29-10-2022, 22:27
(Son Düzenleme: 29-10-2022, 22:44, Düzenleyen: cemal. Toplamda 4 kere düzenlenmiş.)
Çıkış Sürümü göz önüne alınarak hazırlanmıştır
Beş tane oyun modu var bunlardan sandbox olanların haricindekiler kendi başarımlarına sahip. Ayrıca yapay zeka'nın tavrı da değişebiliyor mesela oyunu öğrenme modunda yapay zeka size karşı agresif değil
Sandbox kısmından ülke seçtim gayri safi milli hasılası askeriyesi her türlü şey sıralanmış
oyunda 3 tane puan var
bürokrasi
otorite
nüfuz
Örnek olarak otoriteyi kullanmak için politika kısmından hükümleri açabilirsiniz
Bir vilayetteki fabrika üretimini arttırmak için hüküm
Oyundaki vilayetlerden birleşik vilayet yani bürokratik sisteme entegre olanların bonusları mevcut fakat o vilayetteki nüfusa göre daha fazla bürokrasi puanı harcıyor
GSYİH ekonomik büyüklük
Soldaki birlikler sürekli kışlalarda yaşayan maaşlı askerlerken sağdaki sayısı ise seferberlikte toplanabilecek taburlardır
Ülkedeki okuryazarlık oranı teknolojik gelişmeyi sağlayan puanları sağlar
Sol üstten tüm gelirler ve giderler kolayca görülebilir
Default vergi
Vergiyi düşürürseniz hükümetin meşruluk seviyesi artar aynı zamanda halkın alım gücü artar
Otorite puanı kullanarak belirli bir ürüne tüketim vergisi koyabilirsiniz
Memur maaşlarını düşürürseniz ( genellikle devlet çalışanı bürokratlardan oluşan) Aydınların size karşı görüşü kötüleşir
Asker maaşlarını arttırırsanız askeri grubun size karşı görüşü daha olumlu olur
İnşa ettiğiniz altın madenleri ile para basabilirsiniz
İnşaat sektöründe kullanılacak malzemeleri buradanda değiştirebiliyorsunuz
Her bir seviye atladığında daha pahalı malzemeler kullanırlar. Buda bütçeyi sınar.
Hiçbir yere harcanmayan fazladan geliriniz rezervlere aktarılır. Çok büyükte bir borç havuzunuz vardır.
Bir vilayette yeterince bürokrat yoksa böyle bir bildirim gözükür
Bürokratik binalar inşaa edip kapasiteyi arttırabilirsiniz
Bir vilayetteki isyan ve talan oranı yüksekse vergide düşer. Birleşik eyaletlerde polis gücü turmoil varsa bile etkisini azaltır
Hükümeti oluşturan çıkar grupları vardır. Eğer cumhuriyet varsa bunlardan birinden gelen temsilci başa geçer.
Hükümet tekrar kurulabilir fakat sadece seçimlerden sonra sıkıntısız kurulur
Hükümete çok fazla grup sokmaya çalışırsanız meşruluk düşebilir
Bir bölgeye atadığınız Generaller geldikleri çıkar grubunun politik gücünü arttırabilirler
100 otorite kullanarak çıkar gruplarının desteğini azaltan baskı kurabilirsiniz. Toprak ağalarına karşı kurulan baskı kırmızı ok ile gösteriliyor
Amerikada çıkar gruplarının temsilcileri arasında köleci mi yoksa karşıt mı oldukları yazar
Ekranın sağ tarafında çıkar grupları tarafından önerilen kanunlar gözükür
Koloni kurabilmek için önce kanun geçirmek lazımdır
Silahlı kuvvetler bu kanunu desteklerken kırsal kesim buna karşı çıkıyor
Bazı kanunlar geçtikleri vakit kurumları oluşturur. Her bir yatırım seviyesi bürokratik kapasite harcar
kadınlara iş yerinde çalışma imkanı tanırsanız doğum oranı düşecektir fakat işgücü arttığı için halkın alım gücü yükselip refahı artar
Junkerler yani toprak ağaları kadının herhangi bir hak elde etmesine karşı çıkarlar hatta geri alınmasını isterler
Yerel Polis teşkilatı toprak ağalarına siyasi güç sağlar
Daimi Polis gücü bunu engeller
Aydınlar daimi polis gücünün kurulmasını desteklerler
Eğer çıkar grupları mutlu iseler size çeşitli bonuslar sağlarlar
Çıkar grupları kendi aralarında partileşebilirler
%100 meşruiyet sahibi bir hükümet
Eğer çıkar gruplarıyla aranız iyiyse ve halk refah içindeyse hükümete sadık olanların miktarı artacaktır
Halkın refah seviyesi
Tabakaların üstüne gelip tıklayıp biraz bekleyince sağdaki pencereye geçip harcamaların üstüne geldiğinizde hangi ihtiyaca ne harcadıkları görülüyor.
