bu perk imparatorluğunuzun unity kazanımını %10 arttırırken governing ethics'i %50 güçlendiriyor. Governing ethics attraction değeri genellikle kullanışlı bir bonus değil, ülkenizde çok fazla egalitarian nüfus varsa ve otoriter bir ülke yönetiyorsanız belki bir anlam ifade edebilir. Unity bonusu ilgi çekici duruyor ancak perk slotu harcamaya değer mi tartışılır. Robot imparatorluklarla bu perki seçemiyorsunuz. Consecrated Worlds perki gibi bu perkin de yegane artısı unity kazandırması gibi görünüyor.
SHARED DESTINY - Tier 0 - Bu perk ülkenizde size bağlı vassal devletlerin ülkenize katılma maliyetini %75 azaltıyor indiriyor. Oyun içerisinde çoğu zaman vassalları entegre etmemek daha kârlı olabilir, ancak çok sayıda vassal devlete sahipseniz ve bu devletleri imparatorluğunuza katmaya önem veriyorsanız bu perk tercih edilebilir.
TECHNOLOGICAL ASCENDANCY - Tier 0 - Bu perk teknolojik araştırma hızınızı %10 arttırır. Bu ilk başta çok büyük bir bonusmuş gibi gelmeyebilir ancak bu perk oyun boyunca yararlanabileceğiniz bir perk. İmparatorluğunuzun genişledikçe bu perkin etkisi de artıyor, rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlıyor ve oyunun son dönemlerinde özellikle tekrarlanabilir teknolojilerle diğer perklerden elde edebileceğiniz şeyleri elde etmenizi sağlıyor. Oyunda teknolojik üstünlük askeri üstünlüğe oranla geri planda kalsa da, birbiriyle eşit güçte 2 donanma karşılaştığında teknolojisi üstün olan taraf kazanacaktır.
VOIDBORNE - Tier 0 - (Utopia eklentisi gerekir.) Bu perk habitat inşa edebilmenizi sağlar. Bu habitatlar yield içermeyen gezegenlerden yararlanabilmenizi sağlar, ayrıca üzerinde yaşam olan gezegenlere inşa ettiğiniz habitatlarla yönettiğiniz sistem sayısını arttırmadan yönetebileceğiniz nüfus sayısını arttırabilirsiniz. Bu habitatlar üzerinde her tarzda tür yeralabilir, özellikle tall oyunlarda önemlidir. Ringworld gibi habitatlar oyun sonu krizi esnasında yıkılırlarsa onarılamazlar, dolayısıyla habitatları iyi savunulan bölgelerde kurmalısınız. Bunu açabilmeniz için Star Fortress teknolojisini açmanız gerekiyor.
TRANSCENDENT LEARNING - Tier 0 - 2.0'dan sonra çıkan yamalarla eklenen bu perk oyundaki liderlerin ulaşabileceği seviye kapasitesini 2 arttırıyor ve imparatorluk genelinde fazladan 2 lidere sahip olmanızı sağlıyor, özellikle uzun yaşam süreli bir türden lider ediniyorsanız bu perk tercih edilebilir.
ENIGMATIC ENGINEERING - Tier 1 - (Apocalypse eklentisi gerekir.) Enigmatic engineering sensör menzilinizi 2 arttırıyor ve gemilerinizin muharebede yenilmeleri durumunda arkalarında kalıntı bırakmasını engelliyor, böylelikle düşmanınız bu kalıntıları araştırarak sizin teknolojilerinizi elde edemiyorlar. Bu durum tüm oyunlarda fayda sağlayacak bir durum değil ancak kimi spesifik örneklerde oyunun gidişatını değiştirecek bir etki yaratabilir. Sentry Array tam menzil sağladığı için radar menzili artması bir şey ifade etmiyor. Oyunun son dönemlerinde herkes teknoloji ağacını tamamlamış olduğu için teknolojik üstünlük de bir anlam ifade etmiyor. Oyunda az sayıda fallen empire bulunması durumunda bu imparatorluklardan bazı özel teknolojileri edinmeye çalışabilir ve bu perkle o teknolojinin sizden çalınmasını engelleyebilirsiniz. Bu gibi durumlar dışında çok da göze çarpan bir perk değil.
BIOLOGICAL ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) Ascension pathları 2 kademeli oluyor bu sebeple ilkini seçiyorsanız aklınızda bu pathı tamamlayacağınız ve ikincisini de seçeceğinize karar vermiş olmanız gerek. Tüm Ascension pathları için Utopia eklentisi gerekiyor, robot imparatorluklar bu ascension pathını seçemiyor. Bu pathtaki ilk seçeneğiniz olan ENGINEERED EVOLUTION'u açtığınızda 3 tür modifikasyon puanı elde ediyorsunuz türünüzde daha düşük toplum puanı karşılığında değişiklikler yapabiliyorsunuz. Bu durum çok fazla farklı tür barındırmayan, daha kapalı ülkelerce tercih edilebilir. Bu özellikle Hive Mind'lar için güzel bir seçenek. Bu pathtaki ikinci seçenek olan EVOLUTIONARY MASTERY seçeneği 6 ekstra puan sağlıyor ve araştırmaları %25 yerine %50 ucuzlatıyor, aynı zamanda pozitif traitleri kaldırıp bazı özel traitler seçebiliyorsunuz.
