Total War : Warhammer - Kanlı Eller Rehberi
#1
mon_256.png
KANLI ELLER REHBERİ


20180904124228_1.jpg

Yeşilderililerden olan Kanlı Eller ile  oyuna tüm komşu ırklarla düşman olarak başlıyoruz. Güneyde sisli olan bölgede oyunun ilk turunda göremediğimiz Tepe Düğümleri komşumuz ve aynı zamanda düşmanımız olan Diş Hırsızları’na savaş açmış durumda ve ilerleyen turlarda muhtemelen bir ya da 2 şehrini ele geçireceklerdir. Bu durumda gayet sakin olmalı ani ve turluk kararlardan çok ileriye yönelik hamleler yapmalıyız. Oyuna bir adet 7 birimlik orduyla, 1 adet şamanla ve 1 şehir ile başlıyoruz. Şamanımızı doğudaki düşman iki şehrin ortasına yönlendiriyoruz ve bu bize görüş sağlıyor. İlk hamlelerimizden biri de içerisinde domuz veletler ve dev bulunduran güçlü ordumuza yeni birimler eklemek olacaktır. Yeni birim yetiştirdiğimiz zaman birim kartının sağ altında yeşil bir simge göreceğiz. Bunun anlamı Lordumuzun özelliklerinden gelen Vahşi Ork birimlerinin Lord ordusunda %50 bakım azaltımıdır. Yani normalde tek bir birim için her tur 70 altın verecek iken 35 altın veriyoruz. Erken oyunda ilk turda sadece 3 birim asker yetiştirebildiğimiz için oyun tarzınıza göre bir veya iki tur orduya asker yetiştirmesi yapmalısınız. 

20180904124408_1.jpg

Peki ordumuza askerlerimizi yetiştirdik şamanımız bize haritadaki görüşü sağladı şimdi ne yapmalıyız. Burada ‘Haaarb’ mekanğinden bahsetmek istiyorum. Kanlı Eller de yeşilderililerden olduğu için bu mekaniğe sahip. Ordumuza tıkladığımız zaman sol altta bulunan ordu generalimizin resmindeki savaşganlık cetveliyle doğru orantılı. Eğer savaşganlık puanımız 80 ve üzeri olursa ek olarak ordumuzda 17 birim ve üstü asker bulunursa bize savaşlarımızda yardımcı olması için yeni bir ordu veriyor. Bu ordunun adı da Haaarb Ordusu oluyor. Stratejimizi belirlerken önemli olacak şeylerden en önemlisi ordularımızın gelecek turlarda da hedeflerinde bir ordu veya şehir olmasıdır. Çünkü savaşmayan orduların savaşganlık puanları düşer ve bu puan 40’ın altına düşerse orduda yıpranma başlar, 20’nin altına düşerse yıpranma etkisi artmaya başlar. Bunun için ilk 2 tur asker yetiştirmek gayet önemlidir. Yetiştirdiğimiz askerler ile eğer Diş Hırsızları’na ait olan şehirleri Tepe Düğümleri aldıysa yine de o şehirlere savaş açmalıyız. Çünkü bizden en başta da bahsettiğimiz gibi tüm yeşilderilileri yok etmemiz isteniyor. Burada önemli olan şey ilk turlar için tek olan şehrimizin yakınındaki varsa orduları yok etmeli yoksa kolayca şehrileri almalıyız. Diplomasi ekranını pek sık kullanmayacağız ve genellikle amansız savaşlar yapacağız. Dolayısıyla yapmamız gereken zaten çok düşmanla başladığımız için önce yakınımızda var olan düşmanları yok etmek olmalıdır. Sonrasında ise diyelim ki var olan düşmanımızla aramızda bir yeşilderili ırkı mevcut ve biz bu ırkla savaşta değiliz burada önce yakınımızdaki ırka savaş açıp yok etmek daha mantıklı olacaktır.

20180904124620_1.jpg

Eyalet başkentini saymazsak 4 çeşit bina inşa edebiliriz.  Bu binaları inşa ederken genellikle altyapı ve savunma çeşitlerini eyalet başkenti dışındaki şehirlerimize inşa etmeliyiz. Çünkü diğer binalardan inşaları halinde elde edeceğimiz asker yetiştirme veya diğer bonuslar tüm eyalet genelinde etkili olacaktır. Örnek verecek olursak  Asker Yetiştirme binalarından Yabani Ork Kampı adlı binayı inşa ettiğimiz zaman yetiştirebileceğimiz menzilli piyadeleri tüm eyalet genelinde ordularımıza ekleyebiliriz. Teknoloji ağacımızda ilk turlarda bir teknoloji araştıramayacağız bunun sebebi bu ırkta diğerlerine göre farklı bir teknoloji mekaniği bulunmasıdır. Teknolojileri açmak için öncelikle gerektirdikleri binaları inşa etmeliyiz. Hangi binayı inşa etmemiz gerektiği teknolojilerin hemen sağ altında bulunan kırmızı simgede yazcaaktır.

20180831124010_1.jpg
20180831124021_1.jpg


Yukarıdaki ekran görüntülerinde ordularımızda bulundurmamız gereken birim çeşitlerine örnekler görüyoruz. Üstteki ekran görüntüsü benim ordum alttaki ise farklı bir orduma ait Haaarb ordusu fakat bunu koymamın nedeni Haaarb ordusu olmasına rağmen çok güzel bir şekilde birim çeşitliliğinin kullanılmış olmasıdır. Öncelikle özel birkaç birimden bahsetmek istiyorum. Troller, Devler ve Araknarok Örümcekleri, zayıf düşman birimlerinin icabına bakmak için idealdir. Pek çok birim, canavar saldırılarının gücüyle yüzleştiğinde hızlıca dağılır ve tek bir Dev, düzgün kullanılırsa, düşman hattının yanını dağıtabilir. Öte yandan, menzilli birliklerden sürekli atış altında hızla ölürler ve güçlü düşmanlar onları daha uzun süre oyalayıp muharebede faydalarını azaltır. Cüceler ile savaşırken Goblin Kurt Sürenler veya Örümcek Sürenlerin öncü yeteneği vardır, bu sayede de istedikleri gibi mevzilenip muharebe başladığında her yönden hızlıca saldırabilirler. Özellikle Gece Goblinlerinin hem öncü hem de sinsi olmaları sayesinde normal zeminlerde ilerlerken fark edilmeme özelliği, mükemmel pusu birimleri olmalarını sağlar. Bunların dışında dikkat etmemiz gereken şeylerden biri düşük liderlikleridir. Menzilli saldırılar altında çok etkisiz kalan birimlerimiz kayıplar vererek savaşın erken safhalarında saflarını terkedebilir. Bunun için savunma yapmamız neredeyse imkansızdır. Düşman ordusu bize saldırsa dahi hızlıca onlara karşı koymalı ve atağa geçmeliyiz. Domuz binicilerimizi iyi kullanmalı düşmanın menzilli askerlerine erkenden bu birimler ile saldırmalıyız.
[+] 4 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline emeğine sağlık.
[+] 1 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Güzel rehber. Bu factionda olay uygun zamanda uygun şekilde saldırmak olarak özetlenebilir. Wurzag uygun şekilde geliştirilince vahşi orklar baya güçleniyor.
Tabi benim de bir sorum var. Yüksek zorluk seviyelerinde cücelere karşı neler yapılabilir? Aslında genel olarak cüceler biraz fazla güçlü değil mi?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.