Malların çoğu pahalı ve harcamaların 3te 1i tahıl'a gidiyor
Fakir halk genellikle apolitiktir
Ülkede hangi etnik grubun ayrımcılığa uğrayıp uğramayacağı kanunla değiştirilebilir. Çok kültürlü toplumlar çok daha kolay göç alırlar
Sınırlar kapatılabilir
Kültür grupları kendilerine göç hedefi olarak 1 vilayeti seçip oraya gitmeye başlayabilirler
Koloni kurduğunuzda denişaşırı bölgeler izoledir. Eğer bu topraklara liman inşaa ederseniz göç edenlerin sayısı artacaktır
New York'a göç etmiş afrikalı bir etnik grup
Göç karşıtı kanunu destekliyorlar
İşçilerin hali harap çok düşük gelir
Açlık çeken gruplar daha yüksek ölüm oranlarına sahiptir
Binalar sekmesinde üretim şeklini değiştirip arttırabiliyoruz
Tatlandırıcılar çıkan bakkaliye miktarını arttırıyor fakat şeker tüketimi de artıyor
Eğer girdi hammaddeden yeterince koysa üretim aşırı düşük olur
Mor seçenekte o fabrikanın ürettiği ikincil mal'ı görebiliyoruz. İlk malın üretimini düşürüp ikincili arttırabiliyoruz
Bu ürünler farklı hammaddelere sahiptir. Bazı fabrikalarda ilk malın üretiminin yerine geçerler.
nakit rezervleri sıfırlanmış olan batmış fabrikalar tekrar işe alım yapıp üretime başlayamazlar bazen sübvanse ile tekrar çalıştırmak gerekebilir özellikle askeri sanayide
Tropik iklimlerde muz çiftliğinde sahip olmayanlar için meyve üretimi için tahıl ve şarap üretiminden vazgeçmek zorunda kalırsınız
Madenlerdeki üretimi nitrogliserin ile arttırırsanız ölüm oranları yükselir. Bunun yerine dinamiti beklemek daha iyi fakat oda ikincil bir üretim ürünü ve pazarda üretmesi sıkıntı olabilir
Balıkçılar ilk başta yelkeni kullanırken daha sonra buharlı gemilere geçiş yapabilirler. Tersaneleri buharlı gemilere geçirirken balıkçıları unutmamak lazım.
Her vilayette yaşayan köylüler için geçim tarlaları vardır. Bu köylüler belirli bir refah seviyesinin üstüne çıkamazlar.
Serf iken 3 Özgür Köylüyken 4 ürün verir
Kışlalarda yeni askeri sistemlere geçtikçe tüketim aşırı artabilir
Demiryolları hem vilayetin pazar'a ulaşımını arttırır hem de pazara Ulaştırma adında bir ürün katar
Sayfalarca inşaa sırası olduğunda alt tuşu ile öncelikli binayı başa atabilirsiniz
Pazara erişimi yetmeyen vilayet
Pazara yoğunluktan erişemeyen vilayet için yeni demiryolları
Aşırı pahalanmış bulunan ürünler üst tarafta bildirim olarak görülebilir
market kısmından kurulan ticaret yolları verimsiz olabilirler
Subsidize olana kadar alım yapamayan panama kanalı. Normalde 3.4 maaş veren silah fabrikası subsidize olduktan sonra maaşı 14 yapıp hızlıca işçi alımı yapabilir.
Fabrika gibi binalar kurdukça şehirleşme oranı artar ve köylüler işçi, esnaf,... gibi gruplara dönüşürler. Kent merkezleri hizmet adı altında bir şey üretir
Halkın refahı için hizmete de ihtiyaç vardır
başlarda kağıt sonlara doğru telefon kullanımı ile bürokrasiyi güçlendirebilirsiniz
Limanlar başlarda yelkenliler kullanırken buharlı gemilerle birlikte daha çok konvoy üretebilirler. Bunlar pazara erişim verir. Ayrıca ticaret ve askerlerin ikmali içinde kullanılırlar.
Pazardaki ürünün yetersiz oluşu fiyatları arttırıp kelebek etkisi yaratabilir
Eksik mallar ticaret rotaları ile ithal edilebilir
Fakat aradığımız ürün her zaman başka pazarlarda bulunmaz
Diplomasinin başında ilgi geliyor. İlan edilen bölgede diplomatik oyunlar kurulabilir veya katılınılabilir
Kendi topraklarımız veya kurulu kolonilerimizin olduğu yerlerde ilgi harcamak gerekmiyor doğal olarak varlar
İlgi atılmadan koloni kurulamaz. Bir vilayet bile kolonize edilirse oraya atılan ilgi boşa çıkar başka yere koyulabilir.
yerel halk ile anlaşmazlık çok yükselirse isyana dönüşür ve onları savaşta yenerseniz tüm vilayeti kolayca ele geçirirsiniz
Dünyadaki ülkelerin prestij seviyesine göre bir derce belirlenir. Belirli prestijin üstündeyseniz üstün güç sayılırsınız. Ekonomi askeriye bir çok şey prestije etki eder
Paktlar ve ilişki geliştirme çabaları nüfuz harcar
Başka ülkelere karşı diplomatik hamleye başladığınızda kötü namınız artar
Eğer düşman yalnızsa ve ürkekse. Aynı zamanda almak istediğiniz ilk savaş hedefi nispeten önemsiz ise ( kukla yapmaktan başka) o zaman karşı taraf pes eder ve size o 1 vilayeti barış içinde verir.
