Victoria 2 - Teknoloji Rehberi
#1
VICTORIA II
Teknoloji Rehberi
Bu rehberde oyundaki teknolojileri inceliyoruz.

Victoria II'de 5 teknoloji türü bulunur: ordu, donanma, ticaret, kültür ve sanayi. Bu türlerin her birinin 5 alt kategorisi ve her alt kategoride açılabilecek 6 teknoloji yer alır. Oyunda teknolojileri açmak için araştırma puanı biriktirmeniz gerekir. Aşağıda tüm teknolojiler sıralanmış, bu teknolojilere dair çeşitli bilgiler sunulmuştur. Teknoloji tablolarında kırmızı renk çok önemli teknolojileri, turuncu renk önemli teknolojileri, sarı renk iyi teknolojileri, yeşil renk sahip olunması faydalı olan teknolojileri ve mavi renk gereksiz sayılabilecek teknolojileri belirtmektedir.

Ordu Teknolojileri
Ordu teknolojileri isminden de anlayacağınız üzere ülkenizin kara ordusunu geliştirmeye yönelik çeşitli teknolojiler barındırır. Ordularınızın kalitesi, giriştiğiniz muharebelerin sonucuna direkt olarak etki edecektir. Bu kısımdaki teknolojiler ordunuzu güçlendirmenin yanı sıra örneğin erzak ihtiyacını azaltarak veya bölgelerin erzak limitini yükselterek direkt olarak ordunuza etkilemese de size askeri yönden avantaj sağlayacak nitelikte olabilir. Eğer ordunuza yatırım yapmak istiyorsanız orduyla alakalı her şeyin sadece bu teknolojide bulunmadığını, özellikle kültür ve sanayi teknolojilerinde askeriyenizi güçlendirebilecek bazı teknolojiler olduğunu unutmayın.

Army DoctrineLight ArmamentHeavy ArmamentMilitary ScienceArmy Leadership
Post Napoleonic ThoughtFlintlock RiflesBronze Muzzle Loaded ArtilleryMilitary Staff SystemArmy Command Principle
Strategic MobilityMuzzle-loaded RiflesIron Muzzle Loaded ArtilleryMilitary PlansArmy Professionalism
Point Defense SystemBrech-loaded RiflesIron Breech Loaded ArtilleryMilitary StatisticsArmy Decision Making
Deep Defense SystemMachine GunsSteel Breech Loaded ArtilleryMilitary LogisticsArmy Risk Management
InfiltrationBolt-action RiflesIndirect Artillery FireMilitary DirectionismArmy NCO Training
Modern Army DoctrineModern Divisional StructureHeavy ArmamentAeronauticsGreat War Experience

Army Doctrine savunma odaklı, ilk teknolojiyle kaleleri açıyorsunuz. Ardından gelen teknolojiler kalelerinizi yükseltebileceğiniz yeni seviyeler sağlıyor. Her teknoloji seviyesi aynı zamanda defans sağlayan bir modifier veriyor, burada edindiğiniz inventionlar büyük oranda birimlerinizin savunma kapasitesini arttırmaya yönelik.

Light Armament'te her seviye combat width'i düşürürken bir yandan da atak ve savunma bonusu sağlar. Bu kısım özellikle kalitesine güvenen ve geniş düşman ordusuna karşı az sayıda askerle başeden ülkeler için faydalı bir tercih olacaktır. Buradaki teknolojiler aynı zamanda Infantry, Engineer ve Guard türü birimleri açmanızı sağlar. Buradaki Machine Gun teknolojisi kolonileşebilmek için gerekli olan inventionu edinmenizi sağlar.

Heavy Armament'te ilk teknolojiyle Artillery silahları açarsınız, sonraki teknolojiler ise Artillery'lerinizin gücünü arttırır. Arka cephede yer alan Artilleryler ek olarak destek birliği görevi görürken, ön cepheye geçen Artillery bu özelliğini yitirir. Military Science ağacındaki her seviye ordunuzun organizasyon seviyesini arttırır ve mobilizasyon bonusları sağlar. Army Leadership ise her seviyede ordunuzun moral ve taktik değerlerini yükseltir.

Donanma Teknolojileri
Donanma teknolojileri oyuncunun donanmasını geliştirir ve daha üst seviye gemiler edinmenizi sağlar. Oyunda kolonilere sahipseniz güçlü bir donanmaya sahip olmak isteyebilirsiniz, eğer koloniniz yoksa ve denizle de pek alakanız yoksa buradaki teknolojiler sizin için pek fazla bir şey anlam ifade etmeyebilir.

