VICTORIA II
Teknoloji Rehberi
Bu rehberde oyundaki teknolojileri inceliyoruz.
Victoria II'de 5 teknoloji türü bulunur: ordu, donanma, ticaret, kültür ve sanayi. Bu türlerin her birinin 5 alt kategorisi ve her alt kategoride açılabilecek 6 teknoloji yer alır. Oyunda teknolojileri açmak için araştırma puanı biriktirmeniz gerekir. Aşağıda tüm teknolojiler sıralanmış, bu teknolojilere dair çeşitli bilgiler sunulmuştur. Teknoloji tablolarında kırmızı renk çok önemli teknolojileri, turuncu renk önemli teknolojileri, sarı renk iyi teknolojileri, yeşil renk sahip olunması faydalı olan teknolojileri ve mavi renk gereksiz sayılabilecek teknolojileri belirtmektedir.
Ordu Teknolojileri
Ordu teknolojileri isminden de anlayacağınız üzere ülkenizin kara ordusunu geliştirmeye yönelik çeşitli teknolojiler barındırır. Ordularınızın kalitesi, giriştiğiniz muharebelerin sonucuna direkt olarak etki edecektir. Bu kısımdaki teknolojiler ordunuzu güçlendirmenin yanı sıra örneğin erzak ihtiyacını azaltarak veya bölgelerin erzak limitini yükselterek direkt olarak ordunuza etkilemese de size askeri yönden avantaj sağlayacak nitelikte olabilir. Eğer ordunuza yatırım yapmak istiyorsanız orduyla alakalı her şeyin sadece bu teknolojide bulunmadığını, özellikle kültür ve sanayi teknolojilerinde askeriyenizi güçlendirebilecek bazı teknolojiler olduğunu unutmayın. Army Doctrine | Light Armament | Heavy Armament | Military Science | Army Leadership |
---|---|---|---|---|
Post Napoleonic Thought | Flintlock Rifles | Bronze Muzzle Loaded Artillery | Military Staff System | Army Command Principle |
Strategic Mobility | Muzzle-loaded Rifles | Iron Muzzle Loaded Artillery | Military Plans | Army Professionalism |
Point Defense System | Brech-loaded Rifles | Iron Breech Loaded Artillery | Military Statistics | Army Decision Making |
Deep Defense System | Machine Guns | Steel Breech Loaded Artillery | Military Logistics | Army Risk Management |
Infiltration | Bolt-action Rifles | Indirect Artillery Fire | Military Directionism | Army NCO Training |
Modern Army Doctrine | Modern Divisional Structure | Heavy Armament | Aeronautics | Great War Experience |
Army Doctrine savunma odaklı, ilk teknolojiyle kaleleri açıyorsunuz. Ardından gelen teknolojiler kalelerinizi yükseltebileceğiniz yeni seviyeler sağlıyor. Her teknoloji seviyesi aynı zamanda defans sağlayan bir modifier veriyor, burada edindiğiniz inventionlar büyük oranda birimlerinizin savunma kapasitesini arttırmaya yönelik.
Light Armament'te her seviye combat width'i düşürürken bir yandan da atak ve savunma bonusu sağlar. Bu kısım özellikle kalitesine güvenen ve geniş düşman ordusuna karşı az sayıda askerle başeden ülkeler için faydalı bir tercih olacaktır. Buradaki teknolojiler aynı zamanda Infantry, Engineer ve Guard türü birimleri açmanızı sağlar. Buradaki Machine Gun teknolojisi kolonileşebilmek için gerekli olan inventionu edinmenizi sağlar.
Heavy Armament'te ilk teknolojiyle Artillery silahları açarsınız, sonraki teknolojiler ise Artillery'lerinizin gücünü arttırır. Arka cephede yer alan Artilleryler ek olarak destek birliği görevi görürken, ön cepheye geçen Artillery bu özelliğini yitirir. Military Science ağacındaki her seviye ordunuzun organizasyon seviyesini arttırır ve mobilizasyon bonusları sağlar. Army Leadership ise her seviyede ordunuzun moral ve taktik değerlerini yükseltir.