PSIONIC ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) İkinci ascension pathımız olan psionik yükselişte ilk seçeneğiniz olan MIND OVER MATTER Psi Corps binasını açıyor, bu bina imparatorluk genelindeki huzursuzluk seviyesini azaltıyor ve size Telepath teknolojisi veriyor. Bunda ilerlediğinizde türünüz psionik özelliklere sahip oluyor ve bu özellikler doğrultusunda enerji ve araştırma üretiminde daha etkili oluyorlar. Bu pathın asıl bonusları TRANSCENDENCE ile geliyor, tamamen psionik hale gelmiş türlerden gelen liderler çok kaliteli. Aynı zamanda Shroud ile iletişim kurabiliyor ve kakanlar veya Psi-Jump Drive gibi teknolojiler elde edebiliyorsunuz. Bu seçenek otoriter ülkeler için ve spiritualistler için daha avantajlı.
SYNTHETIC ASCENSION - Tier 1/3 - (Utopia eklentisi gerekir.) Üçüncü ascension pathımızdaki ilk seçenek olak THE FLESH IS WEAK ülkesinde robot ağırlıklı bir işgücüne sahip imparatorluklarca tercih edilebilir, bunu yaptığınızda robotların bakım maliyeti %10 azalıyor ve üretim hızları yükseliyor. Tüm organik türlerinizi cyborga dönüştüren bir projeye sahip oluyorsunuz, bunu yaptığınızda türleriniz daha üretken bir hal almalarının yanı sıra daha uzun bir yaşam sürüyorlar ve farklı gezegen türlerindeki yaşayabilirlikleri artıyor. Bu projeyi tamamladığınızda diğer türleri cyborg imparatorluğunuza adapte edebiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda spiritualist imparatorluklar sizden genelde nefret ediyor. Bu perki aldığınızda ülkenizdeki robotların isyan etme şansı ortadan kalkmış oluyor. SYNTHETIC EVOLUTION perki oldukça güçlü ancak istemiyorsanız seçmeyebilirsiniz. Bunu yaptığınızda robot modifikasyon puanı ediniyorsunuz, maliyeler azalıyor ve herkes robota dönüşüyor.
ETERNAL VIGILANCE - Tier 2 - Bu perk yıldızüslerinizi ve defans platformlarınızın gücünü arttırıyor. Yıldızüslerinizin daha fazla defans platformuna sahip olmasını sağlıyor. Tek yaptığı şey tam olarak bu, ancak güçlü bir savunmaya sahip olmak isteyen oyuncularca tercih edilebilir.
GALACTIC FORCE PROJECTION - Tier 2 - Bu perk fleet command limitinizi 20 arttırıyor, sahip olabileceğiniz gemi kapasitesini 80 yükseltiyor. Sahip olabileceğiniz donanma ve yıldızüssü kapasitesi 2.0.2c'de arttırıldığı için bu perkin önemi de artmış sayılabilir, ancak bu artış emin olun çok da önemli bir artış değil. Küçük haritalı oyunlarda, küçük imparatorlukların bulunduğu oyunlarda bu perkin önemi artabilir, ancak devasa limitli imparatorlukların bulunduğu bir haritada 20 artış 80 artış çok da önemli değil.
MACHINE WORLDS - Tier 2 - (Synthetic Dawn eklentisi gerekir.) Sadece robot imparatorluklar tarafından seçilebilen bu perk gezegenleri yaşamdan uzak fabrikalara dönüştürmenizi sağlar. Bu gezegende sadece robotlar yaşayabilir ancak bu robotların da üretkenliğini %20 arttırır. Organik canlılara sahip olmayan imparatorluklar maksimum üretkenlik edinmek istiyorsa bunu seçmeli. %20 bonus unityden araştırmaya kadar her şeyi etkiler, dış bir güç bu gezegeni ele geçirirse terraform yapmadan bu gezegenden yararlanamaz.
MASTER BUILDERS - Tier 2 - Bu perk megastructureları yarı zamanda inşa edebilmenizi sağlıyor, eğer sahip değilseniz mega engineering teknolojisi veriyor ve Galactic Wonders'ı daha erken almanızı sağlıyor. Oyunda Dyson Sphere yapan ilk imparatorluk olmak her zaman güzel bir duygu, bunu oyundaki gatewayler inşa ederken de kullanabiliyorsunuz bu da filolarınıza askeri bir avantaj sağlayabiliyor. Bu perkin megastructureların yapım maliyetini azaltmadığını unutmayın, sadece bu yapıların inşaat süresini azaltıyor.