Naval DoctrineShip ConstructionNaval EngineeringNaval ScienceNaval Leadership
Post Nelsonian ThoughtClipper DesignNaval Design BureausAlphabetic Flag SignalingThe Command Principle
Battleship Column DoctrineSteamersFire Control SystemsNaval PlansNaval Professionalism
Raider Group DoctrineIron StreamersWeapon PlatformsNaval StatisticsNaval Decision Making
Blue and Brown Water SchoolsSteel StreamersMain ArmamentNaval LogisticsNaval Risk Management
High Sea Battle FleetSteam Turbine ShipsAdvanced Naval DesignNaval DirectionismNaval NCO Training
Modern Naval DoctrineOil Driven ShipsModern Naval DesignNaval IntegrationModern Naval Training

Naval Doctrine teknolojileri donanma üsleri yapabilmenizi ve geliştirebilmenizi sağlar. Yüksek seviye donanma üsleri gemilerin daha hızlı üretilebilmesini ve daha uzağa koloni atılabilmesini sağlar. Aynı zamanda bazı gelişmiş seviye gemiler için daha yüksek donanma üssüne ihtiyaç duyarsınız, burada edindiğiniz inventionlar genelde gemilerinize küçük bonuslar vermeye yönelik.

Ship Construction kısmı farklı türde gemileri açar. İlk 2 teknoloji hariç diğer teknolojiler aynı zamanda gemilerinizin hızını arttırmaktadır. Naval Engineering ağacında her teknoloji gemi üretim süresini 10 gün azaltır. Bu kısımda edindiğiniz inventionlar da gemilerinizin gücünü arttırmaktadır.

Naval Science kısmındaki teknolojiler denizlerdeki erzak limitini %10 arttırıyor, verdiği inventionlar ise organizasyon bonusu sağlıyor. Naval Leadership'teki tüm teknolojiler ise kademe kademe organizasyon bonusu veriyor. Bu teknolojilerden Modern Naval Training ekstra olarak tahribatı %10 azaltıyor.

Ticaret Teknolojileri
Ticaret teknolojileri oyunda ülkenizin ekonomik etkinliğinin gelişmesine odaklanır. Financial Institutions ve Monetary System ağaçları bütçenize ciddi katkılar sağlarken, Economic Thought and Critique ile Organization ağaçları fabrikalarınıza bonuslar sağlamaktadır. Market Functionality bir bakıma diğer 4 ağacın karması şeklindedir.

Financial InstitutionsMonetary SystemEconomic Thought and CritiqueMarket FunctionalityOrganization
Private BanksNo StandardEarly Classical Theory and CritiqueFreedom of TradeGuild-Based Production
Stock ExchangeAd-Hoc Money Bill PrintingLate Classical TheoryMarket StructureOrganized Factories
Business BanksPrivate Bank Money Bill PrintingCollectivist TheoryBusiness RegulationsScientific Management
Investment BanksCentral Bank Money Bill PrintingThe Historical TheoryMarket RegulationsTime-Saving Measures
Bank Inspection BoardModern Central Bank SystemNeoclassical TheoryEconomic ResponsibilityManagement Strategy
Mutual FundsMarket Determined Exchange RatesKeynesian EconomicsGovernment InterventionismOrganizational Development

Financial Institutions'taki teknolojilerin her biri vergi etkinliğinizi arttırıyor, bu teknoloji ağacından edindiğiniz inventionlar fabrika maliyetini azaltıyor. İlk başta bu kısımdan edindiğiniz bonuslar basit gibi gelse de, oyundaki vergi etkinliğinin %20'de başladığını unutmayın. Sadece ilk 2 kısımdan aldığınız %11'lik artış vergi etkinliğinizin %55 yükselmesi anlamına geliyor.

Monetary System'deki her teknoloji yönetim etkinliğini %5 arttırıyor. Aynı şekilde Bureaucrats da bu etkinlik seviyesini arttırıyor, dolayısıyla bu teknolojiyle daha az bürokrat ile daha çok yönetim etkinliği oranı elde edebiliyorsunuz. Buradan aldığınız inventionlar vergi etkinliği sağlıyor. Bu teknolojiler fazla sayıda sosyal reform geçiren ülkeler için şart.

Economic Thought and Critique'daki teknolojiler fabrikalarınızın input etkinliğini arttırıyor. Bu teknolojilerden edindiğiniz inventionlar ufak miktarda prestij veriyor. Market Functionality RGO miktarını ve diplomatik etkinliği arttırırken inventionlarıyla fabrika bonusları sağlıyor. Organization ise fabrikaların output etkinliğini yükseltiyor.

Kültür Teknolojileri
Kültür teknolojileri prestijden eğitim etkinliğine, araştırmalardan ulusal odak puanlarına kadar çeşitli bonuslar sağlıyor. Psychology kısmında bazı askeri bonuslar da mevcut.

AestheticsPhilosophySocial ThoughtPolitical ThoughtPsychology
Classicism & Early RomanticismLate Enlightenment PhilosophyMalthusian ThoughtThe Rights of ManIntrospectionism
RomanticismIdealismPositivismIdeological ThoughtAssociationism
RealismEmpricismFunctionalismState & GovernmentPhenomenalism
ImpressionismAnalytic PhilosophyBiologismNationalism & ImperialismExperimental Psychology
ExpressionismPhenomenology & HermeneuticSocial ScienceRevolution & CounterrevolutionPsychoanalysis
Mass Culture & The Avant-GardeAnti RationalismSocial AlienationMass PoliticsBehaviorism

Aesthetics teknolojilerinde her teknoloji %5 prestij sağlar. Inventionlar da paylaşımlı prestij sağlamaktadır, paylaşımlı prestijlerde prestiji alan ilk ülke tam alırken, ikincisi onun yarısını, üçüncüsü onun da yarısını olmak üzere bu şekilde 1 prestij kazanılana kadar gider.

