20-05-2018, 00:53
BORDELEAUX
“Dük Alberic’in hanesinde üç sene geçirdim. Her anından nefret ettim. Ama biliyorsun, hiçbir rakip şu ana kadar beni korkutmadı."
Bordeleaux, kurucu Bretonya Dükalıklarından biridir ve lanetlenmiş Mousillon’un hemen güneyinde bulunan kıyı bölgesinde bulunur. Mevcut Dük’ü cesur ancak yine de yavuz Alberic, şövalyelik kaidelerine gösterdiği katı itaat ve doğal düzenin korunmasıyla ünlüdür. Alberic’in hükmü altında talim edilmiş Şövalyeler Bretonya’nın sunduğu en iyi savaşçılardandır; savaş alanında neredeyse intihar denebilecek düzeyde bir cesaret gösterir ve cüsseleri ya da saldıkları nam ne kadar büyük olursa olsun, hiçbir rakip karşısında tereddüte düşmezler. Dük Alberic’in hanedan arması, Bordeleaux’nun kıyı kesimlerini gözeten ve halkının sevgisini kazanmak için Gölün Hanımı ile rekabet eden deniz tanrısı Manann’ın Üç Dişli Zıpkını’nın göze hemen çarpan simgesini taşır, bu tanrının bölgedeki önemi böylesine büyüktür. Kesin olarak söylenebilir ki, deniz rotaları ve deniz doğumlu tüccarlar arasında Manann’ın en gözde hami-tanrı olduğu düşünülür. Efsaneye göre Alberic’in atası, Birleştirici Gilles’in ilk Yoldaşları’ndan birisi olan Dük Marcus, değişken mizaçlı deniz tanrısının ta kendisiyle omuz omuza çarpışmıştır; görünen o ki, bu ikili baskıncıları Bordeleaux kıyılarından birlikte püskürtmüş ve huzuru yeniden sağlayıp ticaretin bir kez daha baltalanmadan gelişmesine imkân vermiştir.
Dük Alberic’in cesareti ve katı öz disiplini iyi bilinir ve Şövalyelerinden de gayet tabii bir şekilde kendisinin sahip olduğu yüksek kişisel standartlara erişmelerini bekler ve bununla da kalmayıp bu standartlara erişmekte hataya düşen ya da başarısız olanları defedip sürgüne gönderecek kadar ileri gidebilir. Bu da Alberic’in Krallık’taki en küçük Dükalık hane halkına sahip olduğu anlamına geliyor, ancak her şeye rağmen bu hanenin şahısları zorlu bir kuvvet teşkil eder ve tüm Bretonya’nın en büyük Şövalyelerinden bazılarını içinde barındırır. Ne yazık ki, bu zamana dek koşullar Alberic’i yaşam gayesine ulaşmaktan alıkoydu; bir Kutsal Kâse Görevi’ne atılmaktan. Bunun olabilmesi için uygun bir halef bulunması gerekiyor ki Bordeleaux kendisinin yokluğunda da gelişip güçlenmeye devam edebilsin. İlerleyen yaşına rağmen, Dük hâlâ kendisinin ata tahtını terk edip Leydi’nin kutlu adı şanına efsanelerdeki kutsal kadehin arayışına çıkmasına olanak sağlayacak iyi bir adayın ortaya çıkabileceğine dair umudunu koruyor.
BAŞLANGIÇ BÖLGESİ
OYUN TARZI
- Yalnızca Vampir Kontlarına ait toprakları ya da Norsca dışında kalan diğer insan fraksiyonlarındaki toprakları ele geçirebilir.
- Şövalyelik: Soylu eylemler çok güçlü perdah etkileri ve Yeşil Şövalye'yi çağırma kabiliyeti kazandırır.
- Teknolojiler: Diğer Bretonya Dükalıklarıyla olan ilişkileri geliştirir
- Köylü İktisadı: Tarlalardan elde edilen gelirle iktisadî refaha kavuş ya da gelirden feda ederek köylüleri savaşmaları için askere yazdır.
- Leydi'nin Lütufları: Kahramanca bir zafer kazanan orduların fiziksel dirençlerini artıran bir perdah etkisi sağlar.
- Şövalyelik Yeminleri: Sahaya çok güçlü Şövalyeler sürmenin maliyetini büyük oranda düşürür.
Kraliyet Hippogrif Şövalyeleri:
- Zırh Delici
- Dehşet Salar
- Korku Salar : Bu birim, tüm düşman birimlerine korku salarak, yakınlarındeyken liderliklerini zayıflatır. Ayrıca korkuya karşı bağışıktır. Korkudan kaynaklanan cezalar birleşmez.
- Dehşete Uğratır: Bu birim, dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş hedefini dağıtır. Dehşete sebebiyet veren birimler dehşetten ve korkudan etkilenmez.
Bir hippogrifi ehlileştirmek tüm Bretonya Lordlarının geri çeviremeyeceği çetinlikte bir sınav sunar ve bu da onları çok aranan küheylanlar haline getirmiştir. Onu ehlileştirmek için hippogrifin çok erken bir yaşta yakalanıp iradesinin kırılması gerekir; yetişkin hippogriflerin bulundukları bölgeyi amansız bir şekilde sahiplenmelerinden ötürü bir yavru ya da yumurta ele geçirmek hakikaten de çok tehlikeli bir iştir. Zaman zaman, böylesi bir hayvanı kendine maletmek, Maceraperets Şövalyelere kendilerini kanıtlaması için sunulan bir görevdir. Daha sık görülen durum ise, bir Dük'ün köylüler arasından, sağlıklı, genç bir hippogrifle dönerek sağ kurtulanlara muazzam bir ödül verileceği vaadiyle bu iş için uygun 'gönüllüler' toplamasıdır.
Kraliyet Pegasus Şövalyeleri:
- Anti Büyük
- Zırhlı ve Kalkanlı
- Yaşayan Azizler
- Çok Hızlı
- Enerjiye Bağışıklı: Enerji bu birime etki etmez.
- Öncü Mevzilenmesi: Bu birim, mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
- Psikoloji Bağışıklığı: Bu birim psikolojik saldırılara karşı bağışıktır (korku ve dehşet).
Yalnızca en zengin ve en güçlü soyluların bir Kraliyet pegasusu olabilir; zira çok ender bulunurlar. Böylesi bir talihe sahip olanlar bu varlıklara sanki akranlarıymışçasına büyük bir saygıyla davranır. Her Lord'un maiyetinde sadece bu iş için, en değerli variyetlerinden ve en soylu küheylanlarından birisinün bakımıyla ilgilenmek için elinde tuttuğu bir dizi Maceraperest Şövalyesi bulunur. Köylülerin bu varlıkların yanına yaklaşmalarına asla izin verilmez; yoksa pis kokuları ya da sakarlıkları pegasusa zarar verebilir; hakikaten de hikayeler sadece gözünü dikip de küheylanına bakan köylüleri bile katlettiren Quenellesli Vollstall'in takıntısından bahseder.
Kutsal Kase Şövalyeleri:
- Anti Büyük
- Zırhlı ve Kalkanlı
- Yaşayan Azizler
- Enerjiye Bağışıklı: Enerji bu birime etki etmez.
- Saklan (orman): Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
- Psikoloji Bağışıklığı: Bu birim psikolojik saldırılara karşı bağışıktır (korku ve dehşet).