Bu konuda Total War: Three Kingdoms için ilk izlenimlerinizi ve düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.
Total War: Three Kingdoms - İlk İzlenimleriniz
|
Bugün oyun çıkar çıkmaz yaklaşık 4 saate yakın oynadım. Şöyle bir ilk izlenimlerimi yazayım.
Öncelikle diplomasiden bahsetmek istiyorum. Gerçekten şu zaman kadar ki en detaylı diplomasi var oyunda. O kadar fazla seçenek var ki, kullanabileceğiniz seçenekleri, hızlı diplomasi adı altında özet şeklinde bir seçenek bile sunmuşlar ve çoğu şey mantığa yatkın. İlk kez bir Total War oyununda diplomasiye bu kadar fazla zaman harcadım. Artık birimler 240 kişi olarakta çıkabiliyor. Birim büyüklüğü ayarında aşırıdan sonra ekstrem seçeneği var. Eskiden 160'dan fazla birim görmek pek mümkün olmazdı. Oyunun Çin'de geçmesi daha kalabalık savaşları tetiklemiş sanırım. Diplomasi de yapay zeka saçmalamıyor. Önce ki oyunlarda olduğu gibi diplomaside etkisiz eleman değilsiniz. Tam tersi kontrol ettiğiniz fraksiyona göre size oldukça mantıklı ve makul teklifler yapıyorlar. Savaş alanındaki düello mekaniği oldukça epik olmuş. Adeta bir film izliyormuş gibi oturup düelloları izleyebiliyor ve karakterinizin yeteneğine göre arada müdahele edebiliyorsunuz. Grafikler oldukça geliştirilmiş. Sonunda TAA anti-aliasing seçeneği her Total War oyunun sorunu olan kenarları pürüzlü grafikleri büyük oranda bitirmiş. Çevre, arazi, gökyüzü grafikleri de oldukça hoş. Birim kaplamlarındaysa pek bir değişiklik yok ancak komutanlar oldukça detaylı. Arayüz çok güzel bir temayla yapılmış, oyuna fazla sayıda yeni mekanik eklenmiş. Her komutanın sadece 6 birim çıkarabilme olayını pek beğenmedim. Eğer full bir ordu oluşturmak istiyorsanız o orduda en az 3 karakter olması gerekli. İleri de bu sayı azalır mı bilmiyorum. Oyunu keşfettikçe eklemeler yapmaya devam edeceğim.
27-05-2019, 13:15
Birkaç lord ile yaklaşık olarak 50-60 tur oynadım. Hepsinin başlangıçtaki zorlukları çok farklı. Önceki oyunlarda olan tekrar nispeten daha az. Oynadığım süre içerisinde daha çok çok oyunculu savaş yaptım. Çok oyunculu savaşa değinmeden önce kampanyalardaki görüşlerimi belirtmek isterim.
Rome2'de Romalılar, Attila'da Hunlar, Warhammer'da Cüceler ve son olarak bu oyunda da Cao Cao. Cao Cao total war oyunlarında yeni olan kişiler için biçilmiş bir kaftan olmuş. 40 belki de 45 tur boyunca genişleyip sıkıntı yaşamıyorsunuz. Sarı Sarıklılar ve Kanun Kaçaklarıyla oynadığınız zaman ise diğer uluslara nazaran diplomasi seçeneğiniz daha az oluyor. Fakat şunu da belirtmek isterim Zhang Yan ile 45 turluk bir oyun oynadım ve savaşlarda aceleci davranmadım, önceliği şehirlerime verdim. Komşularımdan sürekli aksesuarlar, atlar, zırhlar kısaca kişisel eşya ticaretleri için teklifler geldi ve bunları kabul ettim. Yapay zeka bunlar için hatrı sayılır derecede para veriyor ve paralar ile dilediğinizi yapabilirsiniz. daha sonra bu ticaretler sayesinde anlaşmalar yapabiliyorsunuz. Karakter ilişkileri mekaniği ilk başlarda bana oyun boyunca ellemesem birşey olmayacakmış bir mekanik gibi geldi. Ancak çok sık olmasa da dikkat edilmesi gereken bir mekanik. Oyunun başından beri ordumda bulunan generalim orduma yeni gelen generalimi beğenmedi ve birkaç tur sonra isyan gerçekleştirdi. Teknoloji ağacına yani reformlara ise alışmak biraz zaman alıyor. Oyundaki birçok mekanik gibi dallardan ilerleyen bir teknoloji ağacına alışık olmadığımdan ötürü benim zamana ihtiyacım oldu. ToB'da olan şehir sisteminin belki aynısı belki de çok benzeri bu oyunda da mevcut. Farklı olarak örnek verecek olursak yapay zeka demir madeniniz için binlerce para, evlilik veya anlaşma sunabiliyor. Harita geliştirmelerini ise yerinde buldum. Oyuncuyu dünyaya daha çok yakınlaştırmış ve o herşeye uzaktan bakıp tahmin edebileceğimiz bir haritadan kurtulmuş. Görüş önemli bir özellik olmuş. Lord ve soylular için çok fazla yenilik gelmiş. Kurnazlık, iç güdü gibi özellikleri beğendim. Bunları eşyalar ile arttırabiliyorken ayrıca kişisel seviyelerinde açılan yetenekler karakterleri daha çok ön plana çıkarmış. Muharebe meydanlarına gelecek olursak kale savunmalarında yapay zeka ok güçlü olmuş. Efsanevi zorlukla oynarken birçok şeye birden dikkat etmek gerekiyor. Şehir kuşatmalarındaki kuleler çok fazla hasar vermekte. Aynı anda topraklarınıza birden fazla düşman ordusu gelebiliyor ya da size göre nispeten güçsüz olan lord yanına bir ordu daha yetiştirip boştaki bir şehrinize iki orduyla ani saldırı yapabiliyor. Bunların hepsi şuanda canımı sıktı ve beni bayağı zorladı. Ancak efsanevideki zorluk bayağı hoşuma gitti.