SYNTHETIC AGE - Tier 2 - (Synthetic Dawn eklentisi gereklidir.) Bu perk 2 robot modifikasyon puanı edinmenizi sağlıyor ve modifikasyon maliyetini azaltıyor. Sadece robot imparatorluklarca seçilebiliyor. Basit bir perk ve kimi durumlarda kullanışlı, ancak elzem mi? Değil. Çoğu zaman bu perk yerine daha çok işinize yarayacak başka bir perk seçebilirsiniz. Oyunda mineraller için ayrı, araştırma için ayrı robot modelleri yapmak hem mineral hem araştırmayı iyi yapan robot modeli yapmaktan daha kolay.
GALACTIC WONDERS - Tier 2 - (Utopia eklentisi gereklidir.) Bu perk megastructure yapabilmenizi sağlıyor, tamamlanmış bir Dyson Sphere imparatorluğunuzun enerji ihtiyacının yarısını karşılayabilir, Sentry Array ile nebulaların içini görebilir ve düşman hareketlerini takip edebilirsiniz. Bu perk oyundaki en güçlü perklerden birisi. Son güncellemeyle birlikte halka dünyalar Circle of Life'dan kaldırılarak Galactic Wonders'a dahil edildi, bu da bu perkin gücünü daha da arttırıyor.
WORLD SHAPER - Tier 2 - 2.0 yamasından önce Galactic Force Projection'dan bile kötü bir perkti ancak şimdilerde kullanılabilirliği arttı. World Shaper oyunda terraform maliyetini azaltıyor ve gezegenleri Gaia gezegenlere dönüştürebilmenizi sağlıyor. Nasıl bir oynanış stiline sahip olursanız olun oyunda Gaia gezegenler her zaman işinize yarayabilecek, önemli kaynaklar olarak yer alıyor. Nonadaptive traitli bir türe sahipseniz bu perk çok önemli, eğer Life Seeded traitine sahipseniz bu perki seçmeniz şart. Spiritualist imparatorluklar da unity kazanmak adına bu perki kullanabilir. Özellikle yapayzeka ülkelerin bu perki tercih ettiğini farkettim dolayısıyla yeterince beklerseniz fethedilecek çok sayıda Gaia gezegene sahip olabilirsiniz.
DEFENDER OF THE GALAXY - Tier 3 - Bu perk size oyun sonu krizlerine karşı bir avantaj sağlıyor. Bu oyun sonu krizlerine %50 daha fazla hasar verebilmenizi sağlıyor ve diğer imparatorlukların size olan görüşünüzü 20 arttırıyor. Bu perki seçip seçmeyeceğiniz ayarlarda oyun sonu krizlerinin ne kadar güçlü olmasının ayarlandığına bağlı denebilir. Eğer oyun sonu krizleri 1.5x'ten daha az güçteyse çok da gerek olmayabilir, eğer küçük bir galakside oynuyorsanız ve yüksek bir naval kapasiteye sahip değilseniz oyun sonu krizini yenmek için buna ihtiyaç duyabilirsiniz.
GALACTIC CONTENDER - Tier 3 - Eğer oyunda fallen empirelara sahipseniz bu perk fallen ve awakened imparatorluklara verdiğiniz hasarı %33 arttırıyor. Çok spesifik bir bonusu olan bu perki seçmeden önce oyun haritasını iyi okumanız lazım, galakside fallen olması illa ki bu perke ihtiyaç duyacağınız anlamına gelmiyor. Bunun yerine güç toplayıp beklemeyi tercih edebilirsiniz, eğer oyunda az sayıda fallen varsa ve bu az sayıda fallenlardan birisi tam da sizin dibinizdeyse bu perki tercih edebilirsiniz. Bu perkin fallenları yeneceğiniz anlamına gelmediğini unutmayın, sadece fallenlara karşı verdiğiniz hasarı arttırıyor, ancak bu her zaman o savaşı kazanacağınız anlamına gelmez.
COLOSSUS PROJECT - Tier 3 - (Apocalypse eklentisi gereklidir.) Apocalypse eklentisinin en önemli perki olan bu perk gezegen patlatabilen silahlar yapabilmenizi sağlıyor.
Rehberde Cuttlefish nickli Steam kullanıcısının Steam üzerinde yaptığı İngilizce rehberden ve Stellaris Wiki'sinden yararlanılmış, 2.0 yaması sonrası Ascension Perklerde yapılan değişiklikler rehbere eklenmiştir. İlgili İngilizce rehbere buradan ulaşabilirsiniz.