İleti Sayısı: 604
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
•
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
22-10-2018, 21:03
(Son Düzenleme: 22-10-2018, 21:04, Düzenleyen: Defterdar.)
(22-10-2018, 20:59)kurtulus : %75 tr yama
https://turbobit.net/vccb2gx3l7b6.html
Niye bunu burada paylaştınız?
@BigBadWolf @25itroy25
Saolun ama 1.sorumun cevabını vermemişsiniz.Link vermişsiniz lakin ingilizcem yok okuyamıyorum.
Kapitalistlerin fabrika yapması için ülkenin ekonomi politikası ne olması lazım?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 604
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
bireye fabrika ac orda usta yetişmesini sağla
•
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
22-10-2018, 21:06
(Son Düzenleme: 23-10-2018, 20:57, Düzenleyen: Defterdar.)
(22-10-2018, 21:05)kurtulus : bireye fabrika ac orda usta yetişmesini sağla
Birine özel fabrika mı açıyım?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 1,585
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
44
(22-10-2018, 21:03)Filsuk : @BigBadWolf @25itroy25
Saolun ama 1.sorumun cevabını vermemişsiniz.Link vermişsiniz lakin ingilizcem yok okuyamıyorum.
Kapitalistlerin fabrika yapması için ülkenin ekonomi politikası ne olması lazım?
Oturdum üşenmeden çevirdim. Umarım faydası olur. Bazı yerlerde çeviri hatalarım olabilir mazur görün. İyi okumalar iyi oyunlar.
Victoria 2'de 3 sınıf ve 12 tip nüfus vardır. Bunlar şu şekildedir:
Alt Sınıflar
Craftsmen: Bunlara sanatkârlar diyebiliriz. Craftsmanlar fabrikalarda çalışan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Bunların zıttı (Clerks)Memurlar da var. Craftsmanlar çalıştıkları fabrikadaki çıktıyı arttırıyorlar. Çıktı arttığı gibi fabrikanın girdisi de artıyor. Fabrikanın gelirlerinden maaşlarını alırlar, Clerklerden daha az alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Farmers: Bunlara çiftçiler diyebiliriz. Farmerlar ekip biçen veya hayvan bakan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Labourers(İşçiler)'e çok benzerler ve eğer bulundukları bölgenin RGO'su uygun bir şartlara ulaşırsa Labourers'a dönüşürler. (RGO: "Resource gathering operation"ın baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Her bölgenin kendi hammaddesi var ve o bölgelerdeki kaynakların toplanmasına ve fabrikalardaki ürün çıktılarına topluca kısaca RGO deniyor.) Farmerlar bulundukları bölgenin kaynak çıktısını arttırırlar. Bu şekilde o bölgenin RGO'sunu arttırıyorlar. RGO gelirlerinden maaşlarını alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Labourers: Bunlara işçiler diyebiliriz. Labourerlar madenlerde çalışan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Farmers(Çiftçiler)'e çok benzerler ve eğer bulundukları bölgenin RGO'su uygun bir şartlara ulaşırsa Farmers'a dönüşürler. Labourerlar bulundukları bölgenin kaynak çıktısını arttırırlar. Bu şekilde o bölgenin RGO'sunu arttırıyorlar. RGO gelirlerinden maaşlarını alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Slaves: Bunlara köleler diyebiliriz. Slaveler niyetsiz işçilerdir. Bulundukları bölgenin RGO çıktısına bonus sağlarlar. RGO’nun en fazla %10’unu oluşturabilir. - Universal vote franchise seçili olsa bile oy kullanamzlar.
- Mevkileri yükselmez, düşmez veya göç edemezler. (National Focus ile teşvik edilmezler)
- Life needleri yoktur.
- Everyday need ve Luxury need almak için para kazanamazlar.
- Sadece kölelik olan bölgelerde bulunurlar. Köleliği yasaklayan ülkelerde bulunmazlar. Bir ülke köleliği yasakladığında köleler çalıştıkları RGO tipine göre ya Farmer ya da Labourer’a dönüşürler.
Soldiers: Bunlara askerler diyebiliriz. Soldierlar bir devletin savaşacak insanını gösterir. Ordu üretmek için kullanılırlar. Bir tugayda 3000 Soldier bulunur. Başlangıçta bir tugay üretebilmek için üretilecek bölgede minimum 1000 Soldier bulunmalı. Eksik tugaylara yapılacak takviyeler de bu nüfus tipinden yapılır. Tugaylar isyan etme potansiyeline sahipler ve yaptıkları zaman POP'un yaptığı her şeyi yaparlar.
Officers(Subaylar) gibi maaşlarını direkt askeri bütçeden alırlar. Eğer askeri bütçeyi kısarsanız askerler ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa inerler. Eğer askeri bütçeyi yükseltirseniz Soldier sayısı artacaktır.
