Oyundaki bir çok temel farklılığın kaynağı Hükümet Tipleridir. Mesela Osmanlı'da bu Mutlak Monarşi iken Büyük Britanya'da Meşruti Monarşi, ABD'de ise Demokrasidir. Eğer Hükümet Tipleri aynı olan iki devlet anlaşmaya çalışırsa oyun bu devletlere diplomatik ilişkilerde daha fazla bonus verir. Ama Hükümet Tipi farklı olan iki devlet için bu durum geçerli değildir.
Oyun böyle durumlarda diplomatik ilişkilere yönelik - puan verir.
Bu da aslında dost olmak istediğiniz ülkelerle aranızı açar.
Kısacası karşınızdaki ülkenin halkı isyan ederek bunu belirlemiştir.
Eğer bu konuyu daha rahat anlayacaksak Faction sistemini örnek verebiliriz.
Bildiğiniz üzere her Faction ayrı ayrı özelliklere sahip.
Hükümet Tiplerinde de aynı şey geçerlidir.
Örneğin Komünist Hükümetler politik konuda değil de sosyal konuda reform yaparlar.
Burada konumuz biraz sapmaktadır. Bu yüzden İdeolojiler için mevcut bulunan Wayfear'ın rehberini incelemenizi tavsiye ederim.
Biz Hükümet Tiplerine devam edelim.
Mutlak Monarşi : Liberal,Muhafazakar ve Gerici Partileri Kabul Eder.
Yönetici partiyi değiştirebilir.
Seçimler yoktur.
Sosyal ve Politik Reformlar meclisin istemesine göre yapılır.
Prusya Anayasa Meclis Sistemi (?) : Liberal, Muhafazakar, Gerici ve Sosyalist Partileri kabul eder.
Yönetici Partiyi değiştirebilir.
Seçimler vardır.
Sosyal ve Politik Reformlar meclisin istemesine göre yapılır.
Monark'a bağlı Hükümet (HMGoverment) : Bütün partileri kabul eder.
Yönetici Partiyi değiştirebilir.
Seçimler vardır.
Sosyal ve Politik Reformlar meclisin istemesine göre yapılır.
Demokrasi : Bütün partileri kabul eder.
Yönetici partiye müdahale edemez.
Seçimler mutlak sur'etle yapılır.
Sosyal ve Politik Reformlar meclisin istemesine göre yapılır.
Yine aynı konunun diğer bölümünde Diktatörlük yapılan yönetim biçimlerini inceleyeceğiz.
Yine aynı konunun diğer bölümünde Diktatörlük yapılan yönetim biçimlerini inceleyeceğiz.