Donanma Teknolojileri
Donanma teknolojileri oyuncunun donanmasını geliştirir ve daha üst seviye gemiler edinmenizi sağlar. Oyunda kolonilere sahipseniz güçlü bir donanmaya sahip olmak isteyebilirsiniz, eğer koloniniz yoksa ve denizle de pek alakanız yoksa buradaki teknolojiler sizin için pek fazla bir şey anlam ifade etmeyebilir.Naval Doctrine | Ship Construction | Naval Engineering | Naval Science | Naval Leadership |
---|---|---|---|---|
Post Nelsonian Thought | Clipper Design | Naval Design Bureaus | Alphabetic Flag Signaling | The Command Principle |
Battleship Column Doctrine | Steamers | Fire Control Systems | Naval Plans | Naval Professionalism |
Raider Group Doctrine | Iron Streamers | Weapon Platforms | Naval Statistics | Naval Decision Making |
Blue and Brown Water Schools | Steel Streamers | Main Armament | Naval Logistics | Naval Risk Management |
High Sea Battle Fleet | Steam Turbine Ships | Advanced Naval Design | Naval Directionism | Naval NCO Training |
Modern Naval Doctrine | Oil Driven Ships | Modern Naval Design | Naval Integration | Modern Naval Training |
Naval Doctrine teknolojileri donanma üsleri yapabilmenizi ve geliştirebilmenizi sağlar. Yüksek seviye donanma üsleri gemilerin daha hızlı üretilebilmesini ve daha uzağa koloni atılabilmesini sağlar. Aynı zamanda bazı gelişmiş seviye gemiler için daha yüksek donanma üssüne ihtiyaç duyarsınız, burada edindiğiniz inventionlar genelde gemilerinize küçük bonuslar vermeye yönelik.
Ship Construction kısmı farklı türde gemileri açar. İlk 2 teknoloji hariç diğer teknolojiler aynı zamanda gemilerinizin hızını arttırmaktadır. Naval Engineering ağacında her teknoloji gemi üretim süresini 10 gün azaltır. Bu kısımda edindiğiniz inventionlar da gemilerinizin gücünü arttırmaktadır.
Naval Science kısmındaki teknolojiler denizlerdeki erzak limitini %10 arttırıyor, verdiği inventionlar ise organizasyon bonusu sağlıyor. Naval Leadership'teki tüm teknolojiler ise kademe kademe organizasyon bonusu veriyor. Bu teknolojilerden Modern Naval Training ekstra olarak tahribatı %10 azaltıyor.
Ticaret Teknolojileri
Ticaret teknolojileri oyunda ülkenizin ekonomik etkinliğinin gelişmesine odaklanır. Financial Institutions ve Monetary System ağaçları bütçenize ciddi katkılar sağlarken, Economic Thought and Critique ile Organization ağaçları fabrikalarınıza bonuslar sağlamaktadır. Market Functionality bir bakıma diğer 4 ağacın karması şeklindedir.Financial Institutions | Monetary System | Economic Thought and Critique | Market Functionality | Organization |
---|---|---|---|---|
Private Banks | No Standard | Early Classical Theory and Critique | Freedom of Trade | Guild-Based Production |
Stock Exchange | Ad-Hoc Money Bill Printing | Late Classical Theory | Market Structure | Organized Factories |
Business Banks | Private Bank Money Bill Printing | Collectivist Theory | Business Regulations | Scientific Management |
Investment Banks | Central Bank Money Bill Printing | The Historical Theory | Market Regulations | Time-Saving Measures |
Bank Inspection Board | Modern Central Bank System | Neoclassical Theory | Economic Responsibility | Management Strategy |
Mutual Funds | Market Determined Exchange Rates | Keynesian Economics | Government Interventionism | Organizational Development |
Financial Institutions'taki teknolojilerin her biri vergi etkinliğinizi arttırıyor, bu teknoloji ağacından edindiğiniz inventionlar fabrika maliyetini azaltıyor. İlk başta bu kısımdan edindiğiniz bonuslar basit gibi gelse de, oyundaki vergi etkinliğinin %20'de başladığını unutmayın. Sadece ilk 2 kısımdan aldığınız %11'lik artış vergi etkinliğinizin %55 yükselmesi anlamına geliyor.
Monetary System'deki her teknoloji yönetim etkinliğini %5 arttırıyor. Aynı şekilde Bureaucrats da bu etkinlik seviyesini arttırıyor, dolayısıyla bu teknolojiyle daha az bürokrat ile daha çok yönetim etkinliği oranı elde edebiliyorsunuz. Buradan aldığınız inventionlar vergi etkinliği sağlıyor. Bu teknolojiler fazla sayıda sosyal reform geçiren ülkeler için şart.