Orta Sınıflar
Artisans: Bunlara zanaatkârlar diyebiliriz. Artisanlar bağımsız olarak düşük sayılarda eşya üretirler. Bu onların gelir kaynağıdır. Artisanların üretim yapabilmesi için kaynaklara ihtiyacı vardır. Eğer kaynakları almayı karşılayamazsa üretim yapamaz. Bu durum, zanaatkârların pazarda aşırıya kaçma ya da fiyat düşüşlerinin neden olabileceği sonsuz bir yoksulluk döngüsünde tuzağa düştükleri bir soruna yol açabilir; bu durum genellikle zanaatkârın farklı bir sınıfa indirgenmesi ya da teşvik edilmesiyle sona erer. Artisanlar, fabrikaların inşasına kadar üretilen malları üretmenin tek yoludur.
Bureaucrats: Bunlara bürokratlar diyebiliriz. Bureaucratların asıl amacı içinde bulundukları bölgenin ve bir bütün olarak ülkenin idari verimliliğini artırmaktır. Eğer idari bütçeyi yükseltirseniz Bureaucratların verimi artacaktır. Ayrıca, tarifelerden ve milletin suçla mücadeledeki verimliliğinden kazanılan miktarı da etkiler. Maaşları doğrudan idari bütçeden alırlar. Eğer idari bütçeyi kısarsanız bürokratlar ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa inerler. Koloniyi bir devlete dönüştürmek için de gereklidirler.
Clergymen: Bunlara din adamları diyebiliriz. Clergymanların esas amacı nüfusun eğitilmesidir. Nüfusun okur yazarlığına katkıda bulunurlar. Aynı zamanda nüfusun bilincini de azaltırlar, böylece huzursuzluk(restless) engellenir. Maaşları eğitim bütçesinden ödenir. Toplam nüfusun %2’sinin Clergymen olması maksimum miktarda araştırma puanı elde etmek için yeterlidir. Bir bölgenin %4’ü Clergymen olursa ülkenin okuma yazma hızı daha hızlı gelişir.
Clerks: Bunlara memurlar diyebiliriz. Clerkler fabrikalardaki nitelikli işçileri temsil ederler. Memurlar, çalıştıkları fabrikanın verimliliğini artırmaktadır. Ülke memurlarının yüzde 0,5'i ile bir ülkenin kazandığı araştırma puanlarını en fazla 2 araştırma puanı(Research points) yükseltmektedir.
Bir fabrikadaki memurların optimum yüzdesi %20’dir. Bu seviyede fabrika çıkışındaki üretim miktarını girdi maliyetini arttırmadan %50 oranında artıracaktır. Bu nedenle kar eden bir endüstri kurmak için gereklidirler. Maaşlarını fabrikanın karından alırlar. Craftsmanlardan daha çok maaş alırlar.
Nüfusun Clerks’e dönüşmesi için okur-yazarlık en az %50 olmalıdır.
Officers: Bunlara subaylar diyebiliriz. Officerlar ordudaki liderleri temsil etmektedirler. Bir ülkenin en fazla %0.2’si bu nüfustan olabilir. Liderlik puanını(Leadership points) 3 puan arttırırlar. Soldierlar gibi maaşlarını direkt askeri bütçeden alırlar. Eğer askeri bütçeyi az tutarsanız ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa düşerler. Eğer askeri bütçeyi yükseltirseniz Officer sayısı artacaktır.
Üst Sınıf
Aristocrats: Bunlara aristokratlar diyebiliriz. Aristocratlar, Capitalist(Kapitalist)’lerle birlikte nüfusun zengin kesimini temsil ederler. RGO’lara sahip olan ve çıktılarına maksimum %2’lik bir bonus sağlayan arazi sahipleridir. Aristocratlar gelirlerininin büyük bir çoğunluğunu RGO’larda çalışan Farmers ve Labourerlar üzerinden kazanır.
Capitalists: Bunlara kapitalistler diyebiliriz. Capitalistler, Aristocratlarla birlikte nüfusun zengin kesimini temsil ederler. Yeterli paraya sahip kapitalistler fabrikalar ve demiryolları inşa edeceklerdir. Bazı ekonomik politikalarda (Lassez-Faire ve Interventionism) kapitalistler fabrikaları inşa etmenin tek yoludur. Ancak, Planned Economy politikasını kullanmak kapitalistlerin fabrika ve demiryolları inşa etmesini engelleyecektir. Kapitalistlerin gelir kaynağı fabrikalarının karlarından gelir ve bu karları başka fabrikalara, demiryollarına veya Ulusal Banka'ya yeniden yatırım yapabilir. Fabrikalarının gelirinin geri kalanı fabrikalarda çalışan Craftsmen ve Clerkse gider.
