TBS: Jon Shafer's At the Gates
#1
header.jpg?t=1544536369

At the Gates Civilization 5'in geliştiricilerinden Jon Shafer tarafından geliştirilmiş 4X strateji oyunu.
At the Gates'e dair paylaşımlar ve yorumlar bu konu altında yer alır.
Oyunun çıkış tarihi 23 Ocak.



Cevapla
#2
Uzun zamandır takip ettiğim bir oyundu, aslında geliştirilişi oldukça eskiye gidiyor. Ardından Jon Shafer'in geçtiğimiz PDXCON'lardan birinde Paradox'a katıldığı duyurulmuştu. Bir süre sonra "anlaşamadılar", ayrıldı ve görünüşe göre oyuna devam edip tamamlamayı başarmış.

Strateji oyunlarında grafikler oyunun en öncelikli parçalarından biri değildir çoğu zaman ancak oyunun 25 senelik bir oyun gibi göründüğünü de belirtmek lazım.
Cevapla
#3
Oyuna dair site kısmımızda yer alan haber: http://www.strategyturk.com/at-the-gates...duyuruldu/
Cevapla
#4
Grafik olarak Dominions serisinin yıllardır oynanan pbem oyunlarından daha iyi bence. :wink:

Bende takipteyim.
Ara
Cevapla
#5
Jon Shafer oyunun geliştirilişi esnasında yaşadığı sorunlarla ilgili bir blog yazısı yayımlamış: https://jonshaferondesign.com/2019/01/09...-the-rest/
Cevapla
#6
Strategic Command serisinden Hubert, GalCiv 3 serisinin tasarımcısı Master of Orion , Dominions serisini tasarımcısı yine Civ serisinden örnek verir nelerden ilham aldıklarına. Zorlanırsa çok daha yapımcının strateji alanına ilgi ve çıkış noktası bu oyundan çıkar şüphesiz. Ama bunlar 20 yıllık oyun tasarımcıları ve strateji türüne yaratıcılık getirmişlerdir. Umarım bu genç tasarımcısı başarılı olur.
Ara
Cevapla
#7
Bugün çıkıyor.
Cevapla
#8
Steam' deki inceleme puanı şimdilik 'karışık' . Olumlu olması için zaman gerekecek zannedersem. Çıkış fiyatı oldukça iyi. İndie başlığı altında seçerek aldığım oyunlar çoğu zaman pbem ve AI alanında da yeterli olumlu izlenim uyandırmıştı bende. Umarım yapımcı kolay pes etmez. Beklediğim bir oyundu, biraz zaman vermek gerekebilir.
[+] 1 üye Barış nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Bugün oyuna biraz göz gezdirdim, asıl incelemenin önümüzdeki günlerde yayınlanması muhtemel ancak dikkatimi çeken bazı noktalardan bahsedeyim.

Oyunun öne çıkan unsurları çıkış öncesi günlüklerde ve videolarda tanıtılan günlüklerden ibaret; tooltip sistemi, klanlar ve mevsimler. Bunların dışında kalan sistemler ya çok zayıf ya da neredeyse yoklar. Arayüzde sorun sadece eski görünmesi veya çekicilikten uzak olması basitliğinde değil, örneğin kimi zaman bazı bilgileri sunmada yetersiz kalabiliyor.

Klanların meslek/iş alanı sisteminde muhtemelen oyunun diğer alanlardaki açıklarını kapatmak adına ciddi oranda ayrıntıya inilmiş, gatherer birim bastınız ben bunla yemek toplarım diye ve tarla alanı diye tahıl olan bölgeye gönderdiniz, orada çalışmıyor. Orası için ayrı "reaper" (orakçı) yapmanız gerekiyor. İlk oyunumda karşılaştığım olay ben oradan faydalanabilmek için orakçı üretene kadar yaz mevsiminin bitmesi ve havanın soğuması oldu. Hava soğuduktan sonra da haritadan tahıl kazanamıyoruz - bu her ne kadar oyuncuyu uzun vadeli planlar yapmaya ve hazırlanmaya itse de, spesifik olarak bir işi yapmak üzere eğitilmiş karakterin o işi yapmasının oyun mekaniklerince engellenmesi anlamına geliyor.

Oyunu biraz daha incelemeye çalışacağım ancak ilk bakışta göze çarpan sıkıntılar var, örneğin oyuna başladığınızda yukarıda gördüğünüz kare butonlardan birisi zafer koşulları diğeri din. Din butonuna tıkladığınızda 3 tane seçenek var karşınızda bunlardan birine mensup olarak başlıyorsunuz ve diğer seçeneklere tıkladığınız gibi ülkenin dini değişiyor, herhangi bir "emin misin?" durumu yok, bu dine geçmek için şunları yapman gerekir gibi bir durum yok, bastın ve geçtin. Onu yaptıktan sonra bir üstteki butona basıyosun, bu sefer o dine geçiyosun. Ve burada bir diğer sıkıntı "bunu neden yaptığının" bilgisini sunamıyor oyun, din değiştirmenin amacı ne, oyundaki uzantısı ne, sanıyorum ilgili tooltipleri bulup karıştırmadan belli değil.

Oyun ilginç ancak eksiklere sahip ve yorucu bir oyun gibi görünüyor.
Cevapla
#10
Strategyturk At the Gates İncelemesi: http://www.strategyturk.com/tum-inceleme...ncelemesi/
Cevapla
#11
Güzel bir inceleme olmuş. Ama sanırım 7 senelik gelişim aşamasında olması gerekenler aylara dağıtılıp  'roadmap' üzerinden planlanıyorsa güven vermeyebilir. Bunu 20 senelik Gal Civ 3 tasarımcısı da yapmıştı hatta yarı yolda tasarım değiştirmişti.

Belki boardgame oyunlarının daha çok PC'ye uyarlanması gerekir. PC oyun tasarımcılarının fikri azaldı. AGEod'dan sonra tekrar boardgame oyunları tasarlayan Philippe T. yeni oyunu için çok güzel bir rule book hazırlamış. Yerli piyasanın bence bunlara da bakması lazım. :smiling:

https://drive.google.com/file/d/1qY4cENk...Utbz7/view
Ara
Cevapla
#12
1.2 yaması çıkmış oyunun, son baktığımda 5 kişi oynuyordu oyunu.

Yama Romalıların oyun içerisindeki rolünü arttırıyor, kaleler haritaya daha iyi serpilmiş. İletişim kurduktan sonra her yıl Romalılar tarafından ziyarete uğruyormuşuz. Klan listesi için F10 ile açılabilen yeni bir arayüz eklenmiş. 

Sonraki yamalarda yapay zeka geliştirmeleri, Romalılar için ek yenilikler ve diplomasiye odaklanılması planlanıyor.
Cevapla
#13
Hala oyunu 5 kisi oynuyor:/
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.