Total War Warhammer: Kanlı Eller
#1
mon_256.png
KANLI ELLER
"Tanrılar benimlen konuşur. Dinle, anlatayım.”
Ork ve Goblinler, Eski Dünya'nın vebasıdır. Genellikle Yeşilderililer olarak bilinirler, asla dindirilemeyen bir savaşma sevgisine sahip, agresif ve gaddar bir ırkı meydana getirirler. Orklar şiddet için yaratılmıştır: çıkık çeneli ve iri görünüşlü; gaddar, tehditkar yaratıklardır. Goblinler ise tam tersi olarak küçük ve kurnazlardır; daha büyük sayıda çeteler olarak bir araya gelirler.

Çoğu Yeşilderili kabilesi güneydeki Kırgıbayır’da yaşasa da, Elemler Zamanının ardından Cücelerin ağır yenilgisinden sonra, Orklar ve Goblinler Cücehisarlarındaki “kaliteli yaşamdan” hoşlanmaya başladı, özellikle de altlardaki salonlarda üst üste yığılan “parlak şeylerin” bolluğu sayesinde.

Yeşilderililer geleneksel olarak Kırgıbayır’da kabile kabile dolaşır, sadece Haaarb! çağrısı gerçekleşince bir araya gelir. İşte şu an öyle bir şey gerçekleşiyor: Wurrzag uzakta; “Büyük Yeşil Kâhin”in onlara sunacağını inandıkları kudretin peşindeki Kanlı Eller Orklarının yanında Ejderhasırtı Dağlarına yol almış, pis yeşil ellerine geçecek yağma ve kaçınılmaz hurdalardan ötesini arıyor.

Wurrzag tüm soyu için kudret, Yeşilderililerin açgözlü ayaktakımı olmayı bırakıp “göklere uzanmasını” arzuluyor. Bu, Wurrzag’ın kuvvetini diğer ve bir ihtimal daha sinsi Yeşilderililer ve insancık grupları, bastıbacaklar ve yollarına çıkmaya cüret eden her şeyle çatışmaya zorlayacak. Savaş tam da Yeşil Tanrılar Gork ve Mork’un istediği şey: kanlı ve canlı istiyorlar, hemen istiyorlar! Orkların en sofusu Wurrzag nasıl Tanrıların sözüne karşı gelebilir? Gelemez. Haaarb!

BAŞLANGIÇ BÖLGESİ
Maps_-_Total_War_WARHAMMER_-_Game_Guide_....36.44.png

OYUN TARZI
  • Yalnızca Cüceler veya diğer Yeşilderili fraksiyonlarına ait olan toprakları ele geçirebilir.
  • Savaşganlık: Orduların savaşırken ve baskın yaparken artan ve aktif değilken ve yenilgi sonucunda azalan bir Savaşganlık derecesi vardır.
  • Hasımlık: Düşük Savaşganlık birlikler arasında kavga çıkar ve bu da yıpranmaya neden olur.
  • Haaarb!: Yüksek Savaşganlık, düşmana gönderilebilen müttefik bir Haaarb! Ordusu oluşturur.
  • Yer Altını Kullan: Ordular geçilmez topraklar ve düşman ordularından sakınmak için yer altı tünel ağlarını kullanmayı tercih edebilir.
  • Geniş birim boyutları.
  • Ucuz birim bakımı.
  • Baskından ve talandan elde edilen gelir için bonuslar.
  • Ticaret yapamaz.
ÜST BİRİMLER

Yabani Ork Domuz Çocuk Kodamanları:
wh_main_grn_cav_savage_orc_boar_boy_big_uns.png
  • Saklan (orman): Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
  • Çılgınlık: Bazıları kendi güvenliklerine pek önem vermezler ve bu yüzden düşüncesizce şiddet uygulamaya ve yakıp yıkmaya çalışırlar.
  • Zırh delici.
  • Daha büyük ve sert.
Bir domuz, Yabani Ork Kodamanına binmişken şiddetli bir hücum gücüne ve hiç de hoş olmayan bir yakın dövüş kabiliyetine sahiptir. Her ne kadar Yabani Ork Domuz Veletleri tek tük rastlanan sertleşmiş deriden kalkanları dışında hiçbir zırh giymeseler de yere serilebilmeleri fevkalade güçtür. Bu neredeyse çıplak vahşiler, ok yağmurları arasına binekleriyle dalıp yara almadan çıkabilirler (gerçi bu onları bir hayli öfkeli yapabilmektedir). Yakın dövüşte bile Yabani Ork Domuz Veletleri en okkalı vuruşlar dışındaki her şeye dayanabilir. Bunun sebebi dayanıklı postları, bindikleri pis kokulu domuzların koruyucu dolguları ve kendi mistik savaş boyalarıdır. Kayış gibi sağlam olmakla birlikte Vahşi Ork Domuz Veletleri, daha çok hücum ettiklerinde verdikleri muazzam hasarla tanınırlar. Düşman birimlerine eşi benzeri olmayan bir vahşilikle dalarlar: çılgınca bir saldırı içinde yaran, saplanan ve deşen domuz dişleri, kaba baltalar ya da çakmaktaşı uçlu mızraklarla. Hatta bu atılganca tutum içinde Yabani Orklar'dan bazıları her iki elinde birer silahla savaşır, bineklerine tutunmak için sadece bacaklarını kullanırlar. Bu Yabani Orklar dönüp duran bir yıkım girdabıdır, hiçbir şeye aldırış etmeden kesip parçalarlar. Savaş domuzlarına binmiş Yabani Ork Kodamanları ise daha da dehşettir!

Yabani Ork Kodamanları:
wh_main_grn_inf_savage_orc_big_uns.png
  • Saklan (orman): Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
  • Çılgınlık: Bazıları kendi güvenliklerine pek önem vermezler ve bu yüzden düşüncesizce şiddet uygulamaya ve yakıp yıkmaya çalışırlar.
  • Hasar verici.
  • Daha büyük ve sert.
Sadece Yabani Orklar bile yüzleşilebilecek dehşet verici bir manzaradır. İşin içine Kodamanlar da girince, işler çabucak nahoş bir hâl alabilir.

Yabani Orkların vahşiliği sadece görünüşlerinde sınırlı değildir, onlar çıkarttıkları ses ve söyledikleri marşlarla kendilerini kana susamış bir öfkeye sevk ederler, savaşa da böyle hazırlanırlar. Diğer tüm Yeşilderililer kendi geri kalmış geleneklerini tuhaf bulabilirken, herkes Yabani Orkların hiddetli savaşçılar olduğu konusunda hemfikirdir. Savaşa girdiklerinde, düşmanlarını ağır sopalarıyla ya da taş baltalarıyla hırpalar, hiç olmadı ucuna çakıl taşı taktıkları mızraklarıyla delik deşik ederler. Bazı Yabani Orklar yay kullanır, ucunda taş olan oklarıyla düşmanı yere sermeye çalışır. Bazılarının Büyük Saplangaç'a katıldıkları da bilinir: Uzun mızrak taşıyan ve iki Orktan meydana gelmiş bir takım. Bu, geleneksel olarak, topraklar büyük sürüngenlerle dolu olduğundan beri av için kullanılır. Yabani Orklar o dönemleri "Orklar Orkdu ve yaradıglar büyügdü!" diyerek hatırlar. Bazı kabileler ellerinde bir grup Yabani Ork Kodamanı bulundurmanın sevincini yaşayabilir; bu hiddetli savaşçılar egzotik savaş boyalarıyla, küçültülmüş kafalarla, boncuklar veya diğer fetişlerle donatılır.

Dev:
wh_main_grn_mon_giant.png
  • Korku Salar: Bu birim, tüm düşman birimlerine korku salarak, yakınlarındeyken liderliklerini zayıflatır. Ayrıca korkuya karşı bağışıktır. Korkudan kaynaklanan cezalar birleşmez.
  • Dehşete Uğratır: Bu birim, dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş hedefini dağıtır. Dehşete sebebiyet veren birimler dehşetten ve korkudan etkilenmez.
  • Antipiyade.
  • Zırh delici.
  • Dehşet salar.
Hantal devler savaş alanında dehşet kaynağıdır: yığınla askeri ezer, şanssız olanlardan ise ziyafet çekerler.


Pek çok Yeşilderiliye göre, bir Dev bağırıp çağıran, büyük ayaklara sahip bir saf kudret sembolüdür - Orkları ve Goblinleri gürültülü bağırışlara sevk eden her şeyi temsil eder. Onlara "Büyük dostlardan" birini, düşmanı ezerken izlemek kadar ilham veren bir sahne çok azdır. Bazılarının şöhret ve kötü nam salma konusunda payelere layık görülürler, tıpkı "Küçük Gork" gibi; çünkü suratına Garez Fırlatan'dan bir taş isabet etmiştir ve o günden beri kendisinin Gork olduğuna inanmaktadır, her savaştan önce kendini yeşile boyar. Devler, yiyecek bulma ve sert içkilere ulaşma şansları önemli derecede arttığından, Yeşilderililer'in ordularında yer almaktan memnuniyet duyarlar. Birkaç Goblin, sonsuz savaşlar içinde harcanırsa, bunu kimse önemsemez - bu zorlu ve mücadele gerektiren Yeşilderili hayatının bir parçası olarak görülür.

Kaynak: Total War Warhammer Game Guides
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
[+] 4 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Savaş alanında bile danseden wurzag unutulmayacaksın:)
[+] 1 üye birisi43 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.