Kapitalistler, bulundukları eyalette fabrika giriş verimliliğine bonus sağlarlar. Kapitalistler Conservative(muhafazakar) veya Socialist(sosyalist) politikaları ve partileri desteklemekten ziyade Liberal partileri destekleme olasılıkları daha yüksektir.
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
23-10-2018, 20:36
(Son Düzenleme: 23-10-2018, 20:39, Düzenleyen: Defterdar.)
(23-10-2018, 13:40)BigBadWolf : (22-10-2018, 21:03)Filsuk : @BigBadWolf @25itroy25
Saolun ama 1.sorumun cevabını vermemişsiniz.Link vermişsiniz lakin ingilizcem yok okuyamıyorum.
Kapitalistlerin fabrika yapması için ülkenin ekonomi politikası ne olması lazım?
Oturdum üşenmeden çevirdim. Umarım faydası olur. Bazı yerlerde çeviri hatalarım olabilir mazur görün. İyi okumalar iyi oyunlar.
Victoria 2'de 3 sınıf ve 12 tip nüfus vardır. Bunlar şu şekildedir:
Alt Sınıflar
Craftsmen: Bunlara sanatkârlar diyebiliriz. Craftsmanlar fabrikalarda çalışan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Bunların zıttı (Clerks)Memurlar da var. Craftsmanlar çalıştıkları fabrikadaki çıktıyı arttırıyorlar. Çıktı arttığı gibi fabrikanın girdisi de artıyor. Fabrikanın gelirlerinden maaşlarını alırlar, Clerklerden daha az alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Farmers: Bunlara çiftçiler diyebiliriz. Farmerlar ekip biçen veya hayvan bakan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Labourers(İşçiler)'e çok benzerler ve eğer bulundukları bölgenin RGO'su uygun bir şartlara ulaşırsa Labourers'a dönüşürler. (RGO: "Resource gathering operation"ın baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Her bölgenin kendi hammaddesi var ve o bölgelerdeki kaynakların toplanmasına ve fabrikalardaki ürün çıktılarına topluca kısaca RGO deniyor.) Farmerlar bulundukları bölgenin kaynak çıktısını arttırırlar. Bu şekilde o bölgenin RGO'sunu arttırıyorlar. RGO gelirlerinden maaşlarını alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Labourers: Bunlara işçiler diyebiliriz. Labourerlar madenlerde çalışan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Farmers(Çiftçiler)'e çok benzerler ve eğer bulundukları bölgenin RGO'su uygun bir şartlara ulaşırsa Farmers'a dönüşürler. Labourerlar bulundukları bölgenin kaynak çıktısını arttırırlar. Bu şekilde o bölgenin RGO'sunu arttırıyorlar. RGO gelirlerinden maaşlarını alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Slaves: Bunlara köleler diyebiliriz. Slaveler niyetsiz işçilerdir. Bulundukları bölgenin RGO çıktısına bonus sağlarlar. RGO’nun en fazla %10’unu oluşturabilir. - Universal vote franchise seçili olsa bile oy kullanamzlar.
- Mevkileri yükselmez, düşmez veya göç edemezler. (National Focus ile teşvik edilmezler)
- Life needleri yoktur.
- Everyday need ve Luxury need almak için para kazanamazlar.
- Sadece kölelik olan bölgelerde bulunurlar. Köleliği yasaklayan ülkelerde bulunmazlar. Bir ülke köleliği yasakladığında köleler çalıştıkları RGO tipine göre ya Farmer ya da Labourer’a dönüşürler.
Soldiers: Bunlara askerler diyebiliriz. Soldierlar bir devletin savaşacak insanını gösterir. Ordu üretmek için kullanılırlar. Bir tugayda 3000 Soldier bulunur. Başlangıçta bir tugay üretebilmek için üretilecek bölgede minimum 1000 Soldier bulunmalı. Eksik tugaylara yapılacak takviyeler de bu nüfus tipinden yapılır. Tugaylar isyan etme potansiyeline sahipler ve yaptıkları zaman POP'un yaptığı her şeyi yaparlar.
Officers(Subaylar) gibi maaşlarını direkt askeri bütçeden alırlar. Eğer askeri bütçeyi kısarsanız askerler ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa inerler. Eğer askeri bütçeyi yükseltirseniz Soldier sayısı artacaktır.
Orta Sınıflar
Artisans: Bunlara zanaatkârlar diyebiliriz. Artisanlar bağımsız olarak düşük sayılarda eşya üretirler. Bu onların gelir kaynağıdır. Artisanların üretim yapabilmesi için kaynaklara ihtiyacı vardır. Eğer kaynakları almayı karşılayamazsa üretim yapamaz. Bu durum, zanaatkârların pazarda aşırıya kaçma ya da fiyat düşüşlerinin neden olabileceği sonsuz bir yoksulluk döngüsünde tuzağa düştükleri bir soruna yol açabilir; bu durum genellikle zanaatkârın farklı bir sınıfa indirgenmesi ya da teşvik edilmesiyle sona erer. Artisanlar, fabrikaların inşasına kadar üretilen malları üretmenin tek yoludur.
Bureaucrats: Bunlara bürokratlar diyebiliriz. Bureaucratların asıl amacı içinde bulundukları bölgenin ve bir bütün olarak ülkenin idari verimliliğini artırmaktır. Eğer idari bütçeyi yükseltirseniz Bureaucratların verimi artacaktır. Ayrıca, tarifelerden ve milletin suçla mücadeledeki verimliliğinden kazanılan miktarı da etkiler. Maaşları doğrudan idari bütçeden alırlar. Eğer idari bütçeyi kısarsanız bürokratlar ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa inerler. Koloniyi bir devlete dönüştürmek için de gereklidirler.
Clergymen: Bunlara din adamları diyebiliriz. Clergymanların esas amacı nüfusun eğitilmesidir. Nüfusun okur yazarlığına katkıda bulunurlar. Aynı zamanda nüfusun bilincini de azaltırlar, böylece huzursuzluk(restless) engellenir. Maaşları eğitim bütçesinden ödenir. Toplam nüfusun %2’sinin Clergymen olması maksimum miktarda araştırma puanı elde etmek için yeterlidir. Bir bölgenin %4’ü Clergymen olursa ülkenin okuma yazma hızı daha hızlı gelişir.
Clerks: Bunlara memurlar diyebiliriz. Clerkler fabrikalardaki nitelikli işçileri temsil ederler. Memurlar, çalıştıkları fabrikanın verimliliğini artırmaktadır. Ülke memurlarının yüzde 0,5'i ile bir ülkenin kazandığı araştırma puanlarını en fazla 2 araştırma puanı(Research points) yükseltmektedir.
Bir fabrikadaki memurların optimum yüzdesi %20’dir. Bu seviyede fabrika çıkışındaki üretim miktarını girdi maliyetini arttırmadan %50 oranında artıracaktır. Bu nedenle kar eden bir endüstri kurmak için gereklidirler. Maaşlarını fabrikanın karından alırlar. Craftsmanlardan daha çok maaş alırlar.
Nüfusun Clerks’e dönüşmesi için okur-yazarlık en az %50 olmalıdır.
Officers: Bunlara subaylar diyebiliriz. Officerlar ordudaki liderleri temsil etmektedirler. Bir ülkenin en fazla %0.2’si bu nüfustan olabilir. Liderlik puanını(Leadership points) 3 puan arttırırlar. Soldierlar gibi maaşlarını direkt askeri bütçeden alırlar. Eğer askeri bütçeyi az tutarsanız ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa düşerler. Eğer askeri bütçeyi yükseltirseniz Officer sayısı artacaktır.
Üst Sınıf
Aristocrats: Bunlara aristokratlar diyebiliriz. Aristocratlar, Capitalist(Kapitalist)’lerle birlikte nüfusun zengin kesimini temsil ederler. RGO’lara sahip olan ve çıktılarına maksimum %2’lik bir bonus sağlayan arazi sahipleridir. Aristocratlar gelirlerininin büyük bir çoğunluğunu RGO’larda çalışan Farmers ve Labourerlar üzerinden kazanır.
Capitalists: Bunlara kapitalistler diyebiliriz. Capitalistler, Aristocratlarla birlikte nüfusun zengin kesimini temsil ederler. Yeterli paraya sahip kapitalistler fabrikalar ve demiryolları inşa edeceklerdir. Bazı ekonomik politikalarda (Lassez-Faire ve Interventionism) kapitalistler fabrikaları inşa etmenin tek yoludur. Ancak, Planned Economy politikasını kullanmak kapitalistlerin fabrika ve demiryolları inşa etmesini engelleyecektir. Kapitalistlerin gelir kaynağı fabrikalarının karlarından gelir ve bu karları başka fabrikalara, demiryollarına veya Ulusal Banka'ya yeniden yatırım yapabilir. Fabrikalarının gelirinin geri kalanı fabrikalarda çalışan Craftsmen ve Clerkse gider.
Kapitalistler, bulundukları eyalette fabrika giriş verimliliğine bonus sağlarlar. Kapitalistler Conservative(muhafazakar) veya Socialist(sosyalist) politikaları ve partileri desteklemekten ziyade Liberal partileri destekleme olasılıkları daha yüksektir. Hocam bunu gidin rehber bölümüne ekleyin,rehber arşivine alsınlar.
Saolun.
Edit:Ben çeviri hatası görmedim.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 1,585
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
44
(23-10-2018, 20:36)Filsuk : (23-10-2018, 13:40)BigBadWolf : (22-10-2018, 21:03)Filsuk : @BigBadWolf @25itroy25
Saolun ama 1.sorumun cevabını vermemişsiniz.Link vermişsiniz lakin ingilizcem yok okuyamıyorum.
Kapitalistlerin fabrika yapması için ülkenin ekonomi politikası ne olması lazım?
Oturdum üşenmeden çevirdim. Umarım faydası olur. Bazı yerlerde çeviri hatalarım olabilir mazur görün. İyi okumalar iyi oyunlar.
Victoria 2'de 3 sınıf ve 12 tip nüfus vardır. Bunlar şu şekildedir:
Alt Sınıflar
Craftsmen: Bunlara sanatkârlar diyebiliriz. Craftsmanlar fabrikalarda çalışan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Bunların zıttı (Clerks)Memurlar da var. Craftsmanlar çalıştıkları fabrikadaki çıktıyı arttırıyorlar. Çıktı arttığı gibi fabrikanın girdisi de artıyor. Fabrikanın gelirlerinden maaşlarını alırlar, Clerklerden daha az alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Farmers: Bunlara çiftçiler diyebiliriz. Farmerlar ekip biçen veya hayvan bakan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Labourers(İşçiler)'e çok benzerler ve eğer bulundukları bölgenin RGO'su uygun bir şartlara ulaşırsa Labourers'a dönüşürler. (RGO: "Resource gathering operation"ın baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Her bölgenin kendi hammaddesi var ve o bölgelerdeki kaynakların toplanmasına ve fabrikalardaki ürün çıktılarına topluca kısaca RGO deniyor.) Farmerlar bulundukları bölgenin kaynak çıktısını arttırırlar. Bu şekilde o bölgenin RGO'sunu arttırıyorlar. RGO gelirlerinden maaşlarını alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Labourers: Bunlara işçiler diyebiliriz. Labourerlar madenlerde çalışan niteliksiz işçileri temsil ediyor. Farmers(Çiftçiler)'e çok benzerler ve eğer bulundukları bölgenin RGO'su uygun bir şartlara ulaşırsa Farmers'a dönüşürler. Labourerlar bulundukları bölgenin kaynak çıktısını arttırırlar. Bu şekilde o bölgenin RGO'sunu arttırıyorlar. RGO gelirlerinden maaşlarını alırlar. Eğer asgari ücret normalde kazandıkları paradan daha çoksa maaşlarını asgari ücretten alırlar.
Slaves: Bunlara köleler diyebiliriz. Slaveler niyetsiz işçilerdir. Bulundukları bölgenin RGO çıktısına bonus sağlarlar. RGO’nun en fazla %10’unu oluşturabilir. - Universal vote franchise seçili olsa bile oy kullanamzlar.
- Mevkileri yükselmez, düşmez veya göç edemezler. (National Focus ile teşvik edilmezler)
- Life needleri yoktur.
- Everyday need ve Luxury need almak için para kazanamazlar.
- Sadece kölelik olan bölgelerde bulunurlar. Köleliği yasaklayan ülkelerde bulunmazlar. Bir ülke köleliği yasakladığında köleler çalıştıkları RGO tipine göre ya Farmer ya da Labourer’a dönüşürler.
Soldiers: Bunlara askerler diyebiliriz. Soldierlar bir devletin savaşacak insanını gösterir. Ordu üretmek için kullanılırlar. Bir tugayda 3000 Soldier bulunur. Başlangıçta bir tugay üretebilmek için üretilecek bölgede minimum 1000 Soldier bulunmalı. Eksik tugaylara yapılacak takviyeler de bu nüfus tipinden yapılır. Tugaylar isyan etme potansiyeline sahipler ve yaptıkları zaman POP'un yaptığı her şeyi yaparlar.
Officers(Subaylar) gibi maaşlarını direkt askeri bütçeden alırlar. Eğer askeri bütçeyi kısarsanız askerler ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa inerler. Eğer askeri bütçeyi yükseltirseniz Soldier sayısı artacaktır.
Orta Sınıflar
Artisans: Bunlara zanaatkârlar diyebiliriz. Artisanlar bağımsız olarak düşük sayılarda eşya üretirler. Bu onların gelir kaynağıdır. Artisanların üretim yapabilmesi için kaynaklara ihtiyacı vardır. Eğer kaynakları almayı karşılayamazsa üretim yapamaz. Bu durum, zanaatkârların pazarda aşırıya kaçma ya da fiyat düşüşlerinin neden olabileceği sonsuz bir yoksulluk döngüsünde tuzağa düştükleri bir soruna yol açabilir; bu durum genellikle zanaatkârın farklı bir sınıfa indirgenmesi ya da teşvik edilmesiyle sona erer. Artisanlar, fabrikaların inşasına kadar üretilen malları üretmenin tek yoludur.
Bureaucrats: Bunlara bürokratlar diyebiliriz. Bureaucratların asıl amacı içinde bulundukları bölgenin ve bir bütün olarak ülkenin idari verimliliğini artırmaktır. Eğer idari bütçeyi yükseltirseniz Bureaucratların verimi artacaktır. Ayrıca, tarifelerden ve milletin suçla mücadeledeki verimliliğinden kazanılan miktarı da etkiler. Maaşları doğrudan idari bütçeden alırlar. Eğer idari bütçeyi kısarsanız bürokratlar ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa inerler. Koloniyi bir devlete dönüştürmek için de gereklidirler.
Clergymen: Bunlara din adamları diyebiliriz. Clergymanların esas amacı nüfusun eğitilmesidir. Nüfusun okur yazarlığına katkıda bulunurlar. Aynı zamanda nüfusun bilincini de azaltırlar, böylece huzursuzluk(restless) engellenir. Maaşları eğitim bütçesinden ödenir. Toplam nüfusun %2’sinin Clergymen olması maksimum miktarda araştırma puanı elde etmek için yeterlidir. Bir bölgenin %4’ü Clergymen olursa ülkenin okuma yazma hızı daha hızlı gelişir.
Clerks: Bunlara memurlar diyebiliriz. Clerkler fabrikalardaki nitelikli işçileri temsil ederler. Memurlar, çalıştıkları fabrikanın verimliliğini artırmaktadır. Ülke memurlarının yüzde 0,5'i ile bir ülkenin kazandığı araştırma puanlarını en fazla 2 araştırma puanı(Research points) yükseltmektedir.
Bir fabrikadaki memurların optimum yüzdesi %20’dir. Bu seviyede fabrika çıkışındaki üretim miktarını girdi maliyetini arttırmadan %50 oranında artıracaktır. Bu nedenle kar eden bir endüstri kurmak için gereklidirler. Maaşlarını fabrikanın karından alırlar. Craftsmanlardan daha çok maaş alırlar.
Nüfusun Clerks’e dönüşmesi için okur-yazarlık en az %50 olmalıdır.
Officers: Bunlara subaylar diyebiliriz. Officerlar ordudaki liderleri temsil etmektedirler. Bir ülkenin en fazla %0.2’si bu nüfustan olabilir. Liderlik puanını(Leadership points) 3 puan arttırırlar. Soldierlar gibi maaşlarını direkt askeri bütçeden alırlar. Eğer askeri bütçeyi az tutarsanız ihtiyaçlarını karşılayamaz ve alt sınıfa düşerler. Eğer askeri bütçeyi yükseltirseniz Officer sayısı artacaktır.
Üst Sınıf
Aristocrats: Bunlara aristokratlar diyebiliriz. Aristocratlar, Capitalist(Kapitalist)’lerle birlikte nüfusun zengin kesimini temsil ederler. RGO’lara sahip olan ve çıktılarına maksimum %2’lik bir bonus sağlayan arazi sahipleridir. Aristocratlar gelirlerininin büyük bir çoğunluğunu RGO’larda çalışan Farmers ve Labourerlar üzerinden kazanır.
Capitalists: Bunlara kapitalistler diyebiliriz. Capitalistler, Aristocratlarla birlikte nüfusun zengin kesimini temsil ederler. Yeterli paraya sahip kapitalistler fabrikalar ve demiryolları inşa edeceklerdir. Bazı ekonomik politikalarda (Lassez-Faire ve Interventionism) kapitalistler fabrikaları inşa etmenin tek yoludur. Ancak, Planned Economy politikasını kullanmak kapitalistlerin fabrika ve demiryolları inşa etmesini engelleyecektir. Kapitalistlerin gelir kaynağı fabrikalarının karlarından gelir ve bu karları başka fabrikalara, demiryollarına veya Ulusal Banka'ya yeniden yatırım yapabilir. Fabrikalarının gelirinin geri kalanı fabrikalarda çalışan Craftsmen ve Clerkse gider.
Kapitalistler, bulundukları eyalette fabrika giriş verimliliğine bonus sağlarlar. Kapitalistler Conservative(muhafazakar) veya Socialist(sosyalist) politikaları ve partileri desteklemekten ziyade Liberal partileri destekleme olasılıkları daha yüksektir. Hocam bunu gidin rehber bölümüne ekleyin,rehber arşivine alsınlar.
Saolun.
Edit:Ben çeviri hatası görmedim.
Mantıklı. Müsait olduğum bir zaman biraz daha düzenleyip biraz daha ekleme yaparak rehber bölümünde başlık açabilirim. Umarım işinize yaramıştır. Eksik kısımlar veya Vic2 ile ilgili başka sorularınız olursa bildiğim kadar yanıt vermeye çalışırım. Zamanında baya çok oynadım :D
Aşağıdaki 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Defterdar
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
Oyunun başında fabrika açmak/açtırmak mantıklı mı?
Devletçilik mi?Liberalizm mi?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 441
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
3
Başta Devletçilik sonradan Liberalizm. Oyunun başında ülkede fabrika olmadığından tek fabrika ile en yüksek oranda kar almayı düşündüğüm için kendim hesaplayıp ona göre fabrika yapıyorum. Ülkenin ekonomisi stabil hale gelip ülke büyüyünce tek tek uğraşamayacağım için kapitalistlere yaptırıyorum.
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
(28-10-2018, 21:19)Consul of Time : Başta Devletçilik sonradan Liberalizm. Oyunun başında ülkede fabrika olmadığından tek fabrika ile en yüksek oranda kar almayı düşündüğüm için kendim hesaplayıp ona göre fabrika yapıyorum. Ülkenin ekonomisi stabil hale gelip ülke büyüyünce tek tek uğraşamayacağım için kapitalistlere yaptırıyorum.
Kaç yılından sonra Liberalizme geçiş yapayım?
Oyunun başında fabrika yapmak hataymış diye duydum?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 507
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
5
(28-10-2018, 20:18)Filsuk : Oyunun başında fabrika açmak/açtırmak mantıklı mı?
Devletçilik mi?Liberalizm mi?
Bu mesele oynadığın ülkeye göre değişiyor.Mesela osmanlıysan ekonomi politika. Devlet kapitalizmi olur.Bunda sen fabrika kurabilirsin ama kapitalistler ekonomi politikası devlet kapitalizmi olduğu için ülkeden göç ederler. Kapitalistler bazen kötü yerlere fabrika açabiliyor.Ve sana fazladan masraf yapıyor eğer Sanayi sübvansiyonunu açarsan.Rgo haritasında doğru yer doğru fabrika yapabilirsin.İlk önce devletçilik yararına olacaktır 1860 dan sonra Osmanlı için söylüyorum liberalleşme istekleri artacaktır fakat sen Osman ile mümkün olduğunca Devletçilik politikası gitmeye çalış fakat Almanya İngiltere ve Fransa gibi ülkelerde 1850'den itibaren liberal politikalar gidilebilir
Aşağıdaki 1 üye Dreyfus nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Dreyfus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Defterdar
İleti Sayısı: 441
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
3
@Filsuk kendim belirliyorum. Çok fabrikan olunca tek tek hesapla fln yoruyor. Alıyorum liberalizm hepsi kendiliğinden ekonomi de zaten iyi hiçbir sıkıntı olmuyor. Oyun başı fabrika yapıp yapmamayı bilemeyeceğim. İlk 5-6 yıl yapmıyorum sonra yavaş yavaş başlıyorum yapmaya. Bu benim kendi oynayış şeklim.
İleti Sayısı: 1,039
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
6
(28-10-2018, 21:54)Consul of Time : @Filsuk kendim belirliyorum. Çok fabrikan olunca tek tek hesapla fln yoruyor. Alıyorum liberalizm hepsi kendiliğinden ekonomi de zaten iyi hiçbir sıkıntı olmuyor. Oyun başı fabrika yapıp yapmamayı bilemeyeceğim. İlk 5-6 yıl yapmıyorum sonra yavaş yavaş başlıyorum yapmaya. Bu benim kendi oynayış şeklim.
Bende genel olarak öyle yapıyorum :D bi ara sosyalist partiye geçmiştim ama dayanamadım yine liberale attım kendimi xd.
Osmanlıda ittihat ve terraki var direk onu seçiyorum 20 yıla kalmaz sanayide 1. oluyosun :D
İleti Sayısı: 604
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
bu oyunda teknoloji satın satma alma vede çalma varmı
•
İleti Sayısı: 441
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
3
Bu oyunda teknoloji alma-satma-satın alma-çalma yok bildiğim kadarıyla. Teknoloji sistemi EU4 ten vs. biraz farklı inventionlar dolayısıyla.
•
İleti Sayısı: 1,370
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
4
Ülkendeki okur yazarlık oranı bu tarz konularda önemli.Mesela ülkende kapitalist istiyorsan halkında %30´un üstünde okuma yazma bilen insanların olması gerekiyor.Daha doğrusu olmazsa -%10 promosyon geliyor.Aynı şekilde yanlış hatırlamıyorsam craftsmenlerinde bir değeri vardı.Yani ülkende belirli bir okuryazarlık oranı olması önemli.Okur yazarlık artınca zaten bilinçte artıcağından, insanlar daha çok liberal veya sosyalist olmaya başlarlar.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir"
Victor Hugo
•
İleti Sayısı: 2,799
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
18
09-11-2018, 23:00
(Son Düzenleme: 09-11-2018, 23:00, Düzenleyen: Defterdar.)
(28-10-2018, 21:54)Consul of Time : @Filsuk kendim belirliyorum. Çok fabrikan olunca tek tek hesapla fln yoruyor. Alıyorum liberalizm hepsi kendiliğinden ekonomi de zaten iyi hiçbir sıkıntı olmuyor. Oyun başı fabrika yapıp yapmamayı bilemeyeceğim. İlk 5-6 yıl yapmıyorum sonra yavaş yavaş başlıyorum yapmaya. Bu benim kendi oynayış şeklim. (29-10-2018, 01:19)Alduin : Bende genel olarak öyle yapıyorum :D bi ara sosyalist partiye geçmiştim ama dayanamadım yine liberale attım kendimi xd.
Osmanlıda ittihat ve terraki var direk onu seçiyorum 20 yıla kalmaz sanayide 1. oluyosun :D
Bir şey sorabilir miyim?Tam olarak Fabrikanın vericeği geliri nasıl, neye göre hesaplıyorsunuz?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
•
İleti Sayısı: 1,039
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
6
(09-11-2018, 23:00)Filsuk : (28-10-2018, 21:54)Consul of Time : @Filsuk kendim belirliyorum. Çok fabrikan olunca tek tek hesapla fln yoruyor. Alıyorum liberalizm hepsi kendiliğinden ekonomi de zaten iyi hiçbir sıkıntı olmuyor. Oyun başı fabrika yapıp yapmamayı bilemeyeceğim. İlk 5-6 yıl yapmıyorum sonra yavaş yavaş başlıyorum yapmaya. Bu benim kendi oynayış şeklim. (29-10-2018, 01:19)Alduin : Bende genel olarak öyle yapıyorum :D bi ara sosyalist partiye geçmiştim ama dayanamadım yine liberale attım kendimi xd.
Osmanlıda ittihat ve terraki var direk onu seçiyorum 20 yıla kalmaz sanayide 1. oluyosun :D
Bir şey sorabilir miyim?Tam olarak Fabrikanın vericeği geliri nasıl, neye göre hesaplıyorsunuz?
Değişkenlikler oluyor, fabrikalarında ustalar, işçiler dolu olursa fabrikaya yeterli miktarda kaynak sağlanırsa o fabrikanın verimi artar, üretim artar ekonomi gelişir.
Mesela silah fabrikası kurdun diyelim, eğer piyade basacağın zaman o silah fabrikasında üretilen silahlar o piyadeler için üretilecek fakat sen eğer Tutucu partilerle gidip hiç fabrika kurmasaydın dışarıdan almak zorunda kalacaktın ve dışa bağımlı bi ülke olacaktın, ekonomin düşecekti.
Şöyle söyleyeyim Victoria 2 demek fabrika demek victoria 2'de fabrika olmazsa zaferde olmaz :) Oyunun temel mekanikleri endüstriye dayalı zaten.
Fabrikadan ne kadar gelir geldiğinide fabrikaları gördüğün sekmeden hemen altında görebilirsin. Zaten farkedersin hemen. Şuan vic2 yüklü değil ondan ss atamıyorum.
Aşağıdaki 1 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Alduin nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• Defterdar
İleti Sayısı: 1,140
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
5
İki soru sormak istiyorum. Asker bakım maliyetlerini barış zamanında kısmanın çok ciddi bir zararı olur mu yoksa eu4 oyunundaki gibi savaşa yakın tekrar açarsak hiçbir şey olmamış gibi devam edebilir miyiz? Bir de Sicilya ile oynuyorum, vatikana savaş açtım ve savaşa Fransa da katıldı, yalnız bunlar müttefik falan değildi, sanırım Vatikanı koruma altına almıştı emin değilim, neyse bir on yıl sonra bu kez modenaya savaş açtım ve o savaşa da Avusturya geldi, oyunda bu anlamda nasıl bir mekanik işliyor acaba detaylandırabilir misiniz? 25i geçmemesi gereken kızgınlıktan söz etmiyorum onu kavradım, ama bu süper güç devletlerin savaş açtığımız küçük devletlerin yanında savaşa girmesi canımı sıkıyor. Etkileme mekaniği var sanırım ancak menülerde tam olarak hangi ülke hangi ülkeyi etkiliyor ve olası savaşlarda onun safında savaşa katılır şeklinde görmemin yolu var mı?
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
•
İleti Sayısı: 1,817
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
23
1. sorun için, olmaz sadece askeri fabrikaların ürünleri satacak başka yerler arar. 2. sorun muhtemelen en azından gpnin hedef ülkeyle friendly olmasından ötürü. Tam yerinden emin değilim ama biraz kurcalarsan gplerin belli ülkelerle etkisini gösteren bir tablo var. Muhtemelen diplomasi ekranında falandır.
|