Philosophy kısmındaki teknolojiler araştırma puanı kazanımınızı arttırır. Bu teknolojilerden edindiğiniz inventionlar da tıpkı Aesthetics teknolojileri gibi paylaşımlı prestij verir. Buradaki araştırmaların hepsini tamamladığınızda fazladan %450 araştırma puanı elde edersiniz.

Social Thought teknolojisinde her teknoloji %10'luk eğitim etkinliği ve %5 koloni göçü bonusu sağlar. Düşük okuma yazma oranına sahip ülkeler için bu teknolojiler önem taşımaktadır. Political Thought kısmındaki teknolojiler ulusal odak limitinizi yükseltir, Psychology teknolojileri ise ordularınızın takviye oranını arttırırken birimlerinizin başlangıç tecrübesini yükseltmektedir.

Sanayi Teknolojileri
Sanayi teknolojileri fabrikalarınızı ve RGO'larınızı geliştirir, bunların daha hızlı çalışmasını sağlar, daha ucuza inşa edilmesini ve daha etkili olmasını sağlar. Çoğu fabrikalar bu sanayi teknolojileriyle inşa edilebilir hale gelmektedir.

PowerMechanizationMetallurgyInfrastructureChemistry and Electricity
Water-Wheel PowerPublishing IndustryMechanized MiningExperimantel RailroadBasic Chemistry
Practical Steam EngineMechanical ProductionClean CoalEarly RailroadMedicine
High & Low Pressure Steam EnginesInterchangeable PartsCheap IronIron RailroadInorganic Chemistry
Steam TurbineSemi-AutomatizationCheap SteelSteel RailroadOrganic Chemistry
Combustion EngineAssembly LineAdvanged MetalluryIntegral Rail SystemElectricity
Electrical Power GenerationShift WorkElectric FurnaceLimited-Access RoadsSynthetic Polymers

Power kısmındaki teknolojiler RGO etkinliğini arttırma odaklı. Mechanization teknolojileri ilk teknolojisi hariç fabrikaların etkinliğini yükseltiyor veya maliyetlerini düşürüyor. Metallurgy teknolojisi kömür, demir, sülfür ve diğer metallerin işlendiği fabrikalara bonuslar sağlıyor.

Infrastructure kategorisi oyundaki en basit teknoloji kategorilerinden, bu kategoride ilk teknoloji demiryolu yapımını açıyor. Geri kalan her teknoloji bu demiryolu seviyesini 1 kademe yükseltiyor. Demiryolları sanayileşmiş bir ülkenin olmazsa olmazlarından. Chemistry and Electricity kısmında ilk teknoloji hariç tüm teknolojiler erzak limitini arttırıyor bu da tahribata uğramadan daha büyük ordular kurabilmenizi olası kılıyor.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Kültür ve Sanayi teknolojilerinden gitmek farz o zaman. Faydalı rehber,teşekkürler.
Ara
Cevapla
#3
Cok faydali bir rehber olmus ,ellerine saglik.
Ara
Cevapla
#4
Faydalı rehber, ellerine sağlık :ok:
Ara
Cevapla
#5
Güzel rehber olmuş,ellerine sağlık.
€20
Ara
Cevapla
#6
Aesthetics ve Social Thought'a da önem verilmeli bence. Özellikle Aesthetics minor ülkelerin Great Power olmasına büyük yardımı dokunuyor. Social Thought ise okur yazarlığı düşük ülkelerin daha hızlı düzgünleşmesine. Bence Philosophy ağacı hariç kültürde alınması gereken şeyler bunlar.
Ara
Cevapla
#7
Aesthetics'e gerçekten de GP olunmaya zorlanan (İsveç gibi) bir ülke olunmadıysa öncelik verilmemeli diye düşünüyorum. Ne de olsa sınırlı zamanda, sınırlı RP ile tek teknoloji araştırabiliyoruz. Bu sınırlı imkânları (hayati önem taşıyan Chemistry and Electricity ile Philosophy sütunlarında ilerlendikten sonra) askerî teknolojiler için kullanmayı yeğlerim.

Kültürde en önemli 3 sütun Philosophy, Political Thought ve Psychology. Philosophy zaten RP vermesi açısından çok ama çok önemli (hatta sütundaki teknolojilerin tarihi gelmeden 1 yıl öncesinden RP biriktirilebilir), Political Thought hem kilit kararların açılmasına olanak sağlıyor hem de POP'ları manipüle etmeye olanak sağlayan ulusal odakları veriyor, Psychology ise takviye oranı veriyor. Özellikle de MP'lerde zayıf bir orduya sahip olmak kabul edilemeyeceği için askerî teknolojiler + Psychology almak önemli.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#8
RP ne kadar süre birikiyo?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#9
365 gün
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.