10-06-2020, 23:10
(Son Düzenleme: 31-12-2020, 13:28, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Victoria II ile ilgili sevmediğiniz, iyi yansıtıldığını düşünmediğiniz ya da eksik bulduğunuz özellikler nelerdir?
Victoria 2 - Sevmediğiniz Özellikler
|
10-06-2020, 23:10
(Son Düzenleme: 31-12-2020, 13:28, Düzenleyen: Attila the Hun.)
Victoria II ile ilgili sevmediğiniz, iyi yansıtıldığını düşünmediğiniz ya da eksik bulduğunuz özellikler nelerdir?
11-06-2020, 01:39
şaçma isyanlar dolayısıyla şaçma iç şavaş mekanikleri
A man's greatest joy is crushing his enemies
11-06-2020, 03:03
(Son Düzenleme: 11-06-2020, 03:07, Düzenleyen: Yasin Ahmet.)
"YA KARDEŞİM NİYE DURDUK YERE DOSTLUKTAN BENİ ATIYOSUN" durumuna düşüren bot hareketleri...
Ayrıca botlar ile anlaşamama. Örneğin Papalık oynarken Fransanın "verry liked to join"ine güvenip savaşa girdiğinizde sizi satıp gidebiliyor.
11-06-2020, 03:42
İsviçre'nin tarafsızlığı. Sürekli ittifak atar sonra bozar ama hiç utanmaz ardından bir daha yollar, sonrasında yine bozar yine atar. Sırf şu olay yüzünden İsviçre'deki her bir köyü yakasım geliyor.
11-06-2020, 05:52
Fransa ve İngiltere yapay zekasının 10k nüfusu olan koloniye 30k asker ile garnizonlaşması.
AI'nin ordu basamaması. Bir çok mekaniğin eksik olması. Late Game'de saldıranın ilk 2-3 ay kafadan -5 zar yemesi. Bence bu durumu hızlıca düzeltecek bir mekanik lazımdı. Generallerin kalitesi okuma yazma ile orantılı olmaması. Yetersiz ikmal sistemi. Saldırı yapan taraf için ciddi bir ünite tipinin olmaması. Guardlar yetersiz. Combat Width'in oyun sonu aşırı daralması. Capitalist yapay zekası ve onları manipüle etmekte kullandığımız National Focusların yetersizliği. Bunlar ilk aklıma gelenler.
11-06-2020, 17:58
Multiplayerde Hotjoin Re-sync olmaması ve oyunun 1936ya yaklaşırken hoi4e veya hoi3e benzememesi.
Multiplayer oynanarken sürekli yaşanan crashler düşmeler.
07-09-2020, 16:24
Neyi ithal neyi ihraç ediyoruz kiminle ticaret yapıyoruz ekranlarının gözükmemesi can sıkıcı. Üretim sekmesine tek tek tıklamam gerekiyor.
05-01-2021, 11:21
Victoria II ile ilgili sevdiğim özellikler kadar sevmediğim özellikler de var. Bunların başını da İngiltere çekiyor. İngiltere 19. yüzyılda belki de gücünün zirvesindeydi. Dünyanın en zengin topraklarında kolonileri olan devasa bir imparatorluktu. Fakat İngiltere'nin bu gücünün oyunda birebir olarak yansıtılmaması gerektiği kanaatindeyim. Oyun tarihsel bir oyun ve tarihi temel alıyor fakat tarihsellik oyun zevkinin önüne geçiyorsa orada tercihi oyun zevkinden yana yapmak gerekiyor. Zira bir oyun oynuyoruz, tarihsel gerçekliği birebir simüle etmiyoruz. İngiltere için dezavantaj teşkil eden özelliklerin de eklenmesini isterdim. Ki gerçekten de böyle geniş bir imparatorluğu yönetmek kolay değil. Kolonici devletler kolonilerinden iyilik olsun diye çekilmiyor neticede.
Bir diğer şikâyetçi olduğum nokta da kapitalist yapay zekâsı. Oyun çıktığından beri oyuncuların alay ettiği ve hatta "meme"lere konu olan bir sorun bu. Eğer kapitalistler mantıklı fabrikalar kurabilseydi liberalizm çok daha makul bir seçenek olurdu. Diğer bir sorun ise başka bir şeyden kaynaklanıyor. Oyun içerik konusunda çok eksik. Doğru düzgün içeriğe sahip olan ülkeler bir elin parmağını geçmiyor. Modlar bu duruma kendilerince bir çare bulmaya çalışıyor ama bir resmî içerik kadar dengeli olabileceklerini düşünmüyorum. |
|