Kötü nam sizin diğer ülkelerle aranızı bozar. Eğer 110'u geçiyorsanız size karşı casus belli elde ederler. Son 10 senede ele geçirdiğiniz yerleri geri bıraktırmak için saldırırlar.
Hamle sırasında başka ülkeleri cezbetmeyi deneyebilirsiniz fakat hamle zamanlara bölünmüştür hepsinde davet edemezsiniz
Açılış hamleleri sırasında saldıran olarak cezb edemedim mesela
Hamle sürerken orduyu seferber edip sınıra yollayabilirsiniz. Yerel halkın genel seferberliğine acemi taburu demişler
Rusyayı yanına alan Hollanda artık kendinden emin ve geri adım atmayacak
Rusyanın bize karşı tavrı önemli
Günlük görevleri var
Teknolojilerle birlikte yeni görevlerin çıkma ihtimali artabilir
Bazı ülkelerdeki bazı kararlar size claim verebilir
Texas günlük hedefi bitince gelen annex eventi
Askeri düzenler genellikle artıları ile bilinse de bazı eksileri de olabilir. Aşırı mühimmat kullanımı gibi. Aynı zamanda siper piyadesini seçerseniz defansı yüksek olur fakat toprak kazanma hızı azalır
Ordular karargahlara generallerin atanması ile oluşur. Aynı karargaha birden fazla general atanabilir fakat asker sayısı aralarında bölünür.
Onun yerine kontrol ettikleri asker sayısı terfi ile arttırılabilir. Eğer büyük 1 tane cephe varsa ne kadar az general o kadar iyi fakat bazen cepheler otomatik olarak bölünüyor o zaman boşta kalan kısımda düşman yardırır
Bütün orduyu level arttırmaktansa belirli generallerin altındaki birlikleri güçlendirmek daha iyi olabilir ikmal açısından.
Yaralıların iyileşme oranını arttıran kısım için lazım olan malzeme pek bulunmuyor. Hindistandan çıkıyor fakat ithal etmek zor miktarı az.
Gemi filoları bir deniz vilayetlerine inşaa edilen donanma üsleri ile oluşuyor. Amiralde o karargahlara atanır. Ahşap gemilerden zırhlılara geçince man o war üretimi gereksizleşip zırhlı gereksinimi aşırı artar dikkatli olmak lazım
Zırhlı eksikliği çeken bir ülke
Hem ikmal almadan önce moral düşüklüğü olan ve amiralini sevmeyen filonun morali
Konvoy refakat filonun savunmasını arttırır
Akıncı kısmı ise savunmayı azaltıp saldırıyı arttırır
Askeri personel azaltılıp eğitimli subaylar arttırılarak filonun gücüne güç katılabilir
Profesyonel ordu kışlalarda beslenilen asker sayısını arttırır fakat genel seferberlikte gelen asker sayısını azaltır
Generaller manuel olarak cepheye atanmak zorundadır.
Cepheler genel 1 cephe olabilir veya kendi kendine bölünebilir. Savaş sırasında tekrar birleşebilirler kontrol etmezseniz general atanmamış bir cephede kaybedebilirsiniz veya tam tersi düşmandan erken davranırsanız bayağı ilerlersiniz
Düşmandan daha fazla asker sahibi olmanız cephede avantaj olarak gösterilir fakat sadece 1 general tek bir savaşa girebilir. Çıkış sürümünde karşı karşıya gelen askerlerin sayısı da az. Eğitimli askerlerle donanma çıkarması yapmak veya saldırmak iyiyken diğer askerlerle defans yapmak daha iyi.
Ofansif gücü daha yüksek olan ordu eşit sayıdaki düşmanı yeniyor
Donanmalar sadece bulundukları karargahtaki ordularla denizden çıkartma yapabilir
Sayıca üstün düşmanlar sizi yenebilir
Generaller shell shock olursa nefret edilebilirler
Savaşı kazanmadaki en önemli şey war exhaustiondur. Sağ üstteki ikona gelip sayıların olduğu yerde durarak 7 günde bir ne kadar kaybettiğinizi görebilirsiniz. Aynı zamanda düşmanında. Eğer yeterince kaybederlerse pes edeceklerdir
Turmoil, işgal, para ve asker kaybı aşırı etkilemiyor şu an. Çıkış sürümünde en önemli şey savaş hedefini tutturup tutturmadığınızdır. Tutturamayan taraf en az -2 yiyecektir. Yapay zeka da eğer size sınırı yoksa sadece savaş hedefi olan yere saldırıyor. Eğer bu cut down size ise sadece başkentinize çıkartma yapacaktır. Bu sürümde başka yere çıkartma yapmıyor.
俺たち 自由 に なれる の か ?