30-05-2019, 20:11
Oyunda yaklaşık 50 saati devirdim ve artık baya bir görüş sahibiyim. İlk mesajımda olumlu yönleri daha çok öne çıkarmıştım bu sefer olumsuz yönlerinden bahsedeyim.
- Oyun kendini her Total War'da olduğu gibi çok tekrarlıyor. Savaş meydanı haritaları olsun, kampanyada başınıza gelen olaylar zinciri olsun, asayişin saçma bir şekilde düşmesi olsun sizi bir süre sonra çok bayıyor. Artık savaşmak yerine tüm savaşları otomatik yapıyorsunuz bu sebeple geç oyunda oyunun mouse simülatörden dan farkı kalmıyor. - Şehirlere hiç ama hiç özenilmemiş. 10. seviyeye kadar şehri büyütmenize rağmen şehirler arası fark yok denecek kadar az. Savaş meydanında çok kötü gözüküyor. Nerede o Rome ve Medieval II'deki şehirler diyorsunuz. - Zor ve üstü zorluk seviyeleri adeta sizi çıldırtmak için ayarlanmış. Mantıkdışı olaylar zinciriyle neredeyse tüm devletler daha oyunun başında size savaş ilan ediyor, olup olmadık devletler birbrini himayesi altına alıp ittifaklar kuruyorlar. En doğudaki devletken size hiçbir şekilde ulaşma imkanı olmayan devlet savaş ilan ediyor. Kampanya zorluğu saçmalığı devam ederken, savaş haritası zorluğu ise bir nebze olsun daha mücadeleci olmuş. - Ok kuleleri saçmalığı. İçinde adeta 10 adet Legolas varmış gibi her attığı oku adam vuran bir yapıya sahip. O sebeple açık farkla kazanabileceğim çoğu kuşatma taarruzunu bile otomatik yaptım. Halbuki önceki oyunlarda ne kadar zevkliydi. - Birim çeşitliliği yeterli değil. Tamam belki Shogun 2 gibi her devletin ortak birimleri kullanma mantığı var lakin geç oyunda açılan yeni birimler benim bir işime yaramıyor ki. O dönemde zaten oyunu ya domine etmiş oluyorsun ya da yıkılmış oluyorsun. Rome 2 ve Warhammer serisindeki birim çeşitliliği bu oyunda yok maalesef. - Multiplayer yine ikinci plana atılmış. Shogun 2'deki sistemi bu kadar mükemmel şekilde kaldıracak yapıya ve tarihi döneme sahipken gidipte yine klasik multiplayer koymaları benim için büyük hayalkırıklığı oldu. Genel olarak özet geçmek gerekirsek benim oyundan beklentim şahsi olarak biraz daha büyüktü ancak yine de tatmin oldum diyebilirim. Total War serisinin gelecek tarihi oyunları için büyük bir yapıtaşı olmuş Three Kingdoms. İleri de bir Medieval III çıkacak olursa saydığım eksikliklerin giderilmesi halinde mükemmel bir oyun olabilir. 7.5/10
@Yabgu Khan elestirilerinin oyun hakkindaki goruslerinin altina imzami atarim. Bende 30 saat zorda oynadim bir sure sonra beni de baymis durumda.
01-06-2019, 17:40
(Son Düzenleme: 01-06-2019, 17:43, Düzenleyen: GespensterPanzer.
Düzenleme Nedeni: etiket
)
@Yagbu Khan tamamen katılıyorum yorumlarına. Sanırım oyunun içeriğinden çok mekaniklere ve karakterlere odaklanmışlar. Bu yüzden ben bu oyunu bir demo gibi görüyorum, belki de yapımcılar da bunun farkında ki DLC'ler üzerine yoğunlaşmaya karar verdiler.
|
|
Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi