Total War Warhammer: Norsca
#1
Norsca.png?version=cc88b03a9461658f55b3ed7d0dd2385f

NORSCA


"Ölümlüler umudu kesin! Tanrıların saltanatı başladı.”
Uzak kuzeyin sert ve vahşi doğası halklarının gaddar karakterine yansıyor. Ancak, soğuk ve çorak topraklarında yaşanan yokluktan daha çok, Kaos Diyarı’na yakınlıkları Norska ve diğer kuzey kabilelerini şekillendirir. Karanlığa karşı savaşmak yerine onu kucaklarlar; Kaos’un güçlerine Tanrı olarak tapar, Yıkıcı Güçler’in asla bitmeyen savaşı için istekli bir ordu sunarlar.

Güneyde kolay bir hayat yaşayanlardan daha sağlam ve güçlü olsalar da Kuzey insanları hala insandır - her ne kadar birçoğunun insanlığı mutasyonlarla çarpıtılmış, vahşilikleri ve barbarlıkları efsane haline gelmiş olsa da. Savaş doğal halleridir, Kıskaç Denizi'nden geçerken ya da komşu kabilelerle kavga ederken olsun, kılıçları kana bulanmadan uzun süre kalmaz. Yıkıcı Güçler’i sorgusuz bir şevkle takip eder, onları Tazı, Karga, Yılan ve Kartal gibi canlandırırlar. Tanrılara yalvarmak için rahiplere ihtiyaç duymazlar, getirdikleri katliam ve şiddetin kendi başına bir ibadet eylemi olduğuna inanırlar, buna rağmen fazlaca batıl inançlıdırlar; genellikle lütfunu kazanmayı umdukları tanrıya kanlı adaklar için çarpık tapınaklar inşa ederler. Kuzeyli her savaşçının paylaştığı hırs, Tanrılarını mutlu etmek için mümkün olan en büyük katliam ve kargaşaya neden olmaktır; bu amaç uğruna çoğu vahşi ölümler tadar ya da çarpık çılgınlığa düşer, ancak birkaçı Tanrıların Şampiyonu haline gelir; çoğu kez et ve zırhın ya da elleriyle silahlarının kaynaşması gibi mutasyonlar ile kutsanırlar.

Hiçbir insan göçebe, kuzey kabileleri üzerinde hüküm sürmez, ancak insanlar ve canavarlar, şaşırtıcı zekaya sahip Troll Kral Throgg ya da Tanrıların lanetlediği Norskalı savaşçı Gezgin Wulfrik için savaşmaya meyillidir. Yıkıcı Güçler ne zaman güneyde yeni bir saldırıya hazırlansa, Kuzeyliler küçük anlaşmazlıklarını ve rekabetlerini bir kenara bırakıp, Tanrılar adına savaşmak için Şampiyonların arkasında birleşirler. Böyle zamanlarda Kaos Diyarı şişer ve genişler, ölümlü topraklar üzerine kanar. Norska ilerlemelerinin kontrol edilemeyeceğine ve Kaos’un dünyayı yutacağına inanır.

BAŞLANGIÇ BÖLGESİ
JeA6Nz.png


OYUN TARZI
  • Herhangi bir fraksiyondan kıyı yerleşim yeri ele geçirebilir.
  • Topraklar ele geçirildikten sonra yabancı limanlarda Yağmacı Karakolları inşa edilebilir.
  • Kudretli fraksiyon başkentleri ele geçirilebilir ve tam boy Norskalı yerleşim yerlerine çevrilebilir.
  • Tanrılara bağlılık yemini Norskalılarda önemli ölçüde perdah etkisi yaratacaktır.
  • Bağlılık, toprak ele geçirip sonrasında yerleşim yerlerini Tanrılardan birinin adına yerle bir ederek elde edilir.
  • Tanrılardan birine tam bağlılık yemini, seferin zafer koşullarını yerine getirmek için gereklidir. Bu aynı zamanda seferin geri kalanında sizi seçilen Tanrı'ya bağlayacaktır.
  • Canavar avına Monstrous Arcanum’dan başlanabilir, tamamlayarak güçlü eşyalar ve birimler kazanılabilir.
  • Norskalı Fraksiyon Lideri'ni savaşta öldürmek, bu fraksiyon üzerinde güçlü bir konfederasyon sağlayacaktır.
  • Hafif zırhlı ve hızlı hareket eden Yağmacı seçimi.
  • Canavar ve canavar birimlerinin mükemmel dizilimi.
ÜST BİRİMLER

Yağmacı Vahşi Savaşçılar:
wh_pro04_nor_inf_marauder_berserkers_ror_0.png
  • Antipiyade
  • Hasar Verici
  • Çılgınlık
  • Saklan (orman): Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
  • Psikoloji Bağışıklığı: Bu birim psikolojik saldırılara karşı bağışıktır (korku ve dehşet). 
Vahşi Savaşçılar delilerin gücüyle ve kendi yaşamlarına karşı mutlak kayıtsızlıkla savaşırlar.

Yağmacı Vahşi Savaşçılar yalnızca tek şey tarafından güdülenir; düşmanlarını eşi benzeri görülmemiş bir zulme uğratmanın ölümcül niyeti. Tüm Yağmacılar gibi, onlar da adet olarak kendi topraklarının sağlayamadığını daha aşağı insanlardan çıkartan aman vermez savaşkanlar olsalar da, tuhaf muharebe öncesi ayinleri ve öldürmeye dair emsalsiz bağnazlıklarıyla birbirlerinden ayrılırlar. Bir savaştan önce kendilerini psikotik bir ruh hâline sokarlar, her zaman bol miktarda bira içer ve savaş alanına adım atmadan önce kafa atma yarışmaları düzenlerler. Düşmanlarını gördükleri anda gözleri dönmüş ve ağızları köpürür halde, kendi yaşamlarını hiçe sayarak saldırırlar. Hedeflerine ulaşır ulaşmaz Vahşi Savaşçı bir insan kasırgasına döner, iki elinde iki balta, etrafında döner, keser ve yalnızca deli bir adamın erişebileceği bir kuvvetle uzuvları birbirinden ayırır.

Kurt Derililer (Zırhlı):
wh_pro04_nor_mon_skinwolves_ror_0.png
  • Anti Büyük
  • Zırhlı
  • Çılgınlık
  • Tazelenme
  • Korku Salar : Bu birim, tüm düşman birimlerine korku salarak, yakınlarındeyken liderliklerini zayıflatır. Ayrıca korkuya karşı bağışıktır. Korkudan kaynaklanan cezalar birleşmez.
  • Saklan (orman): Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir. 
Yarı vahşi, kan delisi Kurt Derililer, yarattıkları katliam hiç ara vermeden devam etsin diye zırhlandırılmış.

Yıkıcı Güçler’in dünya üzerine saldığı kabusların gerçekliği ve burkulmuş etlerin karanlık dehşetleri pek çok olsa da, onlardan pek azı Kurt Derililer kadar tuhaftır. Cadı-lanetli ve Kaos lekeli bu yaratıklar yarı vahşidir ve yabani iştahlarının kölesidirler. Önceden içlerinde mutasyona uğramış canavarın lekeli kanını taşıyan erkek ve kadınlarmış, sonradan bu canavar bir şekilde ortaya çıkmış. Bastırılmaz bir açlıkla yarı çılgına dönmüş bir Kurt Derili, tam biçimine bürünmüş insanımsı kurt yaratığının saldırdığı talihsiz bireyden geriye kalan deri parçalarına ve ona bağlı kanlı kıkırdaklara bir kefen gibi sarınırdı. İşte bu canavarlara isimlerini veren de kefen gibi sarındıkları bu derilerdi.


Savaş Mamutu:
wh_dlc08_nor_war_mammoth_howdah.png
  • Antipiyade
  • Zırh Delici
  • Zırhlı
  • Dehşet Salar
  • Korku Salar : Bu birim, tüm düşman birimlerine korku salarak, yakınlarındeyken liderliklerini zayıflatır. Ayrıca korkuya karşı bağışıktır. Korkudan kaynaklanan cezalar birleşmez.
  • Dehşete Uğratır: Bu birim, dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş hedefini dağıtır. Dehşete sebebiyet veren birimler dehşetten ve korkudan etkilenmez. 
Çarpık ve öfkeli bu canavar güç ve kudretin dehşet verici bir totemidir.

Eski Dünya’nın tüylü devleri donmuş kuzeyde dolanır; devasa Vahşi Mamutlar. Heybetli gövdeleri ve kıvrımlı dişleriyle, yaşayan dağlardan pek farklı sayılmazlar; dikenli çoraklardan beslenirler ve sonu gelmez göç yollarında ilerlerken zemin sarsılır. Kuzeyliler sık sık onların tek bırakılmış buzağılarını ararlar, zira eğer bir mamut yeterince erkenden terbiye edilirse muharebeye son derece etkili bir ezici silah olarak götürülebilirler ki düşmanlarını kolaylıkla kanlı pestile döndürerek çiğneyip geçerler. Kaos lekeli maddelere maruz kalmaları bazı türlerin daha büyük ve sıradan vahşiliklerinden çok daha saldırgan çeşitlere doğru mutasyona uğramalarıyla sonuçlanır; bazen fazladan boynuzları çıkar ki bu da onları Savaş Mamutu olarak muharebeye sokmak için büyük cazibe oluşturur.

Kaynak: Total War Warhammer Game Guides
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
[+] 3 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık.
Ara
Cevapla
#3
Güzel yazı olmuş eline sağlık.
Norsca baya viking hissi yaşattırıyor. O atmosferde oynamak biraz farklı. Skyrim oynadığınızı düşünün :d
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.