Economic Thought and Critique'daki teknolojiler fabrikalarınızın input etkinliğini arttırıyor. Bu teknolojilerden edindiğiniz inventionlar ufak miktarda prestij veriyor. Market Functionality RGO miktarını ve diplomatik etkinliği arttırırken inventionlarıyla fabrika bonusları sağlıyor. Organization ise fabrikaların output etkinliğini yükseltiyor.
Kültür Teknolojileri
Kültür teknolojileri prestijden eğitim etkinliğine, araştırmalardan ulusal odak puanlarına kadar çeşitli bonuslar sağlıyor. Psychology kısmında bazı askeri bonuslar da mevcut.Aesthetics | Philosophy | Social Thought | Political Thought | Psychology |
---|---|---|---|---|
Classicism & Early Romanticism | Late Enlightenment Philosophy | Malthusian Thought | The Rights of Man | Introspectionism |
Romanticism | Idealism | Positivism | Ideological Thought | Associationism |
Realism | Empricism | Functionalism | State & Government | Phenomenalism |
Impressionism | Analytic Philosophy | Biologism | Nationalism & Imperialism | Experimental Psychology |
Expressionism | Phenomenology & Hermeneutic | Social Science | Revolution & Counterrevolution | Psychoanalysis |
Mass Culture & The Avant-Garde | Anti Rationalism | Social Alienation | Mass Politics | Behaviorism |
Aesthetics teknolojilerinde her teknoloji %5 prestij sağlar. Inventionlar da paylaşımlı prestij sağlamaktadır, paylaşımlı prestijlerde prestiji alan ilk ülke tam alırken, ikincisi onun yarısını, üçüncüsü onun da yarısını olmak üzere bu şekilde 1 prestij kazanılana kadar gider.
Philosophy kısmındaki teknolojiler araştırma puanı kazanımınızı arttırır. Bu teknolojilerden edindiğiniz inventionlar da tıpkı Aesthetics teknolojileri gibi paylaşımlı prestij verir. Buradaki araştırmaların hepsini tamamladığınızda fazladan %450 araştırma puanı elde edersiniz.
Social Thought teknolojisinde her teknoloji %10'luk eğitim etkinliği ve %5 koloni göçü bonusu sağlar. Düşük okuma yazma oranına sahip ülkeler için bu teknolojiler önem taşımaktadır. Political Thought kısmındaki teknolojiler ulusal odak limitinizi yükseltir, Psychology teknolojileri ise ordularınızın takviye oranını arttırırken birimlerinizin başlangıç tecrübesini yükseltmektedir.
Sanayi Teknolojileri
Sanayi teknolojileri fabrikalarınızı ve RGO'larınızı geliştirir, bunların daha hızlı çalışmasını sağlar, daha ucuza inşa edilmesini ve daha etkili olmasını sağlar. Çoğu fabrikalar bu sanayi teknolojileriyle inşa edilebilir hale gelmektedir.Power | Mechanization | Metallurgy | Infrastructure | Chemistry and Electricity |
---|---|---|---|---|
Water-Wheel Power | Publishing Industry | Mechanized Mining | Experimantel Railroad | Basic Chemistry |
Practical Steam Engine | Mechanical Production | Clean Coal | Early Railroad | Medicine |
High & Low Pressure Steam Engines | Interchangeable Parts | Cheap Iron | Iron Railroad | Inorganic Chemistry |
Steam Turbine | Semi-Automatization | Cheap Steel | Steel Railroad | Organic Chemistry |
Combustion Engine | Assembly Line | Advanged Metallury | Integral Rail System | Electricity |
Electrical Power Generation | Shift Work | Electric Furnace | Limited-Access Roads | Synthetic Polymers |
Power kısmındaki teknolojiler RGO etkinliğini arttırma odaklı. Mechanization teknolojileri ilk teknolojisi hariç fabrikaların etkinliğini yükseltiyor veya maliyetlerini düşürüyor. Metallurgy teknolojisi kömür, demir, sülfür ve diğer metallerin işlendiği fabrikalara bonuslar sağlıyor.
Infrastructure kategorisi oyundaki en basit teknoloji kategorilerinden, bu kategoride ilk teknoloji demiryolu yapımını açıyor. Geri kalan her teknoloji bu demiryolu seviyesini 1 kademe yükseltiyor. Demiryolları sanayileşmiş bir ülkenin olmazsa olmazlarından. Chemistry and Electricity kısmında ilk teknoloji hariç tüm teknolojiler erzak limitini arttırıyor bu da tahribata uğramadan daha büyük ordular kurabilmenizi olası kılıyor.